Pagina 8 van 50
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 13 okt 2022, 08:41
door gkw1969
Meltrain schreef: ↑do 13 okt 2022, 08:21
Daniel schreef: ↑do 13 okt 2022, 07:49
(De RRReis site is onder de motorkap immers gewoon de Keolis site, net als dat de U-OV site gewoon een skin over de Qbuzz site is. Maar beide moeten uiteindelijk door meerdere vervoerders gedeeld gaan worden)
Maar blijft dat zo?
Ik neem aan dat Keolis de site niet meer zal beheren, dus wie gaat dat dan doen? De lay-out van de site zal dan vermoedelijk ook wel veranderen.
Hoe de website moet draaien en wie er verantwoordelijk voor is wordt benoemd in het bestek en afgesproken in het contract. Dus dat kan gaan veranderen conform afspraken in het bestek
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 13 okt 2022, 13:35
door dennistd
regenmaker schreef: ↑do 13 okt 2022, 07:59
Ja klopt, maar dan moeten Hermes en EBS ook in toekomst goede afspraken blijven maken.
Heeft CXX inmiddels ook kort verkeer in de bussen zitten, of kun je wel dag zeggen tegen je aansluiting bij een paar minuten vertraging?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 13 okt 2022, 14:54
door Suus
Kort verkeer is per concessie geregeld bij Connexxion. In Zeeland is het er in ieder geval zeker.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 13 okt 2022, 15:12
door Tom024
Bij Breng heeft men geen kvk zover ik weet.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 13 okt 2022, 15:24
door ovVeluwe
https://busposities.nl/foto/82879
De eerste foto van een "volledig" bestickerde bus. Er zit niet eens een fatsoenlijk logo op

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 13 okt 2022, 16:03
door Jurre
Bedankt voor alle reacties. De komende weken hoop ik meer bekend te kunnen maken over Veluwe Zuid.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: ma 17 okt 2022, 14:35
door Petert87
dennistd schreef: ↑do 13 okt 2022, 13:35
regenmaker schreef: ↑do 13 okt 2022, 07:59
Ja klopt, maar dan moeten Hermes en EBS ook in toekomst goede afspraken blijven maken.
Heeft CXX inmiddels ook kort verkeer in de bussen zitten, of kun je wel dag zeggen tegen je aansluiting bij een paar minuten vertraging?
IJsselmond heeft ook geen kort verkeer. Bij aansluitingen die dreigen gemist te worden, wordt het ROV opgeroepen met de vraag of de collega kan wachten
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 20:58
door Daniel
ovVeluwe schreef: ↑za 03 sep 2022, 14:27
En ik ben ook benieuwd of ze gebruik mogen maken van stalling Ede, aangezien Syntus Utrecht daar ook nog zit.
Inmiddels gevonden dat men met Keolis in overleg is over het delen van de stalling in Ede.
Etienne schreef: ↑wo 31 aug 2022, 08:11
Via een andere weg heb ik begrepen dat als tijdelijk materieel een aantal VDL Ambassadors gaan rijden vanuit Hilversum, aangevuld met Capacity's vanuit Amstelland-Meerlanden.
Ambassadors waren al eerder in dit topic te zien, maar wat betreft de CapaCity L's uit AML: u gaat door voor de koelkast.
Deze pagina meldt namelijk dat er vanuit de stalling Wageningen gereden gaat worden met 21 meter bussen (en bij mijn weten zijn die CapaCity's de enige 21-meterwagens die Transdev heeft)

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 21:30
door Milco
Sterker nog: CapaCity 9357 is al wit met RRReis-stickers,

