Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Hainje

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Ja, het gerucht dat de ronde doet is dat er een hoop spul uit Limburg de eerste maanden naar deze concessie komt. Lichtelijk ironisch wel als je het mij vraagt. :P
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Staat ook in de vorige reacties. Inderdaad o.a. de 7700 stadsbussen en ik denk ook wel Ambassadors. Ik hoop niet dat die 7700's op de streekdienst terecht komen want die zijn nog erger dan amba's. Maar ik denk de stadsdienst Amersfoort. De rest is ex Zuidoost Friesland materieel. Volgens mij de TÜ en ik denk de CNG ook wel. Hoop ook op de Lion's city G van Lijn 41. *bus* En voor de rest is het afwachten.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Een overgangsconcessie voor Syntus voordat de uitspraak van het CBB is zou nog meer juridisch getouwtrek betekenen. De enige die zo'n concessie zou kunnen doen is Connexxion, maar dan beloon je hen voor hun waardeloze gedrag.

Dat Syntus meteen kan rijden in December is trouwens de eigen schuld van Connexxion: zij hebben geen schorsende werking aangevraagd bij hun zaak.
Ik denk dat de enige die onder de huidige situatie lijdt de reizigers zijn. Ik kan me niet voorstellen dat die afdankertjes van andere concessies veel kosten. Aan de andere kant valt dat lijden ook wel mee, want we zijn eindelijk van Connexxion, hun slechtonderhouden amba's en hun dienstregeling af
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

busfanNL schreef:Staat ook in de vorige reacties. Inderdaad o.a. de 7700 stadsbussen en ik denk ook wel Ambassadors. Ik hoop niet dat die 7700's op de streekdienst terecht komen want die zijn nog erger dan amba's. Maar ik denk de stadsdienst Amersfoort. De rest is ex Zuidoost Friesland materieel. Volgens mij de TÜ en ik denk de CNG ook wel. Hoop ook op de Lion's city G van Lijn 41. *bus* En voor de rest is het afwachten.
Cng's kan je toch alleen maar in de omgeving Ede laten rijden?
Ik heb geen onderschrift
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Geen schorsende werking aanvragen :')

Een van de grootste fouten die je kan maken bij het indienen van bezwaarschriften. Je bezwaar kan nog zo goed zijn en goedgekeurd worden, een dag later komt er gewoon weer een straf :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
noahjo3

Bericht door noahjo3 »

sirvinniei schreef:.want we zijn eindelijk van ConnexxionAfbeelding
Ja eindelijk idd, ik heb het idee dat Connexxion na de overgang van QBuzz in Utrecht deze concessie een beetje heeft laten ''vervallen''. Want ineens waren de Buzzers (dagkaarten) in 2014 afgeschaft, en tegenwoordig heeft Connexxion nog maar 1 abonnement beschikbaar voor deze concessie. En het onderhoud, ja wat moet ik daar over zeggen, gewoon verschrikkelijk. :?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

noahjo3 schreef:Oke, we zijn nu exact 4 weken voor de start van de concessie
Ik wist niet dat die concessie op vrijdag ingaat. (A) (Je bedoelt dat we een maand voor ingang van de nieuwe concessie zijn, neem ik aan? ;) )

Overigens lijkt het CBb me in dit geval ook deels schuldig aan de vertraging: de concessie is al in juli 2015 vergeven en Connexxion heeft begin dit jaar al bezwaar ingediend. Dat het CBb zo lang erover zou doen, had ook niemand kunnen voorzien.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
noahjo3

Bericht door noahjo3 »

