Pagina 75 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 10:44
door Daniel
Er rijden inderdaad zowel ex-Arriva Citea's onder 44xx als 92xx rond. Diversen daarvan hebben de eerste 8 in het nummer vervangen door een 2, maar er rijden er ook rond met het originele Arriva nummer nog op de bus. En eentje zelfs nog met Arriva logo.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 14:34
door CamilleKreemers
Milco schreef: ma 30 dec 2024, 08:40 Die staan op deze wikipagina: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Over ... stallingen

DMG is Alblasserdam, Dordrecht en Schelluinen.

Maar goed, dat is off-topic hier natuurlijk ;)
Sorry, ik bedoelde ZHN. En hoeveel materieel kan er per stamlling staan??

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 14:37
door Milco
De stallingen van ZHN staan in hetzelfde overzicht. Hoeveel bussen per stalling geen idee.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 16:58
door Matt5154
Dat ken verschillen per stalling. Waar zit de techinische dienst van ZHN eigenlijk?

EDIT: De 8163 is blijkbaar weer in dienst na de politieonderzoek.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 17:15
door CamilleKreemers
Ik bedoelde aan optioneel stallen, ik las ergens dat Katwijk en Noordwijk voor 40 laadplaatsen hebben en Lisse voor 50.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 17:45
door RamonZuidhoek73
Hoever zijn ze bij de Hallenweg in Leiden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 20:35
door Etienne
Vandaag merkte ik in Leiden en Alphen a/d Rijn dat er flink wat uitvallende ritten waren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 20:40
door Daniel
Wat achtergrond bij de verkeerde kentekens...

Politie neemt bus met verkeerd kenteken van Qbuzz in beslag
In een reactie tegen deze site zegt Qbuzz dat de bus in beslag is genomen tijdens een politiecontrole op zaterdagochtend 21 december. “Daarbij heeft de politie één bus in beslag genomen”, aldus een woordvoerder. “Van deze inbeslaggenomen bus heeft de RDW-inspecteur op 12 december aangegeven dat deze bus is goedgekeurd en klaar was in het proces. Helaas bleek dat deze bus in het systeem van de RDW is blijven hangen.”

Volgens de lezing van Qbuzz is door een “menselijke fout” het onjuiste kenteken op de bus geschroefd. De busvervoerder heeft goede hoop dat de bus weer snel naar de remise wordt teruggebracht door de politie. “Het juiste kentekenbewijs is naar ons onderweg, zodat we de bus snel weer kunnen inzetten.”

Lees verder

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 20:48
door Kopri
“Van de politie heb ik inmiddels vernomen dat men de zaak in onderzoek heeft. Ik tolereer geen enkele overtreding van de wet- en regelgeving. Ik zal de tot nu toe buitengewoon ondermaats verlopen start van de nieuwe concessie Zuid-Holland Noord ook op dit aspect intensief blijven volgen en u informeren wanneer nodig”, zo staat in de brief van Zevenbergen.

https://sleutelstad.nl/2024/12/30/inbes ... -centraal/

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 20:56
door Lijn 45
Ze lezen mee. :Y
Op een busforum klagen chauffeurs en passagiers ook steen en been. Over defecte apparatuur, verkeerslichten beïnvloeding die nog niet werkt en tal van andere tekortkomingen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 21:05
door Speedmaster
Op dit moment is het hebben van genoeg wielen op de weg de grootste uitdaging! Zolang als er nog een tekort is aan materieel zijn zaken als defecte apparatuur en verkeerslicht beïnvloeding bijzaak wat mij betreft. Zodra er voldoende wielen zijn komt er rust in de tent voor chauffeurs. Nu gebeurd het te vaak dat een chauffeur op z'n handen zit omdat er geen bus is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 21:06
door Hans
Vanmiddag nog een paar ritjes gedaan.

Na eerst even een rond het IJ wandelingetje in Amsterdam gelopen te hebben nog even met de trein naar Leiden.
De gewenste lijn 182 naar Alphen a/d Rijn kwam niet op dagen. Uiteindelijk de 400 naar Katwijk ESA gepakt. Helaas niet naar ESA ivm werkzaamheden, dus laatste halte Katwijk Sportpark uitgestapt. Idee was toen om de 385 naar Den Haag te pakken, dan 383 Capelsebrug en met wat geluk een Qbuzz rit op de 295 naar Utrecht.
Helaas net als 1,5 week geleden mislukte ook deze keer die 385 naar Den Haag. De eerst komende 2 vielen uit. Lijn 31 naar Leiden reed met 24 minuten vertraging en voor de rest veel rituitval op die halte beide richtingen de komende 1,5 uur! Uiteindelijk de 385 naar Noordwijk met circa +10 genomen. Daar even rond gelopen en vervolgens de 361 naar Schiphol.
Lekker door de dorpen van de Bollenstreek heen en slingeren met vele haltes. Echt snelbuzz.... die naam mag het pas hebben zodra je de Bollenstreek uit rijdt en via de provinciale weg en de A4 uiteindelijk op Schiphol terecht komt.

