Pagina 8 van 17

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 29 aug 2012, 20:41
door Bluearrow
Ik las ergens hier een bericht van GKW1969 dat er geen 10m Amba's meer rijden? Ik heb ze zelf vorige maand nog op de dienst gezien in Beverwijk......

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 29 aug 2012, 21:33
door Bartjk
is wel een beetje boel offtopic. Maar ik heb er vandaag eindelijk eentje gespot op het station. En er staan er dan ook zo'n 3 chauffeurs naar te kijken. Hun kunnen niet wachten na zo'n warme zomer zonder airco :mrgreen:

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 29 aug 2012, 21:49
door Jelmer
Bluearrow schreef:Ik las ergens hier een bericht van GKW1969 dat er geen 10m Amba's meer rijden? Ik heb ze zelf vorige maand nog op de dienst gezien in Beverwijk......
Kan kloppen, CXX Zaandam heeft er 5 (3485, -86, -87, -88 en -89)

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 29 aug 2012, 21:53
door Suus
En voor Zuid-Holland heeft Arriva ze ook besteld, dus het is niet zo dat het type bus uit productie is...

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 03 sep 2012, 17:23
door Klaasje

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 03 sep 2012, 22:31
door Raymond
15 bussen voor dat kleine stadsdienstje? Reed Connexxion ook met zoveel rond?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 04 sep 2012, 10:52
door TLP
Nou, het stadsdienstje bestaat wel uit 6 normale lijnen hoor (2 buurtbussen en 1 spitsbus niet meegerekend). Deze rijden allen ma-za overdag minimaal een halfuursdienst en de lijnen 1-3 + 7 doen ook nog behoorlijk wat haltes aan (minimaal 15) Dus dan moet je zeker wel 15 bussen hebben om deze dienstregeling te kunnen doorvoeren, aangezien voor iedere lijn gemiddeld 2-3 bussen beschikbaar zijn.
Hoeveel bussen er precies reden bij Connexxion is mij niet bekend, maar dit zal ongetwijfeld minder zijn dan nu aangezien er minder lijnen waren en de frequenties lager waren.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 04 sep 2012, 10:53
door Suus
De frequenties lagen in Lelystad tot twee jaar geleden hoger dan nu, met elk kwartier een bus.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 04 sep 2012, 11:33
door Pikobo
Bee schreef:De frequenties lagen in Lelystad tot twee jaar geleden hoger dan nu, met elk kwartier een bus.
Dat klopt maar je moet goed vergelijken: dan is het beeld anders. Bijvoorbeeld lijn B reed ieder kwartier rechtsom, nu rijdt lijn 2 rechtsom 2x per uur, lijn 3 2x per uur linksom. Per saldo ongeveer evenveel verbindingen maar anders geordend.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 04 sep 2012, 12:51
door Meltrain
Raymond schreef:15 bussen voor dat kleine stadsdienstje? Reed Connexxion ook met zoveel rond?
Volgens Arriva zijn het er maar 14. ;)

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 04 sep 2012, 18:46
door Jelmer
Meltrain schreef:
Raymond schreef:15 bussen voor dat kleine stadsdienstje? Reed Connexxion ook met zoveel rond?
Volgens Arriva zijn het er maar 14. ;)
6451-6465 = 15 stuks

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 04 sep 2012, 20:00
door Klaasje
Bee schreef:De frequenties lagen in Lelystad tot twee jaar geleden hoger dan nu, met elk kwartier een bus.
Elk kwartier in één richting. Nu zijn ze naar een tweerichtingen-lijnennet overgestapt waarmee de frequenties gehalveerd zijn.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 04 sep 2012, 20:10
door Suus
Alleen zijn de frequenties in Lelystad eerst door het midden gegaan en pas toen Arriva kwam is men in twee richtingen gaan rijden. In de tussentijd hebben ze heel wat reizigers kunnen wegjagen :X

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 04 sep 2012, 21:57
door Klaasje
Dat is alleen 's avonds en in het weekend het geval geweest.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 00:11
door Michael 1988
Raar dat Arriva op hun website praat over 14 stuks. Heeft iemand een foto van de 6465? Anders kan er bij deze aangenomen worden dat het er geen 15, maar 14 stuks zijn en misschien één (of meerdere) Commander(s) als extra bus(sen). Er was minimaal één Commander al in de nieuwe huisstijl gestoken. Misschien dat die blijft, je weet maar nooit. In Brabant rijdt er bijvoorbeeld ook nog een Commander rond als ijzeren reserve (en nog wat amba's uit het noorden).

