Pagina 66 van 86

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 26 dec 2016, 23:03
door ODRAIL
cassie127 schreef:Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Is er ook een bron van dit nieuwsbericht?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 26 dec 2016, 23:03
door Mikos
Mikos schreef:Klopt, vanaf 28 december stromen er in die serie 20 nieuwe stellen in.
Dat wisten we al... :wink:

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 26 dec 2016, 23:06
door WALUIGI96
KM46 schreef:
cassie127 schreef:Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Is er ook een bron van dit nieuwsbericht?
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.6783210

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 26 dec 2016, 23:15
door ODRAIL
Bedankt :wink: .

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 26 dec 2016, 23:22
door MetroRET
cassie127 schreef:Lees net in een nieuwbericht (samenvatting afgelopen weekend) dat NS woensdag de nieuwe sprinters in gebruik zou nemen
Dat is hierboven volgens mij al een aantal naar boven gekomen :wink: .

Maar het betreft iig 20 stellen voor de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie].

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 18:19
door visgraat
De sprinter Apeldoorn - Almelo die nog nauwelijks doorrijdt naar Enschede kan naar mijn idee beter een kwartier schuiven. Dan ontstaan betere aansluitingen in Deventer en wordt de reistijd tussen Holten/Rijssen en Enschede/Hengelo veel korter. Misschien iets voor volgend jaar als er ook spitstreinen gaan rijden van Syntus tussen Enschede en Zwolle.
Apeldoorn :04 > Deventer :19:/:20 (achter IC naar Roosendaal) > Almelo :51
Almelo :09 > Deventer :40/:41 (voor de IC uit Roosendaal) > Apeldoorn :56
De trein kan dan in Almelo precies op het keerspoor van de trein uit Hardenberg die op dat moment niet bezet is.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 18:43
door JWM
Hoe gaan de spitsdiensten van Syntus er precies uit zien?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 18:48
door Wubbo
visgraat schreef:De trein kan dan in Almelo precies op het keerspoor van de trein uit Hardenberg die op dat moment niet bezet is.
Dan moet ie wel met diesel gaan rijden, want dat spoor heeft geen bovenleiding.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 19:08
door dennistd
Je krijgt dan wel veel slechtere aansluitingen op de IC Enschede-Amersfoort. Dan zou ik liever een sprinter Zwolle-Zutphen zien die in Deventer aansluiting heeft op de sprinter Almelo-Apeldoorn. Voordeel is dat je meteen de stops in Olst en Wijhe van de IC kunt schrappen, en je kunt stations als Zwolle Zuid, Deventer Noord en Deventer Zuid openen.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 19:49
door Mikos
Daarmee help je de veelgebruikte knoop in Wierden ook In 2 richtingen om zeep. Daar ga je geen vrienden mee maken bij de reiziger.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 19:58
door regenmaker
dennistd schreef:Je krijgt dan wel veel slechtere aansluitingen op de IC Enschede-Amersfoort.
Ja dat klopt, maar voor Apeldoorn Osseveld (en Twello) hoef je het niet te doen. De bus sluit in Apeldoorn ook aan op de IC vanuit Amersfoort.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 31 dec 2016, 15:27
door visgraat
En je hebt overdag vaak nog een derde of zelfs vierde intercity per uur.

De aansluiting in Wierden is nu aantrekkelijk, omdat in Deventer geen goede aansluiting geboden kan worden. De grootste groep voor die overstaprelatie is namelijk Rijssen - Zwolle. Dat zou je dan omdraaien door weer in Deventer aan te sluiten.

De overstap Holten/Rijssen - Hengelo/Enschede van 18 minuten en op de sprinter zelfs 23 minuten lijkt vervelender.

De sprinter kan inderdaad niet op het keerspoor in Almelo. Dan moet er gerangeerd worden en/of in tegenrichting gestopt worden.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 31 dec 2016, 15:58
door Mikos
Buiten de spitsuren is de vervoersvraag tussen Holten/Rijssen en Hengelo/Enschede echter minimaal. Dus nu ga je op verschillende plaatsen treinen wijzigen voor een nauwelijks bestaand probleem.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 31 dec 2016, 16:16
door ODRAIL
Er had ook wel iets gedaan mogen worden aan de overstap van de trein Soest -> Baarn / Baarn -> Amersfoort. Deze is nu 29 minuten :? .

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 31 dec 2016, 16:50
door Daniel
Volgens mij loop je nog een jaar achter KM46. De [serie=Sprinter|2017|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] is in drgl2017 verschoven en de [serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] niet waarmee de overstap versneld is. Naar Hilversum is hij nu wel langer.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 31 dec 2016, 16:55
door ODRAIL
Ik heb het over de aansluiting richting Amersfoort. Niet naar Hilversum.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 31 dec 2016, 16:59
door Daniel
Goed lezen dan, ik ook. De lengte van de overstaps is in deze dienstregeling gewisseld en Amersfoort heeft nu de snelle.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 13:53
door Vinny
Het is me in de gauwigheid ontgaan, maar er rijden klaarblijkelijk intercitytreinen van Schiphol met als eindbestemming Duivendrecht. Vermoedelijk keren die dan te Diemen-Zuid. Wat is daar het praktisch nut van?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 13:54
door waldo79
Die rijden alleen in de late uurtjes en zondags. Waarom is me niet duidelijk.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 13:55
door JWM
Een veredelde rangeerbeweging omdat er op Schiphol niet gekeerd kan worden en men geen luchtvervoer naar Flevoland op zondag wil aanbieden.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 13:56
door waldo79
Weer wat geleerd :wink:

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 14:02
door MetroRET
En doorkoppelen aan bijvoorbeeld de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] was geen optie (evt ivm het rijden van dubbele stellen) ?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 14:05
door Vinny
Dat had daarnet niet gekund want de trein reed met DD-AR mat., en de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met VIRM en die moet natuurlijk tegenwoordig gesplitst worden.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 14:07
door MetroRET
Vinny schreef:Dat had daarnet niet gekund want de trein reed met DD-AR mat., en de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met VIRM en die moet natuurlijk tegenwoordig gesplitst worden.
Nu snap ik je even niet...

Zowel de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] als [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]([serie=Intercity|2017|Eindhoven - Venlo13500[/serie]) zijn gepland met VIRM

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 14:10
door Vinny
Ja, dat was dan een afwijkende materieelinzet. Dacht dat al...