Pagina 7 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 29 dec 2016, 19:43
door Daniel
Hopelijk is de definitie van een afwijking bij NS dan wel gelijk aan die van een reiziger. Herinner me nog dat er ooit situaties geweest zijn met bv. spoorwijzigingen door een onderhoudsrooster die niet omgeroepen werden (want tja, dat vertrekspoor was gepland).
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 29 dec 2016, 20:33
door JWM
Mikos schreef:Die melding "Stopt niet in" gaat er met de uitrol van de verbeteringen uit en zal alleen verschijnen bij een afwijking ten opzichte van 'normaal'. Het wachten daarop duurt langer dan gehoopt, dat had in Q4 2016 al moeten gebeuren. Wanneer dat nu gaat gebeuren is mij niet bekend.
Gaat 'stopt ook in' er dan tegelijkertijd ook uit? Die meldingen vind ik nog minder nuttig dan 'stopt niet in'.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 29 dec 2016, 21:01
door Mikos
Al die tipnotes zouden dan moeten verdwijnen, tenzij er een wijziging is ten opzichte van normaal.
Aanvulling: Er wordt momenteel gewerkt aan het volgende:
- Opsomming van alle tussenstations op (zoveel mogelijk) één pagina, niet meer scrollend of doorlopend per regel.
- Vertragingen aangeven in rood (
+10 minuten).
- De volledige eindbestemming weergeven (Amersfoort Schothorst in plaats van Schothorst).
- In het geval van een gewijzigde eindbestemming onder de originele eindbestemming in het rood '
Rijdt niet verder dan X'.
- Vervallen treinen op de TB7's (en veelvoud daarvan) in het rood in plaats van uitgegrijsd, '
Rijdt niet'
-
Op de TB7's (en veelvoud daarvan) in het rood onder de vertrektijd de vertraging, '
+5'.
Dat is wat begin dit jaar op stapel stond en dat zou per Q3 worden uitgerold. De verstoringeninformatie (Tuffy die omroept dat er een verstoring is) is inmiddels uitgerold. Hoe het met bovenstaande staat weet ik niet.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 04 jan 2017, 18:22
door van020
Geen storing of aanmerking, maar een vraagje:

HSN = HogeSnelheidsNet?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 04 jan 2017, 19:02
door Mikos
Uw vraag is gehoord en doorgezet en zal weldra beantwoord worden!
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 04 jan 2017, 22:48
door SuperGhost
van020 schreef:Geen storing of aanmerking, maar een vraagje:
HSN = HogeSnelheidsNet?
Ik denk Hoogheid Sint Nicholaas (A)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 jan 2017, 21:31
door dylanwild94
In Roosendaal is er een probleem als je vanuit België met de Benelux komt en dan verder wil reizen op je ov-chipkaart je dan sneller moet kunnen rennen dan Usain bolt aangezien je 3 min hebt om van spoor 4 naar spoor 1 te gaan om in te checken en dan weer terug. :')
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 jan 2017, 21:45
door Daniel
Er staat toch een overstapmeubel op perron 3/4? Heb ik daar ooit gezien in elk geval.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 jan 2017, 22:08
door dylanwild94
Ik heb hem niet gezien vandaag.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 jan 2017, 22:11
door Daniel
Zie de reactie op je andere post hierover, stond er vorige week nog eentje op de A-zijde (da's de Antwerpse kant in Roosendaal).
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 jan 2017, 22:20
door JWM
Waar is dat overstapmeubel eigenlijk goed voor? Bij Thalys kan ik het begrijpen, maar je kan voor de Benelux toch gewoon treinkaartjes kopen waarbij je aangeeft in Nederland vrij of met korting te reizen?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 jan 2017, 22:21
door Suus
Veel mensen kopen goedkope kaartjes bij de NMBS die geldig zijn vanaf Roosendaal.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 jan 2017, 23:10
door dylanwild94
Ik heb een SOV en als ik dan vanaf Roosendaal verder ga met een go pass 1 is dat goedkoper.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 11:55
door Mikos
van020 schreef:HSN = HogeSnelheidsNet?
