Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 7057
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Defecte trein volgens NS verstoringen, mogelijk dat die in enkele overwegaankondigingen defect heeft gestaan waarna de boel in storing ging omdat de slagbomen te lang gesloten waren.
-
- Berichten: 7057
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen Gouda en Nieuwerkerk zit sinds vanmiddag een hardnekkige sectiestoring waardoor er maar één spoor beschikbaar is tussen Moordrecht en Nieuwerkerk. Het baanvak is inmiddels al twee keer een klein uur buiten dienst genomen voor een herstelpoging maar zonder succes. Tussendoor de twee buitendienststellingen mochten nog even snel twee intercity's passeren. Eindtijd is inmiddels verschoven naar 21:00. Ook hier lijken de overwegen in storing te liggen gezien het snelheidsprofiel van de treinen die doorgelaten worden.
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: di 20 mei 2025, 23:39
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Qbuzz heeft een paar maanden geleden overwogen te stoppen met nachtbussen, omdat daar ook allerlei incidenten op plaatsvonden: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/175013 ... ht-stoppenSorry_geen_dienst schreef: ↑do 24 jul 2025, 14:41 Toen NS nog een nachtsprinter reed vanaf Ah naar Zp zijn ze ermee gestopt omdat die trein elke week gesloopt werd door de 'reizigers'.
Tegelijkertijd rijdt Arriva al een behoorlijke tijd ook een aantal nachttreinen per week, daarover heb ik tot op heden nog niets gehoord van dergelijke incidenten.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
-
- Berichten: 688
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
- Locatie: Groningen-Den Haag
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat dit probleem per regio/provincie kan wisselen en of en hoeveel toezicht er in de bussen/ treinen is. In Den Haag rijd er op het Nachnet bijvoorbeeld ook stadaard een beveiliger mee op de bus. Ik kan mij voorstellen dat dit aardig wat verschil kan maken in hoe reizigers zich gedragen.
-
- Donateur
- Berichten: 8567
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een hardnekkige seinstoring tusen Rotterdam en Gouda vanmiddag. Alleen de 2800 rijdt nog en gedeeltelijk enkelspoor (zoals ik bij Moordrecht kon zien). De 2863 stond vooralsnog wel op de planning, maar deze werd toch opgeheven vlak voor vertrektijd. Nu had ik echter geen zin om daarop te wachten en ben daarom maar met de 1156 naar Den Haag Centraal gereisd en kon door te rennen aldaar nog de 6969 naar Gouda halen, deze vertrok overigens met +2 omdat er veel omreizigers waren.
Uiteindelijk op tijd in Gouda aangekomen en de 2865 was met ruim +10 nog niet eens binnen.
Uiteindelijk op tijd in Gouda aangekomen en de 2865 was met ruim +10 nog niet eens binnen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmorgen ingecheckt op Dvd via het brede poortje. Éen blad van de deur ging van mij af, de andere kwam naar mij toe.
De 5-baks ICNG stopte bij bakbord 4, terwijl ze meestal bij 6 of tussen 4 en 6 in stoppen.
De 5-baks ICNG stopte bij bakbord 4, terwijl ze meestal bij 6 of tussen 4 en 6 in stoppen.
-
- Berichten: 7397
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICNG-5 is gelijk aan 4 bakken en een ICNG-8 is gelijk aan 6-7 bakken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 686
- Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een ICNG5 dient inderdaad bij de 4 neergezet te worden en een ICNG8 bij de 6 (het past allemaal precies). Combinaties uiteraard bij een optelsom daarvan.
Helaas zie ik zelf ook nog veel te vaak dat machinisten de trein veel te ver doorrijden (ook bij SLT/SNG met de kortere bakken), waardoor de reizigers een heel eind moeten lopen, erg onhandig.
