Pagina 67 van 92
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 14 jul 2024, 21:18
door MetroRET
Heeft dat niet met lijn (2)70 te maken?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 14 jul 2024, 21:24
door Milco
Ik zou niet weten hoe, aangezien lijn 71 in Zwolle start en lijn 70 in Zwartsluis. Wellicht zit er een MAT-rit tussen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 14 jul 2024, 23:01
door ovVeluwe
Vanwege Wildenburg festival te Kraggenburg werd de CapaCity ingezet. Deze heeft volledig van Zwolle tot Emmeloord v.v. gereden. De 2606 blijft voorlopig waarschijnlijk in Zwartsluis staan.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 17 jul 2024, 20:17
door MichOV
Vraagje.. weet iemand wanneer al die digitale vertrektijd borden(die boven de haltes staan) op Apeldoorn Busstation nou eens gaan werken? Al geruime tijd werken die niet. Wat is daarmee aan de hand?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 17 jul 2024, 21:23
door jelmerrr
Die werkten vroeger (zomer 2022-zomer 2023) wel ergens, ik weet dat ik er regelmatig op keek. Althans als het gaat over die megaschermen erboven met 3 bussen erop. Ik weet wel dat ze bij Keolis aardig klopten, maar bij EBS helemaal niet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 17 jul 2024, 21:45
door MichOV
Ja klopt die megaschermen bedoel ik idd waarop altijr 3 bussen stonden. Benieuwd of EBS nog eens orde op zaken gaat stellen dan.. zal wel geen prio voor ze zijn gok ik anders was dit al wel gefixed lijkt mij.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 17 jul 2024, 22:23
door ge88
Zoals bekend moge zijn, beheren vervoerders deze borden niet, dus is EBS noch Hermes/Cxx hier een partij in. Afgezien daarvan, worden veel borden van oude types niet meer ondersteund en staan ze op zwart. Nog aanwezige oude borden in Arnhem zijn al maanden donker zonder info.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 17 jul 2024, 22:24
door Milco
Ongetwijfeld zijn de schermen in beheer bij een andere partij en kunnen de vervoerders, EBS en Hermes, er ook niets anders mee.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 17 jul 2024, 22:24
door gkw1969
Weer een misvatting. De schermen op de busstations zijn van de wegbeheerder en niet van de vervoerder. Ik zou dan ook een klacht indienen bij de gemeente Apeldoorn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 24 jul 2024, 23:28
door Durashift
Nou, als je nu in regio Apeldoorn een rituitval hebt..kan het niet door het chauffeurstekort komen: in Apeldoorn is er een overschot, momenteel.
EBS heeft nog wel uitdagingen in andere delen (dus dat overschot zou weleens over andere standplaatsen verdeeld kunnen zijn) maar met het nieuwe dienstregelingjaar in december straks, dán zijn alle standplaatsen voldoende bemenst.
(..)Volgens een woordvoerder ligt het bedrijf “op koers” om vanaf 15 december, als weer met een volwaardige dienstregeling wordt gereden, voldoende personeel te hebben. “We zitten dan qua aantal uren dat de bussen rijden weer op het afgesproken niveau.” Via een eigen opleidingstraject en uitzendbureaus vult EBS het personeelsbestand aan. Voor het uitvoeren van de volledige dienstregeling zijn ongeveer achthonderd chauffeurs nodig.
“Voor de totale concessie liggen we op koers, maar de verdeling van het personeel over al onze vestigingen is nog wel een uitdaging”, aldus de EBS-woordvoerder. “Het gaat om een heel uitgestrekt gebied. In Apeldoorn hebben we chauffeurs over, maar in bijvoorbeeld Lelystad en Nagele in de Noordoostpolder komen we mensen tekort. Je kan die mensen niet zomaar overhevelen. De verdeling is dus nog niet optimaal, dat proberen we wat beter te krijgen.”(..)
https://www.transport-online.nl/54167/c ... -opgelost/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 24 jul 2024, 23:50
door omaylie
gkw1969 schreef: ↑wo 17 jul 2024, 22:24
Weer een misvatting. De schermen op de busstations zijn van de wegbeheerder en niet van de vervoerder. Ik zou dan ook een klacht indienen bij de gemeente Apeldoorn.
