Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als ze lijn 51 van U-OV afkopen, en dan natuurlijk het lijn nummer. U-OV kan makkelijker lijnen opschuiven/hernoemen voor de huidige lijn 51 Utrecht CS naar Driebergen Zeist via Kerkenbosch en andersom
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
Ik las op Facebook dat in ieder geval de volgende tijdelijke bussen voor Syntus Utrecht zijn:
- Arriva 8059-8061, 8063, 8067, 8069
- Syntus 1457
Meer exacte wagenparknummers weet ik niet. Mocht er iemand nog meer weten, plaats ze vooral in dit topic!
- Arriva 8059-8061, 8063, 8067, 8069
- Syntus 1457
Meer exacte wagenparknummers weet ik niet. Mocht er iemand nog meer weten, plaats ze vooral in dit topic!
- isadora
Tijdelijke bussen? Wat worden het daarna?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Exportbussen waarschijnlijk
- ODRAIL
Als lijn 51 voor deze lijn als nummer gebruikt gaat worden dan krijg je in Wageningen weer een probleem. Want in de concessie Arnhem Nijmegen bestaat er ook een lijn 51. Juist om verwarring te voorkomen met lijn 50.dnmw2705 schreef:Als ze lijn 51 van U-OV afkopen, en dan natuurlijk het lijn nummer. U-OV kan makkelijker lijnen opschuiven/hernoemen voor de huidige lijn 51 Utrecht CS naar Driebergen Zeist via Kerkenbosch en andersom
Bent u er nog
-
Zoals het nu is:
Lijn 50 Utrecht CS - Wageningen (CXX)
Lijn 51 Utrecht CS - Driebergen Zeist NS via Kerkebosch (U-OV)
Lijn 81 Woudenberg - Veenendaal via Zeist (CXX)
LIjn 51 Wageningen - Arnhem (Breng)
Stel ze zouden met U-OV rond krijgen dat U-OV lijn 51 veranderd naar een ander nummer. Dan kan je zeggen: Lijn 50 blijft Utrecht CS - Wageningen, lijn 51 Utrecht - Veenendaal. Dan heb je geen last van Breng die in Wageningen met lijn 51 rijdt.
Lijn 50 Utrecht CS - Wageningen (CXX)
Lijn 51 Utrecht CS - Driebergen Zeist NS via Kerkebosch (U-OV)
Lijn 81 Woudenberg - Veenendaal via Zeist (CXX)
LIjn 51 Wageningen - Arnhem (Breng)
Stel ze zouden met U-OV rond krijgen dat U-OV lijn 51 veranderd naar een ander nummer. Dan kan je zeggen: Lijn 50 blijft Utrecht CS - Wageningen, lijn 51 Utrecht - Veenendaal. Dan heb je geen last van Breng die in Wageningen met lijn 51 rijdt.
- ODRAIL
Ben het er mee eens :pos:
.
-
Maar waarom zou je voor een andere eindhalte een ander lijnnummer moeten bedenken? Ik vindt de wildgroei aan lijnnummers nu al gigantisch, ook grotendeels voor al die speciale uithof en spitslijntjes.
X80 snap ik daarnaast totaal niet: voor dat kleine stukje andere route een apart nummer.
X80 snap ik daarnaast totaal niet: voor dat kleine stukje andere route een apart nummer.
Ik heb geen onderschrift
-
Inderdaad een wilt groei aan lijn nummers. In het het geval van de 50 vind ik het nog vervelender.
Zoals ik het nu zie zit het als volgt:
50 Utrecht CS - Wageningen 2x/uur (en terug)
50 Utrecht CS - Veenendaal 2x/uur tot (en terug tot 19:00)
50 Utrecht CS - Doorn (2x/u in de spits)
50 Utrecht CS - Rhenen 1x (23:00 vanuit Utrecht) (Vanuit Rhenen vertrekt de eerste bus richting Utrecht niet meer)
50 Utrecht CS - Doorn (Laatste bus door Driebergen)
50 Utrecht CS - Driebergen Zeist Station 2x (laatste bussen door Zeist)
50 Veenendaal - Leersum 1x/u vanaf 20:00 (avond bus)
Ik vind het dus een rotzooitje met die lijnen. En inderdaad X80 en 80 zelfde soort verhaal.
