Pagina 60 van 99

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 08:44
door bartjemestrom
Volgens mij is dat her en der al vaker vermeld, ze gaan de Optares vervangen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 09:33
door Dave4055
nsimmelink94 schreef:Is er al wat zinnigs te zeggen over wat deze bussen gaan vervangen qua ander materieel? De Optares of de Scania's?
Deze 7 wagens gaan de Optare's vervangen, de Scania's gaan pas na de zomer vervangen worden.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 09:45
door nsimmelink94
In verband met de leeftijd zullen ze wel aanmerkelijk nieuwer materieel dan dit moeten binnenharken voor de Scania's. Deze Amba's zijn al een goede 2 jaar ouder dan de Optares en de Scania's zijn van de zomer ook alweer 11 jaar oud. Dat wordt toch krap met de leeftijdsgrenzen van de concessie :)
bartjemestrom schreef:Volgens mij is dat her en der al vaker vermeld, ze gaan de Optares vervangen
Klopt, maar van de Scania's was er nog geen bevestiging dat ze eruit gingen, dus misschien dat er meer kwamen om die ook mee te pakken.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 09:51
door Dave4055
nsimmelink94 schreef:In verband met de leeftijd zullen ze wel aanmerkelijk nieuwer materieel dan dit moeten binnenharken voor de Scania's. Deze Amba's zijn al een goede 2 jaar ouder dan de Optares en de Scania's zijn van de zomer ook alweer 11 jaar oud. Dat wordt toch krap met de leeftijdsgrenzen van de concessie :)
Scania's zijn zelfs al 12 deze zomer. Men spreekt nog steeds over 10 meter wagens uit Limburg.. Alleen zijn ze daar nog niet zo ver met de Elektrische wagens..

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 13:29
door chemie
busentrein schreef: Vandaag zijn de eerste twee ex Connnexxion wagens in dienst gegaan.
Ik zit er nu in eentje. De halte afroep is om van te lachen (Meeedo), het interieur van de bus ziet er gewoon oud uit, als je mensen de bus in wil lokken heb je niet dit soort materiaal nodig. Maar goed, hij rijdt wel.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 13:43
door cassie127
Ik heb afgelopen woensdag al een ex-connexxion wagens gezien rond 19;08 op lijn 81 naar Zutphen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 14:27
door Tony_OV_GD
chemie schreef:
busentrein schreef: Vandaag zijn de eerste twee ex Connnexxion wagens in dienst gegaan.
Ik zit er nu in eentje. De halte afroep is om van te lachen (Meeedo), het interieur van de bus ziet er gewoon oud uit, als je mensen de bus in wil lokken heb je niet dit soort materiaal nodig. Maar goed, hij rijdt wel.
Waarom investeren ze niet in fatsoenlijk materieel dan?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 14:35
door regenmaker
Ik vind het echt om te huilen dat Arriva geen vernieuwing laat zien in deze concessie. Je mag toch wat verwachten na zo'n forse verlenging.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 17:50
door Stadsbus
Ze moeten een beetje sparen voor elektrisch materieel. Beetje zonde om dure, nieuwe bussen aan te schaffen die over een paar jaar toch weer weg gaan.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 17:54
door regenmaker
Paar jaar!? Arriva rijdt er nog 8 jaar. Evenlang als de nieuwe DAV concessie van Qbuzz.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 17:56
door Stadsbus
Wie weet komen over 2 jaar nieuwe elektrische bussen :wink:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 18:11
door regenmaker
Tja, dat weten we nog niet. Daarnaast is het ook zonde van het geld om allemaal apparatuur in die oude zooi te gaan inbouwen om vervolgens na 1 of 2 jaar nieuwe bussen aan te schaffen dan kan je het ook meteen goed doen door eerst wat elektrische bussen te bestellen ter vervanging van de Scania's. Later kun je de amba's gaan vervangen.

Bovendien bestaat de concessie voornamelijk uit (lange) streeklijnen. Nog niet echt geschikt voor elektrisch materieel. Euro VI is nu nog een logischere keuze. In Zutphen zou men elektrisch kunnen gaan rijden.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 18:41
door Meltrain
Tja, Arriva zal het wel weer zo bedacht hebben dat ze steeds net aan de concessie-eisen voldoen. Ook in DAV kon men behoorlijk lang met de Wright's uit medio 2003 blijven rijden, door tussendoor steeds andere materieeltypes te vervangen. En net op het moment dat de Wright's echt niet meer mochten, kwam er een enorme sloot Ambassadors uit HWGO vrij. Het zou me niks verbazen als Arriva een soortgelijke strategie ook in deze concessie zal toepassen.
Bovendien is er niks mis mee om een bus gewoon gedurende zijn gehele levensduur te gebruiken.

Er staat me trouwens wel iets bij over dat er nieuwe elektrische bussen voor Zutphen komen, maar ik kan even niet meer terugvinden waar ik dat gelezen had.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 16:24
door regenmaker
Men wil de busdienst tussen Vreden en Winterswijk gaan uitbreiden.

