Pagina 59 van 59
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: za 07 jun 2025, 18:50
door omaylie
Het gaat dan ook niet Nieuw Zuid heten volgens mij. We mochten tot eind vorig jaar zelf een naam bedenken daarvoor. Iemand al een idee hoe het definitief gaat heten?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: za 07 jun 2025, 19:44
door Dionysusnu
Volgens mij heet het ontwikkelgebied wel Nieuw Zuid, maar de naam van de bushub wordt inderdaad via een publieke deelname gekozen.
Op de pagina van de gemeente staat daarover "We bekijken nu alle inzendingen". Misschien dat het even duurt om alle Haarlem McZuidface'jes uit de inzendingen te filteren

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: za 07 jun 2025, 19:45
door omaylie
Om uiteindelijk te eindigen met een gevalletje
Zeesluis IJmuiden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: ma 16 jun 2025, 15:38
door Anderzam
Ik wist niet dat lijn 4 en 9 door Munckhof werden gereden. Ik mocht zelfs gratis mee!

Komt dat door de actie van Transdev (vandaag gratis reizen met de pinpas) of zijn deze lijnen altijd gratis?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 14:20
door BusOV40
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... busvervoer
Hier wat wijzigingen voor o.a Haarlem-IJmond vanaf september. Het staat ergens halverwege.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 17:18
door Dionysusnu
Kort opgesomd:
Lijn 3 in de daluren 4x/uur tussen Schalkwijk en Delftplein/Spaarne Gasthuis.
Lijn 244 herintroductie, en route bevestigd: Beverwijk-Velserbroek-Haarlem-Amsterdam Zuid.
Lijn 382 in de avond en op zaterdag overdag naar 4x/uur, en een vroegere eerste rit in het weekend.
Hiermee stijgt de totale DRU van 300k naar 322k.
Een en ander wordt betaald door een extra bijdrage van €4,2 miljoen per jaar vanuit de provincie. Die wordt verspreid over G&V, NHN en H-IJ. €2,4 miljoen daarvan is compensatie voor de verminderde bijdrage studenten-OV landelijk, en €1,8 miljoen gaat naar compensatie van teruglopende reizigersaantallen.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 22:13
door BusOV40
Dit zijn enkele van de wijzigingen staat in het artikel. Het suggereert dat er nog meer wijzigingen zullen komen. De lijst is nog niet helemaal compleet.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: vr 27 jun 2025, 11:07
door BusOV40
Dionysusnu schreef: ↑wo 18 jun 2025, 17:18
Kort opgesomd:
Lijn 3 in de daluren 4x/uur tussen Schalkwijk en Delftplein/Spaarne Gasthuis.
Lijn 244 herintroductie, en route bevestigd: Beverwijk-Velserbroek-Haarlem-Amsterdam Zuid.
Lijn 382 in de avond en op zaterdag overdag naar 4x/uur, en een vroegere eerste rit in het weekend.
Hiermee stijgt de totale DRU van 300k naar 322k.
Een en ander wordt betaald door een extra bijdrage van €4,2 miljoen per jaar vanuit de provincie. Die wordt verspreid over G&V, NHN en H-IJ. €2,4 miljoen daarvan is compensatie voor de verminderde bijdrage studenten-OV landelijk, en €1,8 miljoen gaat naar compensatie van teruglopende reizigersaantallen.
Dank.
Ter aanvulling; er worden ook ritten geschrapt op de lijn 3, 14 en 80 met name in de avond vanwege de invoering van 30 km zones. Echter is de gemeente Haarlem nog bezig met mitigerende maatregelen.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Geplaatst: zo 29 jun 2025, 10:02
door Milco
Lijn 80 naar Amsterdam toont in Zandvoort op de bovenste regel van de lijnfilm “Amsterdam” en op de onderste regel “via Amsterdam, Rozengracht”.
Dat is nou nét die ene halte waar de lijn door een omleiding niet stopt. Nog even los van het feit dat ik Haarlem als via-bestemming nuttiger zou vinden…
