Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Matt

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Matt »

Ik was iets eerder dan Etienne op Utrecht Centraal om naar Den Haag HS te reizen. De IC van 16:12 had +28, toen vlak voor vertrek werd ingeroepen dat de airco in de bestuurderscabine defect was. Dus iedereen er maar weer uit. De volgende trein was ICM3+ICM3, veel te klein voor de hoeveelheid passagiers die nu op het perron stond.

Ik besloot om via Rotterdam Centraal te reizen. Op spoor 11 stond nog de IC naar Amersfoort, maar door alle chaos duurde het erg lang om toestemming voor vertrek te krijgen.

Dan maar de directe IC via Amsterdam Zuid, die ook aardig vol zat. Hij zou met +15 vertrekken, maar toen werd ingeroepen dat dit de trein naar Maastricht werd. Iedereen er weer uit.

Plan D. Ik weer terug naar de IC naar Den Haag Centraal. Nu gelukkig een zitplek. We vertrokken met +13 omdat we op een conducteur uit een vertraagde trein moesten wachten. Met +20 aangekomen in Den Haag.

Eindstand op Den Haag HS was +70 min :')
ICNG

Bericht door ICNG »

cassie127 schreef: di 01 jul 2025, 16:26 Doen ze eens een keer iets wat onder andere juist aan de sociale veiligheid in de trein een bijdrage levert, is het weer eens niet goed.
Lange tenen? Niet alles is zwart-wit. Twee van de vier conducteurs waren inderdaad goed bezig, de andere twee die niets deden in plaats van de controle te versnellen/tweede treinstel te openen niet. Niets meer, niets minder.
Janmetdepet

Bericht door Janmetdepet »

Etienne schreef: di 01 jul 2025, 19:39 Door een gestrande trein bij Utrecht en een defecte bovenleiding bij Amsterdam was het treinverkeer in de middagspits goed in het honderd gelopen tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag. Uiteindelijk had ik de bovenste 4058 die met +32 in Gouda was aangekomen en perron 3/5 stond me toch een partij vol met reizigers richting Utrecht.
Afbeelding
Den Haag Centraal was ook erg druk rond richting Utrecht Centraal om 17:20. Die van 17:10 kreeg steeds meer vertraging. En zou volgens de reisinfo bestaan uit 2 stellen. Maar waren er gelukkig 3 waardoor vooraan nog ruimte te vinden was. Die van 17:25 had op vertrektijd wel de stellen klaar staan die moesten worden bijgeplaatst. Maar de andere 2 stellen kwamen pas veel later binnen uit Gouda.

Uiteindelijk zelf vertrokken met die trein naar Groningen Europapark van 17:10 (+30) waar gelukkig de airco aanging in de voorste coupé. Rest van de trein was een sauna omdat de airco het niet deed. Hij ging alleen niet verder dan Amersfoort. Zal daarna ook wel druk zijn geworden in de trein naar Leeuwarden van een half uur later. Die reed namelijk met een solo DDZ 4.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

ICNG schreef: di 01 jul 2025, 20:56
cassie127 schreef: di 01 jul 2025, 16:26 Doen ze eens een keer iets wat onder andere juist aan de sociale veiligheid in de trein een bijdrage levert, is het weer eens niet goed.
Lange tenen? Niet alles is zwart-wit. Twee van de vier conducteurs waren inderdaad goed bezig, de andere twee die niets deden in plaats van de controle te versnellen/tweede treinstel te openen niet. Niets meer, niets minder.
Wat een vreemde reactie. Even nagekeken en deze trein werd gereden door 2x Mentor HC met 2x leerling....
En zoals je misschien begrijpt, de leerlingen deden de ingangscontrole als oefening en de mentoren keken toe.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Precies. Het is altijd heel makkelijk oordelen op basis van aannames zonder de achtergrond.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ICNG

Bericht door ICNG »

Re.tep schreef: di 01 jul 2025, 21:54
Wat een vreemde reactie. Even nagekeken en deze trein werd gereden door 2x Mentor HC met 2x leerling....
En zoals je misschien begrijpt, de leerlingen deden de ingangscontrole als oefening en de mentoren keken toe.
Goh, dat kun je nakijken? Over welke trein heb jij het dan? Mag je mij vertellen.