50 Utrecht CS - Rhenen 1x (23:00 vanuit Utrecht) (Vanuit Rhenen vertrekt de eerste bus richting Utrecht niet meer)
Ik vind het dus een rotzooitje met die lijnen. En inderdaad X80 en 80 zelfde soort verhaal.
-
Wat ik me dan afvraag is waarom niet hiervoor gekozen is:
Inderdaad lijkt het nu op een wildgroei van lijnen, waar ik als klant liever zo min mogelijk varianten zou willen. (Dus lijn X80 en 80 zou ik een lijn maken). Hierdoor lijkt me het netwerk namelijk ook overzichtelijker voor de klant en dus sneller een beter product.
- 2x/uur Wageningen - Utrecht, 's avonds 1x/uur
- 2x/uur Veenendaam - Utrecht, 's avonds 1x/uur
- Spits 2x/uur Doorn - Utrecht
Inderdaad lijkt het nu op een wildgroei van lijnen, waar ik als klant liever zo min mogelijk varianten zou willen. (Dus lijn X80 en 80 zou ik een lijn maken). Hierdoor lijkt me het netwerk namelijk ook overzichtelijker voor de klant en dus sneller een beter product.
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op do 24 nov 2016, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Oud-beheerder OVNL
We kunnen ook alle bussen in Nederland hetzelfde nummer geven, dan zijn we van die wildgroei af. Iedereen blij *bus*
Volgens mij gebruik je lijnnummers om je te oriënteren waar je heen wil. Dan helpt het niet erg als een groot deel van de bussen van die lijn niet naar jouw bestemming blijkt te gaan, maar net anders rijdt.
Volgens mij gebruik je lijnnummers om je te oriënteren waar je heen wil. Dan helpt het niet erg als een groot deel van de bussen van die lijn niet naar jouw bestemming blijkt te gaan, maar net anders rijdt.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
Ik denk dat Syntus ook wel dynamisch genoeg is om dit bij bijvoorbeeld de zomer dienstregeling aan te passen als het heel veel onduidelijkheid oplevert.CamilleKreemers schreef:Wat ik me dan afvraag is waarom niet hiervoor gekozen is:In de randen ontkom je niet aan afkappingen op een gedeelte van de route (al denk ik dat alleen afkappen in Doorn logischer lijkt.)
-
Wat mij trouwens ook op valt bij de dienstregeling: Syntus laat N50 gelijk aan 450 van CXX Utrecht - Amerongen. Nu komt er ook nog een N81 bij.Wubbo schreef:We kunnen ook alle bussen in Nederland hetzelfde nummer geven, dan zijn we van die wildgroei af. Iedereen blij *bus*
N81 gaat vanaf Utrecht Centraal de route richting Zeist, stopt op alle haltes in Utrecht (ook Archimedeslaan nog), daarna op Driebergen Zeist waarna het de snelweg op gaat richting Veenendaal Centrum.
N81 is een lijnnummer dat weer nergens op gebaseerd is. Want de 50 gaat naar Veenendaal, 381 van Austerlitz naar Soesterberg en CXX lijn 81 vervalt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ehm, twee stukjes. Zowel het in Amersfoort via de Kersenbaan rijden als het in Leusden niet via Tabaksteeg rijden. En eerlijk gezegd vindt ik het dan nog duidelijker dat X80 dus gewoon nooit via Tabaksteeg rijdt en 80 op momenten dat 'ie rijdt altijd via Tabaksteeg gaat.sirvinniei schreef:X80 snap ik daarnaast totaal niet: voor dat kleine stukje andere route een apart nummer.
