Pagina 7 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 01 jun 2008, 22:37
door Vinny
Vanmiddag in Zutphen:
Voor mensen die niet heel bekend zijn in de regio: Hengelo-Oost ligt een beetje uit de richting ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 01 jun 2008, 23:27
door Cookie
webguy schreef:Gisteren had het ARGOS bord in Utrecht het over de 'Connection treinen' :D
Vanmorgen stond het er nog steeds ;) . Aan het begin van de avond zag ik het trouwens wel correct staan te Utrecht Centraal.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 13:18
door Marc
Afgelopen maandag gaf de CTA van spoor 9a (in de hal) het volgende aan:

Code: Selecteer alles

Vertrek 13:01         Intercity
via Amersfoort        Almere Buiten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 13:30
door Daniel
Te Schiedam Centrum is het eindbestemmings-flapje van de CTA op spoor 3 aan de Rotterdamse zijde blijven hangen. Die toont nu dus bij elke willekeurige trein "Rotterdam Centraal" als eindbestemming, levert aparte routes op (stoptreintjes die vanaf Zwijndrecht nonstop terug zouden gaan enzo)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 16:14
door Geert
Marc schreef:Afgelopen maandag gaf de CTA van spoor 9a (in de hal) het volgende aan:

Code: Selecteer alles

Vertrek 13:01         Intercity
via Amersfoort        Almere Buiten
In Utrecht, neem ik aan? ;-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: vr 06 jun 2008, 22:05
door deadlock
Op Amsterdam Zuid spoor 1/2 geeft de CTA de stations Duivendrecht en Hilversum niet aan als stopplaatsen voor de trein naar Zwolle.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: vr 06 jun 2008, 23:47
door Meltrain
In Delft gaf woensdag de voorste CTA van spoor 1bij de s1900 aan dat het een Internationale trein via Den Haag HS naar 'Vertrekt van spoor 2' was. :lol:
In Utrecht is men een beetje amateuristisch bezig op spoor 19:
Afbeelding

En in de stationshal ging het ook niet helemaal goed :lol: :
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 07 jun 2008, 14:11
door Wubbo
meltrain schreef:In Utrecht is men een beetje amateuristisch bezig op spoor 19:
Je weet ze wel te vinden he: da's de achterste CTA op spoor 19b, en dan ook nog eens de Lunetten-zijde :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 07 jun 2008, 19:20
door Daniel
Tja, maar ook op opvallender plekjes in Utrecht was men amateuristisch bezig hoor... op 't grote blauwe bord in de hal werd alleen de s500 en de 700700 (leuk nummertje :P ) aangekondigd, de s1700 en 701600 stonden er gewoonweg niet op :roll:

In Amersfoort werd dan wel weer gewoon alles aangekondigd, maar kon ik me verbazen over de vertrekstaten die bij de 700700 en 701600 naar Utrecht een overstapmogelijkheid naar Den Haag Centraal vermeldden. Heb je ook veel aan als je nagenoeg op hetzelfde tijdstip in een rechtstreekse trein kunt stappen :P
Hadden ze toch beter een overstap voor Schiphol en Amsterdam kunnen vermelden, zoals wel op de CTA's stond :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 07 jun 2008, 22:03
door Meltrain
Wubbo schreef:
meltrain schreef:In Utrecht is men een beetje amateuristisch bezig op spoor 19:
Je weet ze wel te vinden he: da's de achterste CTA op spoor 19b, en dan ook nog eens de Lunetten-zijde :P
Tja, als je een foto van de treinen richting Lunetten wilt maken, moet je daar wel komen, hè? :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 00:48
door Daniel
Aparte route, vanmiddag gespot te Schiphol...
Afbeelding

En is "daar" nu in Utrecht, Amsterdam of Schiphol...
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 02:00
door reisthijs
Dat er nu nog steeds CTA's zijn met WTC en zonder Arena... wanneer worden die nou eens bijgewerkt. En dat terwijl Best vermelden ineens wel kan.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 10:11
door Daan
Best zat er waarschijnlijk al in, dus die weergeven is geen probleem. Voor Zuid en ArenA moet je die flap vervangen, en dat schijnt nogal wat voetjes in aarde te hebben. Of men heeft er gewoon geen zin meer in omdat er toch digitale CTA's komen...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 10:22
door Vinny
Daan schreef:Best zat er waarschijnlijk al in, dus die weergeven is geen probleem. Voor Zuid en ArenA moet je die flap vervangen, en dat schijnt nogal wat voetjes in aarde te hebben. Of men heeft er gewoon geen zin meer in omdat er toch digitale CTA's komen...
Men vervangt bij regelmaat flapjes. Laatst heb ik de aannemer nog aan het werk gezien bij Amsterdam Centraal. Merk op dat deze dingen nooit bijster veel opknappen van een opknapbeurt. Er wordt geen grootschalig onderhoud meer verricht aan CTA-bakken in afwachting van de digitalisering van de borden. Zoals mijn collega's cynisch opmerken: zodra je de schilder bezig ziet om wat CTA bakken te schilderen dan kun je er van op aan dat binnnen twee maanden deze vervangen worden door digitale borden....

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 13:54
door reisthijs
Daan schreef:Best zat er waarschijnlijk al in, dus die weergeven is geen probleem.
Welke trein ging er dan ooit eerder van Schiphol naar Best (een flapje met de drie B's (Boxtel, Best, Eindhoven Beukenlaan) kan ik me nog iets bij voorstellen, maar enkel Best)? Dat flapje moet wel nieuw zijn.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 14:53
door Daan
Ik weet het niet, maar het zou ook nog kunnen dat Best tot de groep standaardflappen behoort, en dan zit ie in iedere bak.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 15:57
door Dubbele P
Zou ook kunnen dat er nog stops onder hebben gestaan, maar dat men enkel het bovenste flapje bij een leeg blaadje heeft gehangen en dat er zo Best als enkele stop op het onderste boekje staat. Of ze hebben het op een ander station weggehaald, maar ik neem aan dat er sowieso flapjes op voorraad zijn en misschien hadden ze Best dus nog liggen.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 16:07
door Meltrain
Reiziger Ddrs schreef:Aparte route, vanmiddag gespot te Schiphol...
http://www.ovronddordt.nl/CTA_Shl_2.jpg

En is "daar" nu in Utrecht, Amsterdam of Schiphol...
Afbeelding
Bij de onderste lijkt het me niet zo heel moeilijk om te begrijpen dat het om Utrecht gaat. Er staat immers dat je voor Amsterdam C. en Schiphol moet omreizen via Utrecht C., dus is het vrij logisch dat 'daar overstappen' op Utrecht C. slaat. :D
Maar over die bovenste: ik dacht dat de s3500 alleen doordeweeks in Best stopte? :? Of is dat inmiddels ook weer aangepast?

@ reisthijs: ArenA hoeft er voor mij (en mb90) echt niet ingezet te worden hoor. :P :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 16:48
door waldo79
Er staat immers dat je voor Amsterdam C. en Schiphol moet omreizen via Utrecht C., dus is het vrij logisch dat 'daar overstappen' op Utrecht C. slaat.
sowieso moet je overstappen in Utrecht C, maar heel logisch vind ik het er niet staan.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 16:49
door waldo79
Ik weet niet of deze al eerder is gemeld:
Afbeelding
Station Geldermalsen

Er wordt niet meer gestopt tussen Zaltbommel en Breda 8-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 19:01
door Jurjen
meltrain schreef: Bij de onderste lijkt het me niet zo heel moeilijk om te begrijpen dat het om Utrecht gaat. Er staat immers dat je voor Amsterdam C. en Schiphol moet omreizen via Utrecht C., dus is het vrij logisch dat 'daar overstappen' op Utrecht C. slaat. :D
Je leest hem niet goed. Voor Amsterdam C of Schiphol moet je via Utrecht. Voor verdere bestemmingen (dus niet Amsterdam C of Schiphol, maar bestemmingen 'verder dan' die twee, moet je 'daar' overstappen. En dan lijkt het dus toch om Amsterdam C of Schiphol te gaan, waar je 'daar' moet overstappen. ;-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 19:06
door Mikos
meltrain schreef: Maar over die bovenste: ik dacht dat de s3500 alleen doordeweeks in Best stopte? :? Of is dat inmiddels ook weer aangepast?
Op Schiphol worden gedurende het weekend elk half uur bandjes afgespeeld in het Nederlands en het Engels dat de 3500 niet stopt te Best. Dat is gemakkelijker dan voor die 2 dagen in de week de CTA's te veranderen.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 19:32
door Daan
Mikos schreef:Dat is gemakkelijker dan voor die 2 dagen in de week de CTA's te veranderen.
Triest... :cry:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 20:42
door Daniel
Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik dat bandje in het geheel niet heb gehoord! Op Amsterdam Zuid en -Bijlmer ArenA stond Best overigens ook op de CTA, maar in Utrecht kunnen ze blijkbaar beter met Bepac omgaan: daar stond'ie er niet op :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 20:44
door Caspar
Nou ik zal van de week eens kijken hoe dat zit, het niet stoppen in Best zit natuurlijk gewoon in de dienstregeling waardoor je helemaal niets hoeft in te stellen aan de CTA's. Een ander verhaal is het als er geen Best-loos flapje bestaat voor de 3500. Het omroepen van het niet stoppen geldt als 'extra service' , buiten de CTA's om.

Oja de CTA's in Heiloo doen het nog steeds niet, Arie roept nog braaf om dat de informatieschermen boven de perrons geen of foutieve informatie bevatten...