Pagina 70 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 28 nov 2016, 15:21
door dnmw2705
Maxim, bedankt voor de reactie. Nog een vraag van mijn kant: is de gepubliceerd dienstregeling definitief, of kunnen jullie daar tussen door nog lijnen, tijden en frequenties aanpassen? Ik zie namelijk dat er tot 9 december 2017 gepland is.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 28 nov 2016, 16:09
door Durashift
sirvinniei schreef:Wie zegt dat 5 minuten genoeg is? Dat weet je niet en dat is nou net mijn probleem met dit systeem: je kan beter noteren hoe laat een bus op zijn vroegst vertrekt dan hoe laat deze op zijn laatst vertrekt. Mensen kijken met bussen normaal naar aankomsttijden op tijdhaltes. Dat een bus 5-10 minuten later dan de vertrekstaat vertrekt boeit niemand een hol als aansluitingen worden gehaald.
Klopt.. wanneer over het halen van de aansluiting al 'zekerheid' is op het moment dat op de halte de minuten verstrijken ná de vertrektijd zoals op het bord of in de App staat..
Jammer is nu dat die zekerheid er niet is..
Ik ben ook geen fan van om eerder bij de bushalte te gaan staan dan dat op de haltekaart staat vermeldt. Zeker niet op een lijn waarbij je dus redelijk aan het einde ervan opstapt. Kans op wat vertraging is dan wel aannemelijker dan de eerste halte na een beginpunt.
sirvinniei schreef:
Dat een bus 5-10 minuten eerder vertrekt is daarentegen wel heel storend omdat mensen een bus van 20-25 minuten later moeten nemen.
Zeker.. al zou je dat in deze digitale tijd toch moeten kunnen verbeteren met realtime GPS info,
Als ik weet dat de bus 2 dorpen verderop al 3 minuten voor op schema ligt.. dan zal ik zeker zorgen dat ik eerder bij de halte ben.. tenzij er tussendoor nog een tijdhalte is.. waar de chauffeur zich dan aan de regel houdt..

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 28 nov 2016, 16:58
door sirvinniei
Ter informatie: ik nam vooral lijn 81 vanaf de halte korte dreef naar Klp dus inderdaad aan het einde van de route.
Door de frequenties en bedieningstijden probeerde ik dit zo weinig mogelijk te doen, maar dan is het die enkele keer wel zuur om er achter te komen dat je bus al weggereden is terwijl je 5 minuten voor de vertrektijd op de halte staat. Met de nieuwe dienstregeling van lijn 50 zal ik m een stuk meer gebruiken, iig als ie niet weer veel te vroeg vertrekt.
Het eerste dienstregelingjaar is altijd het moeilijkste voor nieuwe vervoerders omdat er nog niks getweakt aan de rijtijden is. Ik hoop dus op het beste.
Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de nieuwe bussen en de nieuwe abonnementen/rit tarieven.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 09:13
door Suus
Keolis start in het concessiegebied Utrecht ook met deelfietsen, onder de naam KeoBikes.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 21:00
door wouter15
Via deze link (
http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/144) is het advies van het ROCOV Utrecht te lezen over de tarieven 2017 van Syntus en Qbuzz.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 21:05
door Aking
Suus schreef:Keolis start in het concessiegebied Utrecht ook met deelfietsen, onder de naam KeoBikes.
Concurrentie voor de OV-fiets?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 21:09
door Daniel
Het ging in eerste instantie alleen om Leusden meen ik, daar staan geen OV-fietsen al is het op zich goed befietsbaar vanuit Amersfoort.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 21:10
door TreinenFreak
Is de midibus van Syntus Utrecht al bekend? Of blijven de Mercedes Benz sprinters nog even.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 21:22
door dylanwild94
Volgens het WIS* zouden het de sprinter midibussen kunnen worden van Qbuzz uit Groningen.
