Pagina 60 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 12:46
door noahjo3
sirvinniei schreef:Wat ben ik blij met de nieuwe dienstregeling! *bus*
Juich maar niet te vroeg, het CBb heeft nog geen uitspraak gedaan aldus Connexxion: https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... recht/4587

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 12:57
door Maxim
sirvinniei schreef:Overigens is de lijnennetfolder van Woerden leeg.
Scherp! Wordt aangepast :pos:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 13:02
door sirvinniei
Oeeeeeh, we hebben een vervoerskundige van Syntus bij ons op het forum.
Weten we bij wie we moeten zijn voor onze klachten en vage dienstregelingsideeën :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 13:05
door Maxim
Ideeën zijn altijd welkom!

Moet wel bijgezegd worden dat eventuele reacties hier op het forum natuurlijk op persoonlijke titel zijn en niet namens het bedrijf.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 13:07
door cassie127
regenmaker schreef:Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe site van syntus de lucht in gaat.
cassie127 schreef:Ik heb het vermoeden dat die online komt te staan als Syntus de dientregelingen op de site publiceert (zoals de vorige keer).
Mijn vermoeden klopt inmiddels...
syntusutrecht.nl schreef:In de tweede helft van november lanceert Syntus Utrecht een nieuwe website, met daarop een handige interactieve reisplanner en lijnenapplicatie waarmee reizigers een visueel, begrijpelijk en actueel overzicht krijgen van hun reismogelijkheden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 13:18
door Daniel
Niet alles is zo geweldig trouwens: de spitsbussen naar De Uithof/Rijnsweerd beginnen bijvoorbeeld zo'n 20 minuten later met rijden. Nu zijn er nog de eerste ritten rond 6.50 uur op het samenlooptraject door het Leusderkwartier, dat wordt de eerste om 7.07 uur.
Kunnen nog wel wat reizigers onaangenaam door verrast worden want dat zijn nu twee bussen kort na elkaar die wel beide vol zitten. Vanuit Kattenbroek/Nieuwland is het eerst mogelijke vertrek trouwens zelfs nog wat later want de eerst vertrekkende in het Leusderkwartier is een 203 vanuit Vathorst.

Ook is nu eens duidelijk hoe Austerlitz bediend gaat worden: met iets lager dan 3,6 meter in elk geval, want de bus gaat over de Traaij van Driebergen naar Austerlitz toe en eindigt daar op de rotonde net voorbij de KNVB. Op momenten dat het museum dicht is bestaat er ook een spitsbediening Zeist Busstation - Zeist Woudschoten via Driebergen - Austerlitz (enkele ritten rijden tot Driebergen-Zeist) en op maandag wordt verrassend genoeg nog tot Soesterberg gereden, waarmee Zeist - Soesterberg 1x/uur extra een bus krijgt. Op zaterdag rijdt er geen bus door Austerlitz meer, behalve in de zomervakantie wanneer er ook een weekendbediening op 381 is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 13:21
door Speedmaster
Maxim schreef:Ideeën zijn altijd welkom!

Moet wel bijgezegd worden dat eventuele reacties hier op het forum natuurlijk op persoonlijke titel zijn en niet namens het bedrijf.
Hoe zit dat met de Standplaats Montfoort. Komt er een stalling in Montfoort of wordt de huidig CXX stalling in Woerden straks gebruikt?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 13:22
door Tjekken
De 575 Soesterberg - Driebergen-Zeist - St. Hubertuslaan, de vervanging van de huidige 75, gaat slechts 1x per uur rijden en begint na de ochtendspits.
De huidige 75 tussen Driebergen-Zeist een St. Hubertuslaan rijdt de hele dag 2x per uur.

Ik vrees dat de 575 ook nog met een 8-pers busje gaat rijden.
Dan kan je net zo goed niet doorrijden tot St. Hubertuslaan.
1x Per uur een halte bedienen die op 8-15 min lopen ligt van een hoogfrequente halte zet niet veel zoden aan de dijk..

