Pagina 8 van 56
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 07 apr 2019, 20:17
door Suus
Suus schreef:Sinds vorige week zijn de eerste driedelige Pesa Link actief op de RE57. Naar verwachting moet in maart al het oude materieel van de RE17 en RE57 vervangen zijn.
Het is gelukt! Op een stel na zijn nu alle Link-treinstellen geleverd, alle 612, 643 en 648 zijn uit dienst gehaald.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 07 apr 2019, 20:33
door ICE11
Had deze week in Dortmund voor het eerst een Link "live" gezien. Zien toch echt vreselijk uit..... :?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 07 apr 2019, 21:08
door Nitein-Repart
De hamvraag: zijn de PESA's een beetje comfortabel? Je moet toch wel wat comfort hebben op de ritten van Dortmund naar Winterberg en van Hagen naar Warburg.
DB heeft in korte tijd zowel de BR628 als de BR612 uit NRW verbannen, toch wel opvallend.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 07 apr 2019, 22:58
door Durashift
Piept en kraakt wel een beetje, volgens Juliën.
Vanaf minuut 5:40
https://www.youtube.com/watch?v=cKd4ULG0ZEg
Ik vind het ook maar raar design. Is dat lage deel over 2 bakken noodzakelijk voor de technische ruimte onder het dak ofzo?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 07 apr 2019, 23:54
door Suus
Ik heb geen ervaring met de driedelige, misschien dat de middenbak nog het beeld kan verbeteren, maar ik ben zelf niet daverend enthousiast over de Link. De vloer in het lagevloersgedeelte is lager dan de vloer bij de ingangen, waardoor een korte rolbaan aanwezig is, waar je overigens perfect over kan struikelen. Ik vond de toiletingang ook wat onhandig gepositioneerd, vraag mij af of het daardoor wel toegankelijk is voor mensen in een rolstoel. Er klinkt veel en een vrij diep motorgeluid in de trein, bij de driedelige Talent heb je dat niet in de middenbak waardoor misschien een driedelige Link ook wat comfortabeler voor het gehoor is. De extra geluidjes die in het omroepsysteem zitten werkten behoorlijk op mijn zenuwen, het lichtkrantsysteem in de Talent2 en nieuwste generatie LINT is ook beter. De beenruimte in de tweezitters vond ik ook bedroevend. Wel zitten de stoelen goed en staan ze redelijk goed in verhouding tot de ramen, dat is sinds de klassieke Talent (met alleen maar vierzitters) een waar unicum voor Duitse dieseltreinstellen.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 08 apr 2019, 00:35
door Durashift
^^ okay, dus de 3 delige Link is intussen wel toegelaten?
(uit de video begreep ik dat die middenbak 1 mm te breed zou zijn.. in oktober vorig jaar was dat dus)
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 09 apr 2019, 19:41
door ICE11
Nu in het juiste thema.... ;)
Om aan de eisen van NWL te voldoen heeft DB de driedelige PESA zonder uitgebreide tests in de gewone dienstregeling ingezet. Hadden ze maar beter niet gedaan, vanwege diverse problemen moeten de stellen namelijk nu allemaal voor nadere onderzoek buiten dienst. Voor enkele maanden zijn daarom nu weer de oude Talent-treinstellen ter vervanging in het Sauerland-Netz ingezet. En het zal ook niet de DB zijn, als zij de oude stellen serie 612 niet al afgevoerd had in plaats van te wachten tot dat de nieuwe stellen hun kinderziektes achter de rug hebben. Dus deze zijn niet meer beschikbaar.... Nouja, tenminste waren de PESA-stellen goedkoop.....