Want helaas klopt het gewoon niet wat je zegt: de conductrice die mij controleerde kom ik al jaren tegen en is dus geen leerling. Ze heeft een markant uiterlijk dus dat onthoud je wel.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Nou zo moeilijk is dat niet. Je geeft namelijk zonder een rit te noemen toch al relatief veel informatie in je bericht.
Je hebt het over gisteravond. Oftewel 30 juni tussen 18:00 en 00:00
Daarnaast heb je in je bericht gemeld dat het om 2 driedelige ICM stellen ging. Als je dan gaat terugzoeken in de vertrekken van Groningen Europapark zie je slechts 2 treinen die met deze samenstelling gereden hebben op deze avond en je het daardoor over één van onderstaande opties hebt:

De eerste optie was IC 770 om 18:49. Vanuit logisch redeneren valt die eigenlijk al af. Want dat is voor NS eigenlijk geen gebruikelijk tijdstip om zo'n controle uit te voeren.

Daardoor blijft er nog maar een optie over, namelijk IC 778 om 20:49, wat ook een veel logischer tijdstip is voor zo'n controle en het ook toestaat als ik kijk naar de reizigersprognoses voor deze rit.

Dan heb je het ook nog over 4 conducteurs op je trein.

Om dat laatste uit te sluiten is het alleen nog een kwestie om de diensten terug te zoeken want 4 HC's tegelijk op een trein is niet standaard en gebruikelijk, waardoor er slechts één rit overblijft.
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 01 jul 2025, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
trolly

Bericht door trolly »

Fraai.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
kippenmobiel69

Bericht door kippenmobiel69 »

ICNG schreef: di 01 jul 2025, 15:19 Dat het toegestaan is wil niet zeggen dat je het ook zo moet doen hè.
Dat bepaalt het personeel zelf en heb jij niks over te zeggen. Klachten kunnen naar ns.nl/klantenservice
Laatst gewijzigd door kippenmobiel69 op di 01 jul 2025, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
kippenmobiel69

Bericht door kippenmobiel69 »

Re.tep schreef: di 01 jul 2025, 21:54
Een goed leermoment ook. En los daarvan maakt het ook niet uit hoeveel er staan. We kiezen regelmatig voor ingangscontrole (doe het zelf ook heel vaak op Den Haag en Dordrecht in de avond). Dit soort mensen moeten gewoon niet zo zeuren. Geen controle is niet goed, wel controle ook niet. 😂
IIVQ

Bericht door IIVQ »

rvdborgt schreef: di 01 jul 2025, 09:00
IIVQ schreef: di 01 jul 2025, 07:26 Ik wens je veel succes en 5 mails heen en weer. NSI heeft mijn internationale GTBV geweigerd omdat ik met de metro tussen Den Haag en Rotterdam gereisd ben (en omdat ze beweerden dat de volgende ICDI (toen nog geen ECD) gewoon reed terwijl die tussen Shl en Rtd nooit gereden heeft. En dan had ik nog één ticket.
Wat zegt treinposities? In ieder geval heeft NS nooit het laatste woord en het is aan hen om aan te tonen wat er hoe heeft gereden.
Treinposities zei dat de trein Asd-Rtd niet gereden had, maar heb ik niet gescreenshot. Toen NS met "Wellus" reageerde was het meer dan een maand geleden en kon ik het niet meer zien. Ik heb het naar het OV-loket gestuurd maar toen die met een reactie kwamen zat ik in een privé+opleiding+werk-topdrukte en heb het laten lopen, ik hen nog uit coulance een paar euro terug gekregen maar alleen voor de in Nederland (t/m Noorderkempen) opgelogen vertraging, niet die tot aan Fleurus (Noorderkempen-Fleurus met Go PassStandard Multi, wat volgens de regels van dat ticket dan er één ticket van maakt. NS zegt: "Niet ons ticket, niet bij ons komen klagen". NMBS zegt: "Niet onze vertraging, niet bij ons komen klagen" en OV-Loket gaat niet eens in op de expliciet aan ze gestelde vraag bij wie ik moet zijn).
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Op Treinposities kun je toch (veel) verder dan 1 maand terugkijken? Ik heb dat net nog voor ICE 254 gedaan.
Dat twee aansluitende tickets bij de NMBS 1 doorgaand ticket vormen, dat geldt hoogstwaarschijnlijk alleen voor onder dezelfde voorwaarden gekochte tickets. Ik heb dat nooit helemaal uitgezocht, maar 1 internationaal NS-ticket plus 1 binnenlands NMBS-ticket lijkt me niet zo'n kansrijke constructie hiervoor.
Plaats reactie