Pagina 66 van 174

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 16:55
door nvdw
Bijna alle ritten van de 93 worden gereden met een Rosero, met uitzondering van twee extra ritten naar Dordrecht in de ochtendspits: één met een stadsbus, één met een Iveco (die prima door een tunneltje met 3,4 meter doorrijhoogte past).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 17:04
door OVinspecteur
nvdw schreef:In Kinderdijk is nu geen mogelijkheid voor de bus om te keren, dus moet hij leeg naar Nieuw-Lekkerland doorrijden om daar een rondje (of eerder ronde) te maken.
Aha... en dat was voor de start niet bekend bij Qbuzz? Zelfs niet met alle beschouwingen daarover op dit forum?
Wanneer ze 316 inkorten tot Alblasserdam komt het geleverde product niet meer overeen met de wat is aangeboden aan de provincie in de concurrentiestrijd. Gaat dat nog gecompenseerd worden op de een of andere manier?

Zit er overigens überhaupt een wegenbouwkundige oplossing in het vat voor wat betreft het keren van de bus bij de molens?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 17:19
door Daniel
nvdw schreef:Bijna alle ritten van de 93 worden gereden met een Rosero, met uitzondering van twee extra ritten naar Dordrecht in de ochtendspits: één met een stadsbus, één met een Iveco (die prima door een tunneltje met 3,4 meter doorrijhoogte past).
Ik wou al zeggen... In de SVD tijd is er ooit een LPG-bus die tunnel door geweest zonder z'n gastank te verliezen :p

In de Molenlanden reed op lijn 75 een busje doodleuk consequent met -5 op een uurdienst, da's ook fraai.
De Scania's hebben nu ook reisinformatie schermen trouwens, waarbij ik vanmorgen een bus had die consequent een halte achter liep: toen we Molenaarsgraaf N214 passeerden verdween Noordeloos N214 pas van het scherm enz., maar op de cico's klopte de halte wel.
Op dit moment zit in de 6215 die nu hetzelfde probleem lijkt te hebben, dat verklaart ook waarom ik de DRIP in Sliedrecht nog van +6 naar +7 zag springen terwijl de bus met +2 al in zicht was, die stond volgens de apparatuur dus nog bij station Baanhoek.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 18:49
door arjano1978
nvdw schreef:Bijna alle ritten van de 93 worden gereden met een Rosero, met uitzondering van twee extra ritten naar Dordrecht in de ochtendspits: één met een stadsbus, één met een Iveco (die prima door een tunneltje met 3,4 meter doorrijhoogte past).
Oh ik dacht dat het tunneltje 3.10m hoog was.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 20:43
door Daniel
Leesbare plaatsnamen waren hier toch best handig geweest, maargoed, daar deed Arriva ook jaren over op de schermen in de bus...
Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 20:58
door Wannes
De aanduiding Provincialeweg kan natuurlijk gewoon weg. Alleen de aanduiding N214 lijkt mij genoeg.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 21:00
door Daniel
Of gewoon Noordeloos N214, Molenaarsgraaf N214 en Bleskensgraaf N214. Zo staat het ook op de nieuwe abri's namelijk (meervoud inmiddels, bij Noordeloos waren ze 'm vandaag aan het plaatsen)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 21:02
door Wannes
Dat was ook ongeveer wat ik bedoelde. Dat maakt het een stuk duidelijker.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 03 jan 2019, 21:33
door Globetrotter
Weet iemand op welke haltes de laadpalen in Dordrecht inmiddels al klaar zijn?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 03 jan 2019, 21:37
door Daniel
Op het Lunenburgplein (halte Slangenburg) staat 'ie sowieso al en bij Hendrik-Ido-Ambacht Reeweg ook meen ik. Zou goed kunnen dat er inmiddels ook palen op het Dudokplein (halte Station Stadspolders) staan want daar waren ze begin december met de fundering bezig, maar daar ben ik sindsdien niet meer geweest.
Laan van Europa (bij de gelijknamige halte) was ik laatst nog vlakbij, maar vergeten even te kijken of de laadpaal er al stond.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 03 jan 2019, 21:48
door Stefan
De laadpaal op de Laan van Europa staat er ook al ja.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 11:51
door Daniel
De ex-Arriva 5424 was net een rondje over Utrecht CS Jaarbeurszijde aan het rijden en staat daar nu weer op de buffer in volledige Arriva uitvoering. Conditieritje voor het noodplan voor na de kerstvakantie toevallig?

Edit: nu in de 387 (bus 6221) juist het omgekeerde van de 388 eerder deze week: schermen lopen één halte voor, maar cico's, halteafroep en positie in OVinfo kloppen wel met de werkelijkheid.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 13:57
door nvdw
Hoorde vanochtend van een collega op de Europalaan dat iemand zijn streekBuzz in een andere heeft geparkeerd. Die hybride zal dus even in de vaart worden gegooid.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 17:30
door Daniel
Vanmiddag in diverse bussen dit scherm gezien, kan iemand de reisinformatie even deblokkeren? :mrgreen:

Afbeelding

Eerder op de middag zat ik nog in een Gorinchemse stadsbus, gereden met de U-OV 4372 met een reisinfoscherm in Groningse layout en een omleidingsposter van U-OV erin… dat was even heel Qbuzz in één bus :P (Maar vlak voor 't centrum stond 'ie opeens weer een stadsBuzz layout)
De groene huisregelstickers waren kennelijk ook wat te verwarrend: op lijn 90 reed een streekBuzz met huisregelsticker waar groot stadsBuzz op stond.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 17:37
door Stefan
En de U-OV 4065 en 4066 zijn momenteel actief op de Dordtse lijn 4.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 17:42
door nvdw
... en 4020* vervangt op moment van schrijven een streekBuzz op lijn 90 naar Gelkenes. Ach, we zijn één grote familie :D

