Pagina 68 van 113
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 22:47
door matje82
jor[D]1 schreef: ↑za 21 dec 2024, 22:27
Daniel schreef: ↑za 21 dec 2024, 21:02
matje82 schreef: ↑za 21 dec 2024, 20:28
8356 was eerst 21-BZS-4, nu 71-BZS-4. Een daarvan zal de 8358 dan wel zijn. De kentekens helpen ook niet echt mee, lijken vaak erg op elkaar.
8356 heb ik vandaag met 71-BZS-4 (echte platen zonder duplicaatcode) op de foto gezet. En nog altijd met houten "ruit" achterin.
Als er een set met duplicaat is uitgegeven voor dat kenteken zijn die met de hoogste duplicaat code de echte. De rest en oudere duplicaat codes worden ongeldig zodra er een nieuwe duplicaat code in omloop is. Dat is de hele rede van de duplicaat code, voor elk nederlands voertuig worden maar 2 kenteken platen afgegeven in het GAIK systeem.
matje82 schreef: ↑za 21 dec 2024, 20:22
Lijn 45 schreef: ↑za 21 dec 2024, 18:47
Ik heb de kentekens van de geïmporteerde Citea's en Volvo's langsgelopen obv de foto's van Busposities, ik kwam nog wat foutjes tegen en ik mis nog wat nummers bij de afgegeven kentekens.
- Spoiler: show
-
Volvo's:
8362 heeft kartonnen borden met al gebruikte kentekencombinaties en 8358 is nog niet gezien. De openstaande kentekens zijn 71-BZS-4 en 88-BZS-8
IJslandse Citea's:
04-BZR-1 is gezien op 8146 en 8147; 44-BZR-1, 08-BZR-3 en 07-BZS-7 staan nog open, 8137 is gezien met een verkeerd kenteken en 8134 is nog niet gespot.
Berlijnse Citea's:
8162, 8163 en 8170 zijn gezien met verkeerde kentekens en 17-BZR-3, 02-BZT-1 en 76-BZT-2 zijn niet op een BVG'er gespot.
Heeft iemand aanvullingen hierop?
8163: zelfde kenteken als 8153 (8163 met duplicaatcode, is vandaag in beslag genomen)
Dit zou dus de laatst uitgegeven set moeten zijn van dat kenteken als die 8163 inderdaad een duplicaat code voerde.
Dan hebben nog steeds kenteken platen van een ander voertuig op die bus gezeten, tenzij die voor iets anders in beslag genomen is.
Het is best mogelijk dat er veel meer verkeerd zitten, wat je op eerste oog kunt zien. De combinatie kenteken en chassinummer is leidend, en kun je online niet aflezen. Als 2 citeas uit zelfde serie verwisselde platen hebben kom je daar als buitenstaander niet achter zonder de voertuig papieren.
De 8173 is sowieso verkeerd, een Citea met een kenteken van een Volvo. Als ik Qbuzz zou zijn zou ik morgen, een zondag met minder bussen benodigd, sowieso de genoemde Citea's, maar eigenlijk allemaal verzamelen om dit in 1 keer in orde te krijgen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 23:43
door ovforens
Kennis van me van RET zegt dat ie net 10 Utrechtse citaros op Krimpen ziet staan.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 23:49
door Qbuzz1651
matje82 schreef: ↑za 21 dec 2024, 22:47
jor[D]1 schreef: ↑za 21 dec 2024, 22:27
Daniel schreef: ↑za 21 dec 2024, 21:02
matje82 schreef: ↑za 21 dec 2024, 20:28
8356 was eerst 21-BZS-4, nu 71-BZS-4. Een daarvan zal de 8358 dan wel zijn. De kentekens helpen ook niet echt mee, lijken vaak erg op elkaar.
8356 heb ik vandaag met 71-BZS-4 (echte platen zonder duplicaatcode) op de foto gezet. En nog altijd met houten "ruit" achterin.
