Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Geplaatst: zo 17 jan 2016, 18:18
Interessant, nooit geweten eigenlijk. Ben erg benieuwd naar het materiaal.
Wat is de actieradius van deze elektrische gelede bussen?Michael schreef:http://i.imgur.com/AQJMuqJ.jpg
foto afkomstig van: http://www.focustransport.org
http://i.imgur.com/vOJOpt0.jpg
Foto afkomstig van http://www.vdlbuscoach.com
Deze gaan ook bij Hermes in Eindhoven rijden.
Ik kan daar helaas niks over vinden. Zowel op de site van VDL als via Google niet.CamilleKreemers schreef:Wat is de actieradius van deze elektrische gelede bussen?Michael schreef:http://i.imgur.com/AQJMuqJ.jpg
foto afkomstig van: http://www.focustransport.org
http://i.imgur.com/vOJOpt0.jpg
Foto afkomstig van http://www.vdlbuscoach.com
Deze gaan ook bij Hermes in Eindhoven rijden.
Actieradius kan je gokken op 300/350km omdat het een gelede bus is met meer accu' s(hoop ik).CamilleKreemers schreef:Wat is de actieradius van deze elektrische gelede bussen?Michael schreef:http://i.imgur.com/AQJMuqJ.jpg
foto afkomstig van: http://www.focustransport.org
http://i.imgur.com/vOJOpt0.jpg
Foto afkomstig van http://www.vdlbuscoach.com
Deze gaan ook bij Hermes in Eindhoven rijden.
Zou wel kunnenMichael schreef:Ik denk eerder dat als er Citea's komen ze een ZF versnellingsbak krijgen net zoals de Brabantse Citea's hebben.
Qbuzz trekt bezwaar ZO-Friesland weer in
Qbuzz zet haar bezwaar in Zuidoost Friesland niet door. Dat heeft de NS-dochter laten weten in een brief aan de provincie. Qbuzz was de enige partij die bezwaar had aangetekend tegen de gunning van de concessie aan Arriva.
http://www.ovmagazine.nl/2016/02/qbuzz- ... r-in-1351/
Dat is een trend die al een aantal jaar aan de gang is, en nu zelfs al wat aan het omdraaien is (winst concessie HWGO, Haarlem-IJmond). Maar goed dat je dat nu al opmerkt. :YOmniLezer schreef:Tijden gaan best wel keren. Eerst draaide driekwart van de streek op Connexxion, maar nu heeft Connexxion 1 concessie gewonnen (HWGO) terwijl ARRIVA er nu al 3 in de zak heeft zitten(Fryslân, Limburg en pas begonnen Brabant). Ik weet niet of iemand dat opvalt.
Ik vind ze slechter dan de voorganger de Volvo 8700, die van Veolia Limburg hebben veel betere stoelen en trekken fatsoenlijk op.OmniLezer schreef:.
Met de Volvo's zeg ik; doorzetten die Hap. Ik heb eens in een Volans gereden en die diingen zaten goed. Daarnaast heb je ook die extra features erin.. Klasse.
Vooral de Integro's zijn heerlijke bussen en prima geschikt voor lange afstanden, de intouro is ook prima, alleen zijn ze wat luidruchtiger.OmniLezer schreef:Over de Intouro/Integro ben ik niet te spreken omdat ik er niet in heb gereden. Qua Capaciteit zijn ze wel beter, denk ik.
Vergeet regio Eindhoven nietZ2N schreef:Dat is een trend die al een aantal jaar aan de gang is, en nu zelfs al wat aan het omdraaien is (winst concessie HWGO, Haarlem-IJmond). Maar goed dat je dat nu al opmerkt. :YOmniLezer schreef:Tijden gaan best wel keren. Eerst draaide driekwart van de streek op Connexxion, maar nu heeft Connexxion 1 concessie gewonnen (HWGO) terwijl ARRIVA er nu al 3 in de zak heeft zitten(Fryslân, Limburg en pas begonnen Brabant). Ik weet niet of iemand dat opvalt.
Valt mij altijd op dat de Integro Qliners van Arriva (314) een stuk ruimer zijn dan de exemplaren die van Qbuzz (304). Bij die laatste kan ik mijn benen amper kwijt en zit dan ook 10x liever in die van Arriva. Dan maar wat passagiers minder.OmniLezer schreef:Ik hoop niet dat Arriva een Citea LLE gaat bestellen met twee zitrijen minder. Dat komt wel de conform ten goede, maar de capaciteit niet. Tussen de voor- en achterdeur kan wel, maar op het verhoogde deel ben ik wel tegen. Ten zij ze dan een paar dwarszitjes zetten.
Alsjeblieft niet. Hier in het Noorden zijn we al vele jaren gewend aan de Integro en sinds een tijdje de Intouro en dat zou ik graag zo houden. Sinds kort zijn daar dus enkele Volvo's bijgekomen en ze zijn werkelijk verschrikkelijk als je het mij vraagt. Ze maken in mijn ogen flink meer lawaai, zeker als je achterin zit, en ze zitten ook nog eens niet echt lekker. De Integro zit overigens ook weer net iets beter dan de Intouro. Ook vind ik de Mercedessen gewoon een stuk mooier om te zien.OmniLezer schreef:Met de Volvo's zeg ik; doorzetten die Hap. Ik heb eens in een Volans gereden en die diingen zaten goed. Daarnaast heb je ook die extra features erin. Klasse. Over de Intouro/Integro ben ik niet te spreken omdat ik er niet in heb gereden. Qua Capaciteit zijn ze wel beter, denk ik.
Arriva zet standaard de Kickdown functie uit dat scheelt ook. Bij de 7280 Volvo 8900 BrabantLiner hebben ze de Kickdown aangezet en die trekt prima opMr-W schreef:Ik vind ze slechter dan de voorganger de Volvo 8700, die van Veolia Limburg hebben veel betere stoelen en trekken fatsoenlijk op.OmniLezer schreef:.
Met de Volvo's zeg ik; doorzetten die Hap. Ik heb eens in een Volans gereden en die diingen zaten goed. Daarnaast heb je ook die extra features erin.. Klasse.
Vergeet de val van Veolia niet. Die zaten eerst ook in Zeeland en Brabant, en nu verliezen ze Limburg ook nog.Z2N schreef:Dat is een trend die al een aantal jaar aan de gang is, en nu zelfs al wat aan het omdraaien is (winst concessie HWGO, Haarlem-IJmond). Maar goed dat je dat nu al opmerkt. :YOmniLezer schreef:Tijden gaan best wel keren. Eerst draaide driekwart van de streek op Connexxion, maar nu heeft Connexxion 1 concessie gewonnen (HWGO) terwijl ARRIVA er nu al 3 in de zak heeft zitten(Fryslân, Limburg en pas begonnen Brabant). Ik weet niet of iemand dat opvalt.
Hele bericht op nu.nl >>De bussen van vervoersmaatschappij Arriva in Friesland gaan vanaf september ook reisinformatie in het Fries aanbieden.
Op de beeldschermen staat de informatie te lezen in het Nederlands en het Fries. De vervoerder heeft hiertoe besloten op verzoek van de Fryske Beweging, een organisatie die zich inzet voor het behoud en de verspreiding van de Friese taal en cultuur.
In de treinen van Arriva bevinden zich op dit moment geen beeldschermen met actuele informatie. Maar als dit in de toekomst wel het geval is, zullen ook daarop de teksten tweetalig worden aangeboden. In de treinen worden wel al de namen van steden in zowel het Fries als het Nederlands omgeroepen.