Pagina 70 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 19:01
door Youri
Alle elektrische wagens die op Krimpen staan, staan stil met defecten.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 19:15
door Sleutelstad
Heeft iemand het bonnetje nog _O-

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 19:50
door ThatPCDude
Sleutelstad schreef: ma 23 dec 2024, 18:11 Worden de laadpalen op De Vink nog gebruikt nu die Volvo's de Leidse stadsdienst draaiende houden?

Valt me ook op dat de kleine E-Way's ook vandaag niet hebben gereden. Maar ook lang alle andere Iveco's doen allemaal dienst. Toch opvallend bij een materieeltekort dat de meest nieuwe wagens niet allemaal ingezet worden.
Officieel niet, maar echt wel dat ze er even ondergezet worden als we er dan toch zijn...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 19:58
door mb90
Van de elektrische wagens van Krimpen heeft in ieder geval de 8008 vanochtend nog op lijn 194 gereden. Verder lijkt de Krimpenerwaard wel onderdeel geworden van de provincie Utrecht, gezien de vele Utrechtse Citaro’s die er nu rond rijden. :p
Ook kwam ik vanmiddag op lijn 383 nog 2 Setra’s tegen van Pouw, de 1652 en 1724.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 20:01
door Niwa ter Els
Kwam vandaag tussen Schoonhoven en Rotterdam een ex-arriva Citea als "178 Extra Bus". Jammer dat daar geen lijn met dat nummer rijdt.

De chauffeurs van Pouw die ik op Capelse Brug sprak waren ook in het diepe gegooid. Geen route info, alleen Google maps. En diensten van meer dan 5 1/2 uur zonder pauze.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 20:14
door Sleutelstad
mb90 schreef: ma 23 dec 2024, 19:58 Van de elektrische wagens van Krimpen heeft in ieder geval de 8008 vanochtend nog op lijn 194 gereden.

Ook kwam ik vanmiddag op lijn 383 nog 2 Setra’s tegen van Pouw, de 1652 en 1724.
Ik heb inderdaad verkeerd zitten naar die 8008.
Gezien de Pouw wagens misschien toch maar eens kijken in die hoek nog.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 20:55
door Niwa ter Els
1724 deed 194/383
1652 deed 383/383

Ik stond zelf op Capelse Brug met de Syntus 1100/295. Als de fotograaf die er stond ook op dit forum zit dan zou ik graag de foto's van deze bussen hebben.

Capelsebrug hoog bied trouwens ruimte voor vrije keus; onder het bordje halte B is een enorme D geplakt en onder het bordje D een B. Waarschijnlijk een nevenfunctie van de Chef Kentekens.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 22:00
door ODRAIL
Hans schreef: ma 23 dec 2024, 17:51
Streekbuzz, Stadsbus, Rnet, Snelbuzz maar in veel omlopen zitten verschillende formules door elkaar. Lekkere ondermijning van je eigen bedachte systeem.
En niet te vergeten: U-OV.

Hiervan reden er de gehele dag keurig volgens dienstregeling bussen op lijn 3 in Gouda Goverwelle :pos: ;) .

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 22:19
door Globetrotter
WSM schreef: ma 23 dec 2024, 10:37 Om een beeld te geven de omlopen voor de ZONDAG (met uitzondering van Gouda en Krimpen): https://www.dropbox.com/scl/fo/4ztpn8zc ... hckuf&dl=0

De gebruikte halte-afkortingen komen uit de NeTEx-data.

Gouda en Krimpen volgen.
Heb je ook de werkdagomlopen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 23:06
door WSM
Op het moment niet, zou ik moeten maken.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 23 dec 2024, 23:24
door Hainje
Niwa ter Els schreef: ma 23 dec 2024, 20:55 Waarschijnlijk een nevenfunctie van de Chef Kentekens.
_O-

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 13:30
door Mrtheboss
Net even langs stalling Krimpen gereden. Staan heel veel U-OV citaro,'s. Wat Ivevo,'s en 2 nieuwe Citea's. Gek genoeg zijn die Ivevo en Citea,'s niet in dienst. Zie wel veel U-OV rijden in de regio.

Ik zal ook wat oude Arriva Citea's staan.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 13:42
door Sleutelstad
Zie al meerdere dagen Yutongs opduiken op lijn 38. Reden lijkt me logisch. Maar zal krap zijn in de straatjes Valkenburg lijkt me.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 14:59
door buschauffeurDH
https://www.voorbeterov.nl/Tram-bus-metro

24 december 2024

QBUZZ RIJDT MET VALSE KENTEKENS

In de concessie Zuid Holland-Noord heeft de politie bussen van Qbuzz van de weg gehaald. Deze bussen bleken rond te rijden met vervalste kentekenplaten. Meerdere bussen bleken zelfs rond te rijden met dezelfde kentekens. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) heeft de zaak in onderzoek.