Als er een set met duplicaat is uitgegeven voor dat kenteken zijn die met de hoogste duplicaat code de echte. De rest en oudere duplicaat codes worden ongeldig zodra er een nieuwe duplicaat code in omloop is. Dat is de hele rede van de duplicaat code, voor elk nederlands voertuig worden maar 2 kenteken platen afgegeven in het GAIK systeem.
matje82 schreef: ↑za 21 dec 2024, 20:22
Lijn 45 schreef: ↑za 21 dec 2024, 18:47
Ik heb de kentekens van de geïmporteerde Citea's en Volvo's langsgelopen obv de foto's van Busposities, ik kwam nog wat foutjes tegen en ik mis nog wat nummers bij de afgegeven kentekens.
- Spoiler: show
-
Volvo's:
8362 heeft kartonnen borden met al gebruikte kentekencombinaties en 8358 is nog niet gezien. De openstaande kentekens zijn 71-BZS-4 en 88-BZS-8
IJslandse Citea's:
04-BZR-1 is gezien op 8146 en 8147; 44-BZR-1, 08-BZR-3 en 07-BZS-7 staan nog open, 8137 is gezien met een verkeerd kenteken en 8134 is nog niet gespot.
Berlijnse Citea's:
8162, 8163 en 8170 zijn gezien met verkeerde kentekens en 17-BZR-3, 02-BZT-1 en 76-BZT-2 zijn niet op een BVG'er gespot.
Heeft iemand aanvullingen hierop?
8163: zelfde kenteken als 8153 (8163 met duplicaatcode, is vandaag in beslag genomen)
Dit zou dus de laatst uitgegeven set moeten zijn van dat kenteken als die 8163 inderdaad een duplicaat code voerde.
Dan hebben nog steeds kenteken platen van een ander voertuig op die bus gezeten, tenzij die voor iets anders in beslag genomen is.
Het is best mogelijk dat er veel meer verkeerd zitten, wat je op eerste oog kunt zien. De combinatie kenteken en chassinummer is leidend, en kun je online niet aflezen. Als 2 citeas uit zelfde serie verwisselde platen hebben kom je daar als buitenstaander niet achter zonder de voertuig papieren.
De 8173 is sowieso verkeerd, een Citea met een kenteken van een Volvo. Als ik Qbuzz zou zijn zou ik morgen, een zondag met minder bussen benodigd, sowieso de genoemde Citea's, maar eigenlijk allemaal verzamelen om dit in 1 keer in orde te krijgen.
Die kentekenplaat is inmiddels naar de goede bus verhuist, tenzij de Citea met een nog duplicaat kentekenplaat rijd, dan zou dit nog gelden, anders niet.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 21 dec 2024, 23:51
door matje82
ovforens schreef: ↑za 21 dec 2024, 23:43
Kennis van me van RET zegt dat ie net 10 Utrechtse citaros op Krimpen ziet staan.
Komende 2 weken is het natuurlijk Kerstvakantie dan hebben andere concessies niet al hun bussen nodig.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 01:35
door termatenjohan
StefanRijnhoutjes schreef: ↑za 21 dec 2024, 20:43
Zie op Busposities dat Iveco's 6411-6416 uit DMG ook meerijden hier in de concessie.
Klopt deze rijden tijdens de kerstvakantie voor Krimpen en komen daarna weer terug (als het goed is)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 07:49
door Sleutelstad
ovforens schreef: ↑za 21 dec 2024, 23:43
Kennis van me van RET zegt dat ie net 10 Utrechtse citaros op Krimpen ziet staan.
Volgens Busposities nu de 4019 op lijn 295
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 10:50
door Dafdriver
Qbuzz1651 schreef: ↑za 21 dec 2024, 21:38
Toch wel schokkend dat dit voorval is gebeurd, laat zien dat er ergens iets goed fout is gegaan en dat er vrij grote chaos is...hopen dat het snel word opgelost zodat dit niet verder escaleert, al ben ik wel bang hiervoor...RDW zal er ook wel niet bepaald blij mee zijn...
Dit is een blamage waarbij zowel de bussen met foutief kenteken als de bussen met kentekens waarvan kentekens met een 2de set met duplicaatcode rond rijden allen wettelijk gezien van de weg gehaald moeten worden. Want diegene die wel het juiste kenteken voeren maar waarvan een duplicaat setje kenteken in omloop zijn hebben door deze blunder wettelijk gezien ook geen correct kenteken meer.
