Pagina 66 van 92

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 15 jun 2024, 00:12
door waldo79
Maar als je bij Gelderland klaagt zou men de klacht naar de juiste provincie moeten sturen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 15 jun 2024, 13:20
door Lijn4
Zijn de Citaro G bussen tijdelijk, aangezien deze niet in RRReis kleurstelling rijden? Of word dit later nog gedaan?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 15 jun 2024, 13:28
door ovVeluwe
Ik neem aan dat je hiermee doelt op de Citaro's van Gebo? Deze zijn niet tijdelijk, het hangt volledig van EBS af of en wanneer deze bussen de RRReis stickers krijgen. De Setra van TCE gaat deze stickers wel krijgen, maar het is ook nog onduidelijk wanneer.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 15 jun 2024, 13:37
door Lijn4
Ik bedoel die van Smit reizen, maar ik vermoed dat dat dezelfde zijn ;)
Ik dacht, wellicht worden die later vervangen door de VDL SLFA-181 bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 15 jun 2024, 15:20
door ovVeluwe
Smit behoort al geruime tijd tot de Gebo groep, dus dat zijn dezelfde ja. Als de SLFA's uiteindelijk naar IJssel-Vecht gaan komen zijn deze bedoelt voor lijn 7, 9 en een aantal spitsritten. Niet ter vervanging van de CapaCity maar als aanvulling. De verwachting is alleen niet dat ze dit jaar al ingezet gaan worden, er moet eerst genoeg getest worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 15 jun 2024, 16:14
door Heel_Holland_Spot
Aan welke lijnen kan ik denken bij 'extra spitsritten'? Lijn 71 of een comfortRRReis-lijn?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 15 jun 2024, 18:22
door ovVeluwe
71, 171 en 174 werd over gesproken. Maar er staat nog helemaal niks vast.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 16 jun 2024, 10:45
door Hans
Lijn 71 lijkt mij geen overbodige luxe. Aantal weken geleden had ik lijn 71 van Emmeloord naar Zwolle in de tegenspits. Rustig. Maar de bussen die richting Zwartsluis-Emmeloord reden vanuit Zwolle zag ik goed vol met vele staanplaatsen die kant op gaan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 16 jun 2024, 11:47
door VIRM
ovVeluwe schreef: za 15 jun 2024, 18:22 71, 171 en 174 werd over gesproken. Maar er staat nog helemaal niks vast.
EBS heeft sinds april heel stilletjes/zonder aankondiging juist spitsritten van de 171 en 174 geschrapt...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 16 jun 2024, 11:49
door Heel_Holland_Spot
Nee, de ritten in het dal zijn geschrapt, in de spits rijden beide lijnen nog 2x/uur

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 17 jun 2024, 10:08
door Milco
Vanaf komende zondag wijzigen bij veel lijnen de vertrektijden, om te voorkomen dat bussen veel te vroeg vertrekken, zie: https://www.rrreis.nl/gewijzigde-vertrektijden

Goed dat EBS hier nu al direct mee aan de slag gaat! :pos:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 17 jun 2024, 10:20
door Roeland
Waren die tijden dan te ruim?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 17 jun 2024, 10:59
door DDietzen
Ik doe bij lijn 201 in Apeldoorn regelmatig 5 minuten over een stukje waarvoor in de dienstregeling 9 minuten staan gerekend, en lijn 15 is voor mij nauwelijks nog bruikbaar richting Apeldoorn omdat die vaak met -7 langs komt stuiven. Heb de indruk dat er best wel wat minuten vanaf kunnen op meerdere plekken. (Alleen jammer dat ze die twee lijnen juist niet aanpakken :lol: )

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 17 jun 2024, 11:57
door Philip
Bij lijn 101, waar ik over het te vroeg vertrekken heb geklaagd, hebben ze enkel de vertrektijden halverwege aangepast. De aankomsttijd op de eindhalte blijft hetzelfde. Het is dus puur administratief, om te voorkomen dat je als reiziger de bus mist.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 20 jun 2024, 08:49
door VIRM
Milco schreef: ma 17 jun 2024, 10:08 Vanaf komende zondag wijzigen bij veel lijnen de vertrektijden, om te voorkomen dat bussen veel te vroeg vertrekken, zie: https://www.rrreis.nl/gewijzigde-vertrektijden

Goed dat EBS hier nu al direct mee aan de slag gaat! :pos:
'Nu al'? Ze rijden er al een poosje. ;)