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 20 okt 2022, 09:56
door Jelmer024
Ik krijg flashbacks naar het begin van de Breng periode...al stond er toen wel het Breng logo op.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 20 okt 2022, 12:34
door ovVeluwe
Een paar weken terug zag ik bij Evobus in Nijkerk al 8 CapaCity's klaarstaan. Toen nog rood, maar zullen nu ook wel allemaal wit bestickerd worden. Met inderdaad dezelfde stickers als de Ambassadors hebben en geen ComfortRRReis huisstijl.
Overigens zouden de Ambassadors maar een jaar blijven, dan worden ze afgelost door de Iveco's uit IJsselmond.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 26 okt 2022, 21:09
door MichOV
Met hoeveel busmaterieel in totaal gaat deze concessie gereden worden?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 27 okt 2022, 11:47
door Lijn 45
Ik las dat voor wat nu de C3 is er zeven CapaCity's gaan komen en minstens een Citaro
G, voor de andere lijnen komen Ambassadors, daarvan weet ik de precieze aantallen niet.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 11:52
door Jurre
Er komen in totaal ongeveer 55 bussen. Voor lijn 303 (huidige C3) komen 7 Capacity's. Rest van het materieel met ingang van 11 december varieert van Ambassadors tot Citea's, Citaro's, Volvo's en Iveco's. De exacte wijzigingen in het lijnennet zullen in de loop van november gepubliceerd worden.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 12:03
door Meltrain
O, er komen dus wijzigingen in het lijnennet?
Ik had eigenlijk verwacht dat het lijnennet 1-op1 overgenomen zou worden en er pas in 2024 (als Rijn-Waal ingaat?) wijzigingen zouden plaatsvinden.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 14:22
door Plutona
Waar gaat lijn 89 eigenlijk onder vallen? IJssel of Veluwe?
Ik zat er laatst weer eens in, maar eigenlijk heeft die lijn een boost nodig en een andere dienstregeling, want dat ritje Veenendaal - Wageningen doet hij eigenlijk maar in 15 minuten. Het is wel degelijk sneller dan via Ede (vanuit Utrecht), in tegenstelling tot wat in het verleden nog werd geroepen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 15:00
door regenmaker
Veluwe-Zuid
regenmaker schreef: ↑za 03 sep 2022, 14:06
Als het goed is de volgende lijnen:
- Lijn 1 Ede
- Lijn 2 Ede
- Lijn 5 Ede
- Lijn 6 Ede
- Lijn C2 Arnhem - Apeldoorn
- Lijn C3 Ede - Wageningen
- Lijn 43 Arnhem - Apeldoorn
- Lijn 85 Ede - Veenendaal
- Lijn 86 Ede - Wageningen
- Lijn 89 De Klomp - Wageningen Campus
- Lijn 105 Arnhem - Barneveld
- Lijn 106 Otterlo - Hoge Veluwe
- Lijn 107 Putten - Ede
- Lijn 108 Apeldoorn - Ede
- Lijn 110 Barneveld - Scherpenzeel
- Lijn 231 Arnhem - Apeldoorn
- Lijn 293 Arnhem - Apeldoorn
- Lijn 505 Overberg - Wekerom
- Lijn 511 Barneveld - Scherpenzeel
- Lijn 679 De Valk - Amersfoort
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 15:03
door waldo79
Plutona schreef: ↑vr 28 okt 2022, 14:22
Waar gaat lijn 89 eigenlijk onder vallen? IJssel of Veluwe?
...Het is wel degelijk sneller dan via Ede (vanuit Utrecht), in tegenstelling tot wat in het verleden nog werd geroepen.
Lijn C3 maakt nog een rondje door Ede-Zuid voordat die naar Wageningen rijdt.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 16:27
door MichOV
Dan even een vraagje.. rijdt die 105 in deze concessie tot aan Barneveld om vervolgens weer terug te rijden naar Arnhem of gaat die 105 in Barneveld dan ook verder over als 205 naar Harderwijk?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 16:27
door regenmaker
Er komt een knip in Barneveld.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 28 okt 2022, 16:28
door Daniel
De 205 gaat naar EBS en wordt (als ik het goed herinner) lijn 147 Barneveld - Dronten in de eindsituatie.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: za 29 okt 2022, 16:56
door ovVeluwe
Jurre schreef: ↑vr 28 okt 2022, 11:52
Er komen in totaal ongeveer 55 bussen. Voor lijn 303 (huidige C3) komen 7 Capacity's. Rest van het materieel met ingang van 11 december varieert van Ambassadors tot Citea's, Citaro's, Volvo's en Iveco's.
Er is nog geen lijstje van welke er exact gaan komen?
Edit, zover bekend:
Citaro
G: 9249, 9255, 9257, 9258, 9259, 9261
CapaCity: 9344, 9346-9348, 9350, 9357, 9359
Ambassador: 3394, 4183, 4214, 4215, 4238, 5812, 5815, 5816, 5818, 5822, 5828, 5829, 5830, 5834, 5839, 5841, 5842, 5843
Volvo: 5737, 5738
Iveco: 2744, 2745
Citea: ?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: za 29 okt 2022, 21:30
door omaylie
De CapaCity 9350 hoort er ook nog bij, die zag ik gisteren richting Barneveld rijden op de A30.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: za 29 okt 2022, 22:14
door Durashift
ovVeluwe schreef: ↑do 13 okt 2022, 15:24
(..)
De eerste foto van een "volledig" bestickerde bus. Er zit niet eens een fatsoenlijk logo op
Dat is de bedoeling.
(..)Hermes heeft met Provincie Gelderland afgesproken met een RRReis-huisstijl te rijden. Dat zal niet de volledige huisstijl zijn, maar de witte basis met de naam ‘RRReis’ erop. Dit wilden we graag om een nette en eenduidige uitstraling te geven aan het vervoer en duidelijkheid te bieden aan de reizigers, die al gewend zijn aan deze huisstijl. (..)
https://www.wijzijntransdev.nl/nl/over- ... bij-hermes
Interessante site, zo openbaar.
Dank voor de link @Daniel.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: za 29 okt 2022, 23:29
door Meltrain
Waarom gaan de 25 "overgebleven" BYD's eigenlijk niet naar deze concessie?