Hier heeft er toch iemand heel slordig werk geleverd wat qua wet en regelgeving hele vervelende gevolgen heeft. Sta je als buschauffeur ook met een mond vol tanden en een bovenkamer vol ongeloof als bij controle zoals gisteren je bus in beslag genomen wordt terwijl je zelf ter goeder trouw je werk doet zoals gisteren in Leiden op het Stationsplein ten overstaande van het publiek gebeurt is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 10:50
door Zeelandman
Gisteren reden er 10.7m eways van krimpen naar Gouda en op stadsdienst Gouda, zijn deze vandaag niet nodig? En gaat dit morgen wel weer gebeuren?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 10:58
door matje82
Dafdriver schreef: ↑zo 22 dec 2024, 10:50
Qbuzz1651 schreef: ↑za 21 dec 2024, 21:38
Toch wel schokkend dat dit voorval is gebeurd, laat zien dat er ergens iets goed fout is gegaan en dat er vrij grote chaos is...hopen dat het snel word opgelost zodat dit niet verder escaleert, al ben ik wel bang hiervoor...RDW zal er ook wel niet bepaald blij mee zijn...
Dit is een blamage waarbij zowel de bussen met foutief kenteken als de bussen met kentekens waarvan kentekens met een 2de set met duplicaatcode rond rijden allen wettelijk gezien van de weg gehaald moeten worden. Want diegene die wel het juiste kenteken voeren maar waarvan een duplicaat setje kenteken in omloop zijn hebben door deze blunder wettelijk gezien ook geen correct kenteken meer.
Hier heeft er toch iemand heel slordig werk geleverd wat qua wet en regelgeving hele vervelende gevolgen heeft. Sta je als buschauffeur ook met een mond vol tanden en een bovenkamer vol ongeloof als bij controle zoals gisteren je bus in beslag genomen wordt terwijl je zelf ter goeder trouw je werk doet zoals gisteren in Leiden op het Stationsplein ten overstaande van het publiek gebeurt is.
Dat is precies de reden waarom ik (en ook vele anderen hier) dit vanaf het begin zwaar opvatten. Liever een extra uitgevallen rit dan bussen met verkeerde gegevens want op een moment stort het als een kaartenhuis helemaal in elkaar. Dieptepunt vond ik zelf Citea 8173 met kenteken van een Volvo.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 11:02
door Speedmaster
Zeelandman schreef: ↑zo 22 dec 2024, 10:50
Gisteren reden er 10.7m eways van krimpen naar Gouda en op stadsdienst Gouda, zijn deze vandaag niet nodig? En gaat dit morgen wel weer gebeuren?
Deze worden iedere nacht in Krimpen geladen en gaan iedere ochtend van Krimpen naar Gouda, MAT of als lijn 196, in de middag weer MAT terug of als lijn 196 naar Krimpen. Dit zal zo blijven tot de stalling in Gouda klaar is .
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 11:11
door jossevb
Een aantal ex Arriva Citea's rijden met apparatuur van de ex U-OV Ambassador's. Zo is de Qbuzz 2762, de ex Arriva 8762, volgens OV-info de 4487. En de 2728 (ARR 8728) wordt weergegeven als 4454
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 11:14
door Dafdriver
matje82 schreef: ↑zo 22 dec 2024, 10:58
Dat is precies de reden waarom ik (en ook vele anderen hier) dit vanaf het begin zwaar opvatten. Liever een extra uitgevallen rit dan bussen met verkeerde gegevens want op een moment stort het als een kaartenhuis helemaal in elkaar. Dieptepunt vond ik zelf Citea 8173 met kenteken van een Volvo.
