Pagina 8 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 07 jan 2017, 16:26
door Suus
Scherm 10245 op spoor 2b in Roermond is aan de Amsterdamse kant kapot.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 07 jan 2017, 16:34
door Mikos
Is doorgegeven :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 08 jan 2017, 14:49
door Durashift
Suus schreef:Ik denk dat het beter is het niet te melden. Veel toeristen die geen Nederlands kunnen en de trein nemen op Schiphol zien op het bord Sloterdijk staan en springen dan de trein in.
Is Sloterdijk dan zo'n toeristische hotspot?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 08 jan 2017, 14:50
door Suus
Er zitten in de omgeving een aantal grote budgethotels.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 08 jan 2017, 14:51
door Durashift
Suus schreef:Er zitten in de omgeving een aantal grote budgethotels.
Echt budget.. dan kom je met de Flixbus.

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 08 jan 2017, 14:52
door Suus
Of met Easyjet...
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 08 jan 2017, 14:53
door dylanwild94
Ryanair en Transavia zijn natuurlijk ook budget maatschappijen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 08 jan 2017, 15:01
door Suus
Ja, alleen vliegt Ryanair vanaf Schiphol alleen naar Dublin, en Transavia niet naar Britse bestemmingen (Easyjet vliegt naar Belfast–International, Bristol, Edinburgh, Glasgow, Liverpool, London–Gatwick, London–Luton, London–Southend, London–Stansted, Manchester) waar veel van de weekendtoeristen vandaan komen.
Daarnaast komen er in de warmere maanden nog veel toeristen met Vueling, dat zeker in de zomermaanden zo'n beetje elk vliegveld in Spanje en Italië aandoet vanaf Schiphol.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 08 jan 2017, 15:03
door Mikos
En vervolgens verblijven die toeristen massaal rondom Sloterdijk en moeten ze vanaf daar wel per trein, bus of metro richting Centraal, want daar komt Flixbus niet. Of Ryanair, Easyjet of Transavia. En ja, tussen Sloterdijk en Centraal reizen onnoemlijk veel toeristen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 15:12
door Mikos
van020 schreef:Geen storing of aanmerking, maar een vraagje:
HSN = HogeSnelheidsNet?
Antwoord van een van de 'Business Consultants': "Dank voor de melding. We gaan kijken of we ICd kunnen gaan tonen."
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 16:19
door Aking
Overigens is Intercity bij de tekst op het scherm niet met een hoofdletter, waarom dan wel ICd als afkorting? (A)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 16:37
door Mikos
Die volg ik even niet, op de foto kun je zien dat Intercity wel met een hoofdletter i is geschreven.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 16:39
door Andrei
Mikos schreef:Die volg ik even niet, op de foto kun je zien dat Intercity wel met een hoofdletter i is geschreven.
Maar niet met een hoofdletter C; InterCity direct.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 16:39
door Mikos
Op die fiets. Tsja, Intercity wordt nu eenmaal afgekort als IC.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 17:06
door Andrei
Mikos schreef:Op die fiets. Tsja, Intercity wordt nu eenmaal afgekort als IC.
Inderdaad, maar is de benaming InterCity dan niet eenduidiger?

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 20:25
door Wubbo
Ik was vandaag op Schiphol om over te stappen.
Op spoor 5-6 zit daar dynamisch verkeersmanagement, waardoor pas op een laat moment het vertrekspoor bekend is. Daarbij viel me op dat bij de treinen die op spoor 6 vertrekken geen extra vermelding komt, terwijl bij de treinen op spoor 5 steeds de melding "let op, vertrekt van spoor 5" op de treinverwijzers in het midden van het perron verscheen. Waarom is dat verschil?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 20:33
door Mikos
Wanneer ik een inhoudelijk reactie krijg, plaats ik die hier :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 20:34
door Aking
aldaar tref ik dit aan:
Ik heb iets vervelend gezien/meegemaakt. Waar kan ik terecht?
Is dat niet iets vervelendS? (A)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 20:36
door Durashift
Aking schreef:Is dat niet iets vervelendS? (A)
Zonder hoofdletter s, ja.

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 20:37
door Mikos
Eh ja, heel vervelend. Heb je toevallig Twitter? Dan mag je die naar @NS_online tweeten. Die kunnen dit het snelst oppakken.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 20:37
door Aking
Doen ik ;)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 10 jan 2017, 08:33
door Reiziger Delft
Vanaf spoor 9 op Utrecht Centraal vertrekken weinig treinen, dus meestal zijn de TPB's zwart. Gisteren vertrokken er echter wel een paar treinen, en toen zag ik dat 2 TPB-schermen het helemaal niet doen, ze bleven zwart. Twee andere TPB-schermen op het perron werkten wel.
Het gaat om deze 2 schermen: 11109 (beide kanten zwart) en 11110 (Houten-zijde zwart, Breukelen-zijde werkte wel)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 10 jan 2017, 13:08
door Mikos
Zijn beide doorgezet. :pos:
Mochten jullie trouwens in de positie zijn om er een foto van te maken, dan wordt dat gewaardeerd!
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 13 jan 2017, 16:11
door YSH
Op Beverwijk is bij de TB7 naast de ingang (de enige), nummer 10459, nu al weken de bovenste helft van het scherm kapot; hij geeft alleen een blauwe tint.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 13 jan 2017, 16:14
door Mikos
Doorgegeven :pos: