Pagina 8 van 16

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: do 10 apr 2025, 09:26
door Youri
De 1608 is al een lange tijd grijs, mogelijk is er schade geweest en is dit paneel vervangen in de orginele kleuren.
https://busposities.nl/voertuig/keo_SetraS415LE_1608

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 11 apr 2025, 07:31
door Daniel
Ik had toevallig de 1608 vanmorgen. Die is inderdaad nog gewoon U-link grijs (dus geen nieuwe kleuren ofzo) en van de uitstapdeur tot achteraan is het onderste paneel rood/wit.
Lijkt dus sterk op schadeherstel na een chauffeur die een paaltje over het hoofd gezien had.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 11:27
door UtrechtOV
Ik heb het zelf nog niet gelezen, maar het vervoerplan is er:
https://www.provincie-utrecht.nl/sites/ ... 6%20V2.pdf

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 11:43
door erwinraasveld
Interessante uitbreidingen, waaronder lijn 280 die 380 wordt en ook buiten de spits gaat rijden tussen Veenendaal C. en Amersfoort.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 11:58
door Kopri
UtrechtOV schreef: ma 14 apr 2025, 11:27 Ik heb het zelf nog niet gelezen, maar het vervoerplan is er:
https://www.provincie-utrecht.nl/sites/ ... 6%20V2.pdf
Bedankt voor het delen, ga het ook bovenaan bij het begin van het topic zetten.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 16:27
door Daniel
En hebben jullie het foutje al gevonden (wat overigens ook in de wiki bleek geslopen, niet spieken...) ;)

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 17:17
door BasGeluk
Ik zie vooraal taalfouten in het document staan.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 17:22
door BasGeluk
Daniel schreef: ma 14 apr 2025, 16:27 En hebben jullie het foutje al gevonden (wat overigens ook in de wiki bleek geslopen, niet spieken...) ;)
Pagina 18, paragraaf 2.2, derde alinea; lijn 202 Hoogland ... Pagina 23 idem.

Het onderscheid tussen Uliners die wel of niet naar het USP gaan en soms in de 200-serie en soms in de 300-serie worden genummerd vind ik verwarrend.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 17:36
door Daniel
Uliners zonder 300-nummer zijn er niet, de 200-lijnen zijn USP-lijnen die niet U-liner waardig qua frequentie zijn.
Het foutje is de frequentietabel van lijn 6 die op zaterdagmiddag 4x/uur rijdt terwijl in het vervoerplan 2x/uur als huidige frequentie staat.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 17:42
door BasGeluk
Dan staan er dus meer fouten in. Zie nu ook dat op de pagina's 87, 99 en 111 buurtbus 505 niet wordt genoemd bij de halte-indeling.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 19:24
door sirvinniei
lijn (3)76 op zondag twee keer per uur laten rijden is toch wel de grootste grap van het vervoersplan.
Verder wel veel goede verbeteringen, hoeveel veel dingen natuurlijk het terugdraaien van de coronadienstregeling is.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 19:42
door Milco
Is de huidige lijn 76 dan zo extreem rustig op een zondag? De meeste aansluitende routes (o.a. treinen) rijden 2x/uur dus om dan deze lijn met dezelfde frequentie te laten aansluiten zorgt er wel voor dat een reiziger vaker kan reizen dan nu.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 19:49
door sirvinniei
Bunschoten Spakenburg is zo'n beetje het Urk van de provincie Utrecht.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 20:07
door Philip
Nooit in Veenendaal geweest?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 20:57
door sirvinniei
Ja, daar ben ik opgegroeid :')
Daar reed tot 2016 trouwens ook maar 1 bus per uur op zondag.
Over Veenendaal gesproken: de frequentietabel van lijn 350 klopt ook niet. Tussen Elst en Doorn staat de frequentie doordeweeks ri. Utrecht tot 's nachts op 4x per uur, terwijl de frequentie Doorn-Driebergen Zeist op 2x per uur staat. Ik neem aan dat ze niet gaan pendelen tussen Doorn en en Elst.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:09
door dnmw2705
Klopt het dat lijn 350 nu compleet door Utrecht Buiten gereden gaat worden?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:14
door Niwa ter Els
sirvinniei schreef: ma 14 apr 2025, 19:24 lijn (3)76 op zondag twee keer per uur laten rijden is toch wel de grootste grap van het vervoersplan.
Verder wel veel goede verbeteringen, hoeveel veel dingen natuurlijk het terugdraaien van de coronadienstregeling is.
Rij hem regelmatig op zondag, is prima bezet. En BSB is echt heel wat anders dan Urk of Staphorst.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:14
door Niwa ter Els
dnmw2705 schreef: ma 14 apr 2025, 21:09 Klopt het dat lijn 350 nu compleet door Utrecht Buiten gereden gaat worden?
Ja