Voor Beter OV is geschokt. De concessie Zuid Holland-Noord Wordt sinds ruim een week gereden door Qbuzz, en de start kenmerkt zich door massale busuitval. Dat er nu blijkbaar ook wordt gefraudeerd met kentekenplaten is de druppel die de emmer doet overlopen, vindt de reizigersclub, die bij Qbuzz om opheldering heeft gevraagd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 15:18
door Hainje
Ah Rikus komt ook weer eens kijken...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 15:20
door BasGeluk
Ik denk dat er in de haast door Qbuzz, of leverancier van de bussen, fouten zijn gemaakt. Het artikel is wel erg tendentieus. Voorts is het oud nieuws.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 15:25
door dylanwild94
Niwa ter Els schreef: ma 23 dec 2024, 20:55 Capelsebrug hoog bied trouwens ruimte voor vrije keus; onder het bordje halte B is een enorme D geplakt en onder het bordje D een B. Waarschijnlijk een nevenfunctie van de Chef Kentekens.
Hier het fotografisch bewijs. Het brengt reizigers ook behoorlijk in de war.
AfbeeldingBushalte Capelsebrug by Dylan Wildschut, on Flickr

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 15:28
door matje82
Dit artikel is m.i. ook niet nodig, volgens mij gaat het om dubbele kentekens en niet vervalste. Feit is dat Qbuzz niet handig is met cijfers. 4801-4823 omnummeren naar 8100-8122 is daar al een voorbeeld van. Als nummer 8123 in de haast al aan een Citea is gegeven zou ik 4801-4822 alsnog vernummeren naar 8101-8122 en dan 4823 nummer 8100 geven. En een 8700 Citea waarvan de eerste 8 nog geen 2 heeft zou ik ook de weg nog niet opsturen. Hopelijk krijgt Qbuzz alles qua data snel in orde en daarna qua materieel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 16:42
door omaylie
En de vernummering van de 8-persoonsbusjes uit GD dan? Die werden ook niet op een logische manier vernummerd van een 79xx naar een 89xx getal?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 16:57
door Lijn 45
En vergeet de ex-Arriva Citellissen niet, die hebben deels nummers op de buitenkant staan die ook in DMG gebruikt worden...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 17:34
door dylanwild94
Inmiddels zijn die ex-Arriva Citellissen Inmiddels niet meer bij qbuzz. :Y

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 17:54
door Daniel
dylanwild94 schreef: di 24 dec 2024, 15:25 Hier het fotografisch bewijs. Het brengt reizigers ook behoorlijk in de war.
Dat zijn gewoon standaard bordjes zoals Qbuzz ze overal gebruikt op haltes met meerdere perrons, al is het hier best knap de bordjes te verwisselen met de juiste letter er notabene bovenop. (Vervoerderseigen bordjes in het gebied van een andere vervoerder zijn ook niet heel gebruikelijk trouwens).
matje82 schreef: di 24 dec 2024, 15:28 4801-4823 omnummeren naar 8100-8122 is daar al een voorbeeld van.
Ongebruikelijk vooral, gezien ook Qbuzz normaal reeksen bij 01 begint.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 18:00
door omaylie
En de vernummering van de Scania's bij EBS in Voorne-Putten en Rozenburg dan? Die werd ook vernummerd van 2001-2010 naar 5040-5049, dus zo ongebruikelijk is het ook niet (de elektrische gelede niet Q-link Citea's in GD heeft ook een reeks wat met xxx0 begint (7050-7060), maar dat terzijde).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 18:00
door fransang
matje82 schreef: di 24 dec 2024, 15:28 En een 8700 Citea waarvan de eerste 8 nog geen 2 heeft zou ik ook de weg nog niet opsturen. Hopelijk krijgt Qbuzz alles qua data snel in orde en daarna qua materieel.
Ik zag vanmiddag een Citea met voor het Qbuzz-nummer en achter het Arriva-nummer.....

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 24 dec 2024, 18:08
door matje82
omaylie schreef: di 24 dec 2024, 18:00 En de vernummering van de Scania's bij EBS in Voorne-Putten en Rozenburg dan? Die werd ook vernummerd van 2001-2010 naar 5040-5049, dus zo ongebruikelijk is het ook niet (de elektrische gelede niet Q-link Citea's in GD heeft ook een reeks wat met xxx0 begint (7050-7060), maar dat terzijde).
als alles op rolletjes loopt is dat geen probleem. Als bussen van binnen nog het oorspronkelijke nummer hebben en soms aan de buitenkant ook is het veel minder foutgevoelig om logisch te vernummeren.