Zou mij niets verbazen als het staartje Driebergen-Zeist - St. Hubertuslaan over een jaar niet meer bediend wordt wegens onderbezetting.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 13:36
door sirvinniei
Dit was al bekend vanuit het vervoersplan van u-ov. De frequentieverhoging van lijn 50 werd inderdaad als reden gegeven.
Ik denk overigens niet dat ze buurtbussen gaan opheffen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 14:13
door Hainje
Maxim schreef:Ideeën zijn altijd welkom!
Hainje schreef:Kan alleen de algemene lijnnnetkaart niet vinden, iemand van jullie wel?
Die kaartjes in de folders zijn leuk voor het algemene beeld, voor de details heb je er geen klop aan. Wat schematischer weergave vind ik prima, deze weergave slaat daar weer in door. Als er een CartoStudio-achtige kaart online gezet kan worden zou dat heel fijn zijn. :pos:

Edit: Ik dacht dat ik een kaartje in een lijnfolders zag, maar die kan ik niet zo snel meer vinden. Voor het overzicht is het misschien ook wel handig om op de kaft van elke folder een aantal plaatsen welke de betreffende lijn aandoet te vermelden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 14:15
door wouter15
Ik vraag me wel af waarom Syntus nu alles online zet terwijl er nog geen uitspraak van het CBB is. Of is die er al maar weten wij dat gewoon nog niet?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 14:24
door Daniel
Uitspraak is online in elk geval nog niet terug te vinden, maar binnen een week zou 'ie er wel moeten zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 15:56
door sirvinniei
Wat mij opvalt is dat op sommige lijnen duidelijk onrendabele ritten in worden gezet om de bedieningsperiode te verlengen (bijv. avondritten Leersum-Veenendaal op lijn 50) en op andere plekken onrendabele ritten weer geschrapt worden (bijv. Zaterdagritten lijn 82 of zondag- en avondritten lijn 74)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 17:12
door Littlebusdriver
Daniel schreef:Niet alles is zo geweldig trouwens: de spitsbussen naar De Uithof/Rijnsweerd beginnen bijvoorbeeld zo'n 20 minuten later met rijden.
Erg jammer inderdaad; de meeste diensten beginnen in het UMCU om 07:30 uur. Met geen enkele spitsbus kun je er nu op tijd zijn. Met lijn 276 kan ik er nu om 07:12 uur zijn. Veel mensen zullen nu wel met de auto moéten, jammer dat Syntus en de provincie en het ROCOV hier niet aan gedacht hebben.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 18:37
door ovforens
Utrecht De Uithof is niet als knooppunt beschreven in het PvE. Bij knooppunten is wel omschreven dat de eerste bus om 07:00 moet aankomen. De provincie schrijft voor over de spitslijnen:
Concessie openbaar vervoer provincie Utrecht 2016 - 2023 -Provincie Utrecht schreef: Vanuit de volgende woonkernen/ wijken dient Inschrijver rechtstreekse
spitslijnen aan te bieden (op vervoerkundig zinvolle wijze gecombineerd) naar
Utrecht De Uithof en Rijnsweerd:
Amersfoort Nieuwland, Hoogland, Kattenbroek, Schothorst, Zielhorst,
Leusderkwartier;
Leusden.
2. De bedieningsperiode van de spitslijnen is minimaal 07.00-09.00 uur en
minimaal 16.00 -18.00 uur, op werkdagen.
3. De frequentie is minimaal twee ritten per uur in de spitsrichting (in de ochtend
naar Utrecht, in de middag vanaf Utrecht), in de tegenspitsrichting hoeven
geen ritten te rijden.
4. Tussen de middag rijdt op iedere spitslijn in beide richtingen minimaal één rit
met een aankomst in De Uithof tussen 12.00 en 13.00 uur en minimaal één rit
met een vertrek uit De Uithof tussen 12.00 en 13.00 uur.

