Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Reizen met NS wordt overigens niet als optie genoemd op gvb.nl
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Tot zeker na de ochtendspits donderdag geen metro 52 tussen CS en Zuid, naar Noord rijdt wel. Tram 24 en metro 51 rijden maximaal en versterkt, aldus AT5. Oorzaak zou een defect in de energievoorziening bij station Vijzelgracht en Europaplein zijn.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hoe keert lijn 52 op het CS? Het kruiswissel ligt namelijk aan de zuidzijde van het station.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Twee opties: of toch dat kruiswissel, of (dubbel) enkelspoor vanaf Sixhaven waar het volgende kruiswissel ligt. Helemaal (dubbel) enkelsporig bedrijf zou ook een optie zijn, maar dat deden ze niet, zag ik.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je mag toch wel in de Metro filmen? want elke keer maakt het GVB Personeel een probleem ervan!
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hier staan alle regels rondom filmen bij GVB: https://over.gvb.nl/filmen-en-fotograferen/
Vooral in de metro lijkt het mij kwalijk als je mensen filmt.
Vooral in de metro lijkt het mij kwalijk als je mensen filmt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die wissels bij Sixhaven kende ik tot zojuist niet, waarschijnlijk worden die gebruikt, anders komt de metro aan op Centraal, moet ie eerst een stuk richting Rokin rijden, de bestuurder naar de andere kant lopen en dan kan ie pas richting Noord. Is dat überhaupt wel beveiligingstechnisch mogelijk?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat lijkt me wel, maar geen idee of het ook in het echt zo gaat. Als je morgen in de buurt bent kan je het wonder met eigen ogen gaan aanschouwen, want ik heb begrepen dat de boel er richting Zuid nog tot donderdagochtend uit ligt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Beveiligingstechnisch kunnen alle bewegingen gewoon.rooddolfijn schreef: ↑di 09 mei 2023, 21:24Die wissels bij Sixhaven kende ik tot zojuist niet, waarschijnlijk worden die gebruikt, anders komt de metro aan op Centraal, moet ie eerst een stuk richting Rokin rijden, de bestuurder naar de andere kant lopen en dan kan ie pas richting Noord. Is dat überhaupt wel beveiligingstechnisch mogelijk?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ouch. Lijn 5 van Station Zuid stad in zat vanochtend ramvol. En dat voor een lijn die om de tien minuten rijdt.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Gisteren in lijn 2 tussen Rijksmuseum en Dam, ook stampvol. En dan moet er misschien nog gekort worden in lijnen, routes en frequenties.
Ben soms jaloers op sommige Duitse tramsteden, waar men het heeft over “Streckenausbau” en “Streckenneubau”.
Van die aanpak kunnen we in Amsterdam alleen maar dromen……..
Ben soms jaloers op sommige Duitse tramsteden, waar men het heeft over “Streckenausbau” en “Streckenneubau”.
Van die aanpak kunnen we in Amsterdam alleen maar dromen……..
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vanaf september zou lijn 2 op zaterdagmiddag van 8x/uur naar 9x/uur moeten gaan. Afschalingen zijn op de Leidsestraat gelukkig in ieder geval niet aan de orde.
Laatst gewijzigd door Philip op ma 15 mei 2023, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maak daar maar Nederland van. Het is in het hele land kommer en kwel.
Ook in Frankrijk (met name Parijs) worden tram- en metrolijnen achter elkaar aangelegd.
Enige recente aanleg dat ik me kan herrineren is in Utrecht en nu de verlenging naar Uithoorn. Voor de rest of ombouw of afbraak.
Ook in Frankrijk (met name Parijs) worden tram- en metrolijnen achter elkaar aangelegd.