Dus is 't juist wel ergens op gebaseerd, namelijk op de oude 81. Er zitten wel meer van dat soort verwijzingen naar oude lijnnummers in: zou heb je buurtbus 504 die een stukje van de oude route van 104 vervangt en lijn 5 die 105 vervangt. Zeker die laatste moet een gedachte achter zitten, anders hadden ze de Woerdense stadslijnen wel 1 en 2 genoemd i.p.v. 3 en 5N81 is een lijnnummer dat weer nergens op gebaseerd is. Want de 50 gaat naar Veenendaal, 381 van Austerlitz naar Soesterberg en CXX lijn 81 vervalt.
Alle nieuwe buurtbuslijnnummers zijn ook gebaseerd op het oude lijnnummer van de verbinding die ze overnemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Het is inderdaad gebaseerd op de 81 van CXX. Ik probeer aan te geven dat die lijn niet meer bestaat, overgaat in 50 en dan het nachtnummer nog wel N81 krijgt.
Laatst gewijzigd door Daniel op do 24 nov 2016, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Reden: Overbodige quote verwijderd
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dan heb je m'n bericht niet goed gelezen, ik schreef ook al dat er diverse verwijzigingen naar oude lijnnummers in de nieuwe zitten.
Daarnaast, wat wilde je anders? Twee lijnen N50? De route van N81 is, in tegenstelling tot de twee takken van lijn 50 waar 'ie grotendeels gelijk op is, nogal anders t.o.v. de N50.
Daarnaast, wat wilde je anders? Twee lijnen N50? De route van N81 is, in tegenstelling tot de twee takken van lijn 50 waar 'ie grotendeels gelijk op is, nogal anders t.o.v. de N50.
Schapekop in de Keistad
-
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tussen Wageningen en UH heb je ook 's avonds die 2x per uur nodig, maar om 's avonds 3 of 4 keer te rijden op UH-Utrecht is overbediening.CamilleKreemers schreef:Wat ik me dan afvraag is waarom niet hiervoor gekozen is:In de randen ontkom je niet aan afkappingen op een gedeelte van de route (al denk ik dat alleen afkappen in Doorn logischer lijkt.)
Daarvan gaan alle lijnen naar UH. Als ik bijv. in Amerongen zou wonen zou ik het fijn vinden om te weten dat ik altijd lijn 50 moet nemen om thuis te komen ipv dat ik het ene nummer moet nemen vanaf Klp, het andere nummer moet nemen vanaf Busstation Wageningen en afhankelijk van de vertrektijd een van de 2 vanuit Ut en Drb. In het laatste geval moet je 2 dienstregelingen erop na slaan ipv 1 om te zien welke eerder vertrekt.dnmw2705 schreef:Inderdaad een wilt groei aan lijn nummers. In het het geval van de 50 vind ik het nog vervelender.
Stiekem hoop ik er nog steeds op dat alle lijnnummers omgegooid worden zoals in Limburg en deze weer logisch en geografisch worden ipv verwijzend naar oude vergane glorie.Daniel schreef:Daarnaast, wat wilde je anders? Twee lijnen N50? De route van N81 is, in tegenstelling tot de twee takken van lijn 50 waar 'ie grotendeels gelijk op is, nogal anders t.o.v. de N50.
Ik heb geen onderschrift
-
- Oud-beheerder OVNL
Ik had persoonlijk ook veel liever een ander lijnnummer gehad voor de tak naar Veenendaal van lijn 50. Voor het gezamenlijke deel onthouden mensen echt wel dat ze de lijnen 50 en 54 kunnen pakken, zeker de dagelijkse forensen (dan geef ik voor het gemak even de tak naar Veenendaal het nummer 54). En als mijn geheugen me niet in de steek laat staan er volgens mij DRIS-panelen bij Driebergen-Zeist. Dan kun je daarop kijken wanneer de eerstvolgende bus gaat.
