Pagina 8 van 173

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 02 feb 2019, 16:37
door VIRM
Bij de vervanging van dwarsliggers en ballast vorige zomer zijn op de Zaanlijn verkeerde kraagbouten aangebracht. De aannemer mag weer aan de bak:

https://www.deorkaan.nl/kolossale-kraag ... -zaanlijn/

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 05 feb 2019, 07:31
door Mdk
Vanaf 2020 meer intercity’s in de spits tussen Apeldoorn, Deventer en de Randstad
NS gaat het aantal intercity’s op het traject Deventer-Apeldoorn-Utrecht flink uitbreiden. Dat heeft te maken met de groei van het aantal reizigers op die lijn. In de spits gaan drie treinen per uur rijden. Dat is drie keer zo veel als nu.
meer hier

Kan ik hier uit opmaken dat men wil gaan phs'en op Deventer -Amersfoort met 3x Amsterdam en 3x Rotterdam/Den Haag?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 05 feb 2019, 07:36
door cassie127
Als dit uit het artikel van Desfentor komt... Ze hebben het een beetje raar opgeschreven.
Voortaan gaan in de spits 3 van de vier treinen uit Deventer richting Utrecht. Op het tijdstip van de Intercity Berlijn wordt er alleen nog naar Amsterdam gereden. En wat ik zo lees gaat Amersfoort - Utrecht naar PHS.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 05 feb 2019, 07:41
door Suus
Jullie kunnen hier terecht: viewtopic.php?t=14330 :)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 07 feb 2019, 20:33
door SDC

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 07 mar 2019, 21:40
door playertwo
Aking schreef:Dat is nog wel een interessante trouwens, Is er daadwerkelijk meer overlast dan pak m beet 10-20 jaar geleden, of zijn we gewoon niets meer gewend?

Want als bij wijze van de goederenoverlast van 100 naar 60 is gedaald vanwege nieuwe remmen en meer ongein, en de reizigerstreinen tegenwoordig "bijna net zo erg of erger" zijn dan de goederentreinen kan dat natuurlijk nog steeds betekenen dat de overlast met ongeveer 40 is afgenomen in vergelijking met vroegah.
Vooral dat laatste, dat we niets meer zijn gewend en bij een omleiding van het goederenvervoer ineens veel meer overlast ervaren. Pak en beet 10 jaar terug was het heel normaal als je in bijvoorbeeld Tilburg uitstapte uit de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] er aan de andere zijde een goederentrein met 90km/h of meer doorkwam. Hetzelfde op Tbu als de [serie=Sprinter|2019|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] gereed stond op het Bels Lijntje en er een goederentrein door kwam met 90 km/h.
Een Traxx is met een aslast van 21ton wel wat zwaarder dan een een 1200 resp. 2200 met 18 ton, maar de aslast van een 1600 resp. 6400 is weer (bijna) gelijk aan die van de Traxx.
Wubbo schreef:Volgens mij gaat het hier niet om geluid maar om trillingen. Als die net anders zijn kunnen ze er net voor zorgen dat er scheuren komen doordat dingen gaan resoneren. Alleen maar meten in meer of minder is bij trillingen dus erg lastig.
Dat zal eerder te maken hebben met de droogte en de bijbehorende lage grondwaterstanden. Hierdoor zie je met name bij aanbouwen en bepaald type funderingen dat er scheuren aan het ontstaan zijn.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 08:37
door Dennenboom
Maandag 18 maart is er een staking in het OV in de drie grote steden van 6:00 tot 7:06 uur. Dit in het kader van een landelijke actiedag voor een goed pensioen. De bonden sluiten niet uit dat personeel van andere vervoersbedrijven bij de acties aansluiten.
https://www.parool.nl/amsterdam/staking ... ~a4624158/

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 09:54
door Suus
Belangrijk: al het OV van de dagdienst voor 6:00 rijdt die dag ook niet.

Bijvoorbeeld lijn B in Rotterdam heeft twee ritten van Kralingse Zoom naar Schiedam Centrum die volledig voor 6:00 rijden (5:25-5:42 en 5:33-5:51), rijden ook niet.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 11 mar 2019, 12:55
door Bemined
Bij in ieder geval de RET lijkt deze staking in te houden dat de voertuigen ook echt tot zeker 7:06 in de garage of remise blijven. Afhankelijk van hoe ver je van die garage afwoont kan het dus nog even duren voorde eerste bus, tram of metro bij jouw halte is. In geval van metrolijn E komt dat neer op dat de eerste metro om 7:28 vanaf Slinge en om 8:19 vanaf Den Haag Centraal gaat.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 17:30
door Dennenboom
Ook de spoorbonden staken maandagochtend 66 minuten.
https://nos.nl/artikel/2275956-maandago ... oenen.html

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 18:00
door Suus
Ik was er al bang voor, nadat ik al meerdere conducteurs met een button "66" had gespot de afgelopen dagen :(

