Pagina 73 van 92

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 20:50
door NintendoC
CamilleKreemers schreef: vr 18 okt 2024, 16:14 Welke lijnen zijn rustiger?
Ik denk dat in Lelystad op de stadsdienst er best een aantal kunnen rijden i.p.v. 12 meter. Lijn 11 in Kampen, lijn 1 Harderwijk. En wellicht nog op diverse andere stadsdiensten of streekdiensten (eventueel in het dal). Afhankelijk van wat handig is qua omlopen in combinatie met de actieradius.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 21:16
door Herjanuitoverijssel
Lijn 129 in het weekend ook wel, en savonds ook

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 22:35
door Milco
Je moet wel realistisch blijven. In de avonduren zijn veel lijnen rustiger en om een lijn enkel in de avond rustigere uren met kleiner materieel te rijden is logistiek niet altijd haalbaar als je de bussen overdag nergens zou kunnen inzetten omdat dan het materieel te klein is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 22:49
door Lijn 45
Ik denk dat er rond Apeldoorn ook nog wel wat lijnen zijn die met een kleine bus afkunnen, gezien de hoeveelheid Optares die Syntus daar had.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 22:59
door The Greyhound
Meltrain schreef: vr 18 okt 2024, 19:17 Ik begreep dat Connexxion die bussen vooral buiten dienst gesteld heeft omdat het een kleine vloot is en het steeds moeilijker werd om aan reserve-onderdelen te komen.
Connexxion had 21 bussen en EBS heeft er 12 of 13 (verschillende pagina's op onze Wiki spreken elkaar tegen), dus dat zijn samen 33/34 bussen. Dan heb je gelijk wat meer reserve.
Had vooral iets met de bouw kwaliteit te maken. Zo klein was de serie natuurlijk ook weer niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 05:48
door jelmerrr
Lijn 45 schreef: vr 18 okt 2024, 22:49 Ik denk dat er rond Apeldoorn ook nog wel wat lijnen zijn die met een kleine bus afkunnen, gezien de hoeveelheid Optares die Syntus daar had.
Lijn15 en 16 bijvoorbeeld.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 09:31
door gkw1969
Hoe zit dat met lijn 161? Ik weet dat tussen Deventer en Zwolle het niet overmatig druk is voor 12 meter (nooit geweest ook) en lijn 166/167?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 09:45
door Durashift
The Greyhound schreef: vr 18 okt 2024, 22:59
Meltrain schreef: vr 18 okt 2024, 19:17 Ik begreep dat Connexxion die bussen vooral buiten dienst gesteld heeft omdat het een kleine vloot is en het steeds moeilijker werd om aan reserve-onderdelen te komen.
(..).
Had vooral iets met de bouw kwaliteit te maken. Zo klein was de serie natuurlijk ook weer niet.
Nee, dat laatste sloeg op BYD zelf. Als fabrikant hebben ze die K9 maar heel kort in het leveringsprogramma gehad. Gecombineerd met een haast individuele bouw indeling van kabels e.d. was dit niet meer werkbaar voor Transdev.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 10:44
door Stan_Bronstring
Hoe gaat het voor EBS dan wel werkbaar zijn? Elders op het forum had ik volgens mij namelijk ook gelezen dat de K7’s die EBS nu al heeft technisch verschillen ten opzichte van de exemplaren van Transdev.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 10:47
door flipje
NintendoC schreef: vr 18 okt 2024, 15:56 Vanmiddag in Harderwijk gesproken met iemand die een goede bron had binnen EBS. Volgens hem is EBS in onderhandeling om de BYD's K7 van Connexxion over te nemen. Men wil die na een revisie inzetten op de rustigere lijnen binnen het IJssel-Vecht gebied.
Dat lijkt me erg sterk, aangezien EBS sterk heeft overwogen deze bussen uit te faseren. Dus om dan extra van deze hobbelpaardjes aan te schaffen..