*Wandelgangen Informatie Systeem
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 22:45
door wouter15
Voor de mesen die dat leuk vinden, via
https://reizen.syntus.nl/nl/utrecht/haltes zijn alle haltevertrekstaten te vinden. Alleen volgens mij klopt er bij sommige vertrekstaten iets niet, lijn 5 in Woerden rijdt volgens de vertrekstaat 2x/uur naar Oudewater terwijl hij dat eigenlijk maar 1x/uur doet. En het viel me op dat er op Koningsdag andere vertrektijden gelden voor veel lijnen. Soms zijn er wel verschuivigen van 1(!) minuut.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 22:58
door nvdw
Is een beetje raar van Syntus want het is gewoon de zaterdagdienstregeling...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 23:00
door Visgraatmodel
Even gechecked op 9292 en het lijkt er weer op dat de 195 door twee bedrijven wordt gereden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 23:03
door wouter15
Maar gelukkig kan je wel de Syntus abonnementen bij Arriva gebruiken en andersom.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 23:04
door Speedmaster
Visgraatmodel schreef:Even gechecked op 9292 en het lijkt er weer op dat de 195 door twee bedrijven wordt gereden.
Klopt, met dat verschil dat Syntus nu wel overeenstemming heeft met Arriva voor het accepteren van elkaars abonnementen. Er zijn een groot aantal klanten die hier heel blij van worden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 23:10
door Daniel
Dat blijft inderdaad het geval. Wel een forse verbetering is, zoals te lezen in het hierboven gelinkte advies van het ROCOV, dat Arriva en Syntus elkaars abonnementen gaan accepteren op het gehele traject van de 195/295. Reizigers naar Papendorp Zuid, wat door drie concessies bediend wordt, hoeven daarmee straks niet meer een andere bus af te wachten om hun abonnement te kunnen gebruiken.
Overigens blijven U-OV en Syntus net als nu bij U-OV en Connexxion elkaars sterabonnementen en een selectie van de kortingsabonnementen accepteren. Bij de sterabonnementen blijven de beide concessies hun eigen producten houden (die dus wel in de hele provincie geldig zijn), de kortingsabonnementen van U-OV die Syntus accepteert kan je ook in de Syntus-webshop kopen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 23:30
door regenmaker
Ik heb over het algemeen het idee dat er met connexxion moeilijker valt samen te werken. Laatst wilde connexxion ook al niet aan een doorkoppeling van lijn 165 - 89 tussen Den Bosch en Nijmegen. Arriva wilde dit wel graag, maar dat ter zijde.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 29 nov 2016, 23:33
door dennistd
Ik vraag me wel af of Syntus nu dan ook om kan gaan met verchipte sterabonnementen. Dat kan de apparatuur zoals deze tot nu toe door Syntus wordt gebruikt namelijk niet voor zover ik weet.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 30 nov 2016, 00:34
door Milco
Volgens 9292 en de OVinfo-app gaat er iets fout met lijn 217, want in de middag hebben de haltes Bedrijventerrein de Horst, Plesmanstraat en Amersfoort Centrum dezelfde vertrektijd.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 30 nov 2016, 00:41
door Zugführer
In de ochtend staat nu 1 minuut gepland van Centrum naar Bedrijventerrein de Horst, waarbij ook nog eens via de in Leusden Zuid gelegen halte Walenburg gereden wordt :D (waar in werkelijkheid alleen nog maar een buurtbus gaat stoppen).
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 30 nov 2016, 05:42
door Tristan
wouter15 schreef:Maar gelukkig kan je wel de Syntus abonnementen bij Arriva gebruiken en andersom.
Dat is idd heel fijn. Nu hoef ik tijdens mijn privéreizen niet meer zwart te reizen bij de 'verkeerde' vervoerder.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 30 nov 2016, 08:10
door sirvinniei
http://rtvrondevenen.nl/artikel/3987750 ... -concessie
Blijkbaar komen er ook elektrische aflos auto's in Utrecht. Ik weet niet hoe het bij andere bushaltes zit, maar op Veenendaal de klomp en/of centrum is er erg weinig ruimte om deze te plaatsen. Er is eigenlijk al te weinig ruimte voor de huidige buslijnen xD
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 30 nov 2016, 08:39
door regenmaker
Syntus heeft voor al hun concessies elektrische aflosauto's, dat is dus niets nieuws. Zijn wel mooie auto's overigens, heb er een keer ingezeten.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 30 nov 2016, 09:00
door Suus
Laat mij raden, Renault Zoe?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 30 nov 2016, 09:08
door Mike
Suus schreef:Laat mij raden, Renault Zoe?
:') Artikel niet gelezen denk ik :N
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 30 nov 2016, 09:11
door Suus
Ik had vernomen dat de e-Golf tijdelijk niet meer verkrijgbaar was in Nederland, dus dan kan je wel heel groot zeggen dat er e-Golfs komen, maar PON kan ook niet toveren