Link naar de locale pers (een keer lezen zal gratis zijn):
https://www.ikz-online.de/staedte/mesch ... 80349.html
Overigens noemen wij dat hier in Duitsland "Bananenware". Dus een product zoals een banaan, die ook pas rijpt als ze al bij de klant is.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 09 apr 2019, 20:02
door Suus
Er zouden zes of zeven stellen 612 in Kassel staan die nog niet naar het stillstandmanagement in Mukran op Rügen zijn afgevoerd, die zouden dus vrij eenvoudig weer inzetbaar moeten zijn.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 09 apr 2019, 20:34
door Meltrain
De NS houdt, door schade en schande wijs geworden, in het eerste jaar na de introductie van nieuw materieel ook altijd het oude materieel als "warme reserve" achter de hand. Blijkbaar doet DB dat dus niet?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 09 apr 2019, 21:37
door Suus
De Talent-stellen stonden nog warm, die zijn dan nu ook als eerste ingezet :Y
Voor de meeste Talent-stellen was ook nog geen nieuw inzetgebied gevonden, eigenlijk al niet sinds de LINT 54/81 voor het Dieselnetz Köln in dienst zijn gekomen. Ze waren bedacht voor Ulm - Aalen, maar daar neemt in juli van dit jaar na een aanbesteding de HzL de diensten over.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: wo 10 apr 2019, 07:17
door Nitein-Repart
Veel plezier in een Talent als je van Hagen naar Warburg moet.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 29 apr 2019, 15:29
door Suus
De problemen bij de NordWestBahn zijn niet opgelost per 1 mei. Daarom worden de meeste maatregelen verlengd tot 31 augustus:
RB36 Oberhausen - Ruhrort volledig verbust
RB44 Oberhausen - Dorsten rijdt 1x/2 uur
RB45 Dorsten - Coesfeld rijdt niet tussen Maria Veen en Coesfeld
Op de RB31 Duisburg - Xanten rijden op werkdagen alle treinen weer. In het weekend blijft vooralsnog geheel mei een gedeeltelijke busdienst bestaan voor diverse korttrajectritten Duisburg - Moers.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 07 jun 2019, 22:59
door Nitein-Repart
Vanaf aanstaande dinsdag gaat één van de spitstreinen Emmerich-Düsseldorf met oud (getrokken) materieel rijden in verband met een beschadigde Flirt.
Bron:
https://www.nrz.de/staedte/emmerich-ree ... 66559.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 09 jun 2019, 15:33
door Gebruikersnaam
Betreft de ritten 20049 en 20044 voor de geïnteresseerden. Ben benieuwd welke locomotief er voor komt te staan.
Bron
Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 09 jun 2019, 15:55
door Suus
De trein wordt gehuurd van TRI, die hebben alleen 110’s.
Edit: blijkt toch iets anders te zijn, het wordt de 145 088.
https://www.railcolor.net/index.php?nav ... n=portrait
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 10 jun 2019, 10:48
door Suus
Op 3 juli wordt besloten of een deel van de Teutoburger-Wald Eisenbahn in 2023 heropend wordt voor reizigersvervoer. Het gaat om het deel van Harsewinkel via Gütersloh naar Verl (zie afbeelding).
Artikel:
https://m.westfalen-blatt.de/OWL/Kreis- ... m-Minister
De afbeelding is een uitsnede van de European Rail Atlas Regional Series, editie Germany 2019.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 10 jun 2019, 10:54
door regenmaker
Laten we hopen van niet. Dat zou ten koste gaan van lijnen
71 en
73. ;)
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 10 jun 2019, 11:10
door Z2N
Een trein blijft voor de gemiddelde reiziger aantrekkelijker, dus dit argument wordt verder niet meegenomen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 10 jun 2019, 11:14
door regenmaker
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik wilde gewoon even mijn mening geven.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 10 jun 2019, 22:02
door Nitein-Repart
Z2N schreef:Een trein blijft voor de gemiddelde reiziger aantrekkelijker, dus dit argument wordt verder niet meegenomen.

Ligt eraan of de trein een stuk sneller is dan de bus en of een trein één of meer overstappen kan wegnemen. Indien dat niet het geval is kun je beter de huidige bussen laten blijven rijden. Vergeet ook niet dat een trein voor massavervoer bestemd is.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 11 jun 2019, 17:11
door cassie127
Daar denken ze in Duitsland wel anders over...Als je kijkt hoeveel kleine treintjes daar rijden op de regionale lijnen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: wo 12 jun 2019, 20:53
door Nitein-Repart
Veel lijnen in Duitsland lopen door aantrekkelijke gebieden (zoals de Eifel, Siegerland en Sauerland) of verbinden twee grotere plaatsen of twee spoorknooppunten waardoor ze ook voor vrijetijdsreizigers aantrekkelijk zijn. Daarnaast is het behouden van (onrendabele) nevenlijnen makkelijker dan het reactiveren van nieuwe (onrendabele) nevenlijnen.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 15 jun 2019, 11:22
door ICE11
Van 24 juni t/m 12 juli worden de maar 18 jaar oude haltes Stolberg-Schneidmühle en Stolberg-Rathaus vanwege problemen met de funderingen afgebroken en compleet nieuw gebouwd. Tussen Stolberg Hbf. en Stolberg-Altstadt rijden bussen in plaats van de RB20.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 17 jun 2019, 11:06
door ICE11
Samenvatting van de wijzigingen in het VRR-gebied vanaf December:
https://zvis.vrr.de/bi/getfile.asp?id=32295&type=do
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 17 jun 2019, 13:17
door Ardan
ICE11 schreef:Van 24 juni t/m 12 juli worden de maar 18 jaar oude haltes Stolberg-Schneidmühle en Stolberg-Rathaus vanwege problemen met de funderingen afgebroken en compleet nieuw gebouwd.
In slechts drie weken tijd? Dat is wel een Duits recordtempo zeg