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:17
door Niwa ter Els
BasGeluk schreef: ma 14 apr 2025, 17:22
Daniel schreef: ma 14 apr 2025, 16:27 En hebben jullie het foutje al gevonden (wat overigens ook in de wiki bleek geslopen, niet spieken...) ;)
Pagina 18, paragraaf 2.2, derde alinea; lijn 202 Hoogland ... Pagina 23 idem.

Het onderscheid tussen Uliners die wel of niet naar het USP gaan en soms in de 200-serie en soms in de 300-serie worden genummerd vind ik verwarrend.
Persoonlijk zou ik het andersom gedaan hebben. 00-99 Gewone lijnen, 100-199 streek lijnen, 200-299 hov lijnen en daar bovenop pas de 300-399 usp lijnen. Maakt natuurlijk niks uit maar het voelt logischer. Voor mij dan :)

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:18
door Niwa ter Els
Daniel schreef: ma 14 apr 2025, 16:27 En hebben jullie het foutje al gevonden (wat overigens ook in de wiki bleek geslopen, niet spieken...) ;)
Ik mag hopen dat scholierenlijn 10 met 12-meter ook een foutje is...

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:26
door dnmw2705
Niwa ter Els schreef: ma 14 apr 2025, 21:14
dnmw2705 schreef: ma 14 apr 2025, 21:09 Klopt het dat lijn 350 nu compleet door Utrecht Buiten gereden gaat worden?
Ja
Dat is een mooie ‘winst’ voor Keolis. Bedankt voor het antwoord

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:33
door ovVeluwe
Niwa ter Els schreef: ma 14 apr 2025, 21:18 Ik mag hopen dat scholierenlijn 10 met 12-meter ook een foutje is...
Evenals de 74 en 19 met 12m ipv 9m. Maar aangezien er precies 2 Ubus Yutong U18 bussen gaan komen denk ik dat die specifiek voor lijn 10 gaan zijn.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:45
door Daniel
Ow, nog een mooie... 36% extra DRU tussen Benschop en IJsselstein op lijn 195 maar die ritten rijden nu al (echter juist onlangs omgenummerd naar 106). Tenminste ik neem aan dat ze niet alternerend als 106 en 195 tussen Benschop en IJsselstein gaan rijden.

Overigens, wordt dit nu de eerste concessie met een aangepaste dienstregeling op dank- en biddag? ;)

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 21:54
door Philip
In de praktijk zullen de scholierenlijnen naar het Lodenstein al niet gereden hebben op die dagen

De 505 kan natuurlijk op beide busstations van De Klomp halteren, misschien is nog niet bekend welke het gaat worden. Wanneer gaat de routewijziging in Veenendaal trouwens in?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: ma 14 apr 2025, 22:01
door sirvinniei
BasGeluk schreef: ma 14 apr 2025, 17:42 Dan staan er dus meer fouten in. Zie nu ook dat op de pagina's 87, 99 en 111 buurtbus 505 niet wordt genoemd bij de halte-indeling.
De 505 heeft een eigen haltetje tegen het parkeerterrein aan. Waarschijnlijk wordt ie daarom niet genoemd, want technisch gezien halteert hij ook niet op de noordelijke bushalte.