Pagina 67 van 230
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 25 mar 2018, 20:22
door diederickx
Lijn 199 rijdt sinds 18 maart weer over de Noorddammerweg. Het is dus weliswaar per die datum geen geheel nieuwe lijn, maar wel op dat deel van de route (als je de geschiedenis tot december 2017 niet meetelt). Beetje onhandige tekst dus maar niet per se fout.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 25 mar 2018, 20:38
door Daniel
Ah, niet door gehad dat daar een kleine routewijziging plaatsgevonden had. Dan blijft alleen die voetnoot een raar ding.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 25 mar 2018, 21:24
door diederickx
Klopt. Naar mijn herinnering (maar daar kan ik me in vergissen) stond er tot 18 maart juist een voetnoot bij de korte ritten "afwijkende bestemming Schiphol Noord", wat in de gegeven context duidelijker zou zijn.
Wat ook een misser is, is dat 9292 niet doorheeft dat 181 en 199 (in de avonden en weekeinden) exploitatief aan elkaar gekoppeld zijn. Een overstaptijd van 0 minuten wordt blijkbaar als onhaalbaar beschouwd, dus krijg je onnodige overstapadviezen met langere rijtijd. Richting Schiphol is dat tot daar aan toe, maar omgekeerd kom je er nooit achter welke rit van 181 je moet hebben (even over het heel en het half).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 25 mar 2018, 21:26
door Daniel
Daar heeft 9292 al jaren last van, dat ze koppelingen niet herkennen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 25 mar 2018, 22:04
door Vinny
Volgens mij is de koppeling ook "niet gegarandeerd". Ik vind dat meer een tekortkoming van het dienstregelingontwerp.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 25 mar 2018, 22:32
door Durashift
Daniel schreef:Maar dan is de vertraging nogsteeds maar +60, niet +120

Was het niet een trein die om 1.59 uur al een uur vertraging had?
Chrysa schrijft niet dat de treinen al 60 minuten vertraging hadden..
Ergens in de systemen zal wel met UTC tijden gerekend worden, waarna dit 'vertaald' wordt naar de lokale tijden. Daarin zal wel een 'hick-upje' in zitten.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 25 mar 2018, 22:37
door dennistd
Bij Eurobahn worden alle treinen met -60 aangegeven juist. Ja, zo kan ik ook op tijd zijn

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 26 mar 2018, 09:35
door Suus
Volgens mij is vlak na 5:30 de doorgifte van materieel door NS kapot gegaan. Treinen die rond die tijd hun rit hebben aangevangen hadden nog materieel staan in de app, maar treinen die later begonnen hebben in de app geen actueel materieel.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 26 mar 2018, 10:58
door webguy
04:30 zelfs. De data is 70 minuten vooruit, dus dat klopt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 26 mar 2018, 12:08
door Chrysa
Een van de elektrische bussen op Schiphol rijdt nu al zonder lijnfilm rond. Was weer lekker een chaos op Plaza met toeristen die wilden weten waar deze bus naartoe ging. :')
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 26 mar 2018, 13:18
door Hainje
Dan zijn we elkaar net misgelopen denk ik. Ongeveer om 13u stond ik op Plaza
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 26 mar 2018, 16:00
door Chrysa
Hainje schreef:Dan zijn we elkaar net misgelopen denk ik. Ongeveer om 13u stond ik op Plaza
Om 12:05 had ik de 195 naar Badhoevedorp.
Was vandaag niet aan het doelloos rondrijden, ik moest daadwerkelijk in Amsterdam zijn. Anders had ik je waarschijnlijk wel gezien haha
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 26 mar 2018, 16:22
door Aking
En hoe ben je precies niet doelloos aan het rondrijden als je op Schiphol een bus naar Badhoevedorp pakt als je in Amsterdam moet zijn? :') (A)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 26 mar 2018, 16:25
door Chrysa
Die bus rijdt door naar Amsterdam Slotervaart (of hoe het daar ook mag heten) waar ik moest zijn. :Y
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 26 mar 2018, 17:42
door Hainje
Chrysa schreef:Anders had ik je waarschijnlijk wel gezien haha
Dat waag ik te betwijfelen, ik had en heb geen fototoestel bij namelijk. Dus ik ging redelijk op in de massa. (A)
Als er één troosteloze plek is voor busfoto's dan is het wel Schiphol Plaza. :')
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 26 mar 2018, 18:14
door Chrysa
Jij denkt dat ik niet iedereens naam die op het forum verschijnt even in Facebook gooi? Zo erg ben ik dan ook weer wel.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: di 27 mar 2018, 00:48
door Hainje
Oh ja, mijn e-mailadres heeft hier een hele tijd in mijn profiel gestaan. :')
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: di 27 mar 2018, 01:04
door Aking
En zich dan zelf een beetje verschuilen achter die blauwharige negerinnenpony of wat is het? -o-
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: di 27 mar 2018, 16:43
door cassie127
De realtime van Keolis is zojuist weer stuk gemaakt
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 28 mar 2018, 14:23
door cassie127
In de Keolis sprinter naar Zwolle naar Enschede (vertrek 14:22) die van spoor 1b in Zwolle vertrok staat doodleuk de sprinter naar Utrecht Centraal aangekondigd als overstap terwijl deze ivm een wisselstoring niet kan rijden
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 28 mar 2018, 15:17
door trolly
Aking schreef:En zich dan zelf een beetje verschuilen achter die blauwharige negerinnenpony of wat is het? -o-
Schande, inderdaad. Wou dat er meer mensen hier gewoon hun eigen snor op hun profielfoto lieten zien, zoals jij. Of hun weelderige bos zwart haar, zoals Hainje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 28 mar 2018, 15:18
door Chrysa
Wat hebben ze in Utrecht voor rare pony's? :o
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 21:24
door Vinny
Dat is "hip"

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: do 05 apr 2018, 18:07
door Chrysa
Misschien niet zo zeer fout, maar wel opvallend: De Beneluxtrein tussen Breda en Noorderkempen heet in de reisplanner ook een IC Direct.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: do 05 apr 2018, 18:17
door Suus
Ik vermoed dat het een (tijdelijke?) oplossing is om de toeslag voor binnenlandse treinen opnieuw in de reisplanner te krijgen.