Ede heeft nog wat wijken op enige afstand van een station. Verder zullen veel reizigers station Ede-Wageningen boven Ede Centrum verkiezen voor de betere reismogelijkheden. De stations in Veenendaal zijn relatief gunstig verspreid zodat ze bijna allemaal op fietsafstand liggen. Met het probleem dat Veenendaal niet één "centraal" station heeft, dat Ede wel heeft en dus vrijwel alle busreizigers trekt.regenmaker schreef:Wat overigens ook vreemd is, is dat Veenendaal niet onderdoet voor Ede qua inwoners. Maar Ede heeft 3 volwaardige stadsdienstlijnen en Veenendaal 0. Zelfs Woerden heeft nog twee volwaardige lijnen maandag t/m zondag.
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40692
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee hoor, parallel aan het spoor wat lijn 5 ook doet maar dan aan de andere kant van het spoor door Schothorst heen. En vanaf het punt waar lijn 5 onder Amersfoort-aansluiting door rijdt rijdt de bus dan weer rechtstreekser dan de fietsroute is (da's nog best een geslinger langs de rand van de binnenstad).Durashift schreef:Ja zeg, rechtdoor een groot park.. is dat wel een eerlijk vergelijk? :)
Edit: zie hier het bewijs dat de fiets sneller is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bejaarden gaan niet met de bus, die gaan met de auto.Chrysa schreef:Wie maken er dan wel gebruik van de stadsbussen in Amersfoort dan? Bejaarden?
-
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heeft twee redenen: ik heb het afgerond en de max is algemeen terwijl het gemiddelde uitging van de meest typerende halte die ik kom vinden, maar ik kijk morgen de cijfers wel even na.Pim-AllianceB95 schreef:Ja, da's heel knap, maximaal 1 bij een gemiddelde van 1,3.regenmaker schreef:Zondagavond max. 1. :') Er zitten in het weekend ongeveer 2 à 3 mensen in en dat rijdt nog? Syntus ging toch weer met 83 op zaterdag rijden?
Neemt niet de problemen van witte vlekken weg. Daarnaast zit je door de busverbindingen van Veenendaal vast in de plaats als je bijvoorbeeld in het weekend of 'savonds richting het oosten wilt. Door de veranderingen van Syntus wordt dit al wat aantrekkelijker, maar het is natuurlijk onverklaarbaar waarom Woerden een slecht draaiende stadsdienst krijgt terwijl er nooit wordt geïnvesteerd in busverbindingen Veenendaal. Juist ja, geïnvesteerd. Door de huidige dienstregeling jaag je mensen de bus uit.Ronald schreef:Ede heeft nog wat wijken op enige afstand van een station. Verder zullen veel reizigers station Ede-Wageningen boven Ede Centrum verkiezen voor de betere reismogelijkheden. De stations in Veenendaal zijn relatief gunstig verspreid zodat ze bijna allemaal op fietsafstand liggen. Met het probleem dat Veenendaal niet één "centraal" station heeft, dat Ede wel heeft en dus vrijwel alle busreizigers trekt.regenmaker schreef:Wat overigens ook vreemd is, is dat Veenendaal niet onderdoet voor Ede qua inwoners. Maar Ede heeft 3 volwaardige stadsdienstlijnen en Veenendaal 0. Zelfs Woerden heeft nog twee volwaardige lijnen maandag t/m zondag.
Ik denk dat je al veel oplost als je lijn 83 en 85 koppelt. Maar met deze heb ik nog vele anderen (die beter in een ander subforum passen)
Ik heb geen onderschrift
- Suus
- Berichten: 52172
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De bezetting in Amersfoort is over het algemeen best goed met een redelijk gemêleerd gezelschap. Juist omdat het vanaf sommige wijken zo'n takke-eind naar het centrum of een intercity-station is, zelfs via tussendoorroutes, blijft de fiets in de schuur staan en wordt deze hooguit gebruikt voor het ritje naar de buurtsuper.Chrysa schreef:Wie maken er dan wel gebruik van de stadsbussen in Amersfoort dan? Bejaarden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9531
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb juist het idee dat in Amersfoort juist veel lege bussen rijden. Als ik daar kom (meestal buiten de spits) dan rijden veel lijnen nog wel 4x/uur en zit er geen kip in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb de stadsdienst woerden aangepast: het gemiddelde was 1,4 en de max was 2 (eigenlijk door de eerste rit, de andere 4 ritten zit net boven of net onder de 1 persoon in)
Ik heb geen onderschrift
- Hainje
- Berichten: 13678
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
regenmaker schreef:Moet je Daniël quoten. Kijk tactiek vanHainjeArdan.
-
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
http://nieuwsbladdekaap.nl/lokaal/busha ... sen-180910
Volgens dit artikel gaat 381 niet NMM - Drb - Austerlitz rijden, maar Drb - Austerlitz NMM. Lijkt me wel een logischere route.Bij de halte Bergse Bossen stopt dan de nieuwe bus 381, die reizigers vanaf station Driebergen-Zeist via Austerlitz naar het Nationaal Militair Museum in Soesterberg brengt. Ter hoogte van Traaij 201, vlakbij de kruising met de Arnhemsebovenweg, wordt voor bus 381 ook nog een
enkelzijdige halte aangelegd. Uit het gepubliceerde verkeersbesluit blijkt verder dat de Berkenweg in Doorn aan weerszijden van de weg ter hoogte van huisnummer 2a een nieuwe bushalte krijgt. Die is bedoeld voor de reeds bestaande buslijn 56, die station Driebergen-Zeist en Wijk bij Duurstede met elkaar verbindt.
Ik heb geen onderschrift
-
- Donateur
- Berichten: 8523
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wederom kwam via de eerder gemelde twitter account een foto naar boven van een bus. De ex ARRIVA 8058 staat wit gespoten met een rode onderrand bij de stalling in Zwolle.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 7317
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In Zwolle staat inderdaad een Brabantse bus zag ik vanochtend.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 8204
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wit met rode onderrand is Veolia toch? ._.Etienne schreef:De ex ARRIVA 8058 staat wit gespoten met een rode onderrand bij de stalling in Zwolle.
-
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hier de artikelen waarover het gaat:
https://www.officielebekendmakingen.nl/ ... 59384.html
https://www.officielebekendmakingen.nl/ ... 59383.html
https://www.officielebekendmakingen.nl/ ... 59384.html
https://www.officielebekendmakingen.nl/ ... 59383.html
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
- Locatie: Amersfoort
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik blijf het nog steeds foeilelijke bussen vinden (dat lettertype alleen al :')). Maar waarom hebben deze bussen eigenlijk niet het nieuwe front zoals bijvoorbeeld de Setra touringcars van Besseling dat wel hebben?HJDrost schreef:
Zoek de verschillen
-
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heb je liever kotskleuren van Connexxion?
Ik heb geen onderschrift
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je bedoelt de nieuwe, witte huisstijl met een vleugje groen? Wat is daar nou mis mee? -o-
-
- Berichten: 8204
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vind die Door Zeeland bussen anders best mooi... 