Bron

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 16:50
door Chrysa
"Duitsers willen we het onder andere via deze manier ook graag laten weten dat ze vanaf Winterswijk bijvoorbeeld ook heel gemakkelijk met de trein in Amsterdam kunnen komen. Vanuit Winterswijk kunnen reizigers er rechtstreeks naar toe." Oh? :p

Verder vind ik een tweeuurstakt nou niet erg aantrekkelijk...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 17:09
door SuperGhost
En zo goed is het busje nu ook weer niet herkenbaar als OV...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 18:30
door Daniel
Het is zelfs totaal niet herkenbaar als lijndienst.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 18:46
door Michael 1988
Twee uursdienst, slechte herkenning, slechte/verkeerde promotie, bediening van 7:49 tot 18:09 om de twee uur en daar bovenop ook nog contant betalen (wat in Duitsland erg gebruikelijk is). Lijkt me niet echt een project wat op deze manier zal gaan slagen. Ik zie het nu al gebeuren dat binnen een paar maanden de lijndienst al weer verdwenen is. Overigens lijkt dit meer op een buurtbus dan op een normale lijndienst.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 18:58
door regenmaker
Je noemt nu precies de huidige dienstregeling op van de R71 (die al jaren in deze vorm rijdt). Deze wordt verder uitgebreid en beter kenbaar gemaakt.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 19:27
door Nitein-Repart
regenmaker schreef:Wanneer gaat Arriva nou eens echt investeren in deze concessie? Ze mogen er nog 8 jaar rijden.
Waarom zou Arriva moeten investeren in materieel? Ik zie liever een goede dienstregeling met oudere bussen, dan een slechtere dienstregeling met nieuwe bussen. Op lijn 73/74 mogen er wel wat comfortabelere bussen ingezet worden, gezien de relatief lange afstanden. Maar de andere lijnen leggen relatief korte afstanden af, waardoor de reizigers nooit lang in de bus zitten. Dan is het in mijn ogen onzinnig om nieuwe bussen in te zetten, als je net zo goed met oudere bussen kan rijden, als dat veel minder kost.
regenmaker schreef:Men wil de busdienst tussen Vreden en Winterswijk gaan uitbreiden.

Bron
Blijkbaar is toch nu wel het licht gezien en schieten de OV-verbindingen tussen Achterhoek/Twente en Duitsland als paddestoelen uit de grond. Eerst al de trein van Arnhem naar Düsseldorf, paar maanden geleden is de proef met de bus Aalten-Bocholt gestart en nu rijdt er ook vanuit Hengelo en Oldenzaal ieder uur een trein Duitsland in. Dat is toch wel een hele mooie ontwikkeling. Als de OV-verbindingen vanuit Winterswijk naar Duitsland nu ook verbetert kan worden zou dat heel mooi zijn. Stiekem hoop ik op een bus Winterswijk-Borken, zodat je met een vlotte overstap in Borken relatief snel vanuit Winterswijk en de rest van Oost-Achterhoek het Ruhrgebiet kan bereiken.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 09:43
door nsimmelink94
Qua comfortabele bussen moet Arriva het dan wel zo regelen dat die bussen vaste omlopen krijgen en je niet zoals de huidige situatie een allegaartje van materieel op alle lijnen tegenkomt (uitgezonderd relatief rustige lijnen als 72 met vast 10m materieel). Dit brengt echter wel een "rondje om de kerk" risico met zich mee.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het zeker eens met je standpunt, zeker als iemand die met enige regelmaat het volle traject 74 heeft afgelegd met ongemak in het zitvlees :lol:

Maar de vernieuwing is vooral een eis van de provincie vanwege de maximale gemiddelde leeftijd van het wagenpark.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 12:26
door Djeez
Het bevestigd vooral dat alles in deze (en andere Arriva consessies) niets mag kosten. Ook al is wifi geen eis in deze consessie, bijna elke bus heeft dit tegenwoordig. En het feit dat ze nog steeds rondrijden met die irritante zeer klantonvriendelijke en trage gele kaartlezers die vanaf dag één belabberd werken, informatiesystemen die het vaker niet dan wel doen en verkeerd afgestelde haltes waardoor je meer betaald als je even niet oplet,versterkt dat gevoel.

Ze doen wat ze moeten doen: busjes rijden. Niet meer en niet minder. Dat er ook nog reizigers in de bus zitten is een bijkomstige zaak.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 14:16
door nsimmelink94
Absoluut. Toen de overgang in Twente van Connexxion naar Syntus was voltrokken was het verschil nogmaals onderstreept. Mijn vaste tripje elke dag 23>62 tot Enschede centraal was een stuk prettiger na de overstap. Weliswaar kostten de extra prettige stoelen van Syntus wat zitplaatsen, maar het comfort was enorm verschillend.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 22:07
door Sietse
Djeez schreef:Het bevestigd vooral dat alles in deze (en andere Arriva consessies) niets mag kosten. Ook al is wifi geen eis in deze consessie, bijna elke bus heeft dit tegenwoordig. En het feit dat ze nog steeds rondrijden met die irritante zeer klantonvriendelijke en trage gele kaartlezers die vanaf dag één belabberd werken, informatiesystemen die het vaker niet dan wel doen en verkeerd afgestelde haltes waardoor je meer betaald als je even niet oplet,versterkt dat gevoel.

Ze doen wat ze moeten doen: busjes rijden. Niet meer en niet minder. Dat er ook nog reizigers in de bus zitten is een bijkomstige zaak.
Die kaartlezers worden langzaam aan vervangen, al is dat volgens mij vooral omdat die oude er letterlijk mee ophouden. Vanmorgen zat ik in een bus waar slechts 1 van de 3 nog werkte :?
Informatiesystemen worden ook vervangen als ik de waarnemersnieuwsbrief goed begrijp, de 'nieuwe' ex-CXX wagens hebben dit al.
Verder doen ze op busgebied inderdaad gewoon wat ze moeten doen, en soms wat tegen de regels in. Bijvoorbeeld Integro's uit 2004 op de scholierenlijnen, maar zolang het nog rijdt zullen ze denken :mrgreen:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 06 mar 2018, 11:11
door nsimmelink94
Die Integro's mogen nog best rijden hoor, zolang de gemiddelde leeftijd van het wagenpark maar onder de 10 blijft :mrgreen:

In theorie zouden ze alle Amba's kunnen vervangen door gloednieuwe Citea's uit 2018 en dan scholierenlijnen met Duvedecs gaan exploiteren :')