Verder zou Syntus er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om in ieder geval voor de richting Utrecht op de haltevertrekstaten van het gemeenschappelijke deel de vertrektijden van beide lijnen op dezelfde vertrekstaat te zetten.
Verder zou Syntus er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om in ieder geval voor de richting Utrecht op de haltevertrekstaten van het gemeenschappelijke deel de vertrektijden van beide lijnen op dezelfde vertrekstaat te zetten.
-
Laat nou net nieuwe reizigers (liefst automobilisten) degene zijn die je de bus in wilt krijgen ;). DRIS panelen kijk ik vaker wel dan niet op omdat ze regelmatig niet werken en als ze wel werken missen er vaak lijnen en kloppen de vertrektijden niet.
Overigens bieden Wageningen en De Klomp bijna dezelfde verbindingen: de ene bied een trein naar Arnhem en Ede en de ander een Bus naar Arnhem en Ede. Alleen reizigers naar specifiek Wageningen of Veenendaal hebben baat bij een apart lijnnummer.
Ik heb ook een tijd in Zeist gewoond en heb dat altijd een hele rare verwarrende situatie gevonden met tig verschillende lijnnummers die allemaal naar Utrecht gingen.
Op de vertrekstaat kan je trouwens ook een letter zetten om een andere eindhalte aan te duiden. Desnoods kan je deze ook weergeven op het busdisplay (50a en 50b) om verschil in te leggen maar het lijnnummer te behouden. Syntus voert toch al de X in, kan een a of b er ook wel bij.
De avondritten leersum-veenendaal zijn overigens een apart geval omdat die maar zo'n klein deel van de route aandoen.
Overigens bieden Wageningen en De Klomp bijna dezelfde verbindingen: de ene bied een trein naar Arnhem en Ede en de ander een Bus naar Arnhem en Ede. Alleen reizigers naar specifiek Wageningen of Veenendaal hebben baat bij een apart lijnnummer.
Ik heb ook een tijd in Zeist gewoond en heb dat altijd een hele rare verwarrende situatie gevonden met tig verschillende lijnnummers die allemaal naar Utrecht gingen.
Op de vertrekstaat kan je trouwens ook een letter zetten om een andere eindhalte aan te duiden. Desnoods kan je deze ook weergeven op het busdisplay (50a en 50b) om verschil in te leggen maar het lijnnummer te behouden. Syntus voert toch al de X in, kan een a of b er ook wel bij.
De avondritten leersum-veenendaal zijn overigens een apart geval omdat die maar zo'n klein deel van de route aandoen.
Ik heb geen onderschrift
-
In de stalling van Syntus in Zwolle staat nu ook een ex-qbuzz MB Sprinter (met dubbele achteras), ook voor Utrecht?
-
Voor zover ik weet zijn automobilisten geen potentiële doelgroep voor een bus.Laat nou net nieuwe reizigers (liefst automobilisten) degene zijn die je de bus in wilt krijgen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Op sommige assen heeft de overheid wel degelijk voor ogen om automobilisten de bus in te krijgen, zoals Arnhem - Apeldoorn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bij Syntus wel, anders hadden ze geen enquette gehouden via de flitsmeister app.waldo79 schreef:Voor zover ik weet zijn automobilisten geen potentiële doelgroep voor een bus.Laat nou net nieuwe reizigers (liefst automobilisten) degene zijn die je de bus in wilt krijgen
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Zou kunnen. Wellicht de "wat grotere bus" die op lijn 19 zou gaan rijden (is nu 8-persoonsbusje).flipje schreef:In de stalling van Syntus in Zwolle staat nu ook een ex-qbuzz MB Sprinter (met dubbele achteras), ook voor Utrecht?
Schapekop in de Keistad
-
bron?Daniel schreef: "wat grotere bus" die op lijn 19 zou gaan rijden (is nu 8-persoonsbusje).
Ik heb geen onderschrift