Pagina 8 van 11
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: wo 01 okt 2008, 17:39
door Raymond
Er haperde in Eindhoven een CTA op spoor 2. Dat leverde op een trein naar Maastricht, Sittard en nog wat van die Limburgse stationnetjes en de 1e klas zat bij de vakken ABC..
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 03 okt 2008, 18:10
door reisthijs
Dit kwam vanmiddag steeds voorbij op het display van de IC naar Den Helder: "Dit treindeel gaat na Den Helder verder als stoptrein". VIRMpje 8711 dacht zeker dat 'ie een Railklipper was :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 03 okt 2008, 18:58
door Raymond
Dat is nog steeds dan! Hij vertoonde hetzelfde kunstje 2 weken geleden al alleen gebruikte toen Eindhoven ipv Venlo als het station, waarna deze als stoptrein verder zou rijden..
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 18:50
door Geert
Afgelopen zaterdag bleef er op een CTA van Driebergen-Zeist een flapje hangen:

(later viel het flapje met de tussenstops alsnog door naar het volgende flapje en stond de trein wel correct op de CTA)
Nu is mijn vraag: welke serie uit Driebergen heeft na Nijmegen nog doorgereden en waar naartoe? Dit omdat ook Nijmegen op het flapje met tussenstops staat en de eindbestemming dus verder dan Nijmegen moet zijn :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 19:12
door Dubbele P
Mogelijk 's-Hertogenbosch?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 19:23
door Karl
Is richting Duitsland een rare gok? Ik ben niet zo goed in jaartallen: wanneer de lijn naar Kleef (en verder) sloot en de opkomst van deze CTA.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 19:25
door Dubbele P
De lijn naar Kleve sloot in 1991, maar de jaren daarvoor reden er enkel nog treinen tussen Nijmegen en Kleve en v.v., dus geen verdere bestemmingen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 19:30
door Daniel
Vanmorgen was de noordelijke CTA van spoor 3 op Schiedam Centrum weereens raar aan het doen: hij kondigde een sneltrein aan die na Breda Prinsenbeek weer terug zou rijden naar eindbestemming Dordrecht
Op Rotterdam Centraal geeft de CTA van 7b aan de zuidzijde nog altijd "Schiedam Centrum" aan als 'ie leeg moet zijn.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 19:39
door webguy
Dubbele P schreef:De lijn naar Kleve sloot in 1991, maar de jaren daarvoor reden er enkel nog treinen tussen Nijmegen en Kleve en v.v., dus geen verdere bestemmingen.
Volgens wikipedia reed D-trein D216 en 217 "Austria Expres" tot 1987 via Nijmegen en Kleve. Zie ook
hier voor alle D-treinen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 19:56
door Wubbo
Maar je maakt mij niet wijs dat dat ding ook in Elst stopte...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 20:01
door webguy
Das zo :) Driebergen-Zeist is al beetje twijfelachtig ;) Misschien een splits-actie ergens?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 20:09
door Daan
Standaardflap?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: ma 06 okt 2008, 20:54
door tsov
Omgeleide treintjes bij werkzaamheden op Utrecht - Den Bosch?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: di 07 okt 2008, 16:19
door lint41
Da's wel een mogelijke: regelmatig is er al een 693000 of 697500 opgedoken die Ede - Nijmegen - 's-Hertogenbosch reed. Goede kans dat dat dan ook in de CTA kan...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: di 07 okt 2008, 18:46
door Chauf21
Trein t9354 zou vandaag na Antwerpen alleen nog doorrijden en stoppen te Marne-la-Vallée-Chessy/Disneyland Paris, als ik de CTA op Amsterdam CS, spoor 13 westzijde mocht geloven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: di 07 okt 2008, 20:17
door Daniel
In Dordrecht ging de CTA vanmiddag terug in de tijd... nadat de t9256 vertrokken was kwam de t2165 er ineens op te staan zonder vertraging (dat ding was al 20 min. geleden vertrokken). Werd overigens al snel weer aangepast in de t2267

