Pagina 7 van 9
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: wo 09 apr 2025, 19:50
door Tom024
Zonet in Duisburg in stel 2305 gestapt, wat in principe een NL-geschikt stel is. Het oorspronkelijke plan was met de ICE 120 de grens over, maar dat lukte door een bovenleidingsstoring niet. Als ik hiermee in Arnhem kom valt het qua vertraging nog best mee.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: wo 09 apr 2025, 19:53
door waldo79
DB Navigator geeft Arnhem als eindbestemming.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: do 10 apr 2025, 08:46
door MaartenD
gpvos schreef: ↑wo 09 apr 2025, 17:39
Voor treinen met een kering in Didam had ik uiteraard diesels in gedachten. Maar dat was inderdaad niet een heel serieus idee, keren in Zevenaar is uiteraard verkieslijker.
Nou ja, de waslijn doortrekken tot Doetinchem is sowieso een goed idee. Ten eerste omdat elektrisch rijden beter is en ten tweede omdat je al een treinserie hebt die in Doetinchem keert.
Maar goed, kosten en zo.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 11 apr 2025, 22:01
door Rikkel
en-es schreef: ↑wo 09 apr 2025, 13:35
Klopt, om die reden doe ik geen dagje NRW meer.
Ik zet de auto in Emmerich. Dat scheelt een hoop, maar die zandbak parkeerplaats als het eerste stuk vol is, is wel een drama in het donker.
Maarja, het doel is natuurlijk dat dat niet nodig is.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: za 12 apr 2025, 01:03
door Ardan
Ze zijn op die zandbak ook nog eens aan het bouwen dus daar kun je nu niet parkeren. Liggen een hoop sporen daar klaar om ingebouwd te worden 'ergens'. Zal het derde spoor zijn. Dus parkeerplaats vol = naar de Aldi. Of Praest, plek zat bij het kerkje

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: za 12 apr 2025, 09:44
door Rikkel
Ah, dankje voor de tip. Laatste keer nrw was ook vorig jaar.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: za 12 apr 2025, 10:21
door Nitein-Repart
Anders auto in Kleve parkeren, genoeg parkeerruimte daar. Al wordt de RE10 naar Düsseldorf ook steeds onbetrouwbaarder doordat de Lintjes steeds meer onderhoud vragen.
Verder kun je soms in Essen, Dortmund of Wuppertal al voor € 50 overnachten (zonder ontbijt en zonder annuleringsmogelijkheid). Dat is ook nog te overwegen.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: za 12 apr 2025, 23:19
door gpvos
MaartenD schreef: ↑do 10 apr 2025, 08:46Nou ja, de waslijn doortrekken tot Doetinchem is sowieso een goed idee.
Uiteraard, maar dan ben je niet meer bezig met een
quick fix om het vervoer tussen Arnhem en Emmerik betrouwbaarder te maken tijdens de huidige materieel- en personeelsproblemen.
Al kon de DB het traject Hofheim-Bürstadt redelijk snel van waslijn voorzien, dus wie weet.
Deze post werd u gebracht in het kader van de gebruikelijke luchtfietserij op dit forum.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: di 29 apr 2025, 11:07
door Djeez
Na 3 weken werkzaamheden en dus geen treinen zijn de dagelijkse 'niet geschikte NL-voertuigen' weer terug. Waarom zeggen ze gewoon niet dat er tekort is aan personeel? Want als het daadwerkelijk aan de treinen ligt moet je dat in al die treinloze weken wel kunnen oplossen toch in onderhoud/aanpassing?
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: di 29 apr 2025, 11:40
door Z2N
Het uitwisselen van materieel kost juist extra personeel, dus als er al sprake is van personeelstekort is dat in het onderhoudsbedrijf. Een storing aan de voor Nederland geschikte treinstellen is dan ook plausibeler, een kleine deelserie met extra technische eisen om op zowel 25 kV als 1500 V te kunnen rijden is immers gevoeliger voor dit soort problemen.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: di 29 apr 2025, 12:39
door cassie127
Waarbij gezegd moet worden dar het aantal stellen wat nodig is voor het rijden van alle omlopen zorgt voor nauwelijks reserves.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: di 29 apr 2025, 13:52
door MaartenD
Er staat vandaag een stam NMBS I10 met fietsafdeling en I11 + 186 in Amersfoort. Lijkt me een perfecte vervanging van missende ritten op de RE19.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: di 29 apr 2025, 22:34
door Nitein-Repart
Leuk bedacht. Gaat het alleen niet worden vanwege de hoge kosten van exploitatie met getrokken rijtuigen.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: wo 30 apr 2025, 07:45
door MaartenD
Het was uiteraard een grapje, maar het kan ook op de RE13, dus zeg nooit nooit.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: do 01 mei 2025, 22:20
door Rikkel
Maar de RE13 is alleen op Duitse spanning.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: do 01 mei 2025, 22:28
door cassie127
Dan nog is de reactie van Nitein-Repart wel erg kort door de bocht.
TCS heeft bijvoorbeeld ook Oude DB Intercityruitgen (IC1 met blauwe ipv rode band) die voor Nederland zijn toegelaten, hang je daar een multicourante loc aan kun je rijden.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 07:35
door waldo79
Het zal uitmaken dat het verkeersverbond Eurobahn heeft overgenomen en TCS een opdracht heeft verstrekt de uitvallende ritten te versterken.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 09:12
door Gydo
cassie127 schreef: ↑do 01 mei 2025, 22:28
Dan nog is de reactie van Nitein-Repart wel erg kort door de bocht.
TCS heeft bijvoorbeeld ook Oude DB Intercityruitgen (IC1 met blauwe ipv rode band) die voor Nederland zijn toegelaten, hang je daar een multicourante loc aan kun je rijden.
Sinds wanneer? Zijn die in eigendom van TCS zelf? Dat wist ik niet, wat gaaf

Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 09:43
door waldo79
Sinds afgelopen maandag en TCS verzorgt de ritten van de RE13 die op de oneven uren vanuit Venlo vertrekken.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 13:29
door gpvos
ZIjn die rijtuigen met blauwe streep sinds afgelopen maandag in bezit van TCS, of zijn ze sinds maandag in Nederland toegelaten?
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 13:43
door cassie127
De ritten die TCS versorgt op de RE 13 worden gereden met N-wagens van GFF, deze mogen tot Venlo rijden (maar niet verder in Nederland)
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 14:01
door Gydo
Dar weet ik dat zijn gehuurde N-wagens van GfF, maar ik bedoelde de IC1 rijtuigen, heeft TCS deze van DB overgenomen (net als ze 72 ICRmh rijtuigen vorig jaar van NS hadden overgenomen)?
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 14:24
door waldo79
Hoeveel andere partijen met IC1 rijtuigen zijn er dan behalve DB?
Opmerking: het gaat hopeloos off-topic.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 17:06
door en-es
Wellicht is hier iemand die deze rijtuigen voor RE19 wil gebruiken? Of die denkt dat het gaat gebeuren. Maar inderdaad off topic.
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Geplaatst: vr 09 mei 2025, 08:19
door ICE11
Omdat VIAS niet genoeg treinstellen beschikbaar heeft worden tussen 12.05. en 27.06.25 twee spitsritten op de RE19 (vertrek 6:35 Emmerich en 16:12 Düsseldorf) door een andere vervoerder (welke is nog onbekend, maar de rijtuigen zullen "niet rolstoeltoegangelijk" zijn, dus vermoedelijk n-Wagen) gereden.