Re: Trein Groningen - Leer
Geplaatst: ma 30 jun 2014, 19:14
Potten en zwarte ketels? (A)groningen schreef:....de friesen.....taalterroristen.....
Potten en zwarte ketels? (A)groningen schreef:....de friesen.....taalterroristen.....
Gedeeltelijk mee eens, maar met de internationale trein stoppen in Kropswolde en Sappemeer Oost is naar mijn inziens gewoon reiziger pesten.Vinny schreef:Het reizigerspotentieel naar Duitsland rechtvaardigt geen enkele investering die alleen nuttig is voor internationale reizigers. Mensen die naar Duitsland willen kunnen best een minutje in de wacht gezet worden. Die twee toeristen en een verdwaalde interrailer hebben toch wel tijd te besteden. Dagelijkse reizigers zijn de reizigers waar je het van moet hebben en hun reis dient geoptimaliseerd te worden.
Zo zie ik het ook. De 25 miljoen euro is voornamelijk bedoeld om forensen uit Winschoten en Hoogezand betere reismogelijkheden te bieden met de Stad. Bijkomend voordeel is dat de internationale reiziger wat beter worden bediend omdat per dag 2 treinen van/naar Leer wat minder lang onderweg zijn. (Maar ja; de trein is dan wel korter onderweg; de totale reistijd voor veel internationale reizigers (wat heet: veel, haha. 50 per dag ofzo?) zal nauwelijks afnemen omdat de wachttijd bij het overstappen in Leer langer wordt.timtrein schreef:Kennelijk is de insteek om ook dagelijkse reizigers aan te trekken.
Als je dat vindt, trek dan in godsnaam de enig juiste conclusie: de slopershamer in die stations! Er zit namelijk geen enkele reiziger op te wachten, behalve een paar luie pubers die te beroerd zijn om 800 meter verder te fietsen ;)Erno-BE schreef:Gedeeltelijk mee eens, maar met de internationale trein stoppen in Kropswolde en Sappemeer Oost is naar mijn inziens gewoon reiziger pesten.Vinny schreef:Het reizigerspotentieel naar Duitsland rechtvaardigt geen enkele investering die alleen nuttig is voor internationale reizigers. Mensen die naar Duitsland willen kunnen best een minutje in de wacht gezet worden. Die twee toeristen en een verdwaalde interrailer hebben toch wel tijd te besteden. Dagelijkse reizigers zijn de reizigers waar je het van moet hebben en hun reis dient geoptimaliseerd te worden.
36A trein uit Groningen in Leer: .34
In ieder geval de trein van/naar Leer in de tegenspitsrichting en buiten de spits de stations overslaan.Vinny schreef:Als je dat vindt, trek dan in godsnaam de enig juiste conclusie: de slopershamer in die stations! Er zit namelijk geen enkele reiziger op te wachten, behalve een paar luie pubers die te beroerd zijn om 800 meter verder te fietsen ;)Erno-BE schreef:Gedeeltelijk mee eens, maar met de internationale trein stoppen in Kropswolde en Sappemeer Oost is naar mijn inziens gewoon reiziger pesten.Vinny schreef:Het reizigerspotentieel naar Duitsland rechtvaardigt geen enkele investering die alleen nuttig is voor internationale reizigers. Mensen die naar Duitsland willen kunnen best een minutje in de wacht gezet worden. Die twee toeristen en een verdwaalde interrailer hebben toch wel tijd te besteden. Dagelijkse reizigers zijn de reizigers waar je het van moet hebben en hun reis dient geoptimaliseerd te worden.