5. De Inschrijver biedt een hogere frequentie, langere bedieningsperiode en/ of
meer spitslijnen.indien hij dit in een reële verhouding vindt staan tot het
aantal reizigers. De Inschrijver licht dit in zijn Vervoerplan toe. Hij houdt
rekening met de bepalingen uit hoofdstuk 4,12 over inzetnormen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 18:37
door wouter15
Verschillende ritten van lijn 102 (vanuit Utrecht en Woerden) eindigen bij Harmelen, Kalverstraat (kan je daar keren dan?). Vraag me af waarom ze niet doorrijden naar Utrecht en Woerden. Lijkt me veel handiger (in de middagspits is er bijv. een halfuursdienst tussen Woerden en Harmelen en een kwartierdienst tussen Utrecht en Harmelen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 18:40
door ovforens
Ik vermoed dat je met je bus dan snel de A12 op kan en exact 60 minuten na vertrek uit Utrecht Centraal daar weer terugbent voor een nieuwe rit.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 18:45
door NG²7²™
Daniel schreef: Ook is nu eens duidelijk hoe Austerlitz bediend gaat worden: met iets lager dan 3,6 meter in elk geval, want de bus gaat over de Traaij van Driebergen naar Austerlitz toe en eindigt daar op de rotonde net voorbij de KNVB.
Dat zijn alle bussen van Syntus, dus dat zegt nog niets :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 19:35
door Milco
Ik heb de lijnvoering en de dienstregeling even vluchtig bekeken, maar ziet er netjes uit zo op het eerste gezicht!
Alleen jammer dat Syntus geen haltelijsten heeft volgens mij; welke haltes doen de buslijnen precies aan? :?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 20:03
door Zugführer
Dat zal straks wel gewoon op de website te zien zijn, neem aan dat de volledige dienstregeling daar nog wel zal verschijnen.
Herstel, ik zie dat Syntus voor de andere concessies ook geen volledige haltelijsten heeft.
Website Syntus schreef:N.B. Niet alle haltes zijn opgenomen in de tabellen. Check de reisplanner voor specifieke vertrek- en aankomsthaltes
De kwartierdienst tussen Utrecht en Breukelen op lijn 120 is beperkt tot 4 extra ritten in ochtend- en middagspits. Tot zover wat voor mij persoonlijk van belang is :p

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 20:51
door Jurre
Paar dingen die me zo gauw opvielen:
- Lijn 17 gaat 's avonds en op zondag om de 20 minuten rijden.
- Lijn 70 gaat voortaan te allen tijde om het halfuur naar Hilversum rijden. Dus ook op de momenten waar nu nog 1x per uur wordt gereden (elke avond en zondag de gehele dag). Flinke frequentieverhoging!
- Lijn 121 Hilversum-Loenen a/d Vecht lijkt op zaterdag in Hilversum over te lopen in lijn 70, anders zou de lijn een onwaarschijnlijke kering op zichzelf hebben van 57 minuten en zou het een eilandlijn zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 21:16
door Ronald
Zugführer schreef:Dat zal straks wel gewoon op de website te zien zijn, neem aan dat de volledige dienstregeling daar nog wel zal verschijnen.
Herstel, ik zie dat Syntus voor de andere concessies ook geen volledige haltelijsten heeft.
Website Syntus schreef:N.B. Niet alle haltes zijn opgenomen in de tabellen. Check de reisplanner voor specifieke vertrek- en aankomsthaltes
De lijnen zitten ook al in de Ovinfo-app, dus daar zijn sowieso alle haltes te vinden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 21:22
door Meltrain
Ik had trouwens niet verwacht dat Syntus dat idee om enkele lijnnummers een X te geven echt zou doorzetten. Ik dacht dat die letters alleen in het promotiepraatje gebruikt zouden worden om aan te geven dat de lijnen sneller worden dan ze nu zijn.
Bij X80 kan ik het nog enigszins voorstellen omdat soms lijn 80 op die route rijdt (al had ik verwacht dat "X80" dan "180" zou worden), maar bij X2 en X4 ontgaat het nut me echt.
En verder krijgt Mijdrecht een eigen stadslijn: M1. :')

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 21:41
door MdJ
Lijn 17 gaat overigens alleen in de spitsrichting 8x per uur rijden: In de ochtend naar Amersfoort en in de middag naar Leusden. In de andere richting 4x per uur. De overige 4x per uur wordt gereden als lijn 217.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 15 nov 2016, 12:21
door Meltrain
sirvinniei schreef:Overigens is de lijnennetfolder van Woerden leeg.
Inmiddels staat hij goed op de site.
Ik vraag me wel af waarom de Woerdense stadslijnen 3 en 5 tijdens de zomervakantie (latere) avondritten hebben en ook op zondag rijden.