Pagina 7 van 11
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: vr 15 feb 2013, 19:32
door wouter15
Vanochtend had de sprinter naar Rotterdam C van 7:28 (vertrek Woerden) een DDAR i.pv SGMm of SLT.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: za 16 feb 2013, 17:44
door webguy
Vermoed dat er hoop SGMms defect zijn - in de s7600 rijdt ook al weken vanalles - vooral Mat ยด64 en te SGM stelletjes.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: za 16 feb 2013, 20:42
door ThePretender
VIRM schreef:Er zat vanmiddag een verdwaalde SGMm in de t4047. Was hij verstoppertje aan het spelen met z'n andere SGMm-vriendjes?
Ik heb er de afgelopen dagen genoeg gezien in de s4000. Het is structureel, er worden nu elke dag meer SGMm's ingezet in bepaalde treinseries.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: zo 17 feb 2013, 10:46
door mb90
Gistermiddag een ICMm-III als IC t1957 in Dordrecht. In de gangpaden stonden al de nodige mensen...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: zo 17 feb 2013, 11:01
door ODRAIL
Was dit enkel een los stel

?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: zo 17 feb 2013, 11:47
door Klaasje
Anders zal het wel niet afwijkend zijn geweest.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: zo 17 feb 2013, 16:51
door Daniel
Naar alle waarschijnlijkheid is er vanmiddag een setje van 2x Plan V in de s5600 terecht gekomen. De t5642, gereden door DDZ 7538, werd na Utrecht Overvecht de hoge sporen op gestuurd om uiteindelijk op spoor 12Z (uiterste puntje perron aan de zuidzijde) aan te komen. Terwijl we Utrecht binnenreden kwamen er net twee V'tjes van de Landstraat richting het station gereden en de kerende trein zou gewoon van spoor 2 vertrekken... iets te toevallig

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: zo 17 feb 2013, 18:35
door mb90
KM46 schreef:Was dit enkel een los stel

?
Uiteraard, als er een stel bij zat had ik het er wel bij gemeld.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 09:45
door MdJ
t3030 met een MDDM te Nml
Edit: bleek LM te zijn, 3030 reed met een VIRM VI, s3600 erachter met ICM.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 11:40
door Meltrain
De t1928 reed vandaag met een losse NID.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 11:54
door Suus
Wat ik begrijp is/zijn er ICR-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID en het VIRM dat wordt vrijgespeeld gaat naar treinen richting de huishoudbeurs. Die is sinds afgelopen zaterdag weer in de RAI *O*
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 11:55
door Geert
Trein 1923 ook, dat zal wel dezelfde zijn geweest (kering in Ehv door seinstoring Ehv-Vl).
@Bee: Waarom trouwens ICR in de s800? Dat biedt toch niet meer capaciteit dan VIRM?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 11:57
door Suus
Omdat het kan. De reizigers naar Heerlen zitten nu in de s3500 en de logica van de NS zal dan wel zijn dat je minder ruimte hoeft aan te bieden :')
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 12:35
door Thom91
s3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 12:44
door VIRM
ThePretender schreef:VIRM schreef:Er zat vanmiddag een verdwaalde SGMm in de t4047. Was hij verstoppertje aan het spelen met z'n andere SGMm-vriendjes?
Ik heb er de afgelopen dagen genoeg gezien in de s4000. Het is structureel, er worden nu elke dag meer SGMm's ingezet in bepaalde treinseries.
Ja, ik zag er vanochtend om 08:00 weer eentje op Zaandam richting Rotterdam.
Enig idee waarom dit structureel is? Die gelijkvloerse instap is stiekem toch eigenlijk best fijn... :)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 14:14
door Geert
Thom91 schreef:S3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Mijn vraag was waarom er uberhaupt ICR in de s800 gaat, niet waarom de s3500 niet met ICR rijdt. Waarom voldoet het VIRM dat er normaal rijdt niet (kennelijk)?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 14:23
door hauptbahnhof
Omdat ICT-treinstellen niet bij de NS rijden.
En volgens mij is het al uigelegd... De VIRMs rijden op trajecten langs Rai i.v.m. de huishoudbeurs. Althans dat heb ik eruit gehaald. Correct me if I'm wrong.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 16:45
door Thom91
Geert schreef:Thom91 schreef:S3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Mijn vraag was waarom er uberhaupt ICR in de s800 gaat, niet waarom de s3500 niet met ICR rijdt. Waarom voldoet het VIRM dat er normaal rijdt niet (kennelijk)?
Omdat er capaciteit uit de 800 (VIRM's dus) naar de s3500, s3100, s700 en s12700 moet om de aanvoer en afvoer van MILF'jes te bespoedigen met extra capaciteit.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 17:16
door Meltrain
Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 17:27
door VIRM
Meltrain schreef:Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X
Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?
Overigens, als er dan ICRm naar de s800 is gegaan, wat gebeurt er dan met de VIRM'pjes in deze serie?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 17:30
door Thom91
Andere reacties lezen @ virm hierboven is echt een kunst he..

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 17:37
door Meltrain
VIRM schreef:Meltrain schreef:Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X
Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?
NID's kunnen gekoppeld worden tot 8 bakken. Dat is qua capaciteit waarschijnlijk iets meer dan 11 bakken ICRm, maar de goede spreiding over de perrons wordt teniet gedaan (waardoor het voor- en achterin extreem druk wordt) en ik vrees dat er slechts weinig gekoppelde NID's zullen rijden. :(
Waar komen die NID's eigenlijk vandaan? Uit de s2100 / s2200 of zijn dit de extra stellen die nog geen omloop hebben?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 18:02
door Thom91
Meltrain schreef:VIRM schreef:Meltrain schreef:Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X
Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?
NID's kunnen gekoppeld worden tot 8 bakken. Dat is qua capaciteit waarschijnlijk iets meer dan 11 bakken ICRm, maar de goede spreiding over de perrons wordt teniet gedaan (waardoor het voor- en achterin extreem druk wordt) en ik vrees dat er slechts weinig gekoppelde NID's zullen rijden. :(
Waar komen die NID's eigenlijk vandaan? Uit de s2100 / s2200 of zijn dit de extra stellen die nog geen omloop hebben?
ICR is voor de statistieken 'slechts' 10 bakken. 9 rijtuigen en 1 stuurstand.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 18:42
door Meltrain
O ja, foutje. ICK was altijd 11 bakken.
En voor de statistieken: het is ICRm, net zoals SGMm en ICMm. :Y
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Geplaatst: ma 18 feb 2013, 18:47
door Klaasje
Die "m"-etjes zijn alleen interessant op het moment dat er nog ongereviseerd spul rondrijdt. Het werkelijke aantal bakken is veel interessanter.