Pagina 71 van 174
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 21 jan 2019, 19:22
door Daniel
Sowieso lijkt de inzet van de ex-Arriva wagens nog minimaal te zijn zolang ze nog niet omgebouwd zijn.
Op lijn 10 in Dordrecht heb ik zelf ook nog voornamelijk de nieuwe exemplaren zien rijden (6054 - 6056) terwijl van de ex-Arriva exemplaren steeds alleen de 6052 (ex-Arriva 6092) actief is. Toevallig is dat ook wel de enige Rosero die in de Arriva-tijd nog met enige regelmaat rijdend actief was in Dordt.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 21 jan 2019, 20:08
door Etienne
Afgelopen vrijdag heb ik ook twee keer de 6153 (ex 6093) voorbij zien komen, naast de 6154 en het Snelle Vlietbusje.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 21 jan 2019, 20:26
door Daniel
Ik zeg ook minimaal, niet dat ze niet ingezet worden. In de Arriva-tijd al vaak zat moeite moeten doen om iets anders dan de 6092 op de foto te krijgen op lijn 10.
Net zat ik trouwens even op de Qbuzz DMG site te kijken me afvragend hoe je nou eigenlijk de treindienstregeling uit de dienstregelingmodule krijgt... niet dus. En zo kwam ik opeens een bijzonder bugje in de reisplanner tegen: die geeft namelijk geen adviezen per trein naar Geldermalsen. Bij vrijwel alle aanvragen met bestemming Geldermalsen stuurt hij je vanaf Beesd met de buurtbus mee. Uiteindelijk eindigde ik met dan maar Beesd - Geldermalsen als vraag in dat ding te stoppen, waarop de planner met het advies kwam de trein naar Gorinchem te pakken en dan met lijn 47 verder te reizen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: vr 25 jan 2019, 19:56
door mb90
Nadat ik deze week al de nodige Rosero's zag met een digitaal lijnnummer voorop, zag ik vanochtend de 6603 compleet met een bestemming en een lijnnummer voorop. :) Hier te zien op deze snelle telefoonplaat uit een grijs Ottoland:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: vr 25 jan 2019, 20:59
door Daniel
De D6127 en D6128 blijken volgens foto's die ik gemaild kreeg vernummerd te zijn in D6136 en D6137, reden zou zijn dat komende week de eerste twee Ebusco's naar Dordrecht komen (overigens zijn de MAN's nu nog onder hun eigen nummers in OVzoeker te zien)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: vr 25 jan 2019, 21:50
door ArrivaBas
Dat klinkt veelbelovend. *bus*
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 26 jan 2019, 13:06
door Wannes
Vandaag meegemaakt in lijn 10, we komen aan bij het Energiehuis, gaat de poller niet omlaag.
Uiteindelijk is de buschauffeur na minutenlang proberen over de noordendijk om het energiehuis heen gereden. Één voordeel, er was geen ov-chipkaartapparatuur dus het ritje was gratis.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 26 jan 2019, 13:46
door nvdw
De poller werkt of op de KAR-installatie of op kentekenherkenning. Als het met de ov-chip al niet goed ging zal het eerste ook niet hebben gewerkt, en voor het tweede moet het kenteken in de database staan.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 26 jan 2019, 15:29
door ArrivaBas
De buurtbussen zijn intussen onder hun eigen wagennummer te volgen in OVzoeker.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 26 jan 2019, 21:07
door Daniel
Dat waren ze al, maar de vraag is dan welk van de twee nummers

