Pagina 58 van 110
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 09:50
door Frans F
Jasper073 schreef:
14 December duurt voor mijn gevoel nog zo lang
De mensen bij Arriva die de implementatie per 14 december moeten zien rond te krijgen denken daar vast heel anders over.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 13:30
door Jasper073
Frans F schreef:Jasper073 schreef:
14 December duurt voor mijn gevoel nog zo lang
De mensen bij Arriva die de implementatie per 14 december moeten zien rond te krijgen denken daar vast heel anders over.

Hahaha jah idd dat denk ik dus ook
maar jah geduld is een schone zaak ;)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 14:22
door Rdaalwil
Een ander gerucht is dat lijn 103 na Willemstad overloopt op de lijn naar oud Beijerland richting Rotterdam.. Maar dat lijkt me sterk?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 16:27
door OV Hoekschewaard
Dat gaat zeker niet gebeuren hoor want anders zouden wij van Heinenoord door moeten rijden naar Roosendaal. Wel kan lijn 103 in Helwijk weer een aansluiting geven op de 169 richting Numansdorp en Oud-Beijerland net zoals 8 jaar geleden.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 16:28
door Frans F
Rdaalwil schreef:Een ander gerucht is dat lijn 103 na Willemstad overloopt op de lijn naar oud Beijerland richting Rotterdam.. Maar dat lijkt me sterk?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 16:52
door Hainje
OV Hoekschewaard schreef:Dat gaat zeker niet gebeuren hoor want anders zouden wij van Heinenoord door moeten rijden naar Roosendaal.
Het probleem is?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 17:32
door OV Hoekschewaard
Omdat pak hem beet 100 chauffeurs op lijnverkenning moeten voor misschien maar een jaartje want volgend jaar loopt onze concessie af.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 17:43
door Hainje
Ah, dat is op zich wel een drempel om het in ieder geval in 2015 nog niet door te voeren ja.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 18:54
door Jasper073
Nieuwe Lijn en Route boekjes gaan er komen, dat vertelde me vader mij toen ik bij hem thuis op bezoek was.
Die gaan dan per post overal in de brievenbus bij mensen thuis met het nodige info over de veranderingen
in en rond Den Bosch :D
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 20:00
door Rdaalwil
OV Hoekschewaard schreef:Dat gaat zeker niet gebeuren hoor want anders zouden wij van Heinenoord door moeten rijden naar Roosendaal. Wel kan lijn 103 in Helwijk weer een aansluiting geven op de 169 richting Numansdorp en Oud-Beijerland net zoals 8 jaar geleden.
Ja, net als in de BBA tijd had die het over! Maar verder dacht ik ook al dat via Ob niet kon...
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 11:23
door Rdaalwil
28 buurtbus sprinters
23 mecedes intouro
7 Volvo 8900 streek
37 Volvo 8900 volans
Dit zijn de aantallen van de andere bussen. Heb een lijst gekregen van een chauffeur!
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 13:03
door Michael 1988
In totaal komer er dus minder bussen in dienst als ik het goed zie. Er zijn nu meer geledes en volvo 8700's namelijk.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 13:16
door Michael
Deze foto kreeg ik van een chauffeur van Arriva Den Bosch.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 13:26
door huibe
Michael 1988 schreef:In totaal komer er dus minder bussen in dienst als ik het goed zie. Er zijn nu meer geledes en volvo 8700's namelijk.
Ik mis in het lijstje de Citea's.
En voor Frans die 7 Volvo streek bussen zijn dus voor de 101/310.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 13:55
door Rdaalwil
Dit is wat aan lijstje heb gekregen. Het aantal citea bussen kloppen niet.