Overigens denk ik dat de gemiddelde reiziger de berichtgeving niet gaat snappen. Hoezo rijdt de bus te vroeg?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 20 jun 2024, 08:56
door Milco
Mwa, veel vervoerders wijzigen dergelijke zaken vaak pas met de nieuwe dienstregeling ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 20 jun 2024, 10:05
door gkw1969
Het is, sinds de coronapandemie, redelijk normaal geworden om meerdere keren per jaar de dienstregeling te wijzigen. Dit gebeurt dan meestal bij het wisselen van normale dienstregeling naar vakantieregeling of andersom (om eventuele effecten in het dienstenpakket op te kunnen nemen). In 2022 zijn er in Arnhem-Nijmegen 3 wijzigingen in de dienstregeling doorgevoerd i.v.m. gewijzigde rijtijden, hierdoor kregen we ook 3 nieuwe dienstenpakketten.

Het probleem met het maken van een dienstregeling in de huidige tijd is dat het per halte exact op tijd moet, hierdoor kost het afstemmen van een juiste dienstregeling veel meer tijd omdat per tijdstip de rijtijd anders kan zijn. Vroeger had je op de vertrekstaten erbij staan: tijden bij benadering. Iedereen wist dus dat de bus misschien ook wel eens eerder voorbij zou kunnen komen en stond men meestal 5 minuten van te voren al bij de halte. Daarnaast was het, voordat in de jaren 80 van de vorige eeuw de automatisering begon, gebruikelijk dat een dorp maar 1 of hooguit 2 vertrekstaten had voor meerdere haltes. Ik kan mij herinneren dat de 3 haltes van de OAD lijn Deventer-Almelo in Wierden dezelfde vertrekstaat had van de N.H. Kerk. Dat hield in dat de bus bij de andere 2 haltes 1 of 2 minuten eerder of later was. En ja, als de bus dan iets te vroeg was zie de chauffeur doodleuk: Tijden bij benadering.

Tegenwoordig gaat iedereen exact op de vertrektijd bij de halte staan en als dan de bus iets te vroeg of te laat is krijgt de chauffeur het op de kop.

Als mensen mij vragen hoe laat een bus van een bepaalde halte vertrekt rond ik het altijd af naar beneden. Vertrekt de bus om 13.49, dan zeg ik 13.45. Dan staat de passagier in ieder geval op tijd bij de halte.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 20 jun 2024, 10:15
door TomSteyl
Te laat rijden is vervelend, maar meerdere minuten te vroeg is echt niet nodig. Elke bus heeft tegenwoordig een boordcomputer die je aangeeft of je op schema bent. Ik vind het kwalijk worden als er bussen te vroeg bij tijdhaltes voorbij stuiven.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 20 jun 2024, 12:01
door Daniel
Te vroeg rijden is meestal wel een rijstijldingetje inderdaad. Ik zie het elk jaar weer gebeuren: in december wordt de rijtijd bijgesteld en rijden de bussen vrij goed op tijd en amper te vroeg. En dan na een maandje ofzo zie je het wachten op tijdhaltes weer toenemen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 22 jun 2024, 20:18
door VIRM
Helemaal lekker gaat het nog niet met de nieuwe dienstregeling die vanaf april geldt. Vanochtend vielen er in Zwolle diverse ritten uit. O.a. twee achter elkaar op lijn 1.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jul 2024, 12:53
door flipje
De eerste Ebusco's (6 stuks) zijn inmiddels in productie in Portugal. Het zal wel na de zomer worden voor ze afgeleverd gaan worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 07 jul 2024, 13:44
door flipje
Vanwege de drukte op lijn 70/270 zullen er de komende periode Capacity's worden ingezet. Voorlopig alleen in de weekenden.
Dit weekend is het de beurt aan bus 2606 om de benen eens te strekken buiten Zwolle.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 20:23
door ovVeluwe
Gebo 729 is inmiddels voorzien van RRReis stickers. De andere 2 geledes zullen waarschijnlijk ook snel volgen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 21:44
door The Greyhound
flipje schreef: vr 05 jul 2024, 12:53 De eerste Ebusco's (6 stuks) zijn inmiddels in productie in Portugal. Het zal wel na de zomer worden voor ze afgeleverd gaan worden.
Het blijft bijzonder dat Ebusco in de twee eigen fabrieken in Deurne en Rouen niet in staat is om bussen te bouwen en fabrieken in Purtugal en China dit blijkbaar wel kunnen. Of je daar als klant blij mee moet zijn vraag ik mij af. De afdeling finance van Ebusco zal er ook niet vrolijk van worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 14 jul 2024, 21:02
door Milco
Als ik de ovinfo-app mag geloven rijdt CapaCity 2601 momenteel op lijn 71 van Zwolle naar Emmeloord. Bijzondere inzet als het klopt!