Meltrain schreef:
noahjo3 schreef:Oke, we zijn nu exact 4 weken voor de start van de concessie
Ik wist niet dat die concessie op vrijdag ingaat. (A) (Je bedoelt dat we een maand voor ingang van de nieuwe concessie zijn, neem ik aan? ;) )
Oeps een tikfoutje, heb het aangepast. :wink:
sirvinniei

noahjo3 schreef:
sirvinniei schreef:.want we zijn eindelijk van ConnexxionAfbeelding
Ja eindelijk idd, ik heb het idee dat Connexxion na de overgang van QBuzz in Utrecht deze concessie een beetje heeft laten ''vervallen''. Want ineens waren de Buzzers (dagkaarten) in 2014 afgeschaft, en tegenwoordig heeft Connexxion nog maar 1 abonnement beschikbaar voor deze concessie. En het onderhoud, ja wat moet ik daar over zeggen, gewoon verschrikkelijk. :?
Welkom bij de cursus "verkeerd citeren zodat de betekenis veranderd" :P
Ik heb geen onderschrift
busfanNL

Bericht door busfanNL »

sirvinniei schreef:
busfanNL schreef:Staat ook in de vorige reacties. Inderdaad o.a. de 7700 stadsbussen en ik denk ook wel Ambassadors. Ik hoop niet dat die 7700's op de streekdienst terecht komen want die zijn nog erger dan amba's. Maar ik denk de stadsdienst Amersfoort. De rest is ex Zuidoost Friesland materieel. Volgens mij de TÜ en ik denk de CNG ook wel. Hoop ook op de Lion's city G van Lijn 41. *bus* En voor de rest is het afwachten.
Cng's kan je toch alleen maar in de omgeving Ede laten rijden?
Ik zal de quote van Jurre citeren. Daar heb ik het vandaan en meer weet ik ook niet.
Jurre schreef:Heb gelezen dat het tijdelijke materieel voor Syntus Utrecht o.a. zal bestaan uit de ex-Veolia Volvo 7700 stadsbussen van Maastricht, ex-Qbuzz Citaro's GD, ex-Qbuzz Lions City TU/CNG Friesland en materieel vanuit Evobus en VDL (bron: reacties in de OV bussen in de Benelux-facebook; dus niet geverifieerd).
HJDrost

Bericht door HJDrost »

noahjo3 schreef:
HJDrost schreef:9 en 10 november organiseert Syntus bijeenkomsten voor de chauffeurs
Weet iemand hier al wat over? Of is de informatie vertrouwelijk?
Ben er zelf niet bij geweest, maar van horen zeggen door collegae, niets nieuws verteld van wat we nog niet wisten. De 80 krijgt een keerpunt bij de militaire begraafplaats in Rhenen.
100 Setra's besteld en nog eens 100 in optie.
Wel stond er een VDL Citea in de nieuwe huisstijl geparkeerd bij het hotel. Helaas nog geen foto van kunnen opsporen.
Michael 1988

Bericht door Michael 1988 »

100 besteld en 100 in optie? Klopt dat wel of willen ze ook in andere concessies bussen gaan vervangen?
sirvinniei

HJDrost schreef:
noahjo3 schreef:
HJDrost schreef:9 en 10 november organiseert Syntus bijeenkomsten voor de chauffeurs
Weet iemand hier al wat over? Of is de informatie vertrouwelijk?
Ben er zelf niet bij geweest, maar van horen zeggen door collegae, niets nieuws verteld van wat we nog niet wisten. De 80 krijgt een keerpunt bij de militaire begraafplaats in Rhenen.
100 Setra's besteld en nog eens 100 in optie.
Wel stond er een VDL Citea in de nieuwe huisstijl geparkeerd bij het hotel. Helaas nog geen foto van kunnen opsporen.
Lijkt me toch veel handiger om bij het station te keren. Ook met de drukte van Ouwehands. Ben trouwens erg nieuwsgierig naar de verbinding van lijn 80. Krijgt deze een overstap op de 44/45 of op de 50?
Ik heb geen onderschrift
wouter15

Bericht door wouter15 »

Michael 1988 schreef:100 besteld en 100 in optie? Klopt dat wel of willen ze ook in andere concessies bussen gaan vervangen?
Ze wilden voor deze concessie 200 bussen bestellen. Omdat het nog niet zeker is dat ze mogen rijden vanaf 11 december hebben ze al wel 100 bussen besteld en de andere 100 worden tijdelijke bussen. Waarschijnlijk is er een optie voor 100 extra bussen zodat als ze winnen ze de resterende bussen alsnog kunnen bestellen en als ze verliezen hoeven ze de andere 100 bussen niet te bestellen.
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Schuiven die 100 bussen dan door naar een andere concessie, als ze niet meer voor Utrecht nodig zijn?