Totaal met je beide opmerkingen eens! Ze bezuinigen hier liever elk jaar miljoenen op het busvervoer waar dagelijkse reizigers inzitten. Nee, we besteden het geld lekker in een vrijwel zinloze toeristen lijntje naar Leer, die nog minder dagelijkse reizigers heeft dan de gemiddelde bus in de regio die wordt wegbezuinigd.. Hoezo prestige object?Vinny schreef:Als je dat vindt, trek dan in godsnaam de enig juiste conclusie: de slopershamer in die stations! Er zit namelijk geen enkele reiziger op te wachten, behalve een paar luie pubers die te beroerd zijn om 800 meter verder te fietsen ;)Erno-BE schreef:Gedeeltelijk mee eens, maar met de internationale trein stoppen in Kropswolde en Sappemeer Oost is naar mijn inziens gewoon reiziger pesten.Vinny schreef:Het reizigerspotentieel naar Duitsland rechtvaardigt geen enkele investering die alleen nuttig is voor internationale reizigers. Mensen die naar Duitsland willen kunnen best een minutje in de wacht gezet worden. Die twee toeristen en een verdwaalde interrailer hebben toch wel tijd te besteden. Dagelijkse reizigers zijn de reizigers waar je het van moet hebben en hun reis dient geoptimaliseerd te worden.
Die stations trekken meer reizigers dan de 260 die de verbinding Nieuweschans-Leer dagelijks trekt.Vinny schreef: Als je dat vindt, trek dan in godsnaam de enig juiste conclusie: de slopershamer in die stations! Er zit namelijk geen enkele reiziger op te wachten, behalve een paar luie pubers die te beroerd zijn om 800 meter verder te fietsen ;)
De 260 dagelijkse reizigers (medio 2013) die in die trein naar Duitsland zitten reizen voor het gros door naar Bremen. Je kunt dus niet zeggen dat het allemaal toeristenvervoer is. En veel opgeheven buslijnen kwamen echt niet aan 260 reizigers per dag.nielsie600 schreef:Nee, we besteden het geld lekker in een vrijwel zinloze toeristen lijntje naar Leer, die nog minder dagelijkse reizigers heeft dan de gemiddelde bus in de regio die wordt wegbezuinigd.
Ik weet niet of je wel eens in de trein naar Leer zit? Maar wat mij opvalt is dat de grootste gros allemaal grote tassen en koffers bij zich heeft.Frans F schreef:De 260 dagelijkse reizigers (medio 2013) die in die trein naar Duitsland zitten reizen voor het gros door naar Bremen. Je kunt dus niet zeggen dat het allemaal toeristenvervoer is. En veel opgeheven buslijnen kwamen echt niet aan 260 reizigers per dag.nielsie600 schreef:Nee, we besteden het geld lekker in een vrijwel zinloze toeristen lijntje naar Leer, die nog minder dagelijkse reizigers heeft dan de gemiddelde bus in de regio die wordt wegbezuinigd.
Trouwens waarom mogen toeristen niet met het OV en scholieren/forensen wel?
Beste Lint volgens mij gaat de trein zo'n 15 x per dag (Heen en Weer), dus handig dat je dan eea door 30 deelt is dus slik 8,66 reizigers per rit. Bussen dienen dan toch wel wat meer te vervoeren,tenzij ze over Euvelgunne gaan. Tenzij ik je rekenmethode niet helemaal begrijp.lint41 schreef:Had die bus 130 reizigers per rit? Zo nee: lees je eigen verhaal eens door en maak het begrijpelijk.
Aangepast!lint41 schreef:Had die bus 130 reizigers per rit? Zo nee: lees je eigen verhaal eens door en maak het begrijpelijk.
Statler Rail schreef:Een belangrijke mededeling? Vast dat Nederland en Duitsland een verdrag gaan sluiten met daarin wat afspraken over de treinverbinding.
Ik heb het 2 keer met de bus gedaan en besloten dat ik de hogere kosten, langere reistijd en overstap van de trein toch liever heb. Vind bussen dus juist totaal niet comfortabel. Fijn schommelen op dat toch niet heel geweldige wegdek en door de drukte (en stoplichten) in Oldenburg voelt het nog eens trager dan stoppen bij elk postadres in Sappemeer ook. Een goede treinverbinding zal altijd meer mensen trekken dan een bus.Het aantal grensoverschrijdende reizigers op Groningen-Leer is erg weinig. Die zou je ook prima met een bus kunnen vervoeren, dan ben je er nog sneller en comfortabeler ook. Tussen Groningen en Leer rijdt de trein ook niet harder dan 100 km/uur en stopt onderweg 10 keer.