Pagina 62 van 86
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: zo 11 dec 2016, 11:21
door Bemined
Er rijdt er eentje naar Zutphen, alleen lijkt deze nog niet in de reisinformatie te verschijnen. Dus als je in de app een trein met onbekende materieelinzet ziet, dan is het de FLIRT

Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: zo 11 dec 2016, 11:28
door MetroRET
FLIRT 2213 rijdt alle ritten 75x0 naar Ede-Wageningen en alle ritten 76x3 naar Zutphen.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: zo 11 dec 2016, 11:51
door webguy
Waarom is die serie de ene kant op 76xx en de andere kant op 75xx? En dan alleen op zondag.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: zo 11 dec 2016, 11:56
door Tochjo
Het zijn twee series, de [serie=Stoptrein|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] Ede-Arnhem en de [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] (Wijchen-)Arnhem-Zutphen. Vanwege werkzaamheden tussen Arnhem en Nijmegen zijn de series vandaag en volgende week in Arnhem doorgekoppeld.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: zo 11 dec 2016, 16:54
door SuperGhost
En de nummering heeft denk ik te maken met de eindbestemming. Zo kan de verkeersleiding wellicht beter zien waar die trein naartoe gestuurd moet worden, etc.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 09:35
door Wubbo
Nee, die nummering is een keuze van NSR Logistiek. VL vindt er vast iets van maar heeft er niets over te zeggen.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 19:24
door webguy
Het komt voor de reisinfo goed uit, dus misschien dat dat deel van de keuze is. Zo staat er in Ede Zutphen en vice-versa.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 19:59
door SuperGhost
Daarvoor heb je geen enkel nummertje voor nodig. In Nijmegen stond voor de 4400 die gekoppeld was aan de 9600 ook altijd Deurne als eindbestemming, ook al eindigde de 4400 officieel in 's-Hertogenbosch.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 20:08
door webguy
Dat was in de geplande situatie - daar kan je koppelingen hebben. In de ongeplande situatie kunnen die koppelingen niet aangemaakt worden.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 22:56
door SuperGhost
Het waren
geplande werkzaamheden dit weekend, die al vele weken bekend waren

Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 23:01
door JWM
Nummertjesdiscussie *O*
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 23:03
door Chrysa
Iemand die altijd over hetzelfde zeurt. *O*
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 13 dec 2016, 02:32
door JWM
Zeuren? Ik vind het juist buitengewoon interessant dat een treinserie de ene kant op 7600 heet en de andere kant op 7500 :Y
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 13 dec 2016, 08:26
door Meltrain
Ik denk dat ik de langste geplande overstaptijd bij 2 halfuurdiensten) in deze dienstregeling heb gevonden.
Later op de avond, wanneer de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] niet rijdt, is de overstaptijd tussen de IC Utrecht - Rotterdam en de Sprinter Rotterdam - Dordrecht 31 minuten. -o-
Ik denk dat ik maar knie- en elleboogbeschermers ga kopen, zodat ik die overstap kruipend kan afleggen. :')
Wie kan deze tijd verslaan? (A)
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 13 dec 2016, 08:40
door Klaasje
Dan ga je toch fietsen?
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 13 dec 2016, 15:12
door SuperGhost
Meltrain schreef:Ik denk dat ik de langste geplande overstaptijd bij 2 halfuurdiensten) in deze dienstregeling heb gevonden.
Later op de avond, wanneer de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] niet rijdt, is de overstaptijd tussen de IC Utrecht - Rotterdam en de Sprinter Rotterdam - Dordrecht 31 minuten. -o-
Ik denk dat ik maar knie- en elleboogbeschermers ga kopen, zodat ik die overstap kruipend kan afleggen. :')
Wie kan deze tijd verslaan? (A)
Zwolle: de overstap vanaf de intercity uit Groningen op de sprinter naar Enschede duurt 33 minuten. En dat is niet alleen op de late avond, maar altijd

Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 13 dec 2016, 15:15
door Klaasje
Die komt dan ook niet uit de reisplanner als de sprinter Groningen-Zwolle rijdt.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 13 dec 2016, 15:18
door Dennenboom
Maar die drie minuten zijn met wat extra inspanningen en verstandig uitstapbeleid toch wel te halen?
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 13 dec 2016, 15:27
door SuperGhost
Klaasje schreef:Die komt dan ook niet uit de reisplanner als de sprinter Groningen-Zwolle rijdt.
Maar wel als je in Groningen overstapt omdat je vanuit de treinen vanuit Delfzijl, Roodeschool, Bad Nieuweschans of vanuit Grijpskerk komt.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 13 dec 2016, 19:45
door Bemined
De NS lijkt ook weer doorgeslagen te zijn in het besparen van bakkilometers door aan de randen van de spits veel te korte treinen in te zetten. Gevolg is dat nu de reizigers die de spits proberen te mijden alsnog in de gangpaden moeten staan van een solo ICM, terwijl het versterkingsstel ergens op een emplacement staat te niksen. Tussen Utrecht en Rotterdam heb ik nu al ten minste vier treinen kunnen vinden die in de reisplanner aangeduid worden met 'Druk', terwijl er in Rotterdam een of twee stellen klaar staan om erbij geplaatst te worden zodat de terugrit 'Gemiddeld' of zelfs 'Rustig' is volgens de drukteindicatie. Kortom de NS straft het spitsmijden keihard af.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 13 dec 2016, 22:50
door SuperGhost
Zou het wellicht kunnen dat die treinstellen een defect hebben of juist al iets later nodig zijn?
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 14 dec 2016, 12:45
door neushoorn30
SuperGhost schreef:Zou het wellicht kunnen dat die treinstellen een defect hebben of juist al iets later nodig zijn?
Verschillende redenen..
Defecte treinstellen
Oude treinstellen (Mat '64) uit de dienstregeling
Nieuwe treinstellen zijn nog niet af
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 14 dec 2016, 13:04
door Post
Ja maar dit gaat over het dal, niet over de spits. Dus als de treinen dan niet defect zijn, staan ze dus stil en kunnen ze in principe ingezet worden. Daar heeft de krapte in de spits geen invloed op.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 14 dec 2016, 13:51
door Durashift
Was deze al voorbijgekomen?
Station Zaandijk Zaanse Schans staat foutief op de perronkaarten.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/197027/ns-be ... n-verkeerd
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 14 dec 2016, 15:59
door SuperGhost
Ach, het is niet de eerste keer dat we dijk en dam door elkaar halen
Zo zijn de dammen die het IJsselmeer (Afsluitdijk) en het Amsteldiep (Amsteldiepdijk) scheiden van de Waddenzee beiden 'dijk' genoemd, terwijl ze toch echt een dam zijn.
De Houtribdijk is ook een dam, al was die oorspronkelijk wel als dijk bedoeld (Markerwaard had ook een polder moeten worden), dus daar zit nog enige logica achter.