Enige recente aanleg dat ik me kan herrineren is in Utrecht en nu de verlenging naar Uithoorn. Voor de rest of ombouw of afbraak.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In Amsterdam zijn ze toch bezig met de verlenging van lijn 26? En in Den Haag zijn ze bezig met de voorbereidingen voor twee nieuwe tramlijnen door de Binckhorst. Al gaat die laatste nog wel aan aantal jaar duren voordat er trams kunnen rijden. Dus de stelling alleen maar ombouw of afbraak in Nederland klopt niet.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die verlengingen zijn er, inderdaad. Alleen wat er in Nederland gebeurt, is het vele op de lange termijn schuiven: bijvoorbeeld het sluiten van de metroring en metro Kralingse Zoom - Zuidplein. Verder zijn er weinig uitbreidingen van tramnetwerken gepland en wordt er in de 3 grootste steden vooral afgeschaafd, in frequentie’s, route’s en het aantal haltes. In Duitsland daarentegen worden tramnetwerken vrij actief uitgebreid en wordt er weinig afgeschaald.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is niet waar. In Mülheim wordt er al jaren aan het tramnet geschaafd of worden lijngedeeltes opgeheven en vervangen door buslijnen. Er wordt nu vooral geïnvesteerd in busvervoer (met name in landelijke gebieden) hetgeen ze in heel Nederland ook mogen doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Niet in geheel Duitsland, zoals in Mülheim. Maar in bijvoorbeeld Berlijn en München wordt het tramnet uitgebreid, zij het langzaam.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Mülheim en nog wel meer wat kleinere plaatsen in het Ruhrgebied hebben nauwelijks nog geld om hun tramnet te onderhouden, vandaar de afbraak die daar plaats vindt.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Tram 26 ben ik even vergeten. Dat zijn dus kleine verlengingen. De afbraak (en daar tellen dus alle opheffingen bij: haltes (zowel tussendoor als door het inkorten van lijnen) en complete lijnen.Lange_Dre schreef: ↑ma 15 mei 2023, 17:19 In Amsterdam zijn ze toch bezig met de verlenging van lijn 26? En in Den Haag zijn ze bezig met de voorbereidingen voor twee nieuwe tramlijnen door de Binckhorst. Al gaat die laatste nog wel aan aantal jaar duren voordat er trams kunnen rijden. Dus de stelling alleen maar ombouw of afbraak in Nederland klopt niet.
Plannen praten we niet over. Er zijn altijd heel veel plannen maar hoeveel worden daadwerkelijk uitgevoerd?
Als ik rond Amsterdam al kijk naar hoeveel lijnen (tram) er opgeheven zijn in de laatste 20 jaar, en wat er bij is gekomen (en dan noem ik lijn 25 niet want dat is een ombouw)... En al de opgeheven haltes (bij de bus heb ik het idee nog meer door Ver-R-netting van veel lijnen)... sorry... dit kan niet rechtgepraat worden.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zonder nu direct te juichen over alle verlengingen de afgelopen twintig jaar, denk ik toch dat je een tikje selectief bent. Zo werd in 2003 in Amsterdam bijvoorbeeld de verlenging naar het VUmc geopend, in 2004 de verlenging naar het Azartplein, is in 2005 lijn 26 gaan rijden en is er en passant ook een metrolijn bijgekomen. Van mij mag het ook best wat meer zijn, maar helemaal niks is het ook weer niet.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Tussen 2005 en 2018 dus niks. Wel veel meer weggegaan.
Het is ook vooral in vergelijking met andere buitenlandse steden waar er steeds meer bij komt, en we hier blijven hangen in een enkele verlengingen.
Het is ook vooral in vergelijking met andere buitenlandse steden waar er steeds meer bij komt, en we hier blijven hangen in een enkele verlengingen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
"Buitenlandse steden" is dan ook een nogal ruim begrip, waardoor allicht een vertekend beeld kan ontstaan. Binnen die categorie vallen steden waar een compleet tramnet uit de grond gestampt is, en steden waar het kommer en kwel is. Maar natuurlijk ook heel veel grote steden waar elke vorm van openbaar railvervoer ontbreekt. Mijn indruk is dat Nederland een beetje een middenmoter is, met momenteel een negatieve tendens dankzij het zegenrijke werk van het marktdenken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Toch wordt in België wel wat uitgebreidt op tramgebiee. Antwerpen en Brussel hebben de laatste jaren uitbrengen gekregen of zijn in aanbouw. In Luik komt er ook een tram.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten