Pagina 65 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 20:00
door flipje
Er worden 49 stuks met enkelblad rdeur geleverd en 51 stuks met dubbelblad deur.
De vervolg optie zullen 64 bussen zijn met dubbelblad achterdeur.
Lees net dat het geen foutje is maar:
Dat er 49 stuk met enkele achterdeur geleverd worden heeft te maken dat Syntus pas laat de bestelling heeft geplaatst/bevestigd, waardoor er bepaalde opties niet meer mogelijk waren zoals een dubbelblad deur.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 20:06
door HJDrost
Daniel schreef:Een foutje in de bestelling lijkt me wel slordig. Zijn die dingen met enkelbladsdeur niet gewoon voor de Uithoflijnen, daar rijdt nu immers ook al luxer materieel op.
Komen op de uithoflijnen niet de Setra s418 le te rijden? Die 15 mtr bussen met dubbele achteras?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 20:12
door OmniLezer
Daniel schreef:Een foutje in de bestelling lijkt me wel slordig. Zijn die dingen met enkelbladsdeur niet gewoon voor de Uithoflijnen, daar rijdt nu immers ook al luxer materieel op.
Die enkelblaadjes zijn geen factor luxer dan de dubbelblaadjes. Als ik het zo zie(ze zouden dan waarschijnlijk andere livrei hebben).

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 20:22
door OmniLezer
Die enkelblad bussen zijn toch de basisbussen van Setra. Zo zie je ze ook meestal op de site staan. Geen van die Business LE bussen heeft op de site een dubbelbladsdeur. Dat zijn allemaal opties.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 20:49
door Daniel
HJDrost schreef:Komen op de uithoflijnen niet de Setra s418 le te rijden? Die 15 mtr bussen met dubbele achteras?
Zou qua capaciteit niet gek zijn, maar zo gedetailleerd is de info naar de reizigers tot nu toe nog niet geweest.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 21:55
door Durashift
OmniLezer schreef:Zo te zien gaan 2 soorten Setra´s rijden.
(..)
Afbeelding

(..)
Ik zie geen dubbele achteras.

Ik zie ook geen koersdisplay.. Is dat niet af-fabriek geleverd?

Dat kentekennummer nog geen gegevens bevat is logisch.. voertuigen zullen 1e week december wel te naam gesteld worden. Scheelt weer wat in de kosten. :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 22:00
door busfanNL
Dat zwarte voor de ruit is de koersdisplay. :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 22:40
door Meltrain
busfanNL schreef:Ook hier weer mijn vraag, Is er al iets van een midibus of citea gesignaleerd?
Goede kans dat die Citea's nog niet eens gebouwd zijn. Het is immers pas sinds vandaag 100% zeker dat de concessie naar Syntus gaat, dus het is goed mogelijk dat Syntus nog even gewacht heeft met het plaatsen van die order.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 23:08
door sirvinniei
Zou VDL stiekem aan het lobbyen zijn voor het niet aanpassen bij het tunneltje van de Klomp zodat ze alsnog bussen kwijt kunnen :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 13:31
door slingermonyet
Ik snap eigenlijk niet wat voor of nadelen zijn met enkel deur achter in. een rolstoeler of persoon met kinderwagen kom er nauwelijks door een deur in. of een enkel deur moet net zo breed zijn als 2 deuren. Er komen zeker bij sentras geen 3 deuren in regio Amersfoort voor volle bussen in de spitstijden. is wel efficiënter en sneller om uit te stappen zoals nu de harmonica bussen :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 14:59
door sirvinniei
In het voorjaar worden de oude bussen vervangen door nieuwe bussen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 19:31
door Michael
sirvinniei schreef:Zou VDL stiekem aan het lobbyen zijn voor het niet aanpassen bij het tunneltje van de Klomp zodat ze alsnog bussen kwijt kunnen :P
Dat tunneltje is al een tijd geleden aangepast.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 19:59
door Chrysa
Thom69 schreef:De nieuwe website staat online: https://reizen.syntus.nl/nl/syntus, nogal in de stijl van http://maps.gvb.nl :@
Staan dus ook de Utrecht-lijnen op.