Men had zelf al bij het eerste gerucht al wakker moeten worden en alles moeten checken maar nu lijkt dat op zijn beloop gelaten waardoor er een situatie is ontstaan die niet uit te leggen is. Daarnaast dit geeft ook een serieus probleem als er een ongeval met letsel ontstaat.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 11:16
door matje82
Helemaal met je eens, desnoods in de nacht alle Citea’s verzamelen en orde op zaken stellen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 11:17
door Zeelandman
Speedmaster schreef: ↑zo 22 dec 2024, 11:02
Zeelandman schreef: ↑zo 22 dec 2024, 10:50
Gisteren reden er 10.7m eways van krimpen naar Gouda en op stadsdienst Gouda, zijn deze vandaag niet nodig? En gaat dit morgen wel weer gebeuren?
Deze worden iedere nacht in Krimpen geladen en gaan iedere ochtend van Krimpen naar Gouda, MAT of als lijn 196, in de middag weer MAT terug of als lijn 196 naar Krimpen. Dit zal zo blijven tot de stalling in Gouda klaar is .
Dat klopt maar vandaag zie ik geen eway 10.7 rijden ik vermoed omdat het nu weekend is en dat ze morgen Citaro en eway gaan rijden en vandaag alleen Citaro Enzo
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 11:22
door buschauffeurDH
Speedmaster schreef: ↑zo 22 dec 2024, 11:02
Zeelandman schreef: ↑zo 22 dec 2024, 10:50
Gisteren reden er 10.7m eways van krimpen naar Gouda en op stadsdienst Gouda, zijn deze vandaag niet nodig? En gaat dit morgen wel weer gebeuren?
Deze worden iedere nacht in Krimpen geladen en gaan iedere ochtend van Krimpen naar Gouda, MAT of als lijn 196, in de middag weer MAT terug of als lijn 196 naar Krimpen. Dit zal zo blijven tot de stalling in Gouda klaar is .
Waar hadden ze dan al die bussen willen opladen als ze wel alle elektrische bussen op tijd hadden gekregen?
Er zijn meerdere stallingen niet klaar. Maar wel beloven vanaf start concessie ZE te rijden. Wat een blufpoker van Qbuzz.
En dat allemaal zonder consequenties.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 11:42
door Qbuzz1651
Dafdriver schreef: ↑zo 22 dec 2024, 10:50
Qbuzz1651 schreef: ↑za 21 dec 2024, 21:38
Toch wel schokkend dat dit voorval is gebeurd, laat zien dat er ergens iets goed fout is gegaan en dat er vrij grote chaos is...hopen dat het snel word opgelost zodat dit niet verder escaleert, al ben ik wel bang hiervoor...RDW zal er ook wel niet bepaald blij mee zijn...
Dit is een blamage waarbij zowel de bussen met foutief kenteken als de bussen met kentekens waarvan kentekens met een 2de set met duplicaatcode rond rijden allen wettelijk gezien van de weg gehaald moeten worden. Want diegene die wel het juiste kenteken voeren maar waarvan een duplicaat setje kenteken in omloop zijn hebben door deze blunder wettelijk gezien ook geen correct kenteken meer.
Hier heeft er toch iemand heel slordig werk geleverd wat qua wet en regelgeving hele vervelende gevolgen heeft. Sta je als buschauffeur ook met een mond vol tanden en een bovenkamer vol ongeloof als bij controle zoals gisteren je bus in beslag genomen wordt terwijl je zelf ter goeder trouw je werk doet zoals gisteren in Leiden op het Stationsplein ten overstaande van het publiek gebeurt is.
Is absoluut zo hoor, snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, en voornamelijk hoe de RDW dit zelf nog niet in de gaten lijkt te hebben, laten we maar hopen dat deze zaak snel word opgelost zodat alles weer de weg op kan, met het correcte kenteken

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 12:46
door DPDelft
buschauffeurDH schreef: ↑zo 22 dec 2024, 11:22
Waar hadden ze dan al die bussen willen opladen als ze wel alle elektrische bussen op tijd hadden gekregen?
Er zijn meerdere stallingen niet klaar. Maar wel beloven vanaf start concessie ZE te rijden. Wat een blufpoker van Qbuzz.
En dat allemaal zonder consequenties.