De K7's gaan per december allemaal richting stadsdienst Lelystad.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 13:34
door cassie127
gkw1969 schreef: za 19 okt 2024, 09:31 Hoe zit dat met lijn 161? Ik weet dat tussen Deventer en Zwolle het niet overmatig druk is voor 12 meter (nooit geweest ook) en lijn 166/167?
Lijn 166 wordt op bezuinigd waardoor men grotere bezetting verwacht in de overgebleven ritten in de spits. De 167 is voornamelijk tussen Lemelerveld en Dalfsen goed bezet (in de spits)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 13:35
door BasGeluk
Stan_Bronstring schreef: za 19 okt 2024, 10:44 Hoe gaat het voor EBS dan wel werkbaar zijn? Elders op het forum had ik volgens mij namelijk ook gelezen dat de K7’s die EBS nu al heeft technisch verschillen ten opzichte van de exemplaren van Transdev.
Andere normen? De Fyra ging om ongeveer dezelfde redenen weg en rijdt nu bij een andere vervoerder.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 14:38
door EWilsonAdam
Ik zag via busposities dat er Ebusco’s actief waren gisteren? Klopt dit of is sprake van testritten?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 14:57
door ovVeluwe
Verschillende simkaarten die bedoeld waren voor ebusco's worden gebruikt in andere bussen. Zo is bijvoorbeeld de 2526 eigenlijk de 9346. Voorlopig zullen we geen echte Ebusco zien.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 14:58
door Milco
Waarschijnlijk heeft men in enkele boordcomputers van de huidige bussen een 25xx-nummer ingevoerd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:19
door dennistd
teun schreef: vr 18 okt 2024, 11:18 Over krap twee weekjes worden de oudste ambassadors in ZOB 16, volgens de letter van het PvE mogen ze dan al 4 jaar niet meer rondrijden. :Y
In Twente komt Arriva er ook mee weg om Ambassadors van 17 jaar oud in te zetten, terwijl ze 100% elektrisch beloofd hebben... :roll:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 18:16
door VIRM
Nog altijd vallen busritten van EBS vaker uit dan toegestaan
Bussen van vervoersmaatschappij EBS vallen nog altijd te vaak uit. De provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland gaven een miljoenenboete voor de uitval in 2023, maar ook daarna ging het niet goed, concludeert Omroep Gelderland na eigen dataonderzoek.

De afgelopen maanden viel volgens de analyse gemiddeld zo'n 4 procent van de bussen uit in de drie provincies. De vervoerder en de provincies hadden een norm van 0,2 procent afgesproken.

Bron en meer: NOS

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 23:23
door MichOV
dennistd schreef: za 19 okt 2024, 16:19
teun schreef: vr 18 okt 2024, 11:18 Over krap twee weekjes worden de oudste ambassadors in ZOB 16, volgens de letter van het PvE mogen ze dan al 4 jaar niet meer rondrijden. :Y
In Twente komt Arriva er ook mee weg om Ambassadors van 17 jaar oud in te zetten, terwijl ze 100% elektrisch beloofd hebben... :roll:
Soms zijn er blijkbaar even geen andere oplossingen voor handen Teun dat blijkt wel anders zou men geen Amba's of welk ander oud materieel ook inzetten maar het zal ongetwijfeld ook iets te maken kunnen hebben met het kostenplaatje.

Elektrisch rijden is overigens niks mis mee maar het wordt imo te zalig verklaard want men maakt mij niet wijs dat Elektrisch echt 100% schoon en veilig is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 03:14
door gkw1969
Volledig elektrisch is niet het beste voor het milieu. De meest groene auto, bijvoorbeeld, is een plug-in en wel de Toyota Prius plug-in.
Als je de elektrische auto volledig groen wil maken dan moet je andere accu’s gebruiken en gas- en kolencentrales sluiten en uitsluitend groene stroom opwekken

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 07:18
door Dionysusnu
gkw1969 schreef: ma 21 okt 2024, 03:14 Volledig elektrisch is niet het beste voor het milieu. De meest groene auto, bijvoorbeeld, is een plug-in en wel de Toyota Prius plug-in.
[Citation Needed]

Counter-citation: https://www.seattletimes.com/seattle-ne ... c-vehicle/
gkw1969 schreef: ma 21 okt 2024, 03:14 Als je de elektrische auto volledig groen wil maken dan moet je andere accu’s gebruiken en gas- en kolencentrales sluiten en uitsluitend groene stroom opwekken
Eens - maar let wel dat "volledig groen" niet nodig is als voorwaarde voor "groener dan andere opties"

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 08:52
door teun
Trolleybussen! *O*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 09:39
door JothamvW
Moet je alleen wel eerst even half Apeldoorn, Deventer, Lelystad en Zwolle volhangen met bovenleiding en trolleys 2.0 bestellen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 13:29
door teun
Ik zou zeggen begin vast. :Y

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 26 okt 2024, 20:53
door ovVeluwe
Tijdens Serious Request zal EBS in Zwolle tussen het station en Katwolderplein gaan pendelen met CapaCity's.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 26 okt 2024, 21:42
door cassie127
Dat wordt dan zeker lijn 3FM :lol: