Pagina 56 van 174
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 17:13
door Daniel
De GTWs hebben zowel Qbuzz als R-net logo's. Ze zitten trouwens ook in de R-net nummerreeks met 635x-nummers. Al zijn de UIC-nummers nog hetzelfde, alleen nu met NL-QBZ erachter (en op de motorbak nog NL-AN).
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 17:19
door Suus
NL-ARR denk ik, niet NL-AN toch?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 17:23
door Daniel
Nee NL-AN, was ooit wel NL-ARR maar dat is heel snel aangepast nadat ze erachter waren gekomen dat de vervoerder code ARR al elders in Europa door Arriva gebruikt werd.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 19:51
door Daniel
Qbuzz was trouwens vandaag ook hard bezig nog ontbrekende reisinformatie aan te vullen bij diverse haltes in de concessie. Naast de al eerder genoemde haltes ook nieuwe borden bij halte station Baanhoek trouwens, waar ik op het perron nog behoorlijk moest zoeken om uit te checken want de enige Qbuzz-cico bleek bij de lift te staan.
Het lijkt er trouwens op dat die cico's in de paal ook iets van een QR-code lezer hebben, geen idee wat daar het nut van moet zijn overigens. De bussen hebben ook zo'n ding op de boordcomputer zitten, daar dient het om de geldigheid te checken van de wagenverkoop-kaartjes waarmee je één keer mag overstappen.
Tijdens een ritje met de 316 om alle kleurtjes Iveco gehad te hebben (daar zat 'n groene op namelijk, die had ik nog niet gehad) bleken de schermen in de bus hetzelfde rariteitje te hebben als in Utrecht: bij aankomst op 't eindpunt springen ze op de grijstinten-versie i.p.v. de weergave met lijnkleuren (in dit geval meer lijntypekleuren dan).
Op de stadsBuzz in Dordrecht reed ook nog een eigenwijs voertuig wat als "5 Stadspolders via Centrum/CS" kwam aanrijden bij het station waarna de filmbak spontaan op "7 Sterrenburg" sprong.
In Gorinchem hebben de stads+streekBuzz-Civitas'en van Juijn trouwens weliswaar een filmbak, maar is amper te lezen wat erop staat doordat die dingen overdag in de nachtstand leken te staan.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 20:09
door Globetrotter
Hoe zit het eigenlijk met het materieel dat bij Juijn rijdt? In het materieeloverzicht op de wiki zie ik dat de Rosero's 6601 t/m 6610 bij Juijn rijden. Bij een aantal lijnen zie ik ook dat deze door Juijn worden gereden met een Tribus Civitas. Welke Tribussen (nummers) rijden bij Juijn?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 20:14
door Daniel
Volgens mij zitten alle Civitas'en bij Juijn, daarom heb ik lijn 21+22 vandaag ook aangepast. De Civitas'en in Gorinchem hebben in elk geval sowieso een Juijn-logo achterop.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 20:17
door Cas
Er reed net een '998 testrit' Snelbuzz-iveco op busbaan Kanaleneiland, die daadwerkelijk passagiers meenam. Ik dacht even dat het simpelweg een 388 met filmproblemen was, maar de echte 388 zat er recht achter.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 20:22
door Daniel
Kan nogsteeds een 388 met filmproblemen zijn, ik zat vanmiddag nog in een 388 met +25

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 20:29
door Globetrotter
Vanochtend zag ik de 6414 ook testrit filmen op Utrecht Centraal. Volgens ovzoeker zat hij toen ook gewoon op lijn 388.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 21:20
door julsteren
Nou de eerste dag van Qbuzz in DMG...
Het begon op Utrecht CS met lijn 90, volgens OVinfo was hij al weg, en reed met 130 km/u door Papendorp, in werkelijkheid kwam hij 10 minuten te laat bij de beginhalte opdagen... Overstap bij de Schoonhovenseveer gehaald omdat de 74 ook te laat was (waarvan de actuele info het niet deed), met het R-Net ging het allemaal soepel, al was het wellicht handig geweest dat de 488 naar Dordrecht vanaf Rotterdam Kralingse Zoom zijn beginhalte aan deed en niet vanaf de buffer zo het busstation afreed :') _O- , op de 316 zelfs een StreekBuzz omdat de Scania SnelBuzzen voor de 387 en 388 nog niet kunnen rijden, vertelde mij een chauffeur. Chauffeurs allemaal heel erg trots op de nieuwe bussen die ze mee hadden, leuk om te zien *bus* , voor de complete reiservaringen en verdere info kun je het beste even mijn 'vlog' kijken.
https://youtu.be/g1V63DAMe4I
Al om al heeft Qbuzz een prima product neergezet en ga over een tijdje zeker weer reizen door het DMG-gebied, als alles wel wat soepeler loopt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 21:34
door sirvinniei
Al die bussen zien er erg leeg uit xD
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 21:41
door Daniel
Wat wil je op de eerste dag met soms behoorlijk fors verhoogde frequenties, dat zal nog in moeten groeien.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 21:41
door busfanNL
Vandaag even nadat ik vpr gedaan had, vanaf Rotterdam zuidplein naar Rotterdam kralingse zoom gegaan via Sliedrecht Baan hoek. R-NET en snelbuzz iveco's zijn prachtig en zeer comfortabel. TCR chauffeur was erg blij met de nieuwe bussen. Prachtige wagens vond ik zelf ook. *bus*
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 21:48
door julsteren
sirvinniei schreef:Al die bussen zien er erg leeg uit xD
Pas na Nieuw-Lekkerland kwamen de eerste daadwerkelijke reizigers de bussen in.. Enkel de rit die ik op lijn 5 nam was zitvol, de rest leeg of hooguit 3 passagiers :') het is echt nog even wennen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 21:52
door Daniel
Opvallend is trouwens dat de Qbuzz-treinen instaptarief blijken te rekenen als je op WeekendVrij reist. In m'n transactieoverzicht zie ik dat ik 90 cent betaal bij inchecken en dan bij het uitchecken weer 90 cent terug krijg.
En leuk die R-net weekendkorting... dus met 25% korting van Kralingse Zoom naar Dordrecht en vervolgens m'n korting zelf weer betaald doordat de wissel van product zorgt dat je in de stadsBuzz vervolgens weer instaptarief betaald.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 21:53
door Cas
Qua drukte: het is natuurlijk een zondag, in het algemeen de rustigste dag van de week.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 22:14
door dnmw2705
sirvinniei schreef:Al die bussen zien er erg leeg uit xD
Dit had Syntus ook eerste dag in Utrecht. Heb mn ogen uitgekeken toen ik de ene na de andere bus leeg zag rijden met +20
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 22:19
door Daniel
Lijn 78 blijkt trouwens ook met een Tribus Civitas te rijden zie ik nu op OVzoeker.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 22:25
door Stadsbus
sirvinniei schreef:Al die bussen zien er erg leeg uit xD
Ik zat in de 388 van Vianen naar Rotterdam (rit van een uur), met een privébus en chauffeur, voor 0 euro :o
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 22:39
door Durashift
julsteren schreef: (..), voor de complete reiservaringen en verdere info kun je het beste even mijn 'vlog' kijken.
https://youtu.be/g1V63DAMe4I
(..)
Leuk voor een eerste indruk. :pos:
Je had dus 2x een bus die niet de begin halte aandeed maar direct van de buffer af reed. -o-
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 dec 2018, 23:52
door OVinspecteur
Durashift schreef:
Je had dus 2x een bus die niet de begin halte aandeed maar direct van de buffer af reed. -o-
Dat lijkt me niets met opstartproblemen te maken te hebben. Althans, niet van een nieuwe concessie.
Die bestuurders zouden geen buschauffeur moeten zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 10 dec 2018, 06:52
door Gerben
Ik zie nu op OVinfo dat de Scania's worden ingezet op in ieder geval de 387
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 10 dec 2018, 07:02
door ArrivaBas
Qbuzz heeft in zowel Dordrecht als Gorinchem een Sprinter City van U-OV gestald als back-up voor de Rosero's en de Citea's.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 10 dec 2018, 08:23
door maarten83
OVinspecteur schreef:Durashift schreef:
Je had dus 2x een bus die niet de begin halte aandeed maar direct van de buffer af reed. -o-
Dat lijkt me niets met opstartproblemen te maken te hebben. Althans, niet van een nieuwe concessie.
Die bestuurders zouden geen buschauffeur moeten zijn.

Deel van de chauffeurs is toch ook overgenomen van Arriva. Die zouden het zeker moeten weten.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 10 dec 2018, 08:55
door Gerben
Net in de Streekbuzz (Iveco Crossway) gezeten, maar die bussen zitten echt heerlijk *O* . Ook veel mede-passagiers hoorde je praten over de bus, USB-poorten waren snel ontdekt en de meesten waren blij verrast :). Informatie display werkte een groot deel van de rit niet maar op Vianen belde de chauffeuse eventjes en heeft ze de reisinformatie nog aan de gang gekregen. En toen we instapte vroeg ze: Hoe laat moest ik hier zijn? En toen was ze blij verrast toen de vertraging nog relatief mee viel. Wel aardige chauffeuse en je merkte dat ze nog voorzichtig was met het materieel, echt mooi om te zien dat de chauffeurs blij zijn met de nieuwe bussen!
Had haar nog wel succes willen wensen maar moest helaas mijn aansluiting halen.
Uiteindelijk zijn we met een vertraging van 7 min. aan op Utrecht met daarin begrepen zelfs nog een file tussen Vianen en Nieuwegein dus dat viel me zeker niet tegen!