Pagina 66 van 73
Re: Concessie Twente
Geplaatst: di 17 dec 2019, 21:17
door cassie127
julsteren schreef:De 4000 en 4100 zijn prima wagens, maar die oude afgetrapte Veluwetroep wil ik hier gewoon niet zien :')
Midden Overijssel troep zul je bedoelen (A)
Re: Concessie Twente
Geplaatst: wo 18 dec 2019, 09:21
door gkw1969
Nee, hij bedoeld dat hij geen 5000 en 5100 hier wil zien.
Bussen in Midden Overijssel zijn een stuk beter onderhouden en hebben minder km gelopen.
Ik ben het met hem eens. Hoewel de 5100 die er nu rijden wel goed zijn.
De 3021, 3023-3024 (ex 5021, 5023-5024) rijden een stuk slechter en hebben ook veel meer storingen dan de oudere ex-MO wagens.
Re: Concessie Twente
Geplaatst: wo 18 dec 2019, 09:33
door Ambassadorfan
Syntus(Keolis) krijgt er op social media flink van langs las ik net vanwege die order die ze gedaan hebben voor die bussen uit China.
Re: Concessie Twente
Geplaatst: wo 18 dec 2019, 09:36
door marvinkok
Waarom 2x posten zonder links? Bovendien gaan er in Twente geen Chinese bussen rijden... (voorlopig..)
Re: Concessie Twente
Geplaatst: wo 18 dec 2019, 09:40
door Ambassadorfan
Het artikel staat op LinkedIn wat door VDL zelf is geplaatst dus kan dit niet hier plaatsen. Als je LinkedIn hebt kan je het artikel vinden.
Re: Concessie Twente
Geplaatst: wo 18 dec 2019, 10:46
door dennistd
gkw1969 schreef:cassie127 schreef:julsteren schreef:De 4000 en 4100 zijn prima wagens, maar die oude afgetrapte Veluwetroep wil ik hier gewoon niet zien :')
Midden Overijssel troep zul je bedoelen (A)
Nee, hij bedoeld dat hij geen 5000 en 5100 hier wil zien.
Bussen in Midden Overijssel zijn een stuk beter onderhouden en hebben minder km gelopen.
Ik ben het met hem eens. Hoewel de 5100 die er nu rijden wel goed zijn.
De 3021, 3023-3024 (ex 5021, 5023-5024) rijden een stuk slechter en hebben ook veel meer storingen dan de oudere ex-MO wagens.
Als chauffeur heb ik een stuk liever de 5100'en (met 1.000.000+ op de teller) dan de 4000, 4100 en 5000 moet ik zeggen. Rijden veel lekkerder
Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 06:48
door Tom98
De stalling in Goor gaat sluiten in verband met het faillissement van HAVI Travel (wiens pand wij gebruiken).
Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 09:00
door Lijn 45
Reed Havi/OAD nog voor Syntus de laatste tijd?
Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 09:03
door Tom98
Volgens mij is alle bijhuur teruggehaald dus reed Syntus alles zelf. Ons onderhoud werd wel door OAD gedaan, daarvoor zoekt men een oplossing. Tot 5 januari mag Syntus het gebouw van OAD gebruiken om de bussen te stallen. Daarna wordt men verdeeld onder Almelo en Haaksbergen hoorde ik vanmorgen op de stalling in Goor.
Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 10:18
door regenmaker
Goor was een van de enige stallingen waar op zondag geen diensten waren. Aan dat tijdperk komt een einde.
Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 10:25
door marvinkok
Goor Bus dan he :Y
Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 12:24
door regenmaker
Ja, daar gaat het hier toch over. :)
Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 13:24
door umbusko
regenmaker schreef:Goor was een van de enige stallingen waar op zondag geen diensten waren. Aan dat tijdperk komt een einde.
Oh ja? Volgens mij blijft dat juist zo. Sterker nog: maandag t/m zaterdag zullen er ook geen diensten meer zijn.

Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 13:37
door regenmaker
Ja maar dan is er ook geen sprake meer van een Syntus stalling Goor.

Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 13:56
door marvinkok
Wel voor de trein :Y
Die is officieel gewoon onderdeel van de concessie Twente

Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 15:28
door SuperGhost
Wordt er in Goor van machinist gewisseld dan?
Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 15:47
door ArrivaBas
Er overnachten dagelijks een paar stellen in Goor. Deze stellen starten ook daar de dienst op.
Re: Concessie Twente
Geplaatst: vr 20 dec 2019, 21:07
door marvinkok
Klopt, 2 stellen in Goor en ongeveer 20 machinisten hebben er hun standplaats. *O*
Re: Concessie Twente
Geplaatst: za 21 dec 2019, 01:29
door SuperGhost
Waarom in Goor? Is het dan zo lastig deze door te rijden tot Zutphen of Hengelo?
Re: Concessie Twente
Geplaatst: za 21 dec 2019, 02:28
door dennistd
Dat zal historisch zo gegroeid zijn: de oude ZHO-busconcessie was immers het vervoergebied rondom Goor. En destijds was er nog het echte multimodale principe: machinisten reden ook op de bus. Nu zie je dat het veel meer uit elkaar gehaald is. Het zou me dan ook niet verbazen als bij een volgende concessie Goor ingeruild zou worden voor bijvoorbeeld Hengelo.
Re: Concessie Twente
Geplaatst: za 21 dec 2019, 05:44
door CamilleKreemers
SuperGhost schreef:Waarom in Goor? Is het dan zo lastig deze door te rijden tot Zutphen of Hengelo?
Aangezien de nieuwe Oost-concessie de spoorlijnen Oldenzaal - Zutphen, Apeldoorn - Zutphen EN Winterswijk - Zutphen bevat, verwacht ik eerder dat de treinstallingen Hengelo en Zutphen worden.
Re: Concessie Twente
Geplaatst: za 21 dec 2019, 09:06
door marvinkok
Dat is natuurlijk wel afhankelijk van of ZHO bij Berkel-Dinkel komt, of (zoals het nu lijkt) als losse lijn wordt aanbesteed om de risico's mbt elektrificatie te beperken tot die lijn..
Maar Hengelo verbouwen met schoonmaakperrons is zeker geen slecht idee
Re: Concessie Twente
Geplaatst: za 21 dec 2019, 09:33
door Wubbo
Op zich is Goor best logisch: de reizigersstroom in de eerste treinen is voornamelijk "grote-stad-in" en de reizigersstroom in de laatste treinen "grote-stad-uit". In dat opzicht is het logisch om te beginnen/eindigen tussen de grote plaatsen in plaats van in de grote plaats. Je ziet dat wel op meer plekken (Mariƫnberg onder andere).
Re: Concessie Twente
Geplaatst: za 21 dec 2019, 10:47
door SuperGhost
Alleen Mariƫnberg was dan ook tot voor kort altijd het eindpunt van de lijn, dus kon je sowieso niet verder rijden
Maar ik weet nog niet of het zo logisch is, ik bedoel: mensen uit Lochem zullen ook wel naar Hengelo en Enschede willen en v.v. En mensen uit Delden richting Arnhem en Nijmegen (al zal die laatste groep wat kleiner zijn dan die eerste uiteraard).
Re: Concessie Twente
Geplaatst: za 21 dec 2019, 15:03
door julsteren
Er stonden vanochtend nog maar 2 citea's bij de stalling Goor, niks binnen en aan de achterkant ook niet, ik verwacht niet dat ze op zaterdag ze er zo veel nodig hebben dus er zullen er vast al wat weg zijn naar de andere stallingen.