Toch knap dat je nu al weet dat er vanuit de opdrachtgever geen consequenties van volgen. Qbuzz rijdt net een week. Boetes volgen van pas na maanden of na afloop van een dienstregelingjaar.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 13:23
door Dafdriver
matje82 schreef: ↑zo 22 dec 2024, 11:16
Helemaal met je eens, desnoods in de nacht alle Citea’s verzamelen en orde op zaken stellen.
Dat had dan deels gekund. Dan hadden de kentekens met duplicaatcode naar de juiste bussen moeten gaan ( zo is dat wettelijk geregeld bij mijn weten ) en de bussen die met verkeerde kentekenplaten rijden hadden apart gezet moeten worden totdat de juiste kentekenplaten gemonteerd zijn en niet effe een kartonnetje als kentekenplaat gebruiken want dat is ook niet rechtsgeldig.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 13:32
door Durashift
Qbuzz1651 schreef: ↑zo 22 dec 2024, 11:42
Dafdriver schreef: ↑zo 22 dec 2024, 10:50
Qbuzz1651 schreef: ↑za 21 dec 2024, 21:38
Toch wel schokkend dat dit voorval is gebeurd, laat zien dat er ergens iets goed fout is gegaan en dat er vrij grote chaos is...hopen dat het snel word opgelost zodat dit niet verder escaleert (..)
Dit is een blamage (..)
Hier heeft er toch iemand heel slordig werk geleverd wat qua wet en regelgeving hele vervelende gevolgen heeft. (..))
Is absoluut zo hoor, snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, en voornamelijk hoe de RDW dit zelf nog niet in de gaten lijkt te hebben (..)
Hoe denk jij dat de RDW dit in de gaten moet hebben?
Ja, een medewerker kan hier misschien meelezen ( of iemand van hier heeft de RDW of Politie getipt..) maar ervan uitgaande dat de kenteken uitvraag voor de VIN nummers correct is gedaan, kán de RDW na verstrekken kenteken niet zoveel meer controleren als het misschien opmerkelijk vinden dat er, relatief snel na eerste afgifte, duplicaat codes worden aangevraagd. Of ze daar strenge controle op hebben in de systemen? Geen idee.
Ik denk dat het wel vaker voorkomt, als platen zoek raken bij de post.
~~~~
Als Qbuzz in het snotje heeft welke kentekenplaten nu gewisseld kunnen worden OF duplicaat codes moeten hebben, kunnen ze ook een servicebusje met een schroevendraaier, boormachine en popnagels en popnageltang langs de betreffende bussen sturen.
Op een buffer kan je ook platen wisselen, vind ik.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 13:43
door Aart Rietveld
Als je op een buffer kentekenplaten wilt wisselen heb je wel de juiste platen nodig die dan weer van een andere bus moeten komen. Het geheel is één grote schuifpuzzel waarvoor je alle betreffende bussen bij elkaar moet hebben. Dat gaat in een weekend op de opstelplaats een stuk makkelijker als overdag op een buffer.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 13:46
door Aart Rietveld
Ik zag op de RDW-website dat diverse bus-kentekens die in dit topic genoemd worden een vervallen APK zouden hebben. Soms is de APK-einddatum wel een maand vroeger als de eerste tenaamstellingsdatum in Nederland! Zou dit een fout van de RDW kunnen zijn of gaat er daadwerkelijk iets fout met de keuringen?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 13:47
door Qbuzz1651
Dafdriver schreef: ↑zo 22 dec 2024, 13:23
matje82 schreef: ↑zo 22 dec 2024, 11:16
Helemaal met je eens, desnoods in de nacht alle Citea’s verzamelen en orde op zaken stellen.
Dat had dan deels gekund. Dan hadden de kentekens met duplicaatcode naar de juiste bussen moeten gaan ( zo is dat wettelijk geregeld bij mijn weten ) en de bussen die met verkeerde kentekenplaten rijden hadden apart gezet moeten worden totdat de juiste kentekenplaten gemonteerd zijn en niet effe een kartonnetje als kentekenplaat gebruiken want dat is ook niet rechtsgeldig.
