Pagina 59 van 75
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 17 feb 2017, 15:54
door DrechtBlub
OmniLezer schreef:Die Volvo's trillen wel aardig ja en het ruikt er ook nog meer naar diesel/kerosine/benzine dan in een VDL.
Dat terwijl het een hybride is. Die Citea's trillen niet zo erg. Dat is volgens mij met de naamovergang Ambassador-> Citea gefixt.
Is dat trillen zo erg dan?
Random oogmigraine's, onwel na een ritje stadsbus, etc.
in een aantal van de hybrides hier wel ja.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 17 feb 2017, 19:16
door DrechtBlub
Gisteren op lijn 9 trouwens toen ik al met migraine weg liep van het busstation, lijn 9 moest mensen in de tegenspits laten staan op het station. Volgensmij gaat dit ding meer een succes worden dan verwacht. - Als dat zo blijft gaat die lijn 6 in gorinchem achterna en moet er groter materieel dan een 8tax op.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 17 feb 2017, 19:25
door Daniel
Als lijn 9 in de tegenspits reizigers moest laten staan, waar gingen die dan heen? Naar de woonboulevard? Dat lijkt me de voornaamste reizigerstrekker in de tegenspits immers.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 17 feb 2017, 19:49
door DrechtBlub
Geen idee, ik zal volgende week eens kijken of het dan nogsteeds zo is.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 19 feb 2017, 12:07
door CamilleKreemers
Daniel schreef:Als lijn 9 in de tegenspits reizigers moest laten staan, waar gingen die dan heen? Naar de woonboulevard? Dat lijkt me de voornaamste reizigerstrekker in de tegenspits immers.
Kan dit niet komen omdat lijn 8 geen antispitsritten heeft?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 19 feb 2017, 13:08
door Daniel
Dat valt niet te zeggen zolang je niet weet waar die reizigers met lijn 9 naartoe gingen. Als dat om een of andere reden naar de Krabbepolder is ligt het niet aan lijn 8. Mochten mensen ontdekt hebben dat je middels lijn 9 ook op die tijden bij de woonboulevard kunt komen dan zou het wel door de ontbrekende tegenspitsritten op dat deel van lijn 8 kunnen komen, al kan je daar ook met lijn 4 en een klein wandelingetje komen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 22 feb 2017, 15:07
door ArrivaBas
Klopt het dat bus 5417 met andere chiplezers rondrijdt. Ik heb het twee keer gezien bij het Halmaheiraplein, toen de bus op lijn 5 reed. Tevens is het op lijn 5 erg druk door de regen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 22 feb 2017, 15:39
door Stefan
5417 is inderdaad de enige stadsbus met 5 nieuwe kaartlezers.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 08 mar 2017, 12:46
door Globetrotter
CamilleKreemers schreef:
Je zegt dat ik eisen stel aan de blaas van een chauffeur, maar dat heb je ook met lijn 90 van Rotterdam naar Utrecht (2,5 uur). Daarnaast hebben lijnen 3, 5 en 7 ook geen plaslocatie op de eindpunten, dus dan zou dat ook niet meer kunnen. Je kan wel in Hastus plaatsen dat er maximaal 2 uur op een lijn gereden mag worden, zodat de chauffeur ook niet daarmee problemen kan krijgen.
Volgens mij wordt lijn 90 ook deels gereden vanuit de stalling Schelluinen (in ieder geval wordt er bij het Schoonhovense Veer weleens afgelost), dus dat lost het probleem al deels op. Daarnaast keert de 90 geloof ik op zichzelf in Utrecht met ongeveer een half uur pauze. Dat moet voor de meeste mensen voldoende tijd zijn om een bezoekje aan de plasgeitenbreier te brengen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 08 mar 2017, 13:01
door nvdw
Op Camilles tekst is al uitgebreid geantwoord hoor ;)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 08 mar 2017, 13:11
door Stefan
En om de boel maar nog eens te verduidelijken... de 90 rijdt volledig vanuit Alblasserdam en er zijn géén aflossingen meer bij het Schoonhovense Veer.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 23 mar 2017, 11:29
door nvdw
De overeenkomsten voor de elektrische bussen in Dordrecht en Gorinchem zijn getekend, dus nu definitief: er komen twee stuks VDL Citea LLE-99 naar Gorinchem, en drie stuks Iveco/Rosero First naar Dordrecht. Dat is hetzelfde type als in 's-Hertogenbosch op de 220Xpress (de centrumbus) heeft gereden; of het ook om exact dezelfde drie bussen gaat, weet ik niet.