Er is een nachtbus Amsterdam - Woerden! :shock:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 20:25
door wouter15
Ik zie net dat 1 rit van lijn 524 na Woerden Station doorrijdt naar het Kalsbeek College. Vraag me af of dat wel nodig is voor die max. 8 reizigers. De afstand station - Kalsbeek is nu ook weer niet heel ver om te lopen (ongeveer 5 min.)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 20:28
door busfanNL
Volgens mij volgens Syntus website een schoolrit. Ik denk ook met groot materieel maar pin me daar niet op vast.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 20:34
door wouter15
Dat zal dan denk ik een midibus zijn want het kan me niet voorstellen dat 1 rit van lijn 524 zoveel reizigers heeft dat een 12 meter bus nodig is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 20:36
door busfanNL
Nogmaals weet ik het ook niet helemaal zeker. Misschien rijden de vrijwilligers gewoon dat ritje door.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 20:44
door sirvinniei
Michael schreef:
sirvinniei schreef:Zou VDL stiekem aan het lobbyen zijn voor het niet aanpassen bij het tunneltje van de Klomp zodat ze alsnog bussen kwijt kunnen :P
Dat tunneltje is al een tijd geleden aangepast.
Ja, maar alsnog met beperkte hoogte

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 21:54
door Meltrain
Maxim schreef:lokquote
Het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat lijn 217 via de halte Walenburg gaat rijden. :X
(En dat is geen fout op de Wiki, het staat zo ook op de site van Syntus. ;) )
In de lijnfolder staat wel de veel aannemelijkere halte Plesmanstraat in beide richtingen vermeld.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 22 nov 2016, 22:29
door Durashift
busfanNL schreef:Dat zwarte voor de ruit is de koersdisplay. :wink:
Hmm, zie het meer als een groot zonnescherm.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 01:19
door NG²7²™
OmniLezer schreef:De bus is 3,3 meter hoog.
Volgens het plaatje in de bus zijn ze zelfs 3,45m hoog :roll:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 13:50
door Maxim
Meltrain schreef: Het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat lijn 217 via de halte Walenburg gaat rijden. :X
(En dat is geen fout op de Wiki, het staat zo ook op de site van Syntus. ;) )
In de lijnfolder staat wel de veel aannemelijkere halte Plesmanstraat in beide richtingen vermeld.
Woeps! Moet inderdaad de nieuwe halte Plesmanstraat zijn. Thx! We gaan ermee aan de slag. :pos:

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 13:51
door Jonkervoort
wouter15 schreef:Ik zie net dat 1 rit van lijn 524 na Woerden Station doorrijdt naar het Kalsbeek College. Vraag me af of dat wel nodig is voor die max. 8 reizigers. De afstand station - Kalsbeek is nu ook weer niet heel ver om te lopen (ongeveer 5 min.)
De locatie aan de Jozef Israelslaan is een half uur lopen vanaf het station.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 15:57
door sirvinniei
Maxim schreef:
Meltrain schreef: Het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat lijn 217 via de halte Walenburg gaat rijden. :X
(En dat is geen fout op de Wiki, het staat zo ook op de site van Syntus. ;) )
In de lijnfolder staat wel de veel aannemelijkere halte Plesmanstraat in beide richtingen vermeld.
Woeps! Moet inderdaad de nieuwe halte Plesmanstraat zijn. Thx! We gaan ermee aan de slag. :pos:
Lijn 217 hoor uberhaupt niet in de categorie "lijnen nar de uithof"
De halte "centrum" in Veenendaal voor lijn 80 en 280 moet lijkt mij de halte "politiebureau" zijn en lijn 50 staat alleen in de planner met de routevariant naar Wageningen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 16:21
door dnmw2705
Ik ben zelf heel erg benieuwd hoe Syntys en O-OV heet gaan 'uitvechten' met de 50, 51 en 251. Nu tussen Utrecht CS en Driebergen Zeist NS rijdt buiten de spits 2x lijn 50 en 2x 51. In de spits rijdt de 50 twee maal en 51 vier maal. In de ochtend vertrekt er ook nog de 251 vanaf CS richting Zeist, deze gaat bij Halte Het Rond richting het centrum van Zeist. In de avond spits komt de 251 vanaf het centrum bij dezelfde halte weer op de route van de 50 en 51. Vanaf mijn opstap halte is nu het: 14:57 Lijn 51, 15:02 lijn 251, 15:06 lijn 50 en 15:09 lijn 51 richting Utrecht CS. Het lijkt mij dat Syntus niet hele rendabele ritten hiermee gaat rijden. Ben benieuwd ook hoe Syntus de tijden in de praktijk heeft. OVinfo app voor Android heeft bijvoorbeeld in de spits lijn 50 tussen Utrecht Archimedeslaan en halte Oorsprongpark 7 minuten. Connexxxion en U-OV rekenen daar 2 minuten voor. Hoop dat de reisplanner op de website van Syntus Utrecht snel gaat werken en ben zeker benieuwd naar de tijden in de praktijk.