-
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het gaat over de HWGO bussen.
-
- Berichten: 8204
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Weet ik. 
Vind ze zelf niet zo heel lelijk hoor, liever dat dan dat gedateerde Arriva zoals je in Dordrecht ziet.

Vind ze zelf niet zo heel lelijk hoor, liever dat dan dat gedateerde Arriva zoals je in Dordrecht ziet.
-
- Berichten: 1537
- Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik denk dat hij die oude bussen bedoelt. Dat groen is wel wat gedateerd. Dat nieuwe huisstijl is mooi, maar lijkt wel als of ze niet creatief genoeg waren en gewoon dat donkergroen per ongeluk hebben gedeletet.busfanNL schreef:Het gaat over de HWGO bussen.
Die Setra's zijn gewoon wat anders en de kleurstelling ook. Er heeft bijna geen Setra in streekdienst gereden in Nederland. Let op, ik zeg BIJNA geen en de touringcar-achtige bussen tellen niet mee.
Ik vind wel dat die Setra Business bussen wel erg minimalistisch en zonder karakter zijn ontworpen. Elke bus heeft wel iets wat een herkenning is voor de bus, maar dit niet. Ze zijn niet lelijk, dat niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat een priegellettertjes bovenin die rode balk. Als het zo klein moest dan kun je het net zo goed weglaten dunkt me 

- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40692
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mwoh, dat valt ook nog mee hoor. Setra's komen niet vaak voor inderdaad in het OV in Nederland, maar ze hebben notabene nog in redelijke aantallen dienst gedaan in de voormalige concessie Oost-Utrecht wat de directe voorganger van de huidige concessie was. Zo heel lang geleden is dat dus nog nieteens. Wel was de inzet destijds beperkt tot de spitslijnen al waren dat er nog een paar meer dan de huidige.OmniLezer schreef:Die Setra's zijn gewoon wat anders en de kleurstelling ook. Er heeft bijna geen Setra in streekdienst gereden in Nederland. Let op, ik zeg BIJNA geen en de touringcar-achtige bussen tellen niet mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vergeet de Setra S 415 NF niet die nog steeds door Juijn Rossum wordt ingezet in Rivierenland. Dat is bij lange na geen touringcarachtige bus. Maar op grotere schaal hebben inderdaad in weinig concessies Setra bussen gereden in het OV in Nederland.
-
- Berichten: 1537
- Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die S415NF is meer een Citaro-achtig iets.Michael 1988 schreef:Vergeet de Setra S 415 NF niet die nog steeds door Juijn Rossum wordt ingezet in Rivierenland. Dat is bij lange na geen touringcarachtige bus. Maar op grotere schaal hebben inderdaad in weinig concessies Setra bussen gereden in het OV in Nederland.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar het blijft een Setra bus en het is niet een lijntourbus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Caferacer026, drooge, FLJ, Joepvandrunen, Semrush [Bot], sven en 19 gasten