Pagina 7 van 8
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 10 jan 2025, 12:29
door Dionysusnu
Prorail's datafeed met automatisch gedetecteerde liftstatussen is uit de testfase.
https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-p ... informatie
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: wo 22 jan 2025, 16:25
door Dionysusnu
De liftstatussen zijn nu ook te zien bij de stationsinfo op
treinposities 
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: wo 22 jan 2025, 16:35
door Lijn 45
Ik kende die hele paginasoort op treinposities nog niet.

Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: wo 22 jan 2025, 16:37
door Dionysusnu
Ik ook niet, het zou best kunnen dat de hele pagina nieuw is. Ik kwam erop via het rode liftsymbooltje bij de vertrektijden van RAI.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: wo 22 jan 2025, 17:04
door Lijn 45
Ah ja, dat zou ook kunnen. Ik heb het idee dat ik er anders wel een keer op moet zijn gekomen.
De situatie op
Asd is ook erbarmelijk, van de 15 liften is er maar een 'groen'.

Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 11:44
door gpvos
Voor de sprinter van 11.28 van
Asdz naar
Ddr stond op de schermen "via Den Haag Laan van NOI". Ook op de zijkant van de trein stond dat. Lijkt me nogal overbodig, dat is de enige voor de hand liggende route. Niemand verwacht daar een sprinter via Woerden. En anders kan je altijd nog beter
Shl,
Ledn of
Gv als via vermelden.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 11:46
door Milco
Ik kan het mij juist wel voorstellen. Normaal rijdt die sprinter immers wel naar Den Haag, en om herkenbaarheid te behouden is het niet verkeerd om Den Haag alsnog te vermelden maar dan als via-bestemming.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 12:04
door Daniel
De via's blijven naar mijn mening echter langer dan nodig getoond worden. Afgelopen weekend zag ik op Amsterdam Zuid een trein met "Leiden Centraal via Schiphol" op de borden, tja, hoe had die anders moeten rijden

Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 12:19
door Selivio
Ja, dat weten wij, omdat we er in geïnteresseerd zijn, maar weet de gemiddelde weekend-reiziger of toerist dat ook?
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 12:22
door mave94
In dit specifieke geval ging het om een sprinter die normaal gezien naar Den Haag Centraal rijdt. Nu is deze sprinter echter gekoppeld aan de sprinter naar Dordrecht. Het is voor reizigers dan handig om te weten dat deze sprinter ook stopt in bijvoorbeeld Voorschoten, Mariahoeve en Laan van NOI.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 21 feb 2025, 12:57
door Meltrain
gpvos schreef: ↑vr 21 feb 2025, 11:44
Voor de sprinter van 11.28 van
Asdz naar
Ddr stond op de schermen "via Den Haag Laan van NOI". Ook op de zijkant van de trein stond dat. Lijkt me nogal overbodig, dat is de enige voor de hand liggende route.
Nee hoor, je kunt ook nog via de HSL.

Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: ma 24 feb 2025, 13:49
door gpvos
gpvos barst in lachen uit om bovenstaand bericht
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: ma 24 feb 2025, 15:22
door cassie127
Voor een kenner misschien overbodig. Voor de onwetende reiziger is het juist handig.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: ma 24 feb 2025, 17:23
door verfmeer
In Duitsland rijden ze ook gewoon met RE's over de HSL. Je kan van de gemiddelde reizigers niet vragen dat die begrijpt waarom dat daar wel kan en hier niet.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: di 25 feb 2025, 10:28
door Hainje
Is heel makkelijk uit te leggen met: "Geld en contracten".
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: di 25 feb 2025, 16:03
door verfmeer
Die uitleg is onvoldoende om te bepalen op welke HSLs wel en geen stoptreinen rijden.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: di 25 feb 2025, 16:12
door Hainje
Voor de Nederlandse HSL wel.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 10:22
door MaartenD
Nee, want je moet maar weten dat er geen stoptreinen over de HSL rijden. Misschien vind jij het onzinnig dat er een stoptrein over de HSL rijdt omdat FLIRT/SNG/SLT niet onder 25 kV kan rijden, maar je kunt bijvoorbeeld in Hoofddorp aan het perron stoppen en dan de HSL op gaan.
In Duitsland rijden ook RE's met IC materieel, dus waarom zou je geen stoptrein Schiphol - Hoofddorp - Rotterdam met ICNG kunnen rijden.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 15:02
door gpvos
Ik denk toch dat de gemiddelde Nederlander, zelfs die niet met de trein rijdt, dat niet zal verwachten.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 07:56
door IIVQ
Buitenland dus hier niet relevant, maar toch een leuke gimmick: In het VK is het 200 jaar treinen, dus Southeastern heeft een van hun treinen in de klassieke Network SouthEast-kleuren gespoten, en als specifiek dat treinstel op het perron staat, geeft het vertrekbord die trein aan met een NSE-banner er onder.
Meer info in deze viseo van Geoff Marshall:
https://youtu.be/tcHfTJb_Zi0?si=EGWgNaKKjbN0sGLu
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 16:39
door Meltrain
gpvos schreef: ↑wo 26 feb 2025, 15:02
Ik denk toch dat de gemiddelde Nederlander, zelfs die niet met de trein rijdt, dat niet zal verwachten.
Maar omdat er een kans bestaat dat reizigers denken dat de trein via de HSL gaat, is het handig dat er " via Laan van NOI" staat.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 16:41
door gpvos
Zoals ik schreef is die kans nagenoeg nul, aangezien het om een sprinter gaat. En zelfs als je er iets bij wilt zetten zijn
Ledn en
Gv betere stations.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: ma 19 mei 2025, 11:20
door ITF
Zojuist voor het eerst op de schermen met vertrektijden, in de middentunnel van Utrecht Centraal, een mededeling over de Amber Alert die gisteren uitgestuurd is gezien. Erg goed van de NS dat zij op deze manier helpen met het zoeken

Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: ma 19 mei 2025, 14:12
door TffpaA
NS vertrekt van X (beter laat dan nooit) - maar het échte nieuws is natuurlijk dat ze dat forum vol betweters ook opdoeken:
Naast X stopt de NS ook met de NS Community, een forum op de eigen website waar medewerkers en mede-reizigers vragen van reizigers beantwoorden. Vanaf 1 juni beantwoordt de NS daar geen vragen meer, eind dit jaar verdwijnt het forum volledig. De NS zal de informatie uit het forum gebruiken om zijn chatbot te trainen.
Dat wordt een betweterige chatbot.
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Geplaatst: ma 19 mei 2025, 14:14
door rvdborgt
TffpaA schreef: ↑ma 19 mei 2025, 14:12
NS vertrekt van X (beter laat dan nooit) - maar het échte nieuws is natuurlijk dat ze dat forum vol betweters ook opdoeken:
Het is natuurlijk erg vervelend als bv. je IT-problemen, die soms al jarenlang aanslepen, haarfijn worden blootgelegd.