Pagina 68 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 14:32
door Zugführer
Nou, gewoon de Syntus website denk ik :p
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/reisinformatie/dienstregeling/amersfoort schreef: Lijn 19 blijft onveranderd. Er gaat een iets grotere bus rijden op lijn 19, zodat alle reizigers altijd mee kunnen met de bus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 16:53
door sirvinniei
O ja :oops:
Handige zet voor Syntus: midi is 1 DRU en 8p is 0,5 DRU. Verhoudingsgewijs is het goedkoper.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 17:09
door Jurre
Onlangs verbaasde ik me hier dat volgens de lijnfolder lijn 70 de gehele week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat 2x per uur naar Hilversum zal gaan rijden, waar er nu enkel 2x per uur naar Hilversum gereden wordt op maandag t/m zaterdag tot 19:00. Nu zie ik in de lijst met wijzigingen op de Syntus site echter staan dat lijn 70 naar Hilversum dezelfde frequentie als nu behoudt. Wat is het nu... Maxim? :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 18:09
door flipje
Behalve de (2) ex-qbuzz MB City busjes, gaan er ook 4 MAN Caetano (welke ook in Zwolle staan) naar Utrecht.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 19:21
door wouter15
Zijn dat misschein de bussen die CXX eerst in dienst had?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 19:43
door busfanNL
flipje schreef:Behalve de (2) ex-qbuzz MB City busjes, gaan er ook 4 MAN Caetano (welke ook in Zwolle staan) naar Utrecht.
Ojee. Die zijn toch eigenlijk veel te oud joh. Maar wel geschikt als tunnelbus denk ik. :Y

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 19:46
door Milco
Zowel de 3153 als de 8255-8276 zijn in 2004 gebouwd voor zover ik kan zien. Twaalf jaar oud dus, maar tijdelijk materieel hoeft niet per se hagelnieuw te zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 20:34
door Suus
Ik dacht dat die Caetano's al na het verlies van DBLRMH door Connexxion naar het buitenland waren opgerot. Je mist er namelijk niets aan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 20:36
door CamilleKreemers
Suus schreef:DBLRMH
WAT???

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 20:39
door Suus
Duin- en Bollenstreek/Leiden en Rijnland/Midden-Holland. Als je het niet erg vind kort ik dat graag af ;-)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 20:40
door wouter15
Dat is de afkorting voor Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 20:44
door Milco
Suus schreef:Ik dacht dat die Caetano's al na het verlies van DBLRMH door Connexxion naar het buitenland waren opgerot. Je mist er namelijk niets aan.
Een deel van de 82xx-serie heeft daarna een tijd in 't Gooi gereden. Ik weet trouwens niets van die bussen in DBLRMH. Wel dat ze begonnen zijn in Haaglanden streek.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 20:45
door CamilleKreemers
oke, de afkorting was mij onbekend. Dank voor opheldering.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 21:20
door Suus
De Caetano's zijn in Haaglanden begonnen, toen die concessie naar Veolia ging zijn de bussen naar garage Leidschendam verhuisd waardoor ze nog in Leiden en omgeving reden. Nadat Leidschendam dicht ging zijn ze ook daar verdwenen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 21:42
door dylanwild94
Ik heb dit jaar bij de 4daagse in Nijmegen nog caetano's gezien.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 21:45
door ArrivaBas
Een hele enkele rijdt nog Treinvervangend Vervoer, maar dat heb ik ook al 5 maanden geleden gezien.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 21:48
door Maurice Hooikammer
Deze zomer stonden er ook nog twee CXX 82'ers bij Sabeh Tours in Berkel-Enschot.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 21:52
door Wubbo
dylanwild94 schreef:Ik heb dit jaar bij de 4daagse in Nijmegen nog caetano's gezien.
Check, die kwam ik een aantal keer tegen toen ik op zondag en maandag mijn startbewijs etc ophaalde.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 22:09
door Zonnig
Jurre schreef:Onlangs verbaasde ik me hier dat volgens de lijnfolder lijn 70 de gehele week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat 2x per uur naar Hilversum zal gaan rijden, waar er nu enkel 2x per uur naar Hilversum gereden wordt op maandag t/m zaterdag tot 19:00. Nu zie ik in de lijst met wijzigingen op de Syntus site echter staan dat lijn 70 naar Hilversum dezelfde frequentie als nu behoudt. Wat is het nu... Maxim? :wink:
:!
Syntus springt in het achterlicht gat van de stoptrein Utrecht - Den Dolder - Baarn. Deze trein heeft straks een overstaptijd in Baarn van 30 min. richting Amsterdam.
Door 2 x per uur naar Hilversum te blijven rijden trekken ze de overstappers al in Hilversum de bus in.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 22:31
door ODRAIL
Geldt dit ook voor de richting Amersfoort?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 22:32
door CamilleKreemers
ik vind het een geweldige oplossing van Syntus eigenlijk. Zij krijgen meer aantrekkelijkheid op deze verbinding en kunnen dus concurreren met NS.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 26 nov 2016, 08:30
door Jurre
Zonnig schreef:
Jurre schreef:Onlangs verbaasde ik me hier dat volgens de lijnfolder lijn 70 de gehele week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat 2x per uur naar Hilversum zal gaan rijden, waar er nu enkel 2x per uur naar Hilversum gereden wordt op maandag t/m zaterdag tot 19:00. Nu zie ik in de lijst met wijzigingen op de Syntus site echter staan dat lijn 70 naar Hilversum dezelfde frequentie als nu behoudt. Wat is het nu... Maxim? :wink:
:!
Syntus springt in het achterlicht gat van de stoptrein Utrecht - Den Dolder - Baarn. Deze trein heeft straks een overstaptijd in Baarn van 30 min. richting Amsterdam.
Door 2 x per uur naar Hilversum te blijven rijden trekken ze de overstappers al in Hilversum de bus in.
Ja daar dacht ik ook al aan, maar bedoelde meer dat op de site iets compleets anders staat dan in de lijnfolder. Met zoiets zou je wel willen pronken op je site denk ik.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 26 nov 2016, 08:53
door CamilleKreemers
Misschien pronken ze straks wel in de regionale krant ermee? Ligt er ook aan hoe lang de aansluitingen zijn, maar een goed alternatief maken voor de NS lijkt me hier kansrijk. Dit kan natuurlijk helemaal als ze aansluiten op de IC's richting Amsterdam. Weet niet of Syntus dit alleen doorheeft. Soms ontstaan dit soort gevallen ook per ongeluk (voor zover je hiervan kan spreken natuurlijk)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 26 nov 2016, 09:01
door sirvinniei
Bussen moeten weer een probleem van de Ns oplossen, net zoals in Almere.
Wmb kort je heel lijn 70 tot Soestdijk Noord in (of laat je hem doorrijden naar station Soestdijk) maar dan moet er natuurlijk wel een snelle verbinding naar Hilversum zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 26 nov 2016, 09:06
door CamilleKreemers
Wellicht ga ik nu iets doms voorstellen, maar waarom laat NS de trein niet doorrijden naar Hilversum?

Daarnaast zie ik dat lijn 70 in de spits 8x/uur gaat rijden. In de kerst- en zomervakantie gaat dat terug naar 2x/uur. Zou het voor forenzen niet aantrekkelijker zijn om dan 4x/uur te bieden. Daarnaast is de route van de 70 niet centraal door het dorp heen. Is dat onmogelijk of zijn de eisen van de provincie hier de limiterende factor?