Ik zou eerder een mail sturen naar, jawel, de provincie Overijssel. Die is namelijk eindverantwoordelijk als het gaat over het vervangen van al die schermen in Flevoland, Gelderland en Overijssel. Die oude schermen zouden eigenlijk allang moeten zijn vervangen, maar er waren volgens mij wat problemen met de leverancier.
Daardoor was de provincie Zuid-Holland ook al sneller klaar met het vervangen van de schermen, terwijl ze iets later zijn begonnen dan de hierboven genoemde provincies, maar dat terzijde.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 25 jul 2024, 03:05
door gkw1969
Durashift schreef: ↑wo 24 jul 2024, 23:28
Nou, als je nu in regio Apeldoorn een rituitval hebt..kan het niet door het chauffeurstekort komen: in Apeldoorn is er een overschot, momenteel.
Dat is niet helemaal waar. Als er in Zwolle geen chauffeur is voor een dienst met 204-15-102 (om maar eens wat te noemen) dan vervallen er wel degelijk ritten in Apeldoorn. Het werkpakket is redelijk geïntegreerd, vooral voor de stallingen Apeldoorn, Zwolle en Harderwijk. Een wegvallende chauffeur in de ene stalling kan wel degelijk effect hebben op de werkzaamheden in de omgeving van de andere stalling.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 25 jul 2024, 10:36
door DDietzen
Durashift schreef: ↑wo 24 jul 2024, 23:28
Nou, als je nu in regio Apeldoorn een rituitval hebt..kan het niet door het chauffeurstekort komen: in Apeldoorn is er een overschot, momenteel.
Bij pakweg 95% van de (vooraf aangekondigd) uitvallende ritten in Apeldoorn staat in OVinfo toch echt "Personeel" als reden vermeld. Of is dat de standaardoptie / zijn die uitvalredenen op hete lucht gebaseerd?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 25 jul 2024, 10:43
door iamthedutchdude
Maar wat gkw1969 hier beschrijft is toch rituitval in Apeldoorn door ontbreken van personeel, ondanks het overschot in Apeldoorn?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 25 jul 2024, 10:51
door DPDelft
Maar, zoals door anderen ook aangegeven, rijdt personeel van andere vestigingen ook ritten in Apeldoorn. Dus een uitvallende rit vanwege personeel in Apeldoorn kan betekenen dat er een chauffeur in Zwolle ontbreekt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 25 jul 2024, 15:54
door ovVeluwe
gkw1969 schreef: ↑do 25 jul 2024, 03:05
Dat is niet helemaal waar. Als er in Zwolle geen chauffeur is voor een dienst met 204-15-102 (om maar eens wat te noemen) dan vervallen er wel degelijk ritten in Apeldoorn. Het werkpakket is redelijk geïntegreerd, vooral voor de stallingen Apeldoorn, Zwolle en Harderwijk. Een wegvallende chauffeur in de ene stalling kan wel degelijk effect hebben op de werkzaamheden in de omgeving van de andere stalling.