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: wo 08 okt 2008, 14:57
door Mikos
reisthijs schreef:Dit kwam vanmiddag steeds voorbij op het display van de IC naar Den Helder: "Dit treindeel gaat na Den Helder verder als stoptrein". VIRMpje 8711 dacht zeker dat 'ie een Railklipper was :)
Dit heeft een heel simpele oorzaak: Dan heeft de HC een verkeerd knopje ingedrukt in het systeem. Het slaat inderdaad nergens op, maar zo heb ik ook wel eens een VIRM in moeten stellen, waarbij de trein naar Den Haag ging en hij door zou rijden als stoptrein na Alkmaar

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 10 okt 2008, 01:59
door Justin
Waren er geen flapjes met Ede-Wageningen als eindbestemming op Utrecht Centraal? Ik zag eigenlijk het standaardgebeuren van de s2000, maar het hield na Ede-Wageningen als tussenbestemming op. Het is hetzelfde idee als bij de s5700 waar alles in kleine letters staat. Eigen maf, want op Ah heb je wel Ed als eindbestemming (althans, voor zover ik weet)

.
Maar goed, mieren**kerij van mijn kant ;).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 10 okt 2008, 09:07
door Geert
Toevallig een pica van

Vond 't wel creatief ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 10 okt 2008, 10:26
door Frank
Iets dergelijks heeft men ooit gedaan toen vanwege werkzaamheden geen treinen konden rijden tussen Elst en Nijmegen. De s3600 reed toen Arnhem - Elst

.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 10 okt 2008, 15:19
door reisthijs
Justin schreef:Waren er geen flapjes met Ede-Wageningen als eindbestemming op Utrecht Centraal?
Waarschijnlijk niet, Ede-Wageningen is normaal gesproken nooit eindbestemming voor treinen uit Utrecht. Het station is daar ook niet op berekend, vandaar dat er nu ook werd gekeerd in Wolfheze.
Vanuit Arnhem rijden inderdaad wel treinen tot Ed.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 10 okt 2008, 16:51
door Mikos
Nog geen twee jaar geleden was er anders nog een bepaalde treinserie die een keer per uur vanuit Utrecht tot Ede-Wageningen reed en geen meter verder

Lijkt me niet dat ze dat al uit de CTA's hebben gehaald.
Het zou hooguit kunnen dat dat alleen op de drie sporen waar die trein vandaan zou kunnen vertrekken het geval was, maar ook dat lijkt me wat stug

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 10 okt 2008, 17:31
door webguy
reisthijs schreef:Waarschijnlijk niet, Ede-Wageningen is normaal gesproken nooit eindbestemming voor treinen uit Utrecht. Het station is daar ook niet op berekend, vandaar dat er nu ook werd gekeerd in Wolfheze.
Bij verstoringen wordt er "gewoon" gekeerd op sporen 3 en 4. Dat zijn echter lange keringen: het zal dus waarschijnlijk niet mogelijk geweest zijn om het er allemaal tussen te passen: je hebt 12 of 18 minuten tussen de s2000 en s3000.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 10 okt 2008, 19:25
door Daniel
Mikos schreef:Nog geen twee jaar geleden was er anders nog een bepaalde treinserie die een keer per uur vanuit Utrecht tot Ede-Wageningen reed en geen meter verder

Lijkt me niet dat ze dat al uit de CTA's hebben gehaald.
Ehm, dat was toch juist de stoptrein Utrecht Centraal - Arnhem v.v. die in de daluren niet reed tussen Ede-Wageningen en Utrecht?
Vanmiddag stonden alle koersdisplays in de t2163 op "Vlissingen", terwijl die trein toch echt maar tot Dordrecht rijdt. Er bleven na aankomst ook een aantal mensen zitten trouwens, die kennelijk niet goed op de CTA/vertrekstaat/reisplanner gelet hadden.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 10 okt 2008, 22:52
door Frank
Misschien via Amersfoort :) ?