Pagina 7 van 92

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 15:51
door marcel1970
Roeland schreef: di 12 apr 2022, 15:23 En is er al iets bekend over wat ze qua vervoer gaan doen?
Hetzelfde materieel, evenveel of minder DRU's, en wellicht welke HOV-lijnen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 16:04
door Statler Rail
Het persbericht zegt het volgende:
Ambitieuze vervoerder
Het huidige aanbod van busvervoer blijft bijna overal in stand. Zo blijven de regionale centra zoals Apeldoorn, Harderwijk en Zwolle goed bereikbaar. Dit geldt ook voor de middelgrote steden en het landelijk gebied. De vervoerder biedt ook nieuwe verbindingen aan. De zomerdienstregeling wordt 5 weken. Dat is korter dan gebruikelijk waarmee ook de bereikbaarheid groter wordt. Het OV-aanbod sluit goed aan op de vervoerbehoeften van de inwoners en bezoekers en vult veel van de wensen van de provincies in. EBS toont daarbij ambitie met het inzetten op een uitgebreid Hoogwaardig Openbaar Vervoer-netwerk met comfortRRReis in combinatie met de introductie van een nieuw type snelle verbinding bijvoorbeeld tussen Apeldoorn en Zwolle.

Duurzaam en aantrekkelijk openbaar vervoer
EBS investeert in de ontwikkeling van de chauffeurs. Positief is verder dat EBS de reizigersbeleving centraal stelt tijdens alle fasen van hun reis en in alle communicatiekanalen en dat EBS goed onderbouwt hoe zij een excellente dienstverlening gaat bereiken. Ten slotte levert EBS met haar duurzaamheidsstrategie een goede bijdrage aan de doelstelling van de provincies om landelijke afspraken over verdere verduurzaming van het openbaar vervoer versneld te realiseren. EBS zet een groot deel van de huidige elektrische bussen in.
Wellicht wordt er rond de presentatie nog wat meer onthuld, maar anders moet voor verdere details gewacht worden op de onherroepelijke gunning, wanneer na 6 weken er geen bezwaar is ingediend tegen de voorlopige gunning.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 16:07
door Meltrain
PHS schreef: di 12 apr 2022, 15:47 Uit het persbericht wat Meltrain aanhaalt:
EBS zet een groot deel van de huidige elektrische bussen in.
Een deel van de bussen dus niet? Gold er niet een overnameverplichting voor alle bussen?
Blijkbaar gold er een overnameverplichting voor 234 bussen en waren er 25 bussen optioneel.
Ik weet alleen niet welke bussen dan optioneel waren. Er zijn dertien K7's en achttien bussen met een pantograaf.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 16:10
door Daniel
Een deel van de huidige elektrische bussen rijdt natuurlijk ook in deel van de regio die straks geen deel van IJssel-Vecht meer uitmaakt. Dus logisch dat niet alles mee over hoeft.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 17:46
door cassie127
Volgens mij zijn die gewoon nodig voor de dienstuitvoering in het IJsselmond gebied?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 18:18
door gkw1969
Dat is wel een vraag natuurlijk. Want Veluwe zuid gaat eind van dit jaar over naar Hermes, dus daar zal ook het een ander aan materiaal aan hangen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 18:43
door regenmaker
Ik begreep dat de elektrische BYD bussen in IJssel-Vecht blijven. Zou ook onhandig zijn voor Hermes dat ze dan opeens een deel van de BYD bussen over zouden moeten nemen, vooral omtrent servicecontracten etc.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 19:43
door gkw1969
Wat gaat Hermes dan laten rijden op de C2, 105, 107, 108, 86, stadsdienst Ede, 231, 43?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 19:44
door gkw1969
Het voorstel van Keolis werd op het laatste moment afgekeurd. Keolis stelde aanvullende voorwaarden, iets dat volgens gedeputeerde Bert Boerman niet is toegestaan. Daarom deden uiteindelijk slechts twee vervoerders mee aan de aanbesteding. 
Deel uit het stuk van de Stentor

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 19:47
door FRAM-9390
Helaas is de concessie gegund aan dit omstreden bedrijf uit Israël, waarmee de reiziger de bezetting, apartheid en al het andere leed jegens de Palestijnse bevolking mee-financiert. Waarom doet het ov-bureau niet aan de vreedzame en geweldloze methode #BDS ?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 20:00
door Milco
EBS is gewoon een Nederlands bedrijf. Anders zou je Keolis en Transdev ook geen Nederlandse, maar Franse bedrijven moeten noemen. Benoem dan alles en niet enkel 'EBS uit Israël'.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 20:05
door Cas
Keolis en Transdev worden ook vaak genoeg als Franse bedrijven aangemerkt op dit forum, niet? Het gaat echter niet om het concept van buitenlandse eigenaren in het OV, maar specifiek om bezit door een Israëlisch bedrijf, dat ook nog eens betrokken is bij de kolonisatie van de Palestijnse Gebieden.

De discussie is verder redelijk vruchteloos overigens, want wij veranderen niks aan de gunning en EBS is al tijden succesvol in Nederland.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 20:17
door regenmaker
gkw1969 schreef: di 12 apr 2022, 19:43 Wat gaat Hermes dan laten rijden op de C2, 105, 107, 108, 86, stadsdienst Ede, 231, 43?
Dat is de vraag waar ik ook graag antwoord op wil. Maar er zijn nog wat oude Mercedesen rond Ede. Verder zouden er dan andere tweede hands bussen moeten komen. Wellicht worden de elektrische bussen voor 1 jaar verhuurd aan Hermes totdat IJsselmond en Lelystad bij IJssel-Vecht worden gevoegd?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 20:23
door flipje
gkw1969 schreef: di 12 apr 2022, 19:43 Wat gaat Hermes dan laten rijden op de C2, 105, 107, 108, 86, stadsdienst Ede, 231, 43?
Er lag een voorstel dat de lijnen tussen Arnhem en Apeldoorn gedeeld gingen worden. Maar of dat plan er nog ligt durf ik niet te zeggen.

Hermes (Transdev) heeft nog een aantal Iveco's over uit AML dus dat moet wel lukken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 20:33
door waldo79
Cas schreef: di 12 apr 2022, 20:05 ...

De discussie is verder redelijk vruchteloos overigens, want wij veranderen niks aan de gunning en EBS is al tijden succesvol in Nederland.
Ik vind het vooral nogal gedram van een enkele forummer hier. Alsof EBS in Nederland politieke onderdrukking in Palestina ondersteunt. Kom op zeg :evil:

Je moet dat kunnen onderscheiden van elkaar. Moralisme ten top -0-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 20:37
door dennistd
BYD is een Chinees bedrijf. Zij steunen de Oeigoeren-kampen.
Microsoft is een Amerikaans bedrijf. Zij steunen Guantanamo Bay.
OVinNederland is een Nederlandse stichting. Zij steunen de toeslagenaffaire.

Of zo :')

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 20:54
door ovVeluwe
FRAM-9390 schreef: di 12 apr 2022, 19:47 Gezeur
Zo te zien is het enige wat je op dit forum post dit soort onzin over EBS. Zoals iedereen hier al zegt is het niet relevant en hebben ze niks te maken met de situatie daar. Dus of blijf drammen in je andere topic of hef je account gewoon op. Want in ieder topic waar de naam EBS valt dit gezeur brengen is vrij irritant.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 20:55
door ovVeluwe
flipje schreef: di 12 apr 2022, 20:23
gkw1969 schreef: di 12 apr 2022, 19:43 Wat gaat Hermes dan laten rijden op de C2, 105, 107, 108, 86, stadsdienst Ede, 231, 43?
Er lag een voorstel dat de lijnen tussen Arnhem en Apeldoorn gedeeld gingen worden. Maar of dat plan er nog ligt durf ik niet te zeggen.

Hermes (Transdev) heeft nog een aantal Iveco's over uit AML dus dat moet wel lukken.
Ik hoorde in de wandelgangen dat lijn 231 en C2 vermoedelijk bij IJssel-Vecht bleven, maar heb geen officiële bevestiging.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 21:07
door VIRM
Statler Rail schreef: di 12 apr 2022, 16:04 De vervoerder biedt ook nieuwe verbindingen aan.
Interessant. Ben benieuwd welke verbindingen dat zijn.
waldo79 schreef: di 12 apr 2022, 20:33
Cas schreef: di 12 apr 2022, 20:05 ...

De discussie is verder redelijk vruchteloos overigens, want wij veranderen niks aan de gunning en EBS is al tijden succesvol in Nederland.
Ik vind het vooral nogal gedram van een enkele forummer hier. Alsof EBS in Nederland politieke onderdrukking in Palestina ondersteunt. Kom op zeg :evil:

Je moet dat kunnen onderscheiden van elkaar. Moralisme ten top -0-
Als je moederbedrijf meewerkt aan het in stand houden van vervoer van en naar illegale nederzettingen, dan is dat onderscheid lastig te maken he.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 21:29
door Daniel
ovVeluwe schreef: di 12 apr 2022, 20:55 Ik hoorde in de wandelgangen dat lijn 231 en C2 vermoedelijk bij IJssel-Vecht bleven, maar heb geen officiële bevestiging.
In het PvE staan ze juist als te gedogen lijnen uit Arnhem-Nijmegen of na aanbesteding Rijn-Waal.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 21:54
door gkw1969
VIRM schreef: di 12 apr 2022, 21:07
waldo79 schreef: di 12 apr 2022, 20:33
Cas schreef: di 12 apr 2022, 20:05 ...

De discussie is verder redelijk vruchteloos overigens, want wij veranderen niks aan de gunning en EBS is al tijden succesvol in Nederland.
Ik vind het vooral nogal gedram van een enkele forummer hier. Alsof EBS in Nederland politieke onderdrukking in Palestina ondersteunt. Kom op zeg :evil:

Je moet dat kunnen onderscheiden van elkaar. Moralisme ten top -0-


Als je moederbedrijf meewerkt aan het in stand houden van vervoer van en naar illegale nederzettingen, dan is dat onderscheid lastig te maken he.
De medicijnfabrikant Bayer heeft in WWII medicijnen dodelijke injecties moeten ontwikkelen in opdracht van Hitler. Mag 3 maal raden wie ze als proefpersoon hebben gebruikt. En toch blijven we medicijnen van heb slikken.

Verander de wereld, begin bij jezelf

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 21:57
door aj80
gkw1969 schreef: di 12 apr 2022, 19:43 Wat gaat Hermes dan laten rijden op de C2, 105, 107, 108, 86, stadsdienst Ede, 231, 43?
Die 107 naar RW vind ik zorgelijk gezien de overstap op Wittenberg en Putten Centrum. Hoe gaan ze die borgen? Tenminste die in Putten was er tijd... bij 1 bedrijf kort verkeer. En straks?
Idem synergy 43 en 109...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 22:14
door VIRM
gkw1969 schreef: di 12 apr 2022, 21:54
VIRM schreef: di 12 apr 2022, 21:07
waldo79 schreef: di 12 apr 2022, 20:33
Cas schreef: di 12 apr 2022, 20:05 ...

De discussie is verder redelijk vruchteloos overigens, want wij veranderen niks aan de gunning en EBS is al tijden succesvol in Nederland.
Ik vind het vooral nogal gedram van een enkele forummer hier. Alsof EBS in Nederland politieke onderdrukking in Palestina ondersteunt. Kom op zeg :evil:

Je moet dat kunnen onderscheiden van elkaar. Moralisme ten top -0-


Als je moederbedrijf meewerkt aan het in stand houden van vervoer van en naar illegale nederzettingen, dan is dat onderscheid lastig te maken he.
De medicijnfabrikant Bayer heeft in WWII medicijnen dodelijke injecties moeten ontwikkelen in opdracht van Hitler. Mag 3 maal raden wie ze als proefpersoon hebben gebruikt. En toch blijven we medicijnen van heb slikken.

Verander de wereld, begin bij jezelf
En dit is relevant voor de huidige situatie omdat...?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 22:29
door Lijn 45
flipje schreef: di 12 apr 2022, 20:23
gkw1969 schreef: di 12 apr 2022, 19:43 Wat gaat Hermes dan laten rijden op de C2, 105, 107, 108, 86, stadsdienst Ede, 231, 43?
Hermes (Transdev) heeft nog een aantal Iveco's over uit AML dus dat moet wel lukken.
Dan moeten ze die nog wel beschikbaar hebben. Ze zouden die bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken om oude wagens in Zuidoost Brabant (Ambassadors, MAN's) , IJsselmond (Volvo's), Zeeland (Ambassadors) en/of Zaanstreek (Ambassadors) te vervangen.

Er stond als ik me goed herinner eerder op dit forum dat er nieuw materieel in Arnhem-Nijmegen zou komen voor het IJssel-Vecht deel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 apr 2022, 22:30
door gkw1969
Synergie? Bij Keolis?

Ik kan in Deventer van mijn wijk 2x per uur met 2 bussen tegelijk naar het station, i.p.v. 4x per uur 1 bus. Aankomst om .05 en .07. En hoe laat gaan de treinen? Sprinter .55, IC .03 richting de Randstad. Dat is de synergie van Keolis. Dus ik hoop dat EBS dat beter gaat regelen.