Pagina 65 van 86
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: zo 18 dec 2016, 18:29
door Wubbo
reisthijs schreef:Ezra schreef:Op de wiki-pagina van de
Nachttrein staat een treinserie 400 genoemd. Dit was in het dienstregelingsjaar 2016 de nachttrein naar Zurich. Komt er in dienstregelingsjaar 2017 een nieuwe treinserie 400 of moet deze serie even van die pagina worden verwijderd?
Die pagina is al 2 jaar niet meer bijgewerkt, dus er klopt niet veel meer van dat lijstje.
Ik heb alle treinseries maar even van die pagina gegooid. Ik heb nu geen zin om de pagina aan te passen, dus iemand anders mag er een mooi verhaal van maken met de opkomst en de ondergang van de internationale nachttrein ;-).
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: zo 18 dec 2016, 20:19
door cassie127
Op de schermen zelf staat dat ze een nieuw omroepsysteem testen
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: zo 18 dec 2016, 22:56
door VIRM
Was het trouwens ook niet de bedoeling dat er nog een update zou komen bij TBP's bij werkzaamheden? Ik zag gisteren op Schiphol voor de ICD nog Breda als eindbestemming staan met daaronder neem ik aan 'Rijdt niet verder dan Rotterdam C.'.
De nieuwe IC naar Dordrecht vanuit Lelystad maakte het nog bonter: in de scrollende tekst werden Rotterdam Centraal en Blaak niet eens opgenomen.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: zo 18 dec 2016, 23:16
door Meltrain
VIRM schreef:
De nieuwe IC naar Dordrecht vanuit Lelystad maakte het nog bonter: in de scrollende tekst werden Rotterdam Centraal en Blaak niet eens opgenomen.
Hij reed gisteren (en vandaag) dan ook niet tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht.
Volgens de NS-logica wordt "Dordrecht" dan als eindstation getoond, "Delft" (of "Schiedam Centrum", ik weet niet of dat station wordt overgeslagen nu de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] nog niet rijdt) als laatste tussenstation en staat eronder "Rijdt niet verder dan Rotterdam Centraal wegens werkzaamheden".
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 19 dec 2016, 08:09
door Vinny
Ik las in de draad over de dienstregeling 2018 dat de bediening op de lijn Zwolle-Leeuwarden wordt uitgebreid tot 2 sprinters en 2 intercity's. Dat was toch voorzien voor dit jaar? Of lukt het ze nou helemaal niet meer voor de zomer...
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 19 dec 2016, 08:25
door Dennenboom
Nee het wordt later, maar dat is eigenlijk nog best wel goed van Prorail, want zonder hun snelle actie zou het NOG later worden. :D
http://www.focusnl.nl/vierde-trein-leeu ... mber-2017/
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 19 dec 2016, 10:37
door ODRAIL
December 2017 is in feite dienstregeling 2018

.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 19 dec 2016, 16:08
door Roeland
Zijn de vertrektijden in de late avond op
Klp richting
Ut /
Asd niet abusievelijk 2 minuten te laat? Omdat de vertrektijden op
Ed .11/.41 zijn, en op
Db .29/.59, lijkt het mij heel onlogisch om op
Klp van .16 tot .18 te wachten en dan op
Db met -2 aan te komen...
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 19 dec 2016, 21:42
door Wubbo
Ik kan de aankomsttijd van .16 nergens vinden? Het ding lijkt 7 minuten rijtijd te hebben tussen Ede en De Klomp, dat is 1 minuut meer dan overdag (wat dan weer niet logisch is).
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 20 dec 2016, 08:41
door Roeland
Wubbo schreef:Ik kan de aankomsttijd van .16 nergens vinden? Het ding lijkt 7 minuten rijtijd te hebben tussen Ede en De Klomp, dat is 1 minuut meer dan overdag (wat dan weer niet logisch is).
Ja precies, een trein die 's avonds om .11 uit
Ed vertrekt, komt om .16 aan op
Klp. Die 7 minuten is 2 minuten te ruim, temeer omdat je, als je van .16 tot .18 op
Klp staat te wachten, 2 minuten te laat in
Db bent.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 20 dec 2016, 20:29
door wouter15
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 20 dec 2016, 21:00
door Bemined
De [serie=Intercity|2017|(Vlissingen -) Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] al vanaf Vlissingen laten rijden ipv vanaf Bergen op Zoom? En deze een kortere wachttijd in Roosendaal geven omdat overstappers op de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] een alternatief hebben met de reguliere [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]? Mits men wat extra machinisten en conducteurs in Vlissingen weet te vinden (dit is een nogal kleine standplaats, je krijgt 50% meer vroege diensten hierdoor) is dat qua kosten nog wel te overzien denk ik. En dat scheelt je een kwartier vanuit Vlissingen.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 20 dec 2016, 21:11
door JWM
Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.