Maar Arriva zegt dit qua Citea"s
89 VDL Citea’s LLE en 75 VDL Citea’s SLF.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 13:59
door huibe
Het lijstje van Rdaalwil is de materieel lijst van de concessie West-Brabant (had ik al niet eens gevraagd voor een splitsing voor de duidelijkheid

(A) )
Typen bussen West-Brabant
37 Volvo 8900 LE 13 meter – Volans
7 Volvo 8900 LE 13 meter – streek
23 Mercedes Intouro 13 meter
33 VDL Citea SLF 12 meter
? VDL Citea LLE 12 meter
28 Mercedes Sprinter Buurtbussen
Typen nieuwe bussen Oost-Brabant
? Volvo 8900 LE 13 meter
42 VDL Citea SLF 12 meter
? VDL Citea LLE 12 meter
? Mercedes Sprinter Buurtbussen
Typen bestaande bussen Oost-Brabant
? Mercedes Citaro 530 12 meter
? VDL Ambassador LE 12 meter
? VDL Citea LLE
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 15:32
door Rdaalwil
67 LLE citea voor west brabant :)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 15:42
door Jasper073
Michael schreef:
Deze foto kreeg ik van een chauffeur van Arriva Den Bosch.
:pos:
SUPER GAAF JE FOTO !! :pos:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 15:45
door Jasper073
Ik ben via mail door VDL in Heereveen uitgenodigd om samen met mijn vader
een geheel verzorgd rondleiding te krijgen, en te komen kijken hoe de nieuwe Citea's voor Den Bosch gemaakt worden.
krijg alle info wat ik wil weten en we mogen overal naar binnen en zelfs in de nieuwe bussen lopen/kijken.
Dus ga veel foto's maken en met jullie delen.
Nu moeten we datum's door geven wanneer we alle 2 kunnen.
HEB ER NU AL ZIN IN *bus* *O* *bus*
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 16:08
door Mr-W
Michael 1988 schreef:In totaal komer er dus minder bussen in dienst als ik het goed zie. Er zijn nu meer geledes en volvo 8700's namelijk.
Waarschijnlijk besteed Arriva meerdere spitsritten of zelfs lijnen uit aan Onderaannemers. Volans bussen zijn ook duurder,dus gezien de ervaringen uit andere regio's zullen daar regelmatig citea's te zien zijn....
Jasper073 schreef:
:pos:
SUPER GAAF JE FOTO !! :pos:
Vind ze er beter uit zien dan die Veolia 8900 streekbus :pos:
Nu nog de Intouro en interieur foto's.
@mercedes-benz sprinter buurtbussen worden daarin rolstoelliften geplaatst of zijn dit lage vloersversie's ?
Frans F schreef:Rdaalwil schreef:Een ander gerucht is dat lijn 103 na Willemstad overloopt op de lijn naar oud Beijerland richting Rotterdam.. Maar dat lijkt me sterk?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
De provincie gaat er vast mee akkoord,dus zie het probleem niet,goed voor 2015 is het logisch maar daarna gewoon doen :pos:
Jasper073 schreef:
Die gaan dan per post overal in de brievenbus bij mensen thuis met het nodige info over de veranderingen
in en rond Den Bosch :D
Niet overal,alleen bij mensen zonder ja/nee of nee/nee sticker. Ik heb via t
contactformulier het magazine per post aangevraagd,wat ze in november naar mij op de post zullen doen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 16:36
door Rdaalwil
De buurtbusjes krijgen liften. Hoorde ik gisteren de buurtbuschauffeur zeggen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 16:59
door Michael 1988
Wat ik ooit te horen kreeg van iemand bij tribus, kunnen de busjes van mercedes-benz en volkswagen niet worden gebouwd als lagevloeg, vanwege de assen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 17:25
door nvdw
De Mercedes Sprinter en de VW Crafter (tweelingbroertjes van elkaar) zijn achterwielaangedreven, dus je zit altijd met een cardanas onder de vloer. Voorwielaangedreven busjes als de Fiat Ducato hebben dat probleem niet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 18:24
door Michael 1988
Zoals ik al zei, met de assen (wist even zo uit mijn hoofd niet meer welke assen) ;).
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 23 okt 2014, 19:06
door Frans F
Mr-W schreef:Waarschijnlijk besteed Arriva meerdere spitsritten of zelfs lijnen uit aan Onderaannemers.
Dat betekent dat de onderaannemers dan bussen moeten hebben die aan dezelfde eisen voldoen als de Arriva-bussen, dus bijv. in Brabantse kleuren, airco en geen touringcars. Dat geldt dus ook voor scholierenlijnen, alleen voor versterkingsbussen (tweede bus op dezelfde rit) gelden die eisen niet.