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 06:10
door Daniel
Er reden 15 Wrights (later zelfs nog enkele extra), dus waarom zou er nu ineens één bus minder nodig zijn?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 10:49
door Meltrain
Omdat lijn 8 is opgeheven? (Al had ik dan wel een halfuursdienst in de spits verwacht op lijn 7 naar Airport, maar die is er dus niet gekomen.)

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 11:13
door Daniel
Lijn 8 is ruim na de bestelling van de nieuwe bussen pas opgeheven, dus zou daar nu echt rekening mee gehouden zijn?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 11:40
door hauptbahnhof
De frequenties in Lelystad zijn juist slechter geworden.
In de CXX-tijd kon ik 4x per uur naar een vriendin van me die bij Wold woont. Nu kan dat maar 2x per uur en 's avonds 1x per uur, waar die bus ook niet op de trein aansluit (min een kwartier wachttijd)..

Die buslijnen daar hebben toch geen linksom en rechtsom meer?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 12:05
door Daniel
Je kunt gewoon 2x rechtstreeks en 2x met een andere lijn die dan op een eindpunt overloopt op de lijn die er wel komt.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 12:19
door hauptbahnhof
Volgens mij gaat die vlieger niet altijd op, als ik zo naar de kaart kijk...

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 12:31
door Roelof88
Jelmer schreef:
Meltrain schreef:
Raymond schreef:15 bussen voor dat kleine stadsdienstje? Reed Connexxion ook met zoveel rond?
Volgens Arriva zijn het er maar 14. ;)
6451-6465 = 15 stuks
Het zijn er 14 (kentekens 73-BBB-4 t/m 81-BBB-4 en 83-BBB-4 t/m 87-BBB-4). Hoe de wagenparkserie precies loopt weet ik niet, omdat kentekens en wagenparknummers niet in dezelfde volgorde lopen. Het zou b.v. ook 6450-6463 kunnen zijn of 6451-6464.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 13:07
door Pikobo
hauptbahnhof schreef:De frequenties in Lelystad zijn juist slechter geworden.
In de CXX-tijd kon ik 4x per uur naar een vriendin van me die bij Wold woont. Nu kan dat maar 2x per uur en 's avonds 1x per uur, waar die bus ook niet op de trein aansluit (min een kwartier wachttijd)..

Die buslijnen daar hebben toch geen linksom en rechtsom meer?
Vroeger naar de Wold met lijn B die een grote omweg maakte van Station naar de Wold via de Landerijen. De terugreis naar het station was wel snel. Nu lopen lijnen 2 en 3 in elkaar over. Per saldo heb je 4x per uur een bus maar de omweg (eerst lijn 2 die dan lijn 3 wordt) loont overdag niet. Als de bussen een uurdienst rijden dan kan dat wel. In de praktijk heb je overdag 2x per uur een snelle verbinding heen en weer. In de avonduren 1 snelle en 1 langzame (die maakt de omweg via de Landerijen).

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 13:20
door Bartjk
Michael 1988 schreef:Raar dat Arriva op hun website praat over 14 stuks. Heeft iemand een foto van de 6465? Anders kan er bij deze aangenomen worden dat het er geen 15, maar 14 stuks zijn en misschien één (of meerdere) Commander(s) als extra bus(sen). Er was minimaal één Commander al in de nieuwe huisstijl gestoken. Misschien dat die blijft, je weet maar nooit. In Brabant rijdt er bijvoorbeeld ook nog een Commander rond als ijzeren reserve (en nog wat amba's uit het noorden).
nee, er is ook en 6400 (zat er net in). Dan zou het prima kunnen. gisteren reed er nl. nog een wright mee in de dienstregeling :wink:

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 14:04
door fogeltje
Michael 1988 schreef:In Brabant rijdt er bijvoorbeeld ook nog een Commander rond als ijzeren reserve
Ik heb dat stuk schroot gelukkig al een flinke tijd niet meer gezien. Volgens mij was dat overigens zo een Dennis en geen Wright.