Zo hebben de regionale Zeeuwse reizigers het voordeel van een regelmatige halfuursdienst die sneller is dan de huidige IC (door het in te zetten materieel) en de reizigers naar de grotere Zeeuwse stations zijn veel sneller in de Randstad.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 20 dec 2016, 21:33
door Bemined
Via de HSL zou ik tot ergens rond 2023 maar niet over beginnen, tenzij je graag 4 rijtuigen ICR wilt hebben in de spits want dat wordt wel de praktijk denk ik als je nu allerlei extra treindiensten via de HSL wil laten rijden. Pas als ICNG ingestroomd is kun je naar mijn idee serieus gaan kijken naar doorkoppelen van de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] aan andere treinseries.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 20 dec 2016, 21:34
door Natorious
JWM schreef:Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.
Is het mogelijk voor de IC om aan te takken op de HSL bij Lage Zwaluwe? Je slaat weliswaar wéér Dordrecht over, maar reizigers tussen Zeeland en Dordrecht behouden dan de SPR.
Misschien een doortrekking van de
s3600?
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: di 20 dec 2016, 21:37
door MetroRET
Natorious schreef:JWM schreef:Wat mij betreft werkt men toe naar 2x per uur een losse stoptrein Roosendaal - Vlissingen onder verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland (en Brabant) aangevuld met 1x IC Vlissingen - Amsterdam die tussen Rotterdam en Schiphol via de HSL gaat. De halfuursverdichting van deze trein kan dan (vanuit Amsterdam gezien) rijden tot Dordrecht, Roosendaal of Bergen op Zoom.
Is het mogelijk voor de IC om aan te takken op de HSL bij Lage Zwaluwe? Je slaat weliswaar wéér Dordrecht over, maar reizigers tussen Zeeland en Dordrecht behouden dan de SPR.
Er is daar geen aansluiting op de HSL voor.... was die er eigenlijk maar.... dan had men nog een uitwijkroute op sommige momenten.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 21 dec 2016, 18:45
door Gothic-Writer
Op de 6600 's-Hertogenbosch - Dordrecht rijden sinds maandag ook sgm sprinters. Vandaag rijd er zelfs de ddz 7617 bij.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 21 dec 2016, 18:58
door JWM
Ok, zeker dat het niet de 7618 was?
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 21 dec 2016, 19:25
door MetroRET
Gepland staat 5 omlopen met DDZ4. Per Wbl 2017-5 (4 september 2017) zal hier FLIRT worden ingezet.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 21 dec 2016, 20:33
door Gothic-Writer
:X v
MetroRET schreef:Gepland staat 5 omlopen met DDZ4. Per Wbl 2017-5 (4 september 2017) zal hier FLIRT worden ingezet.
Tot zover dan de planning
Wat mij betreft mogen ze morgen al met flirts gaan rijden op de 6600serie! Hoewel nagenoeg niemand dat met mij eens is.....
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 21 dec 2016, 20:36
door Chrysa
Zijn de stoelen van Flirt beter dan van SLT? Vind die van SLT behoorlijk slecht terwijl die van DDZ wel fijn zijn.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 21 dec 2016, 20:39
door waldo79
Ik vond de NS Flirt stoelen vrij aardig qua zitcomfort, maar ik heb er dan ook maar één keer 20 minuten op gezeten.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 21 dec 2016, 20:41
door Daniel
Ze zijn niet oncomfortabel inderdaad, maar ook weer niet comfortabeler dan SLT ofzo. Dat laatste was natuurlijk ook niet echt te verwachten gezien ze toch voor een soortgelijke inzet bestemd zijn.
Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: wo 21 dec 2016, 20:49
door waldo79
Ach, na 14 maanden
Tl -
Gvc heb ik meermaals 2 uur in een SLT gezeten. Je kunt er zelfs in slapen :N
Maar ik prefereer toch de ICM die in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] rijdt

Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 26 dec 2016, 22:52
door cassie127
Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen