Pagina 72 van 174

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 29 jan 2019, 21:47
door Daniel
Dan zijn het andere, bij deze...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 29 jan 2019, 22:04
door Jasper073
Mooi man, echt een mooi maar aparte bus haha ziet er goed uit :pos:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 29 jan 2019, 22:16
door Wannes
Ziet er strak uit die bus!
*bus*

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 07:28
door ArrivaBas
Het werkende display in de laatste foto suggereert iets meer dan louter een presentatie. :D

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 09:48
door Hendrik
Het blijft lelijk: "Vertrek in 10 min". Zet het er dan gewoon helemaal in het Engels op...

Op het eerste gezicht wel leuke bussen trouwens! Ben benieuwd hoe ze rijden en presteren.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 10:18
door Trainboy199
Goedemorgen,

Bij voorbaat, als ik dit bericht op een verkeerde plek heb gezet. Sorry daarvoor.

Ik heb een vraag:
Ik wil binnenkort een afscheidsvideo van de Hybride bussen in Dordrecht gaan maken.
Alleen tot wanneer worden deze nog ingezet. Aangezien dat de Ebusco's bijna klaar zijn om ingezet te worden.
Als iemand hier meer informatie over weet hoor ik het graag.

Groet,
Leon (Trainboy199)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 10:47
door ArrivaBas
Qbuzz laat de Ebusco's gefaseerd instromen. Ze hopen de vloot in april volledig operationeel te hebben. Dat lijkt mij het einde van de hybrides.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 17:04
door gobhaon
Betekent het nu ook dat de eerste 2 Ebusco's echt in dienst zijn?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 17:19
door Lijn 45
Ze worden alleen nog voor opleiding en testen gebruikt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 17:44
door Daniel
In dienst kan ook überhaupt niet zonder een stalling met laadfaciliteiten en die is er nog niet.
Aan de Baanhoekweg kunnen ze vast wel één bus even aansluiten op de bestaande stekkerinfra voor de Rosero's, maar een hele vloot wordt wat krap en alleen snelladen is slecht voor de accu's.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 16:26
door arjano1978
Ik zag vandaag vanuit de bus dat er een begin is gemaakt dat het terrein naast de casino kaal wordt gemaakt. Ontdaan van de bomen en struiken.

En ik zat eens in een echt bus ( na ja echt! Den Oudsten zijn pas bussen) de 6116 (3914} als 488 richting Kralingen zoom vanuit Dordrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 08:33
door BusFreakRotterdam

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 09:12
door nvdw
Samengevat: lijn 10 is een aanfluiting omdat hij ‘s avonds tot 22 uur rijdt, en daar heeft de columnist meerdere klachten over vernomen.

Onder Arriva reed-ie nog wel tot 1 uur in de nacht. Heb die ritten ook wel eens gereden. Tijdens die ‘graveyard shift’ reed ik gewoon leeg door de binnenstad. En nee, ook geen acht man bij de halte van de Kunstmin...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 12:43
door Daniel
Die laatste ritten reden bij Arriva ook jaren met taxibusjes omdat ze zo stil waren, pas in één van de laatste concessiejaren zijn er weer Irisbusjes op ingezet.
Ook in de SVD tijd stopte lijn 10 volgens mij net zo vroeg als nu.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 13:20
door ArrivaBas
Uit ervaring kan ik vertellen dat theaterbezoekers voor 99% met de auto naar Kunstmin komen. Er staat een mooie garage bij het andere theater op 400-500 meter afstand.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 13:53
door DrechtBlub
Bij SVD ging de laatste rit (vanaf Energiehuis) om 22:41, Bij Arriva reed die tot ongeveer 0:30, bij Qbuzz nu om 21:46. De meeste late voorstellingen In Dordt eindigen om 21:00-22:15 blijkt even uit een snel kijkje van wat er nu draait. Al is het aantal reizigers extreem minimaal kan ik me voorstellen dat nét dat uurtje té kort (21:46 ipv 22:41) in die zin niet leuk zal zijn voor de enkeling die met het OV naar een late voorstelling of film gaat.

Om lijn 10 daarom nou een aanfluiting te noemen... Gebruikelijke onzinverhaaltjes van het AD weer.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 16:27
door Daniel
Overigens bedenk ik me net dat de Citybus in de SVD tijd niet eens bij Kunstmin kwam. Die lijn was al in 2000 opgeheven.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 17:30
door DrechtBlub
Klopt :P

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 02 feb 2019, 15:30
door gobhaon
Is er inmiddels al een datum bekend waarop de eerste GTW('s) wordt/worden omgebouwd, of is dat voor iedereen nog een mysterie?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 02 feb 2019, 16:12
door ArrivaBas
Pas in de tweede helft van 2019 gaan de treinen opgeknapt worden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 02 feb 2019, 16:28
door ArrivaBas
https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-is-ec ... ~a3904ca8/

De regionale kranten zien eindelijk de ambitie van Qbuzz in en er volgt zelfs weerlegging van eerdere klachten. :')

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 02 feb 2019, 18:02
door Cas
Al die opmerkingen over de 388 snap ik eerlijk gezegd weinig van. Waren er echt zo veel mensen die daarmee Dordrecht-Utrecht deden? Volgens mij was de trein over Rotterdam altijd al een flink stuk sneller.
Sterker nog, zelfs voor Dordt-Uithof (waarbij je tijd zou kunnen besparen met de overstap op de 287) was de trein bij mijn weten sneller.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 02 feb 2019, 18:14
door Daniel
Ik heb zelf een tijdje Dordrecht - Utrecht geforenst, voordat ik naar Amersfoort verhuisde, en heb toen wel heel vaak de 388 gepakt. Echter ging ik dan vanuit Stadspolders met de trein naar Sliedrecht om daar over te stappen: dat was wel sneller dan de trein over Rotterdam. Zeker ook omdat m'n bestemming in Utrecht Zuid lag wat vanaf Vianen Lekbrug snel te bereiken is.

Ging ik via station Dordrecht dan was de trein over Rotterdam wel net ietsjes sneller, maar heel veel scheelde het niet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 02 feb 2019, 19:43
door Wannes
Vanmiddag zat ik op lijn 10 in een Rôsero First Stadsbuzz.
Dat ding ruikt verschrikkelijk nieuw. Het interieur zat wel goed, helaas liepen de informatiesystemen achter en werkte de temperatuurregeling niet goed. Of zoals de zeer aardige chauffeur zei: 'Ik heb stoelverwarming maar de reizigers moeten in de kou zitten'. Één van de redenen waarom ik zo van lijn 10 hou: door het kleine busje is het 'gezelliger' in de bus.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 02 feb 2019, 22:26
door OVinspecteur
De dienstregeling van lijn 10 zou je doordeweeks inderdaad iets kunnen uitbreiden tot na de theater- en filmvoorstellingen. Misschien dat een combi-actie voorstelling + vervoer o.i.d. voor meer vulling in de bus zorgt. Overigens kan (alternatief) de route van 316/392 na bezoektijden ASZ en sluitingstijd van de Sportboulevard verlegd worden naar Kunstmin en Energiehuis, wat dan tevens korter is. Voor bezoekers die niet uit Dordrecht komen en met het OV reizen scheelt dat algauw een dik halfuur nachtrust.

Wat betreft de snelbus Dordrecht - Utrecht: zou de reistijd niet een stuk omlaag kunnen door het 'ommetje' via Sliedrecht uit de route te schrappen; rechtstreeks N3 - N214 dus, eventueel ook zonder halteren bij Papendrecht N3 (want 388 stopt om de hoek). Voor enkele slagen in de spits is er allicht een markt.