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 18:03
door Z2N
Van wat ik had begrepen was er op de standplaatsen al een tijdje een mobilisatie om 'iets' te doen om tegen verdere pensioenverhoging te protesteren. Dit is dus hoe er dus actie gevoerd gaat worden. Ach, gelukkig is het om 07:06 in theorie weer voorbij.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 18:08
door Aking
En dan moet alles nog weer naar de juiste plek enzo, en het blijft natuurlijk NS :') (A)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 18:24
door Suus
Z2N schreef:Van wat ik had begrepen was er op de standplaatsen al een tijdje een mobilisatie om 'iets' te doen om tegen verdere pensioenverhoging te protesteren. Dit is dus hoe er dus actie gevoerd gaat worden. Ach, gelukkig is het om 07:06 in theorie weer voorbij.
Dit wordt één groot drama, veel treinen die na 7:06 rijden hebben een groot voortraject gehad of maken dan al hun tweede rit vanaf een plaats waar helemaal geen vervangend materieel of personeel beschikbaar is. Ik ga er bijvoorbeeld vanuit dat alle treinen op de Zeeuwe Lijn voor de 2233 (v 7:22 te Vs) helemaal geschrapt worden. De Intercity Direct zal met een beetje pech ook pas na 8:30 een fatsoenlijke dienstregeling hebben. Fatsoenlijke NoordOost tussen Rotterdam en Utrecht kan je ook wel de gehele ochtend vergeten.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 18:36
door Z2N
Vandaar ook mijn strategische 'in theorie', ik ben heel tevreden dat ik maandag niet op de 8827 hoef te rekenen. (A)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 19:00
door VIRM
Wordt er ook redelijk van tevoren bekend gemaakt welke treinen worden geschrapt?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 19:03
door Aking
Ik gok op nee :mrgreen:

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 19:43
door Durashift
Tjemig, er wordt 66 minuten gestaakt, grotendeels ná de opstart. Mag het?
NOS.nl schreef:(..) VVMC zegt dat de opstart grotendeels al voor 06.00 uur wordt gedaan en dus al vergevorderd is als het werk wordt stilgelegd. Wel verwacht de bond dat de staking in de ochtend ook later op de dag nog gevolgen zal hebben voor de dienstregeling.(..)

https://nos.nl/artikel/2275956-maandago ... oenen.html
Xtra mok koffie mee voor als je 66 minuten in de trein mag zitten die stil staat na de eerste kilometers van de (opstart) rit. :wink:

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 19:54
door Z2N
Ik geloof er niets van dat een staker om 05:56 wel vertrekt, om vervolgens om 06:00 op de eerstvolgende halte 66 minuten stil te staan. Die gaat gewoon niet weg van zijn standplaats voor 07:06. :wink:

En het gevolg later op de ochtend is natuurlijk dat de stakers om 07:06 66 minuten achterlopen op de dienstkaart. Als dat betekent dat je daardoor drie provincies verder hoort te zijn, kan het zomaar betekenen dat een trein in 1 deel van het land uitvalt doordat de machinist of conducteur nog aan de andere kant van het land is.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 20:12
door Nitein-Repart
NS zou toch met een noodoplossing moet komen om zo de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] die normaal om 6:27 uit Alkmaar vertrekt, in ieder geval om 7:33 uit Utrecht te laten vertrekken. Anders heb je om 9 uur nog geen NS-trein van Roermond naar Maastricht. Zelfde geldt voor andere uithoeken.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 20:21
door Z2N
Met een beperkt aantal ritten gaat dat nog wel (bijsturen), maar als je dat voor je hele netwerk moet doen ben je bezig met een volledig nieuwe dienstregeling maken. Daar gaat veel, heel veel tijd en moeite in zitten.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 20:50
door Durashift
Nitein-Repart schreef:NS zou toch met een noodoplossing moet komen om zo de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] die normaal om 6:27 uit Alkmaar vertrekt, in ieder geval om 7:33 uit Utrecht te laten vertrekken. Anders heb je om 9 uur nog geen NS-trein van Roermond naar Maastricht. Zelfde geldt voor andere uithoeken.
Mwah, er wordt toch ook vanaf andere standplaatsen langs die lijn opgestart?

Volgens mij kan de 2915 best met een 36 minuten vertraging als eerste rit uit Eindhoven vertrekken.. :wink:

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 23:04
door WSM
Dennenboom schreef:Ook de spoorbonden staken maandagochtend 66 minuten.
https://nos.nl/artikel/2275956-maandago ... oenen.html
Is NS al naar de kantonrechter geweest? NS is immers geen partij in dit conflict en dient gevrijwaard te blijven van dit soort flauwekul.
En ik geloof best dat je op je 66e helemaal op bent na dag in, dag uit de veiligheid in de 1e klasse te garanderen.
Weer een leuk excuus gevonden om maar niet te hoeven werken. Bah wat een volk.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 14 mar 2019, 23:30
door Durashift
^^^bah, wát een generaliserend geneuzel.. :(

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 15 mar 2019, 23:06
door Frank93
Op station Castricum is dankzij de ATB een ongeluk voorkomen:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/242224/b ... -castricum