Dat gezegd hebbende is het eigenlijk belachelijk in welke situatie Syntus nu moet werken. De rechter kan nog melden dat de concessie terug naar Connexxion moet / opnieuw beoordeeld moet worden.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

CamilleKreemers schreef:Schuiven die 100 bussen dan door naar een andere concessie, als ze niet meer voor Utrecht nodig zijn?
Een deel van deze tijdelijke bussen heeft al een aantal jaar erop zitten, zoals de stadsbussen van Maastricht en wellicht wat oudere Ambassadors. Ik verwacht niet dat alle 100 tijdelijke bussen na Utrecht nog zullen doorschuiven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
wouter15

Bericht door wouter15 »

Ik heb het idee dat hij de Setra's bedoelt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Waarom zou je 100 nieuwe bussen bestellen als je niet zeker weet of je ze kan gebruiken? Bedrijfseconomisch is dat echt niet te verantwoorden.

Wat als je die bussen toch niet nodig hebt? Je zet ze niet even ergens 100 bussen in een garage als blijkt dat je ze niet nodig hebt. En de andere bussen van Syntus zijn economisch nog niet afgeschreven, die vervangen zou ook ernstige verspilling zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
HJDrost

Bericht door HJDrost »

wouter15 schreef:Ik heb het idee dat hij de Setra's bedoelt.
Suus schreef:Waarom zou je 100 nieuwe bussen bestellen als je niet zeker weet of je ze kan gebruiken? Bedrijfseconomisch is dat echt niet te verantwoorden.

Wat als je die bussen toch niet nodig hebt? Je zet ze niet even ergens 100 bussen in een garage als blijkt dat je ze niet nodig hebt. En de andere bussen van Syntus zijn economisch nog niet afgeschreven, die vervangen zou ook ernstige verspilling zijn.
Setra's ja
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Sorry, ik doelde inderdaad op de 100 NIEUWE bussen. Sorry voor de onduidelijkheid.
noahjo3

Bericht door noahjo3 »

Volgens Soest Nu is de nieuwe dienstregeling beschikbaar om 12:00 uur op de website van Syntus Utrecht. Link naar het bericht: http://www.soestnu.nl/nieuws/algemeen/4 ... stregeling
cassie127

Bericht door cassie127 »

Klopt! Ze staan nu op de site! Ook de nieuwe lijnfolders. In Amersfoort komt een servicepunt waar je deze folders kan krijgen!Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Hainje

Bericht door Hainje »

Kan alleen de algemene lijnnnetkaart niet vinden, iemand van jullie wel?
sirvinniei

Wat ben ik blij met de nieuwe dienstregeling! *bus*
Elke lijn binnen Veenendaal gaat erop vooruit:

Lijn 50 (eerst 81) gaat i.p.v. 2x pu in de spits en 1x pu in het dal en op zaterdag 7 dagen in de week rijden met een frequentie van 2x per uur overdag en 1x pu 'S avonds.

Lijn 80 krijgt de snellere variant 280 in de spits en rijdt tot 's avonds 2x pu door naar Rhenen.

Lijn 83 gaat ook in het dal 2x pu rijden en gaat ook op zaterdag rijden (ook 2x pu)

In de zomer ook nog een henschotermeerbusje erbij dat in de zomer via de snelweg 2x pu rijdt.
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei

Overigens is de lijnennetfolder van Woerden leeg.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie