Pagina 8 van 11
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: vr 06 mar 2009, 19:50
door Fles
Wel een zeldzaamheid trouwens

Dit is op spoor 14a en normaliter gaan de sprinters naar Rhenen vanaf 12 :pos:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: za 07 mar 2009, 16:18
door Marc
Hmmm, sinds wanneer ligt Leeuwarden in het buitenland? Gisteren gaf de CTA van spoor 12 in Utrecht (in de hal aan de roltrap) aan dat de IC naar Leeuwarden als internationale trein reed.
Door de werkzaamheden vandaag tussen Valkenburg en Heerlen gaven de CTA's van spoor 6 aan dat er busvervoer plaatsvond. Een zijde van de CTA gaf echter iets anders aan:

Je gelooft het niet, maar toevallig klopte dit regeltje vandaag, beide stellen die pendelde tussen Maastricht Randwyck en Valkenburg reden met de 1e klas aan de zuidzijde...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: za 07 mar 2009, 16:52
door Daniel
Op Rotterdam Lombardijen vanmiddag een CTA met...
Sneltrein
De trein richting Dordrecht
vertrekt heden van spoor 2
Klopte op zich wel, de eerstvolgende trein naar Dordrecht was een sneltrein

Beter als de andere kant van die CTA waar wel "Let op omroepbericht" stond, maar met "Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag HS" naast de mededeling.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: vr 13 mar 2009, 17:46
door Marc
Trein t2234 had volgens de CTA op Sloterdijk zin om een ritje te maken via Muiderpoort, Diemen en Weesp:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: di 24 mar 2009, 16:21
door Thijs
Amsterdam Centraal, anderhalf week geleden:

Het was me een reisje wel.
EDIT: de foto wordt niet goed afgebeeld, iemand enig idee?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: di 24 mar 2009, 16:29
door mb90
Je hebt de img-tags i.p.v. de smallimg-tags gebruikt. Dan is hij een stuk beter te zien.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: di 24 mar 2009, 16:35
door Daan
Inderdaad, met [smallimg] wordt je foto automatisch verkleind. Heb het voor je aangepast ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: di 24 mar 2009, 16:35
door Thijs
Dank je wel! :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: di 24 mar 2009, 21:26
door Fles
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: za 28 mar 2009, 09:11
door Justin
Hehe, dat is geloof ik nu al weer een hele poos :). Moet maar weer eens zuslief in Amri gaan opzoeken denk ik

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: zo 29 mar 2009, 16:04
door playertwo
Welk boekje draaien ze er voor als de stoptrein + 5 of meer heeft

?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:45
door Geert
De omgeleide s2800 werd op Rtd aangekondigd als IC Rotterdam Alexander, Gouda, Utrecht Centraal - stopt extra te Gouda.
Op Gouda als Sneltrein Woerden, Breukelen, Utrecht Centraal. En uiteindelijk stopte-ie niet in Breukelen... (Zie opvallende dingen van Wubbo)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: di 07 apr 2009, 19:38
door Daniel
Volgens de CTA bij de oostelijke roltrappen naar spoor 7 in de hal van Utrecht Centraal zou IC t856 naar Schagen daarheen rijden "via Maarssen - Abcoude". Klopt op zich wel natuurlijk, maar heb toch zo'n vermoeden dat dat flapje bedoeld is voor een trein die daar wel stopt

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: vr 10 apr 2009, 20:39
door Daniel
De t2114 maakte volgens de CTA van spoor 1c in Dordrecht vanmorgen wat extra stops, maar ging vanaf Delft wel heel snel verder naar Schiphol

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: vr 10 apr 2009, 23:53
door Justin
De CTA van spoor 1b (vanuit Zwijndrecht gezien) op Dordt spoort sowieso niet echt de laatste tijd. Er blijven nog steeds flapjes hangen en geven soms de meest gruwelijke vertragingen aan.
Ook die op 2b geeft al een heeeele poos aan dat er busvervoer plaatst vindt

.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: za 11 apr 2009, 20:12
door Caspar

Vanmiddag op Amsterdam Centraal.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: za 11 apr 2009, 21:15
door M57
Hetzelfde vanochtend gezien, dus waarschijnlijk een structureel foutje. Andere kant van de CTA is wel goed.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: za 11 apr 2009, 21:27
door Fles
Reiziger Ddrs schreef:De t2114 maakte volgens de CTA van spoor 1c in Dordrecht vanmorgen wat extra stops, maar ging vanaf Delft wel heel snel verder naar Schiphol

Rotterdam CS
Dan is Schiedam-Rotterdam West een gemiste kans eigenlijk :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: zo 12 apr 2009, 20:52
door Wubbo
Gisteren een aantal CTA's gezien:
* In Elst ging de Sprinter na Brummen door naar Den Haag Centraal
* In Oss ging de stoptrein na Nijmegen Dukenburg door naar Zutphen
En natuurlijk de D-trein met toeslag van Arnhem Velperpoort, maar die is niet meer speciaal.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: za 18 apr 2009, 17:24
door AppleMoose
Die cta met d-trein op arnhem velperpoort zag ik afgelopen donderdagavond ook.
Toch wel jammer dat je dan alsnog in een SGMm III zit

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: ma 20 apr 2009, 12:47
door Stefan
Gisteren stond de t1953 op spoor 2 van Dt aangegeven als Internationale Trein..

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: ma 20 apr 2009, 14:50
door M57
Zowel eergisteren als vandaag kleine chaos op spoor 14 in Utrecht omdat een s3100 binnenkomt onder een CTA die een licht vertraagde ICE toont. Ga zo door.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: ma 20 apr 2009, 16:17
door Daniel
Vanmorgen was het ARGOS-bord in Dordrecht nog niet helemaal wakker... daarop was nog te lezen dat er bussen i.p.v. nachtnettreinen reden tussen Leiden en Amsterdam wegens werkzaamheden afgelopen nacht.
Klein detail: de eerste reguliere trein naar Schiphol was al een half uur daarvoor vertrokken, de laatste nachtnettrein anderhalf uur eerder

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: ma 20 apr 2009, 16:54
door Suus
Maarre, op de nacht van zondag op maandag rijden er toch geen nachttreinen in Brabant?
Dan is die mededeling helemaal een beetje oud dan

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Geplaatst: ma 20 apr 2009, 19:50
door Daniel
Inderdaad ja, maar de werkzaamheden waren wel afgelopen nacht