* da’s een Utrechtse stads-Citaro, voor de niet-ingewijden

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 17:56
door Daniel
Over lijn 90 gesproken... vanmiddag stond ik bij een halte van die lijn en vroeg me af hoe de arme reizigers daar moeten weten hoe laat lijn 78 vertrekt...
Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 18:24
door Daniel
In de categorie buurtbusjes trouwens, lijstje is nu compleet...
6657 = 6671
6658 = 6672
6659 = 6673
6660 = 6674
6661 = 6676
6662 = 6677
6663 = 6675

Die laatste is dubbel en had gezien de volgorde waarschijnlijk de ooit 6678 moeten gaan heten, er is dus overduidelijk vernummerd om een gat in de serie te voorkomen doordat de 6675 naar lijn 703 in de Regio Utrecht is gegaan.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 21:15
door The Greyhound
Daniel schreef:Over lijn 90 gesproken... vanmiddag stond ik bij een halte van die lijn en vroeg me af hoe de arme reizigers daar moeten weten hoe laat lijn 78 vertrekt...
https://pbs.twimg.com/media/DwEvDaTXQAAhsR4.jpg
Op het busstation in Papendrecht heb ik afgelopen vrijdag helemaal geen vertrekstaten gezien.....Italiaanse toestanden

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 21:18
door Daniel
Vernielingen rond oudjaar denk ik eerder. Vertrekstaatloze haltes ben ik verder nergens in DMG tegengekomen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 21:25
door ArrivaBas
Qbuzz laat in een Tweet als antwoord op een klacht doorschemeren dat het 'noodpakket' vooral bestaat uit extra materieelinzet. Zou dit gaan om de Utrechtse Citaro's en hybride Volvo's of komt er nog meer aan materieel?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 21:28
door Gerben
Interview met de voorzitter van de OR, gaat er nog zoveel mis dan? Voor mijn idee gaat het juist steeds beter maar ik kan het verkeerd hebben? Hopelijk helpen de maatregelen vanaf 7 januari en slaagt het overleg wat er maandag weer is.

https://www.ad.nl/dordrecht/chauffeurs- ... ~a307156b/

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 21:56
door Daniel
ArrivaBas schreef:Qbuzz laat in een Tweet als antwoord op een klacht doorschemeren dat het 'noodpakket' vooral bestaat uit extra materieelinzet. Zou dit gaan om de Utrechtse Citaro's en hybride Volvo's of komt er nog meer aan materieel?
Dat lag natuurlijk al voor de hand. Op korte termijn kan je het makkelijkst iets aan vertragingen doen door extra bussen in te zetten om van onhaalbare keringen af te komen, in combinatie met het aanpassen van chauffeursdiensten.
Een nieuwe dienstregeling kost meer tijd gezien alles op elkaar doorwerkt met de vele aansluitingen die er in het netwerk zoals dat er nu is zitten, naast dat je die dienstregeling dan natuurlijk ook nog fatsoenlijk moet kunnen communiceren.
Gerben schreef:Interview met de voorzitter van de OR, gaat er nog zoveel mis dan? Voor mijn idee gaat het juist steeds beter maar ik kan het verkeerd hebben? Hopelijk helpen de maatregelen vanaf 7 januari en slaagt het overleg wat er maandag weer is
Ben de afgelopen tijd best wel regelmatig DMG door geweest en het viel me qua dienstuitvoering inderdaad allemaal reuze mee. Geen enorme vertragingen of bussen die niet kwamen opdagen gezien zoals op de eerste dag. Grootste probleem lijkt nog wel lijn 10 in Dordrecht te zijn, maar da's deels ook virtueel omdat daar bussen spookvertragingen doorgeven (vooral de ex-Arriva wagens die omgebouwd zijn).

Wat ik trof waren vooral slordigheidjes als reisinfoschermen die raar deden of niet werkten, stoplampjes die het niet deden en halteborden die half aangepast zijn (her en der staan de oude belbuslijnen van Arriva er nog op).
Nou zijn dat natuurlijk ook wel dingen die de chauffeurs vrij direct merken, als bv. de apparatuur niet juist werkt in de bus. En bij de Scania's moeten ze volgens mij wennen aan het feit dat je een sleutel nodig hebt: vanmiddag zat ik in een 387 die op station Gorinchem werd afgelost, waarbij de chauffeur achter z'n collega aan moest de kantine in om de sleutel te halen :P
En op lijn 1 en 74 werd het een gratis ritje door niet functionerende chipkaartapparatuur.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 22:04
door Milco
Voor zover ik dus begrijp is de inkorting van de doordeweekse ritten van lijn 316 tot Alblasserdam de enige wijziging die maandag zal plaatsvinden?
Daniel schreef:Over lijn 90 gesproken... vanmiddag stond ik bij een halte van die lijn en vroeg me af hoe de arme reizigers daar moeten weten hoe laat lijn 78 vertrekt...
Het ziet er natuurlijk rommelig uit, maar in Nieuwpoort hebben diverse (of alle?) haltes slechts in een richting een haltepaal waarbij er dus evenveel ruimte is voor twee keer zoveel dienstregelingen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 22:07
door Daniel
Er is nog helemaal nergens gecommuniceerd wat er vanaf maandag aangepast wordt, maar als ik nu de dienstregeling van lijn 316 opvraag voor 7 januari komen daar inderdaad geen ritten naar Kinderdijk meer in voor.

Nog een slordigheidje trouwens: ik zie in m'n OVC-historie van vandaag dat Qbuzz opeens het product klassewissel niet meer herkende vandaag, terwijl dat woensdag nog wel gebeurde. Niet dat dat iets uitmaakt want er is toch alleen 2e klas in hun treinen, maar toch.