Pagina 8 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 20:45
door Daniel
Hoort trouwens op Schiphol bij de s3500 niet ook de vermelding "Stopt niet te Amsterdam Centraal / Does not call at Amsterdam Central" te staan? Want die miste dus ook...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 20:52
door Caspar
Staat volgens mij bij de 1600, 700, 5700 en de 4300 ook niet als ik me niet vergis?

Wat ik in ieder geval wel weet is dat die CTA's erg veel last hebben van plakkende flapjes, waardoor het een en ander vaak niet klopt.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 08 jun 2008, 23:20
door Ruben
De CTA van spoor 3 in Apeldoorn toont i.p.v. Intercity een halve TEE met toeslag. 8-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 09:35
door Chauf21
Caspar schreef:Staat volgens mij bij de s1600, s700, s5700 en de s4300 ook niet als ik me niet vergis?
Als ik het me goed herinner staat het bij de s4300 juist wel (omdat er ook een trein naar Almere/Lelystad is die wél via Asd rijdt?), maar bij de andere series staat het inderdaad niet.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 09:51
door Caspar
De 3900 wordt alleen omgeroepen als IC naar Amsterdam Centraal, om verwarring te voorkomen met de 4300/5700, waar reizigers voor Almere beter mee kunnen gaan/NS de Flevolanders vanaf Schiphol liever in heeft.
(waar ik zelf eigenlijk mijn twijfel over heb wat makkelijker is)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 10:52
door Joost
Caspar schreef:Een ander verhaal is het als er geen Best-loos flapje bestaat voor de 3500. Het omroepen van het niet stoppen geldt als 'extra service' , buiten de CTA's om.
Die snap ik even niet. Best staat toch helemaal in z'n eentje op dat flapje, dan kun je in het weekend toch dat boekje op een helemaal leeg flapje draaien? Mij maak je niet wijs dat er geen helemaal leeg flapje in dat boekje zit. :)
Daarnaast, wordt het via de omroep corrigeren van foute informatie op de CTA echt gezien als een "extra service"? Men hoort eigenlijk zelf maar te raden dat die trein soms wel en soms niet op Best stopt?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 12:39
door Wubbo
Over Best op Schiphol: dat is een bekend probleem. Bepac heeft hierbij verkeerde codes te pakken, maar dat schijnt erg lastig te zijn. Voor zover ik weet wordt het wel aangepakt.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 14:07
door Vinny
[flauw]De CTA op Schiphol is dan ook niet erg Best[/flauw]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 14:47
door Mark
waldo79 schreef:Ik weet niet of deze al eerder is gemeld:
http://img519.imageshack.us/img519/1779 ... pd5.th.jpg
Station Geldermalsen

Er wordt niet meer gestopt tussen Zaltbommel en Breda 8-)
Hmm dat is een oude, uit dienstregeling 2006 toen de s6000 nog in Gdm gesplitst werd in een deel voor Tl en een deel voor Ht. Sinds er een rechtstreekse trein Ut-Bd rijdt wordt er ook niet meer gesplitst, behalve die ene trein in de avonduren.

Maar ProRail is weer net zo amateuristisch bezig als op Shl, de flap met Tpsw is wel aangepast, maar men heeft geen moeite genomen ook een flap met achter: Zbm, Ht, Tb etc in de CTA te stoppen....

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 15:00
door Wubbo
Het kan zijn dat ik me vergis, maar mijn geheugen zegt me dat ik in Geldermalsen wel een flap heb gezien met alle tussenstations tot Breda. Iemand die dat kan bevestigen/ontkennen?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 18:53
door waldo79
Ik kan het me in ieder geval niet herinneren. Op de vertrekstaten staat het wel goed :lol:

Misschien weet Linkerspoor het?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 19:27
door Linkerspoor
Wubbo schreef:Het kan zijn dat ik me vergis, maar mijn geheugen zegt me dat ik in Geldermalsen wel een flap heb gezien met alle tussenstations tot Breda. Iemand die dat kan bevestigen/ontkennen?
Ik kan het me in ieder geval niet herinneren. Op de vertrekstaten staat het wel goed :lol:

Misschien weet Linkerspoor het?
Ja, die weet het en is het ook al opgevallen... ;)

Alle tussenstations tot Breda staan vermeld, maar alleen wanneer de CTA volledig op Breda staat. Wanneer er gecombineerd wordt gereden en de trein naar Tiel nog niet weg is is de CTA als bovenstaand te zien. Daarbij hebben ze dus inderdaad alleen de eindbestemming aangepast en niet de tussenstations flap.

Er is dus een flap met alle tussenstations tot Breda, maar er is geen flap met achter: en dan alle tussenstations.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 09 jun 2008, 19:31
door Wubbo
Dan weet ik in ieder geval dat het klopt dat ik alle stations er wel eens op heb zien staan ;-). Laatste keer dat ik er was met splitsen/combineren in Geldermalsen van die treinen reden ze sowieso maar tot 's-Hertogenbosch, wat ook keurig werd aangegeven op de CTA's.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 10 jun 2008, 03:10
door STF
Waarom hebben ze toch ooit zulke onhandige CTA bakken bedacht in Nederland??? Goed in die tijd bestonden er nog geen displays en dergelijke, maar de CTA bakken in Luxemburg hebben een techniek die 50 jaar geleden ook al bestond; iedere positie op de CTA bak kan iedere letter, cijfer of leesteken weergeven. Dus er hoeft nooit wat aan die dingen veranderd te worden bij een nieuwe dienstregeling, want elke bestemming / tussenstation / vermelding is mogelijk.

Ook wel leuk met museumritten in Luxemburg; staat het keurig op de CTA bak vermeld (bijvoorbeeld: afscheidsrit Moulinex).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 10 jun 2008, 09:55
door Vinny
^^ In Italië heb je dat ook. Het is alleen erg lelijk en vaak moelijker leesbaar...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 10 jun 2008, 10:07
door Geert
Tijd voor digitale CTA's dus :)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 10 jun 2008, 13:26
door Vinny
joh!

Het is tijd voor:
digitale CTA's
internet en infotainmentschermen in de trein
één europees beveiligingssysteem
een handige betaalpas waarmee je geen kaartjes meer hoeft te kopen dat geldig is in het hele openbaar vervoer
hogesnelheidstreinen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 10 jun 2008, 15:50
door Karl
Geert schreef:Tijd voor digitale CTA's dus :)
Beetje jammer dat die ook niet alle stations voluit vermelden, ondanks dat er soms ruimte genoeg is.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 10 jun 2008, 15:50
door Caspar
Weer eens een niet correcte CTA, dit keer in Leeuwarden:

Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 10 jun 2008, 16:00
door Suus
Volgens mij een oude: Op een CTA op spoor 2 van Rotterdam Alexander stond een Intercity naar Rotterdam Centraal aangekondigd met tussenstops op Gouda, Gouda Goverwelle, Woerden en Breukelen... :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 10 jun 2008, 18:39
door mb90
Toevallig zag ik hem vandaag ook. Oud is hij volgens mij niet. Ik zag er niet zo lang geleden namelijk nog een route via Steenwijk en Leeuwarden op staan. :lol:

Een foto met mijn nieuwe mobiel met een vertrekkende en vertraagde IC naar Amersfoort Schothorst:
Afbeelding

En wat dichterbij:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 10 jun 2008, 21:42
door Daniel
Vanmorgen in Dordrecht...
Afbeelding

...lastige route voor een getrokken treintje :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 11 jun 2008, 18:19
door Dubbele P
In Sittard toont de CTA van spoor 3a aan de Geleense zijde bij een in de soep gedraaid boekje nu steeds "Harderwijk, Zwolle, Assen''. Het lijkt me dat dit nog afstamt van een oude treinverbinding naar Groningen. Weet iemand wanneer er vanuit Heerlen of Maastricht naar Groningen is gereden?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 11 jun 2008, 19:11
door Karl
Was dat niet met IC '90 toen de 3500 IC Eindhoven - Utrecht werd ingelegd met uitlopers naar Harderwijk, Nunspeet, Zwolle en soms naar Leeuwarden of Groningen en aan de zuidelijke kant naar Heerlen en Maastricht. IC '90 is volgens mij eind jaren tachtig ('88 of '89) ingevoerd.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 11 jun 2008, 20:01
door Dubbele P
Hmm dus het waren niet reguliere intercity's zoals nu Heerlen/Maastricht - Alkmaar (Schagen)? Tot hoe lang heeft die treinserie bestaan? :)