Is helemaal correct hoor, sluit ik me zeker bij aan
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 13:53
door Qbuzz1651
Durashift schreef: ↑zo 22 dec 2024, 13:32
Qbuzz1651 schreef: ↑zo 22 dec 2024, 11:42
Dafdriver schreef: ↑zo 22 dec 2024, 10:50
Qbuzz1651 schreef: ↑za 21 dec 2024, 21:38
Toch wel schokkend dat dit voorval is gebeurd, laat zien dat er ergens iets goed fout is gegaan en dat er vrij grote chaos is...hopen dat het snel word opgelost zodat dit niet verder escaleert (..)
Dit is een blamage (..)
Hier heeft er toch iemand heel slordig werk geleverd wat qua wet en regelgeving hele vervelende gevolgen heeft. (..))
Is absoluut zo hoor, snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, en voornamelijk hoe de RDW dit zelf nog niet in de gaten lijkt te hebben (..)
Hoe denk jij dat de RDW dit in de gaten moet hebben?
Ja, een medewerker kan hier misschien meelezen ( of iemand van hier heeft de RDW of Politie getipt..) maar ervan uitgaande dat de kenteken uitvraag voor de VIN nummers correct is gedaan, kán de RDW na verstrekken kenteken niet zoveel meer controleren als het misschien opmerkelijk vinden dat er, relatief snel na eerste afgifte, duplicaat codes worden aangevraagd. Of ze daar strenge controle op hebben in de systemen? Geen idee.
Ik denk dat het wel vaker voorkomt, als platen zoek raken bij de post.
~~~~
Als Qbuzz in het snotje heeft welke kentekenplaten nu gewisseld kunnen worden OF duplicaat codes moeten hebben, kunnen ze ook een servicebusje met een schroevendraaier, boormachine en popnagels en popnageltang langs de betreffende bussen sturen.
Op een buffer kan je ook platen wisselen, vind ik.
Omdat er meerdere kentekenplaten zijn aangevraagd met duplicaatcode, mogelijk op eenzelfde dag, maar ik weet dat er bij RDW veel methodes zijn die suspicie vermijden, meestal kolt RDW er inderdaad achter door meldingen van anderen, al zijn ze wel bezig met allerlei systemen ye veranderen voor de veiligheid, en ik volg het allemaal een beetje, maar dit ligt vrij ingewikkeld, aangezien de kentekenplaten worden gemaakt door een RDW erkende kentekenplaatleverancier, dus dat zou dan de gene moeten zijn die inpricipe de melding zou moeten maken van aanvraag meerdere kentekenplaat met duplicaatcode, maar veel zullen dat niet doen, maat zoals benoemd is dit een erg ingewikkeld punt en process, en word de RDW vaak alleen betrokken bij kentekenuitgife voor de eerste keer, daarnaa is het kwestie van legitimeren en kentekenbewijs vertonen, dan is aanvraag van duplicatie inprincipe al mogelijk, dus dat maakt het niet erg veel makkelijker
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 15:46
door jor[D]1
Aart Rietveld schreef: ↑zo 22 dec 2024, 13:46
Ik zag op de RDW-website dat diverse bus-kentekens die in dit topic genoemd worden een vervallen APK zouden hebben. Soms is de APK-einddatum wel een maand vroeger als de eerste tenaamstellingsdatum in Nederland! Zou dit een fout van de RDW kunnen zijn of gaat er daadwerkelijk iets fout met de keuringen?
mogelijk dat het komt omdat buitenlandse APK datum overgenomen wordt maar niet goed in de systemen komt te staan? Zou ook kunnen dat een noorse apk 2 jaar geldig is bijvoorbeeld en rdw automatishc 1 jaar vanaf laatste keuring verval datum toont.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 22 dec 2024, 16:46
door Etienne
Zeelandman schreef: ↑zo 22 dec 2024, 10:50
Gisteren reden er 10.7m eways van krimpen naar Gouda en op stadsdienst Gouda, zijn deze vandaag niet nodig? En gaat dit morgen wel weer gebeuren?
Vanochtend vernomen dat de busjes niet waren opgeladen en daardoor vanochtend veel ritten uitgevallen waren. Pas rond een uurtje of 11 kwam er een pluk U-OV Citaro's binnen en rijden de stadsbussen weer.