Pagina 67 van 113
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 16:57
door Daniel
ThatPCDude schreef: ↑za 21 dec 2024, 12:55
Eén van de bussen met duplicaat kenteken is tijdens een grote politiecontrole onder chauffeurs op Leiden CS in beslag genomen.
Ik had tijdens een rondje vanmiddag daardoor een 169 vanaf Alphen a/d Rijn met +15, chauffeuse wilde alleen met expliciete toestemming van haar leidinggevende de 8133 meenemen i.v.m. die in beslag genomen bus.
Halverwege de rit hielden vervolgens alle stopknopjes er opeens mee op, dus werd het overal stoppen voor het geval er iemand uit wilde.
In Leiden reed echt alles door elkaar. De ex-Arriva Volvo's zag ik zelfs op 366, enkele nu ook met werkende koersdisplays en nieuwe nummers erop. Zelf had ik een stadsBuzz Iveco op de 365, da's ook een ervaring op zich.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 17:19
door Matt5154
Bus 8382 is eigenlijk de 8100. Boordcomputer geeft de foute nummer aan. Het is i.i.g ex Arriva 4801. Vraagje voor de nieuwsgierigheid, wanneer gaan ze beginnen met het omstickeren van die ex Arriva 7900en?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 18:41
door Sleutelstad
Krijg wel de indruk vandaag op de OV info dat er vooral vertraging en uitval is rond Leiden. Zie dit bij Gouda en Alphen veel minder.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 18:47
door Lijn 45
Ik heb de kentekens van de geïmporteerde Citea's en Volvo's langsgelopen obv de foto's van Busposities, ik kwam nog wat foutjes tegen en ik mis nog wat nummers bij de afgegeven kentekens.
- Spoiler: show
-
Volvo's:
8362 heeft kartonnen borden met al gebruikte kentekencombinaties en 8358 is nog niet gezien. De openstaande kentekens zijn 71-BZS-4 en 88-BZS-8
IJslandse Citea's:
04-BZR-1 is gezien op 8146 en 8147; 44-BZR-1, 08-BZR-3 en 07-BZS-7 staan nog open, 8137 is gezien met een verkeerd kenteken en 8134 is nog niet gespot.
Berlijnse Citea's:
8162, 8163 en 8170 zijn gezien met verkeerde kentekens en 17-BZR-3, 02-BZT-1 en 76-BZT-2 zijn niet op een BVG'er gespot.
Heeft iemand aanvullingen hierop?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 19:22
door Etienne
FanVanBussen schreef: ↑za 21 dec 2024, 16:27
Hiep hiep hoera! Ik zag vandaag een Arriva Citea rijden

. Kunnen we toch nog even nagenieten van die heerlijke bussen!
Een paar reizigers in Gouda keken inderdaad raar op toen zo'n bus binnen kwam; nota bene nog met Arriva in de lijnfilm.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 19:22
door Busseninportland
jens schreef: ↑za 21 dec 2024, 13:30
De iveco cross way LE Eletric 8230 is duidelijk niet gemaakt voor de snelweg. Bus gaat op de snelweg amper harder dan 50, vormt hierdoor echt een gevaar op de weg, en maakt daarnaast echt een gigantisch hard trillend geluid als ook maar een beetje snelheid wordt gemaakt. jeetje …
Gisteren bij mij ging ie gewoon 85 over de snelweg!!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 19:49
door ThatPCDude
Het zal wel ongeveer hetzelfde knopje zijn als in die ex-Fryske Irisbussen... Ik dacht steeds waarom gaat dit ding niet harder dan 50 totdat ik dat knopje indrukte en ik ineens wél 80 kon.
Daarnaast meen ik wel dat er iets was met de 8230 want ik mocht hem gisteren niet te dienst op nemen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 19:59
door MetroRET
Als leek zijnde... waarom is er uberhaupt zo'n knop?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 20:08
door teun
Misschien handig als je gewend bent gewoon lekker tegen de begrenzer aan te zitten een dagje stadsdienst moet?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 20:11
door ThatPCDude
MetroRET schreef: ↑za 21 dec 2024, 19:59
Als leek zijnde... waarom is er uberhaupt zo'n knop?
Tja... Als ik dat nou zou weten. Zal wel iets zijn omdat die dingen op de Stad toch nooit harder dan 50 gaan?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 20:13
door Daniel
Lijn 45 schreef: ↑za 21 dec 2024, 18:47
8362 heeft kartonnen borden met al gebruikte kentekencombinaties en 8358 is nog niet gezien. De openstaande kentekens zijn 71-BZS-4 en 88-BZS-8
8362 is 88-BZS-8 met inmiddels echte kentekenplaten, had 'm alleen nog niet op busposities geupload:
https://flic.kr/p/2qAZb1U
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 20:22
door matje82
Lijn 45 schreef: ↑za 21 dec 2024, 18:47
Ik heb de kentekens van de geïmporteerde Citea's en Volvo's langsgelopen obv de foto's van Busposities, ik kwam nog wat foutjes tegen en ik mis nog wat nummers bij de afgegeven kentekens.
- Spoiler: show
-
Volvo's:
8362 heeft kartonnen borden met al gebruikte kentekencombinaties en 8358 is nog niet gezien. De openstaande kentekens zijn 71-BZS-4 en 88-BZS-8
IJslandse Citea's:
04-BZR-1 is gezien op 8146 en 8147; 44-BZR-1, 08-BZR-3 en 07-BZS-7 staan nog open, 8137 is gezien met een verkeerd kenteken en 8134 is nog niet gespot.
Berlijnse Citea's:
8162, 8163 en 8170 zijn gezien met verkeerde kentekens en 17-BZR-3, 02-BZT-1 en 76-BZT-2 zijn niet op een BVG'er gespot.
Heeft iemand aanvullingen hierop?
Met de volgende wagens is allemaal iets aan de hand met de kentekens, na heel veel gepuzzel zijn dit mijn bevindingen:
8137: zelfde kenteken als 8164 (8164 lijkt correct)
8138: zelfde kenteken als 8158 (8138 lijkt correct)
8140: zelfde kenteken als 8160 (8140 lijkt correct)
8146: eerst kenteken die bij een Duitse Citea hoort (02-BZT-1), nu hetzelfde kenteken als 8147 (8146 vandaag op foto met 04-BZR-1)
8147: zelfde kenteken als 8146 (8146 vandaag op de foto met 04-BZR-1)
8153: zelfde kenteken als 8163 (8163 met duplicaatcode, is vandaag in beslag genomen)
8156: eerst zelfde kenteken als 8164 (8156 lijkt correct)
8157: zelfde kenteken als 8170 (8170 gisteren op de foto met 97-BZS-8)
8158: zelfde kenteken als 8138 (8138 lijkt correct)
8160: zelfde kenteken als 8140 (8140 lijkt correct, 8160 met duplicaatcode)
8162: kenteken van een IJslandse Citea (07-BZS-7)
8163: zelfde kenteken als 8153 (8163 met duplicaatcode, is vandaag in beslag genomen)
8164: eerst zelfde kenteken als 8156 (8156 lijkt correct), daarna zelfde kenteken als 8137 (8164 lijkt correct)
8170: zelfde kenteken als 8157 (8170 gisteren op de foto met 97-BZS-8)
8173: kenteken (88-BZS-8) is van Volvo 8362
Dan zijn dit waarschijnlijk de wagens met verkeerde kentekens:
8137
8147 (of 8146)
8157
8158
8160
8162
8163
8173 (deze sowieso)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 20:28
door matje82
8356 was eerst 21-BZS-4, nu 71-BZS-4. Een daarvan zal de 8358 dan wel zijn. De kentekens helpen ook niet echt mee, lijken vaak erg op elkaar.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 20:31
door matje82
Daniel schreef: ↑za 21 dec 2024, 20:13
Lijn 45 schreef: ↑za 21 dec 2024, 18:47
8362 heeft kartonnen borden met al gebruikte kentekencombinaties en 8358 is nog niet gezien. De openstaande kentekens zijn 71-BZS-4 en 88-BZS-8
8362 is 88-BZS-8 met inmiddels echte kentekenplaten, had 'm alleen nog niet op busposities geupload:
https://flic.kr/p/2qAZb1U
Die heeft dus het kenteken gekregen van Citea 8173.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 20:43
door StefanRijnhoutjes
Zie op Busposities dat Iveco's 6411-6416 uit DMG ook meerijden hier in de concessie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 21:02
door Daniel
matje82 schreef: ↑za 21 dec 2024, 20:28
8356 was eerst 21-BZS-4, nu 71-BZS-4. Een daarvan zal de 8358 dan wel zijn. De kentekens helpen ook niet echt mee, lijken vaak erg op elkaar.
8356 heb ik vandaag met 71-BZS-4 (echte platen zonder duplicaatcode) op de foto gezet. En nog altijd met houten "ruit" achterin.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 21:38
door Qbuzz1651
Toch wel schokkend dat dit voorval is gebeurd, laat zien dat er ergens iets goed fout is gegaan en dat er vrij grote chaos is...hopen dat het snel word opgelost zodat dit niet verder escaleert, al ben ik wel bang hiervoor...RDW zal er ook wel niet bepaald blij mee zijn...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 21:40
door Sleutelstad
Tussen alles over kentekens, lijn 410 gaat ook niet lekker vanavond.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 21:48
door Qbuzz1651
Veel ritten geannuleerd voor 1 lijn idd...al zie ik net dat de komende 3 ritten op lijn 21 ti Noordwijk niet rijden..23 heeft zomenteen al de laatste rit Ri Noordwijk, zijn daarna ook geannuleerd...lijken erg veel ritten geannuleerd te zijn...niet erg positief opzich, wat wel jammer en zorgelijk lijkt...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 22:07
door Daniel
Zijn ze daadwerkelijk geannuleerd, of staan ze alleen geannuleerd in OVinfo. Toen ik vanmiddag op Leiden Centraal stond, stond lijn 20 richting Noordwijk als uitgevallen op de borden en met rijdt niet in OVinfo (reden: route versperd) maar die heb ik gewoon zien vertrekken.
De 365 waarmee ik uiteindelijk vertrok veranderde in OVinfo opeens naar "vertrokken" met "onderweg tussen Leiden Centraal en Leiden Centraal Westzijde" terwijl de bus nog op exact dezelfde plek op de buffer stilstond als een paar minuten eerder.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 22:16
door Niwa ter Els
MetroRET schreef: ↑za 21 dec 2024, 19:59
Als leek zijnde... waarom is er uberhaupt zo'n knop?
Gemak dient de mens. Onze Setra's en VDLlen hebben ook begrenzers. Bij het inrijden van de stad de 50,5 erop en nergens meer op letten. Al merk ik bij mezelf dat ik sowieso langzamer ga rijden als ik de begrenzer aan heb.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 22:17
door Qbuzz1651
Zou erg goed kunnen, heb wel het idee dat OVinfo laatste tijd in de war is, is mij de laatste tijd ook opgevallen met Friese bussen, bvb lijn 380 die optijd uit Drachten vertrek en dan later staat met +44 nog onderweg naar Drachten en paar min later weer op tijd onderweg van Oosterwolde Busst naar bvb Houtwal, dus zou kunnen dat OVinfo idd in de war is!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 22:27
door jor[D]1
Daniel schreef: ↑za 21 dec 2024, 21:02
matje82 schreef: ↑za 21 dec 2024, 20:28
8356 was eerst 21-BZS-4, nu 71-BZS-4. Een daarvan zal de 8358 dan wel zijn. De kentekens helpen ook niet echt mee, lijken vaak erg op elkaar.
8356 heb ik vandaag met 71-BZS-4 (echte platen zonder duplicaatcode) op de foto gezet. En nog altijd met houten "ruit" achterin.
Als er een set met duplicaat is uitgegeven voor dat kenteken zijn die met de hoogste duplicaat code de echte. De rest en oudere duplicaat codes worden ongeldig zodra er een nieuwe duplicaat code in omloop is. Dat is de hele rede van de duplicaat code, voor elk nederlands voertuig worden maar 2 kenteken platen afgegeven in het GAIK systeem.
matje82 schreef: ↑za 21 dec 2024, 20:22
Lijn 45 schreef: ↑za 21 dec 2024, 18:47
Ik heb de kentekens van de geïmporteerde Citea's en Volvo's langsgelopen obv de foto's van Busposities, ik kwam nog wat foutjes tegen en ik mis nog wat nummers bij de afgegeven kentekens.
- Spoiler: show
-
Volvo's:
8362 heeft kartonnen borden met al gebruikte kentekencombinaties en 8358 is nog niet gezien. De openstaande kentekens zijn 71-BZS-4 en 88-BZS-8
IJslandse Citea's:
04-BZR-1 is gezien op 8146 en 8147; 44-BZR-1, 08-BZR-3 en 07-BZS-7 staan nog open, 8137 is gezien met een verkeerd kenteken en 8134 is nog niet gespot.
Berlijnse Citea's:
8162, 8163 en 8170 zijn gezien met verkeerde kentekens en 17-BZR-3, 02-BZT-1 en 76-BZT-2 zijn niet op een BVG'er gespot.
Heeft iemand aanvullingen hierop?
8163: zelfde kenteken als 8153 (8163 met duplicaatcode, is vandaag in beslag genomen)
Dit zou dus de laatst uitgegeven set moeten zijn van dat kenteken als die 8163 inderdaad een duplicaat code voerde.
Dan hebben nog steeds kenteken platen van een ander voertuig op die bus gezeten, tenzij die voor iets anders in beslag genomen is.
Het is best mogelijk dat er veel meer verkeerd zitten, wat je op eerste oog kunt zien. De combinatie kenteken en chassinummer is leidend, en kun je online niet aflezen. Als 2 citeas uit zelfde serie verwisselde platen hebben kom je daar als buitenstaander niet achter zonder de voertuig papieren.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 22:41
door Sleutelstad
Daniel schreef: ↑za 21 dec 2024, 22:07
Zijn ze daadwerkelijk geannuleerd, of staan ze alleen geannuleerd in OVinfo. Toen ik vanmiddag op Leiden Centraal stond, stond lijn 20 richting Noordwijk als uitgevallen op de borden en met rijdt niet in OVinfo (reden: route versperd) maar die heb ik gewoon zien vertrekken.
Geen idee. Ik heb dit vanuit huis gezien. Hopelijk voor de reizigers valt er inderdaad niet zoveel uit.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 22:46
door Daniel
jor[D]1 schreef: ↑za 21 dec 2024, 22:27Als er een set met duplicaat is uitgegeven voor dat kenteken zijn die met de hoogste duplicaat code de echte.
Met "echte" bedoelde ik in dit geval van die gele dingen met zwarte letters/cijfers en een blauw NL-vakje ernaast in plaats van het stukje karton wat bij de bewuste bus eerder voor kenteken moest doorgaan.