Pagina 62 van 174

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 10:04
door Daniel
Eentje staat in Dordrecht als het goed is... Maar dit zal allicht de reserve buurtBuzz geweest zijn, de andere staan aannemelijk niet in Schelluinen in de stalling.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 14:23
door Hainje
Kijk ik er nu zo naast of heeft Qbuzz geen pdf-lijnennetkaart online gezet?

Edit: heb 'm nu via de website van cassie127 gedownload.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 15:37
door Daelea
Hij staat ook op de website van Qbuzz: https://prod-dmg.cdn.prismic.io/prod-dm ... g+2018.pdf

Enigszins (zeg maar behoorlijk) verscholen, namelijk op de pagina's met wijzigingen per gemeente: https://www.qbuzz.nl/dmg/reizen/dordrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 17:12
door cassie127
Hainje schreef:Kijk ik er nu zo naast of heeft Qbuzz geen pdf-lijnennetkaart online gezet?

Edit: heb 'm nu via de website van cassie127 gedownload.
:mrgreen: had al bijna een reactie gestuurd dat ik heb gewoon als pdf heb liggen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 10:48
door fred1954
Misschien een domme vraag, maar wat is in deze concessie het verschil tussen Snellbuzz en R-net?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 10:50
door StefanRijnhoutjes
Rnet heeft iets hogere frequenties

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 12:04
door Stefan
Met als sidenote dat de R-Net en SnelBuzz Iveco's eigenlijk exact hetzelfde zijn (afgezien van de kleur).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 12:10
door MetroRET
En StreekBuzz Iveco's ook, lijkt me.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 12:13
door Stefan
StreekBuzz Iveco's wijken iets af. Hebben iets andere stoelen, geen klaptafels, geen bagagerekken, geen leeslampjes en de plaats voor de rolstoel zit tegenover de achterdeur, in plaats van er naast.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 16:17
door ArrivaBas
Bus D6116 heeft vanmiddag een aanrijding gehad met een auto vlakbij het voormalige Ziekenhuis Amstelwijck. Mogelijk was er alcohol in het spel.

Bron en meer

Re: Zwaargewonde (50) bij ongeval in Dordrecht: bestuurder had mogelijk gedronken

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 16:18
door Wannes
Bij een aanrijding tussen een personenauto en een stadsbus is vanmiddag een zwaargewonde (50) gevallen. De aanrijding vond plaats op de Laan van Londen in Dordrecht, vlakbij de Al-Fath moskee. De bestuurder van de auto was ook gewond en is aangehouden.

bron en meer

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 18:05
door nvdw
fred1954 schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is in deze concessie het verschil tussen Snellbuzz en R-net?
Het is allebei HOV, waarbij R-net aan de voor die formule specifieke frequentie-eisen voldoet (minimaal 6x/uur spits, 4x/uur dal, 2x/uur avond en weekend). Voor de R-netlijnen en de Snelbuzzen 387/388 geldt bovendien een hoger kilometertarief.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 18:15
door Hainje
Hetzelfde verschil als tussen R-Net en Qliner dus.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 19:45
door sirvinniei
nvdw schreef:
fred1954 schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is in deze concessie het verschil tussen Snellbuzz en R-net?
Het is allebei HOV, waarbij R-net aan de voor die formule specifieke frequentie-eisen voldoet (minimaal 6x/uur spits, 4x/uur dal, 2x/uur avond en weekend). Voor de R-netlijnen en de Snelbuzzen 387/388 geldt bovendien een hoger kilometertarief.
*avond en zondag

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 20:24
door dylanwild94
nvdw schreef: Het is allebei HOV, waarbij R-net aan de voor die formule specifieke frequentie-eisen voldoet (minimaal 6x/uur spits, 4x/uur dal, 2x/uur avond en weekend). Voor de R-netlijnen en de Snelbuzzen 387/388 geldt bovendien een hoger kilometertarief.
Dit had de provincie Zuid-Holland toch afgeschaft?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 23:23
door cassie127
Tarieven 2018 zijn nog geldig he....

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 18 dec 2018, 09:42
door ArrivaBas
https://www.ed.nl/economie/ebusco-uit-d ... ~a0211bb5/

Ebusco gebruikt een Ebusco uit de order van Qbuzz voor enige demonstraties rondom een samenwerking met de DB. Door de samenwerking moet een elektrische bus voor het streekvervoer per bus tot stand komen.

Re: Dordtse raad: Ga praten met QBuzz over andere route lijn 2

Geplaatst: di 18 dec 2018, 17:46
door Wannes
De Dordtse raad wil dat het college van burgemeester en wethouders met vervoerder QBuzz in gesprek gaat om buslijn 2 voortaan langs de Essenhof te laten rijden in plaats van over het Leerpark. Bij de Essenhof stopt nu geen bus.

Bron en meer

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 18 dec 2018, 17:50
door Daniel
Lekker efficiënt, moet je weer een extra lijn over het Leerpark sturen om daar voldoende capaciteit te bieden. Lijn 2 heeft ooit een heel stel extra ritten naar het Leerpark overbodig gemaakt namelijk.
En als de Essenhof nou enorme hoeveelheden reizigers zou genereren, maar dat is ook niet zo. De laatste bus die er vlakbij kwam had iets van 3 passagiers per rit waarvan het merendeel niet eens bij de Essenhof om de hoek uitstapte.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 18 dec 2018, 17:52
door Wannes
Inderdaad, ik vind de oplossing nu met een elektrisch busje een prima oplossing. Een stuk goedkoper dan een volwaardige bus via de essenhof laten sturen en zoveel reizigers maakten inderdaad niet gebruik van de halte bij de essenhof.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 18 dec 2018, 18:03
door nvdw
En dat hadden de raadsleden ook zelf kunnen bedenken voor ze uit sympathie met Jannie Bozuwa voor de motie stemden waarmee de gemeente zich voor een halte zou moeten inspannen. Dat is gedaan en is (uiteraard) niet gelukt, simpelweg omdat er met de beperkte middelen altijd een bestaande bus moet worden omgelegd en dat (veel) meer mensen benadeelt dan voordeel oplevert.

Het doet een beetje denken aan de handtekeningenactie voor het behoud van de buurtbus op zaterdag in het Land van Heusden en Altena: als al die ondertekenaars ook met de bus zouden zijn gegaan, hoefde hij niet opgeheven te worden. Maar er is politiek kapitaal geïnvesteerd, dus is er weer ophef. Dat elektrische busje of wat het ook wordt dient in elk geval één doel, mocht het ooit gaan rijden: het reizigerspotentieel in kaart brengen, als het er al is.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 18 dec 2018, 21:52
door DrechtBlub
En de reistijd uit Dubbeldam die al idioot lang is voor de korte afstand nóg langer maken? :|

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 14:55
door Dennenboom
Het is allemaal om te huilen en "In de Alblasserwaard is het echt heel erg."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/176342/C ... -naar-huis

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 15:00
door sirvinniei
Zo begon de concessie in Utrecht 2 jaar geleden ook, inclusief een chauffeur met een emotionele breakdown.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 15:40
door ArrivaBas
De ondernemingsraad zit de chauffeurs op te poken hun klachten naar de gedeputeerde te gaan sturen. :X

Bron