Tot nu toe heb ik naar boven weten te krijgen dat HSN staat voor Hoge Snelheidslijn Nederland, oftewel: binnenlands HSL-verkeer. Waarom dat wordt gebruikt richting de reiziger is nog niet duidelijk, we zijn op zoek naar iemand binnen het bedrijf die dat kan verklaren of er voor kan zorgen dat daar ICD, Intercity, Intercity Direct of desnoods HSL komt te staan. Maar dat is niet binnen afzienbare tijd te regelen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 12:53
door van020
Hmm oke, duidelijk, wel raar dan, voorheen stond er gewoon ICD.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 15:52
door Suus
Eerder dit jaar werd mij op dit forum vertelt dat de verantwoordelijkheid voor de ICD is overgedragen van NSI naar NS, waardoor bijvoorbeeld nu ook de mededeling Stopt niet in Sloterdijk verschijnt. Zou dat ook iets met de wisseling van deze afkorting te maken kunnen hebben? HSN verscheen voorheen alleen bij treinen die waren opgeheven en daarna opnieuw werden ingelegd, dus dan blijkbaar een nummer kregen dat niet aan NSI was toegekend.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 16:18
door reisthijs
Ik snapte het toen ik dat las ook al niet, en wel hierom: Intercity Direct valt al onder NS sinds 15 juni 2014, toen de naam NS Hispeed werd afgeschaft en de naam NS International werd ingevoerd. ICD was dus nooit onderdeel van NS International. Tenminste, zo werd het aan ons, de reizigers, uitgelegd. Heeft het interne proces van de herindeling dan nog zo lang geduurd, dat de ICD nu pas echt onder NS Reizigers valt?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 16:51
door Mikos
Ja, dat soort dingen duren een tijdje. "Stopt niet in Sloterdijk" zijn ze eruit aan het slopen, althans dat is de bedoeling.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 17:40
door Wubbo
Die overdracht van IC Direct van NS Int naar NS had inderdaad heel wat voeten in de aarde, met name vanwege de papierwinkel. Volgens mij is het inderdaad pas met ingang van de nieuwe dienstregeling echt zover dat het ook in formele zin geregeld is.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 19:27
door Daniel
Mikos schreef:Ja, dat soort dingen duren een tijdje. "Stopt niet in Sloterdijk" zijn ze eruit aan het slopen, althans dat is de bedoeling.
Dat is toch juist een nuttige mededeling bij een ICD? Immers stoppen alle normale IC's die langs Sloterdijk komen er juist wel en je moet juist de uitzonderingen benoemen: in dit geval dus de trein vanaf Amsterdam Centraal die richting Sloterdijk rijdt zonder daar te stoppen.
De onnodige meldingen zijn juist dingen als "Stopt ook in Duivendrecht" bij bv. de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]. Immers rijden er vanaf bv. Amersfoort en Hilversum helemaal geen ICs die daar niet stoppen richting Schiphol, dus is het geen uitzondering die je extra moet benoemen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 20:59
door Mikos
Ik weet niet helemaal of ze compleet van die tipnotes af willen, of dat deze uitzonderingen blijven bestaan. Immers, "via Schiphol en Rotterdam Centraal" moet de lading straks al dekken.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 22:40
door Wubbo
Daniel schreef:Mikos schreef:Ja, dat soort dingen duren een tijdje. "Stopt niet in Sloterdijk" zijn ze eruit aan het slopen, althans dat is de bedoeling.
Dat is toch juist een nuttige mededeling bij een ICD? Immers stoppen alle normale IC's die langs Sloterdijk komen er juist wel en je moet juist de uitzonderingen benoemen: in dit geval dus de trein vanaf Amsterdam Centraal die richting Sloterdijk rijdt zonder daar te stoppen.
IC Direct is toch geen normale IC?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 06 jan 2017, 22:46
door Suus
Ik denk dat het beter is het niet te melden. Veel toeristen die geen Nederlands kunnen en de trein nemen op Schiphol zien op het bord Sloterdijk staan en springen dan de trein in.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 07 jan 2017, 00:16
door Geert
HSN was in het verleden wel vaker te zien, het heeft in de begintijd ook even bij Fyra gestaan. Blijkbaar de standaard productcode voor HSL-treinen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 07 jan 2017, 09:36
door Daniel
Suus schreef:Ik denk dat het beter is het niet te melden. Veel toeristen die geen Nederlands kunnen en de trein nemen op Schiphol zien op het bord Sloterdijk staan en springen dan de trein in.
Er zou dan ook juist een onderscheid gemaakt moeten worden in waar die meldingen nuttig zijn i.p.v. ze overal te tonen.
Op Schiphol is de melding "Stopt niet in Sloterdijk" bv. weer helemaal niet relevant omdat er überhaupt geen treinen in de IC categorie vertrekken die op Sloterdijk stoppen.
Dat een melding in de ene richting nuttig is wil immers niet zeggen dat 'ie dat in de andere richting ook is.