Overigens aan de andere kant is het ook knap jammer dat op maar heel weinig stations de treinlengteborden echt goed staan. Een beruchte is bijvoorbeeld KoogBloemwijk ad Zaan, waar al zo lang ik machinist ben de borden én veel te ver weg staan, én de meest voorkomende treinlengtes missen, waardoor de treinen helemaal doorrijden naar het einde van het perron in de richting Uitgeest.
Geheel volgens handboek overigens, ik kan het de collega's niks kwalijk nemen. Zelf denk ik er echter maar een mooi virtueel treinlengtebord bij, zodat de trein nog een beetje op een normale plaats stopt.
Helaas zie ik zelf ook nog veel te vaak dat machinisten de trein veel te ver doorrijden (ook bij SLT/SNG met de kortere bakken), waardoor de reizigers een heel eind moeten lopen, erg onhandig.
Overigens aan de andere kant is het ook knap jammer dat op maar heel weinig stations de treinlengteborden echt goed staan. Een beruchte is bijvoorbeeld Koog
Geheel volgens handboek overigens, ik kan het de collega's niks kwalijk nemen. Zelf denk ik er echter maar een mooi virtueel treinlengtebord bij, zodat de trein nog een beetje op een normale plaats stopt.
-
- Berichten: 8359
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zat gisteren in de 559 die ongetwijfeld ook wat omreizigers had. Die liep +4 op tussen Gouda en Utrecht vanwege een goederentrein. Ik ben benieuwd waar die dan vandaan kwam.Etienne schreef: ↑do 24 jul 2025, 19:22 Een hardnekkige seinstoring tusen Rotterdam en Gouda vanmiddag. Alleen de 2800 rijdt nog en gedeeltelijk enkelspoor (zoals ik bij Moordrecht kon zien). De 2863 stond vooralsnog wel op de planning, maar deze werd toch opgeheven vlak voor vertrektijd. Nu had ik echter geen zin om daarop te wachten en ben daarom maar met de 1156 naar Den Haag Centraal gereisd en kon door te rennen aldaar nog de 6969 naar Gouda halen, deze vertrok overigens met +2 omdat er veel omreizigers waren.
Uiteindelijk op tijd in Gouda aangekomen en de 2865 was met ruim +10 nog niet eens binnen.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah ik dacht dat een 5-baks met 110m nét te lang was voor een 4-baksbord.Jultar schreef: ↑vr 25 jul 2025, 13:05 Een ICNG5 dient inderdaad bij de 4 neergezet te worden en een ICNG8 bij de 6 (het past allemaal precies). Combinaties uiteraard bij een optelsom daarvan.
Helaas zie ik zelf ook nog veel te vaak dat machinisten de trein veel te ver doorrijden (ook bij SLT/SNG met de kortere bakken), waardoor de reizigers een heel eind moeten lopen, erg onhandig.
En voor mij is het gunstig als ze (ri Hvs) bij het 6-baksbord of verder stoppen, ik kom van ingang Rijksstraatweg (op station Dvd).
Het brede NS-poortje deed trouwens ook bij anderen vanmiddag een blad naar je toe en de andere van je af.
-
- Berichten: 7057
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Treinlengteborden gaan uit van 27,5 meter per bak, dus de 4 en 6 staan op respectievelijk 110 en 165 meter wat precies goed is voor ICNG.
- trolly
- Berichten: 11543
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wel fijn om te weten dat 't niet persoonlijk is

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Berichten: 8567
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 4058 vertrok vandaag met +8 uit Rotterdam Centraal. De treindienstleider had daarop geanticipeerd en had die trein op Rotterdam Noord Goederen neergezet, zodat de 2063 er met een kleine vertraging langszij kon gaan.
Dat er verderop dan een trein uitvalt tussen Amsterdam en Uitgeest is dan weer het andere nadeel.

Dat er verderop dan een trein uitvalt tussen Amsterdam en Uitgeest is dan weer het andere nadeel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarbij later is geprobeerd met deze SLT6 (ipv SLT8) alsnog Uitgeest te bereiken, maar de 304060 kreeg toen +15 en werd te Wormerveer opgeheven, dus die wist ook Uitgeest niet te bereiken. Toen maar als 4075 naar Rotterdam.
