Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: wo 24 aug 2022, 08:04
Ieder nadeel hep zijn voordeel: er is nu ook wat meer ruimte voor de goederentreinen die we nu zo hard nodig hebben vanwege de lage waterstanden...
Die brandstofprijs is alweer terug op het 'oude' niveau. En rijden doen we er niet minder om, getuige de drukte op de weg. Ik heb het idee dat het gros van de thuiswerkers voormalig OV-gebruikers is.
We gaan meer dan vijftien jaar terug. Kijk maar eens naar de spoorkaart 2008. Dat jaar reed elk kwartier een intercity op de belangrijke randstedelijke assen Utrecht - Den Haag/Rotterdam, Amsterdam - Haarlem - Den Haag en Alkmaar - Amsterdam. Volgend jaar rijdt daar alleen nog in de spits elk kwartier een trein, en daarbuiten elk halfuur.Dennenboom schreef: ↑di 23 aug 2022, 23:24 Het lijkt er op dat we in treinkilometers ongeveer 15 jaar terug in de tijd gaan. Als je zo met de concessie op het hoofdrailnet omgaat lijkt het me dat je wel wat uit te leggen hebt.
https://dvhn.nl/binnenland/Heijnen-wil- ... 83807.htmlZo zullen ook minder treinen rijden op de hogesnelheidslijn (HSL) tussen Amsterdam en Antwerpen, met name in het weekend en in de avond.
Tel daar gerust 10 jaar bij op. Veel kwartierdiensten zijn eind jaren '90 geïntroduceerd.PHS schreef: ↑wo 24 aug 2022, 08:33We gaan meer dan vijftien jaar terug. Kijk maar eens naar de spoorkaart 2008.
Rond 2000 lag de vervoersomvang van NS op ongeveer 15 miljard reizigerskilometers, dat is 78% van de omvang van 2019, terwijl we nu op 82% zitten. Ook afgezet tegen het aantal reizigerskilometers wordt het aanbod dus slechter.reisthijs schreef: ↑wo 24 aug 2022, 10:06 Nee. Dat lijkt mij een verkeerde interpretatie. Volgens NS blijven er 3 treinen per uur rijden tussen Rotterdam en Breda via de HSL. Aannemelijk zijn dat 2 binnenlandse + 1 internationale.
Tel daar gerust 10 jaar bij op. Veel kwartierdiensten zijn eind jaren '90 geïntroduceerd.PHS schreef: ↑wo 24 aug 2022, 08:33We gaan meer dan vijftien jaar terug. Kijk maar eens naar de spoorkaart 2008.
Ik vraag me af of een halfuurdienst in het weekend op drukke trajecten daar aan voldoet.NS stemt haar dienstregeling aantoonbaar af op de reizigersvraag
Er bestaat een zeer reële kans dat de tekorten aan met name conducteurs in 2023 verder oplopen. Dat betekent dat NS opnieuw genoodzaakt zal zijn om verdere aanpassingen in de dienstregeling door te voeren.
Eh, die serie bestaat vooral voor de bediening van Wolfheze en Oosterbeek.henrivanderweijden schreef: ↑wo 24 aug 2022, 14:39 Het valt mij op dat de 7500 gewoon blijft rijden. Zo druk is deze serie nou ook weer niet.
Dank voor de aanvulling