Voor de Gorinchemse bussen geldt dat ze alleen in de spitsen komen te rijden; opladen gebeurt op de stalling. De bussen komen rond juni te rijden.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 18:04
door DrechtBlub
Jammer dat we die krijgen, ik had gehoopt op VDL omdat hun goede minibusjes leveren.
Ik heb minder goede ervaring met Iveco bussen, daarbuiten hebben deze gevallen zo te zien het lage deel achterin wat onoverzichtelijk is in gebruik en geen lagevloerszitjes aan de chauffuerskant
Dit zou denk ik de doodsteek zijn voor de citybus hier waar juist heel veel ouderen gebruik van maken.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 18:12
door ArrivaBas
Omdat de twee gelede Citaro's nodig zijn bij de Keukenhof, hebben wij ouwe tijdelijke zooi voor Limburg, te weten de 0214 en 0215. Rijden deze twee ook in de daluren mee, in tegenstelling tot de gelede bussen?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 18:24
door Hainje
wilburg22 schreef:Dit zou denk ik de doodsteek zijn voor de citybus hier waar juist heel veel ouderen gebruik van maken.
Je kunt ook overdrijven. Lagevloerbussen zijn iets van de afgelopen 15 jaar, daarvoor konden ouderen zich ook prima redden met een opstapje. Daarnaast zijn ouderen steeds langer vitaal en degene die dat niet zijn maken toch al amper gebruik van het reguliere OV. Die maken eerder gebruik van WMO-vervoer. Alleen voor wat betreft invaliden heb je een punt, maar hun aandeel is niet dusdanig dat het de Citybus ineens (maatschappelijk) onrendabel maakt.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 18:38
door DrechtBlub
Veel gebruikers van de citybus hier zijn dermate slecht te been dat ze de irisbusjes vaak zonder hulp al niet inkunnen + rollator. Probeer jij maar eens als slecht te been zijnd persoon met een rollator een enkelblads deur en een trappetje op te komen om een kaartje te kopen.
Ze klagen bij die irisbusjes al dat de chauffeurs geen kneeling hebben of gebruiken en dat er te weinig lagevloerszitplaatsen zijn.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 20:29
door Daniel
Dordtse ouderen zijn inderdaad erg goed in klagen. Zo hebben die het ook al eens voor elkaar gekregen dat lijn 2 met 12-meterbussen ging rijden. Niet omdat die zo druk was maar omdat dat het enige materieel was waarmee ze de klachten over de weinige zitjes zonder opstapje die ook nog eens tegen de rijrichting in zaten konden oplossen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 28 mar 2017, 00:42
door DrechtBlub
Aldus RTV Dordrecht krijgen wij dezelfde VDL's als in gorinchem en gaa ner hier 2 bussen rijden en in gorinchem 3.
Ik weet niet waar de miscommunicatie is begonnen maar dit is bizar.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 28 mar 2017, 06:40
door Daniel
Simpel: RTV Dordrecht is niet zo slim. Zet vervolgens een demo van de bus voor Gorinchem in Dordrecht neer en je hebt een onjuist verhaal.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 28 mar 2017, 15:32
door W0rteltje
http://dordtcentraal.nl/actueel/nieuwe- ... esenteerd/
Dordrecht krijgt nieuwe stadsbussen op lijn 10
en op gorinchem op lijnen 1 tot en met 4
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 28 mar 2017, 21:25
door BrengMe
Kijk is naar de berichten boven die van jou (A)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 04 apr 2017, 08:57
door Stefan
De nieuwe lijn 9 naar de Krabbepolder rijdt in de ochtendspits inmiddels al een paar (misschien allemaal, heb ik nog niet kunnen waarnemen) met 2 taxibusjes.. goed teken!
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 04 apr 2017, 11:32
door Hendrik
Een paar ritten bedoel je waarschijnlijk?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 04 apr 2017, 12:20
door ArrivaBas
Zouden de bewoners van Wieldrecht de lijn ontdekt hebben, aangezien de tegenspitsritten ook vol zouden zitten?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 04 apr 2017, 15:34
door ArrivaBas
Tevens zag ik dat bus 5427 vandaag om 15:20 werd afgesleept naar de garage. defect?