-
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Business as usual in Hilversum. Twee lege koplopers houden spoor 3 bezet waardoor de IC naar Hannover vertraging oploopt. En zojuist een bericht over een beschadigde spoorbrug tussen Amsterdam Muiderpoort en Centraal.
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klopt, er is een vrachtwagen tegen de spoorbrug Oosterdokskade gereden.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: do 12 jun 2025, 02:39
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Doe je goed! Zo doe ik het zelf ook. Helaas zien we ook bij het overnemen van materieel steeds vaker dat de collega niet netjes stopt waar ik sta te wachten, maar gewoon doorrijd naar het bordje 6 met zes bakken SNG die je vaak al heel kort na het bordje 4 goed kwijt kan. Jammer genoeg kauwt de tablet het op die manier voor.Jultar schreef: ↑vr 25 jul 2025, 13:05 Een ICNG5 dient inderdaad bij de 4 neergezet te worden en een ICNG8 bij de 6 (het past allemaal precies). Combinaties uiteraard bij een optelsom daarvan.
Helaas zie ik zelf ook nog veel te vaak dat machinisten de trein veel te ver doorrijden (ook bij SLT/SNG met de kortere bakken), waardoor de reizigers een heel eind moeten lopen, erg onhandig.
Overigens aan de andere kant is het ook knap jammer dat op maar heel weinig stations de treinlengteborden echt goed staan. Een beruchte is bijvoorbeeld KoogBloemwijkad Zaan, waar al zo lang ik machinist ben de borden én veel te ver weg staan, én de meest voorkomende treinlengtes missen, waardoor de treinen helemaal doorrijden naar het einde van het perron in de richting Uitgeest.
Geheel volgens handboek overigens, ik kan het de collega's niks kwalijk nemen. Zelf denk ik er echter maar een mooi virtueel treinlengtebord bij, zodat de trein nog een beetje op een normale plaats stopt.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 08 sep 2011, 18:18
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor de volledigheid: lege Koplopers waren onderweg naar Amsterdam en zijn vanwege de beschadigde brug in Hilversum gekeerd. Evengoed werd de Berlijner opgehouden op Amsterdam Centraal vanwege hetzelfde voorval

-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10300
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie dat de 2200 dit weekend via Schiphol rijdt, de 2100 naar Zandvoort rijdt naast de 5400 en een extra Intercity, maar dat er tussen Haarlem en Leiden wel gewoon sprinters rijden. Heeft dit te maken met werkzaamheden ergens of is er een evenement gaande waardoor er een afwijkende lijnvoering is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klopt, Haarlem <>Leiden, geen IC treinen, wel Sprinter 6300 door werkzaamheden.
En de IC 2100 rijdt Amsterdam <>Zandvoort
En de IC 2200 via Schiphol
En de 15400 en 25400 rijden niet.
En de IC 2100 rijdt Amsterdam <>Zandvoort
En de IC 2200 via Schiphol
En de 15400 en 25400 rijden niet.
-
- Berichten: 7057
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Resteert de vraag welke werkzaamheden de aanleiding vormen. Enige werkzaamheden die ik zo snel kan vinden zijn te Amsterdam Zuid waar twee sporen buiten dienst zijn.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik ben wel benieuwd waar die werkzaamheden zijn. Op Voorhout, Hillegom en Heemstede-Aerdenhout worden beide perronsporen gebruikt dus beide sporen zijn gewoon in dienst. In Haarlem worden alle perronsporen (muv de kopsporen) ook gebruikt. Op Amsterdam Centraal worden de treinen van/naar Haarlem gewoon afgewikkeld op spoor 1 en 2a.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
- Berichten: 7057
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Intercity's tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch hebben ruim twee uur stilgelegen, krijg de indruk dat er een goederentrein in de dive-under bij Lunetten gestrand was die er niet meer zelfstandig in een geheel uit kon komen.
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten