Pagina 75 van 92
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 nov 2024, 11:51
door MetroRET
2 berichten boven je werd dat al genoemd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 nov 2024, 11:55
door Lijn 45
Hoe staat het eigenlijk met de OmniLinks die zouden komen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 nov 2024, 11:58
door Stan_Bronstring
En met de Ebusco’s? Al enige indicatie wanneer die gaan komen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 nov 2024, 12:22
door Lange_Dre
Je zou toch bijna gaan denken dat nu Qbuzz hun bestelling heeft geannuleerd, Ebusco eerder aan de bussen voor ebs kan beginnen/sneller kan afmaken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 nov 2024, 12:37
door Lijn 45
Ik zag bij een nieuwsartikel over Ebusco een foto van
een wit exemplaar , maar die lijkt me niet voor EBS. Wel is er minstens een van
Qbuzz in Venray gezien.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 nov 2024, 12:45
door flipje
Lijn 45 schreef: ↑zo 17 nov 2024, 11:55
Hoe staat het eigenlijk met de OmniLinks die zouden komen?
De 4044 zou al met een (gedeeltelijk) wit jasje staan in Harderwijk. De rest zal later komen, gezien de laadproblemen in ZAWA.
Stan_Bronstring schreef: ↑zo 17 nov 2024, 11:58
En met de Ebusco’s? Al enige indicatie wanneer die gaan komen?
De eerste 6 zouden rondt de herfstvakantie geleverd worden, sindsdien is het opvallend stil geworden rondom de Ebusco's.
Het witte exemplaar dat in Venray staat is een demo model.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 nov 2024, 19:10
door Lange_Dre
Lijn 45 schreef: ↑zo 17 nov 2024, 12:37
Ik zag bij een nieuwsartikel over Ebusco een foto van
een wit exemplaar , maar die lijkt me niet voor EBS. Wel is er minstens een van
Qbuzz in Venray gezien.
Bij het zien van de Ebusco die oorspronkelijk voor Qbuzz bestemd was, ben ik wel blij dat we hier die voertuigen niet krijgen, wat een monster

.
Voor Ebusco is het hopen dat ze de bussen die al gebouwd waren voor Qbuzz doorverkocht kunnen worden aan een andere vervoerder (hopelijk buiten Nederland).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 nov 2024, 19:18
door Hainje
Lange_Dre schreef: ↑zo 17 nov 2024, 19:10
wat een monster

.
Ik vind het eigenlijk wel wat hebben.

Al ligt het denk ik wel aan de kleur, want dat witte en groene vind ik wel mooi. Rood staat dit model dan weer wat minder.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 nov 2024, 23:45
door MichOV
Die Ebusco's zien er qua looks niet uit zelfs een Volvo of Iveco bus zien er nog beter uit. Heb wel mooiere bussen gezien. Wat is dat soms toch met sommige ontwerpers van nieuwe bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 18 nov 2024, 00:37
door Styyx
Het ontwerp van de Ebusco 2.2 is echt veel beter. Vooral de achterkant van de 3.0 lijkt meer op een bus uit de jaren 90 dan op een bus uit deze tijd. Aan de voorkant moest ik even wennen nadat ik de 3.0's van Transdev voor het eerst zag. Later kwam ik erachter dat het er veel beter uitziet als je een deel (rond de lichten, tussen het logo en kenteken etc.) zwart houdt, zoals Ebusco zelf doet. Dus het is nog te doen vind ik.
- Spoiler: show

Qbuzz heeft het dan weer precies andersom gedaan en tja, het is inderdaad echt te lelijk voor woorden dit...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 18:44
door meneerh2o
Van de Rrrreis-website:
Verlengen lijn 101 naar Amersfoort Hoefkwartier en Centraal Station
Lijn 101 van Harderwijk naar Amersfoort-Vathorst wordt verlengd.
Na station Amersfoort-Vathorst rijden we een nieuwe route via de wijk Hoefkwartier en de Hogeweg naar Amersfoort-Centraal.
Daarmee breiden we het aantal rechtstreekse reismogelijkheden naar bestemming in Amersfoort uit voor reizigers op lijn 101 uit onder andere Putten en Nijkerk, en ook – met een overstap in Nijkerk – reizigers uit Zeewolde die met lijn 142 reizen.
Klein detail: de 101 ging niet naar Vathorst, dat was(is) de 142. En volgens mij zou die dan ook worden verlengd naar Amersfoort Centraal.
Erg apart om te doen of je het ene wijzigt, terwijl je het andere doet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 18:51
door Milco
Lijn 101 rijdt nu toch echt naar station Vathorst en blijft dat straks ook nog gewoon doen, met in de spits een verlenging naar het centraal station.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 18:53
door ovVeluwe
101 en 142 gaan beiden afwisselend naar Vathorst. Lijn 101 heeft altijd al naar Amersfoort gereden, de 142 pas sinds afgelopen jaar.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 18:55
door meneerh2o
Ik ben er nog nooit wat anders tegen gekomen dan de 142, maar misschien heb ik dan net de verkeerde diensten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 18:57
door Milco
Dat is dan wel apart, want een lijn 142 die nu naar Vathorst rijdt gaat vanaf daar als lijn 101 terug en andersom.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 19:05
door Philip
Tegelijkertijd gaat in de daluren lijn 101 op het andere half uur rijden in de richting van Harderwijk naar Amersfoort. In de tegenrichting blijft de dienstregeling gelijk.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 19:13
door meneerh2o
Milco schreef: ↑wo 20 nov 2024, 18:57
Dat is dan wel apart, want een lijn 142 die nu naar Vathorst rijdt gaat vanaf daar als lijn 101 terug en andersom.
Valt wel mee, ik rij niet voor EBS dus kom ze sowieso niet vaak tegen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 21 nov 2024, 22:37
door omaylie
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 22 nov 2024, 16:37
door ovVeluwe
Per januari zullen er minstens 3 gelede Scania's komen naar IJssel-Vecht. Over de inzet is verder nog niks bekend gemaakt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 22 nov 2024, 17:05
door Lijn 45
Komen die naast of in plaats van de solo's de eerder werken genoemd?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 22 nov 2024, 17:18
door ovVeluwe
Hoogstwaarschijnlijk extra. Die 3 geledes zijn in elk geval voor Nagele. Over 12m Scania's is nog geen informatie vrijgegeven.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 23 nov 2024, 14:20
door VIRM
Gisterochtend had ik een bus waarvan de voordeur de helft van de tijd bij het openen weer halverwege dichtvloog. Volgens de chauffeuse kwam dat door water in de luchtleiding.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 23 nov 2024, 18:06
door NintendoC
Ik vind het maar een onoverzichtelijk geheel. Net als vorig jaar.
De buurtbus Dronten staat ineens onder 'Kop van Overijssel' ipv Flevoland. Ze worden ineens aangeduid als 'Stadsbuurtbus' terwijl alleen die club in Kampen zich zo noemt. Ook de wijzigingen op de 215 staan bij 'Kop van Overijssel' terwijl die bus voor 80% in Flevoland rijdt en Kampen niet onder 'Kop van Overijssel' valt. Daarnaast zijn de lijnennetkaarten oud en niet downloadbaar.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 23 nov 2024, 18:54
door Marijnvdm
Ze maken er inderdaad weer een RRRommeltje van

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 23 nov 2024, 19:19
door Daniel
Dat niemand nog had opgemerkt dat er "Dienstregeling 2023" bovenaan die pagina staat. Overigens zijn de nieuwe tijden nog niet te bekijken.