Intussen niet meer, dat is sinds april allemaal van elkaar losgekoppeld. Chauffeurs uit Zwolle gaan nu na een ritje 304 gelijk weer terug naar Zwolle. Hetzelfde geldt voor Apeldoornse chauffeurs richting Zwolle. Overigens is er nu een campagne bij EBS gaande onder de verschillende stallingen: "help Apeldoorn de zomer door". Een oproep om daar diensten te gaan draaien vanwege het grote tekort

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 25 jul 2024, 15:59
door iamthedutchdude
Heeft de hele stalling misschien tegelijk vakantie?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 07:07
door ovVeluwe
Het probleem ontstond al tijdens de normale dienstregeling. Terwijl op alle stallingen werd afgeschaald, kreeg Apeldoorn er diensten bij. In de tussentijd zijn er enkele chauffeurs met pensioen gegaan of naar een andere stalling vertrokken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 09:12
door Herjanuitoverijssel
En ook chauffeurs die bij bijvoorbeeld Hermes of Arriva zijn gaan rijden doordat ebs alles niet helemaal op orde heeft.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 15:30
door nv_busfreak
Zijn ook vele chauffeurs vanuit EBS naar Qbuzz GD gegaan
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 11:16
door VIRM
Durashift schreef: ↑wo 24 jul 2024, 23:28
Nou, als je nu in regio Apeldoorn een rituitval hebt..kan het niet door het chauffeurstekort komen: in Apeldoorn is er een overschot, momenteel.
EBS heeft nog wel uitdagingen in andere delen (dus dat overschot zou weleens over andere standplaatsen verdeeld kunnen zijn) maar met het nieuwe dienstregelingjaar in december straks, dán zijn alle standplaatsen voldoende bemenst.
(..)Volgens een woordvoerder ligt het bedrijf “op koers” om vanaf 15 december, als weer met een volwaardige dienstregeling wordt gereden, voldoende personeel te hebben. “We zitten dan qua aantal uren dat de bussen rijden weer op het afgesproken niveau.” Via een eigen opleidingstraject en uitzendbureaus vult EBS het personeelsbestand aan. Voor het uitvoeren van de volledige dienstregeling zijn ongeveer achthonderd chauffeurs nodig.
“Voor de totale concessie liggen we op koers, maar de verdeling van het personeel over al onze vestigingen is nog wel een uitdaging”, aldus de EBS-woordvoerder. “Het gaat om een heel uitgestrekt gebied. In Apeldoorn hebben we chauffeurs over, maar in bijvoorbeeld Lelystad en Nagele in de Noordoostpolder komen we mensen tekort. Je kan die mensen niet zomaar overhevelen. De verdeling is dus nog niet optimaal, dat proberen we wat beter te krijgen.”(..)
https://www.transport-online.nl/54167/c ... -opgelost/
Het zou mooi zijn als er genoeg chauffeurs zijn. Maar eerst zien, dan geloven. En Overijssel is ook al best lang aan het broeden op boetes, dus ook eerst zien en dan geloven.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 09 aug 2024, 08:29
door VIRM
Ik snap iets niet aan de dienstregeling, namelijk de tijden tussen twee ritten op het busstation van Zwolle. Mijn bus had gisteren officieel twee of drie minuten tussen het binnenrijden op het busstation/einde van de vorige rit tot vertrek. Nu snap ik best dat je mensen en materieel efficiënt wil inzetten, maar is dit niet een beetje heel erg krap plannen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 09 aug 2024, 09:21
door Tom024
Dat is een heel normale tijd, efficiëntie is immers belangrijk voor een bedrijf. Dat dat kwetsbaar is bij vertraging wordt in koop genomen.
Er zijn zelfs concessies met een kwertijd van een enkele minuut...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 09 aug 2024, 09:30
door Milco
Het kan altijd nóg erger: toen Connexxion nog in Almere reed waren er zelfs ritten van lijn 4 die in dezelfde minuut als lijn 5 vertrokken... Beide lijnen waren zeer druk, dus de bus vertrok dan standaard met vertraging

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 09 aug 2024, 10:29
door umbusko
Lijn 350 (Maastricht - Aachen) heeft al jarenlang ‘s avonds een keertijd van 2 minuten in Maastricht en is dan ook altijd chronisch vertraagd in Aachen (+10 is op drukke dagen geen uitzondering), waar een lus gereden wordt.
Op de een of andere manier past het wel altijd ongeveer door de langere buffertijden in Vaals en Gulpen.