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 27 jan 2019, 09:01
door ArrivaBas
Met de eigen wagennummers bedoel ik de nummers op de voertuigen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 27 jan 2019, 13:15
door Daniel
Ben wel benieuwd welk nummertje de U-OV 6675 dan heeft gekregen, anders zit je met twee busjes met hetzelfde nummer in de digitale systemen (die daar niet echt mee overweg kunnen). Al zit juist die U-OV wagen qua nummer op de juiste plek in de reeks, de 6675 die in DMG rondrijdt had eigenlijk de 6678 moeten worden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 14:08
door ArrivaBas
Naar aanleiding van een vraag (die ik ook heb gesteld aan Qbuzz) laat Qbuzz op Twitter weten dat er een paar Ebusco's worden ingezet voor opleiding en testritten in het gebied. Vanaf april moet de vloot volledig inzetbaar zijn.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 14:16
door sirvinniei
mb90 schreef:Nadat ik deze week al de nodige Rosero's zag met een digitaal lijnnummer voorop, zag ik vanochtend de 6603 compleet met een bestemming en een lijnnummer voorop. :) Hier te zien op deze snelle telefoonplaat uit een grijs Ottoland:
- Spoiler: show

Is toch weer een heel ander beeld dan die irisbusjes. De roseros lijken me in ieder geval een stuk makkelijker manoeuvreerbaar op de smalle dorpsweggetjes.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 16:53
door nvdw
Een Irisbus GX127 is bijna even breed als een Rosero First, de wielbasis is zelfs nog iets korter. Het zicht rondom is in beide ‘bussen’ niet best, maar je kan in de Irisbus de breedte van het apparaat nog inschatten, en dat lukte mij in die Rosero echt niet lekker. Je hebt wel zicht op de neus van dat ding maar die is smaller dan de opbouw, en tegen de tijd dat je in je spiegels kan zien hoeveel speling je nog hebt, ben je dus mogelijk al ergens tegenaan gekleund.
Kiezen tussen een Irisbus en een Rosero is wat mij betreft als kiezen tussen schurft en rap, maar dat is slechts mijn mening.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 16:56
door Jasper073
ArrivaBas schreef:Naar aanleiding van een vraag (die ik ook heb gesteld aan Qbuzz) laat Qbuzz op Twitter weten dat er een paar Ebusco's worden ingezet voor opleiding en testritten in het gebied. Vanaf april moet de vloot volledig inzetbaar zijn.
Ik zag net op Facebook daar 2 foto's van voorbij komen
Qbuzz ebusco wagenpark nummer 6128 en 6127.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 17:29
door Daniel
Dat was te verwachten gezien welke twee MANs ongenummerd waren.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 17:35
door ArrivaBas
Ik kan die foto's niet vinden. Zeker weer in een besloten groep gezien. :X
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 17:47
door Jasper073
ArrivaBas schreef:Ik kan die foto's niet vinden. Zeker weer in een besloten groep gezien. :X
OV vrienden Facebook pagina
en Totaal OV Facebook pagina
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 18:06
door ArrivaBas
De voorkant lijkt wat aan de drukke kant met alle stickers zo bij elkaar gepropt.
Ik was behoorlijk snel geaccepteerd als lid bij OV Vrienden *O*
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 19:21
door Jasper073
ArrivaBas schreef:De voorkant lijkt wat aan de drukke kant met alle stickers zo bij elkaar gepropt.
Ik was behoorlijk snel geaccepteerd als lid bij OV Vrienden *O*

hahahaha dat zei ik dus ook
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 21:07
door Daniel
Heb inmiddels ook foto's via de mail ontvangen (en even gevraagd of die hier gedeeld mogen worden). In elk geval schijnt de laadpaal op de Slangenburg nog niet te werken, de pantograaf komt niet omlaag, maar op de Laan van Europa doet deze het wel.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 21:20
door Jasper073
2 andere foto's of de zelfde die op Facebook staan
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 21:37
door Daniel
Ik weet niet welke foto's op Facebook staan, maar heb inmiddels toestemming dus zal zo even wat uploaden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 29 jan 2019, 21:44
door Jasper073
de 2 foto's zijn buiten gemaakt bus onder laadpaal en van een grote afstand dat je de achterkant ziet.
zelf benieuwd naar de binnenkant achterkant en deurzijkant hahahaha kan niet wachten om zelf foto's te gaan maken daar van deze Ebusco's