Ik wist dat de volgende 365 naar Leiden niet zou rijden (361 is gekoppeld aan 365) want die werd in Noordwijk al als rijd niet aangegeven.
Schiphol even rond gelopen en gepoogd de dan volgende 365 te nemen. Die had +31. Uiteindelijk de 470 naar Alphen a/d Rijn maar gepakt en toen daar de trein gepakt via Utrecht terug naar Eindhoven.

Wederom veel rituitval her en der. Overal verkeerde bus inzet. 2 stuks Snelbuzz in Alphen gezien bijvoorbeeld en zelf een Streekbuzz op de 361. Ook nog U-OV geleed op 361 gezien, een witte Mercedes geleed op de 57, Bravo geleed (businext) op 250 en nog een Citea GVB? aan de kleuren te zien op de 366. Verder stads-/streekbuzz door elkaar en R-net op lijnen waar ze niet horen. Maar goed, beter een verkeerde bus dan geen bus en als ze niet Rnet-lijnen in een Rnet omloop zetten krijg je dat sowieso.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 21:10
door BasGeluk
Waarom worden er dan chauffeurs uit andere regio’s uitgeleend aan ZHN? Het probleem is niet alleen te weinig bussen.

Welke vervoerder was tweede na Qbuzz en heeft deze een plan ingediend wat wel haalbaar was? Dan is de hele zaak juridisch interessant.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 21:20
door Aart Rietveld
Speedmaster schreef: ma 30 dec 2024, 21:05 Op dit moment is het hebben van genoeg wielen op de weg de grootste uitdaging! Zolang als er nog een tekort is aan materieel zijn zaken als defecte apparatuur en verkeerslicht beïnvloeding bijzaak wat mij betreft. Zodra er voldoende wielen zijn komt er rust in de tent voor chauffeurs. Nu gebeurd het te vaak dat een chauffeur op z'n handen zit omdat er geen bus is.
Ik heb vanuit mijn kantoor zicht op de stalling in Noordwijk en heb de stalling nog nooit helemaal leeg gezien. Overdag staan er soms wel tientallen bussen. Zijn die dingen dan allemaal defect of zijn er toch andere problemen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 21:24
door Speedmaster
Is het in de spits leeg? Weet niet of Noordwijk elektrisch is, dan kan het ook laden zijn natuurlijk.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 21:35
door Philip
BasGeluk schreef: ma 30 dec 2024, 21:10 Waarom worden er dan chauffeurs uit andere regio’s uitgeleend aan ZHN? Het probleem is niet alleen te weinig bussen.

Welke vervoerder was tweede na Qbuzz en heeft deze een plan ingediend wat wel haalbaar was? Dan is de hele zaak juridisch interessant.
We zijn toch pas net twee weken onderweg? EBS in IJssel-Vecht was ook een enorme puinhoop. Nu zijn we een jaar verder en wordt de beloofde dienstregeling geboden zonder veel uitval.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 21:49
door matje82
Op Busposities zie ik dat er van de Citea's uit IJsland en Duitsland maar 30 van de 49 rijden. En dan moeten er nog 16 komen.
Dit zal deels nog te maken hebben met de kentekenproblemen.

Van de 8351-8362 rijden er momenteel ook maar 3 van de 12.

En van de weinige Iveco's die er zijn staan er ook wel wat stil. Alleen de Yutongs en de Volvo's 8100-8122 rijden volop.

Ben heel benieuwd waarmee ze vanaf 6 januari kunnen rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 21:53
door Speedmaster
Volgens de RDW zijn er nog 7 iveco’s zonder tenaamstelling maar wel al met een kenteken.Dus veel zal er deze week niet meer bij komen qua elektrisch materieel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 22:19
door Sleutelstad
In het kader bij het materieeltekort kan alles. Volgens de digitale bronnen rijdt Yutong 8730 nu op StadsBuzz 2 in Leiden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 22:34
door jor[D]1
Vanavond voor het eerst iets anders dan yutong op de 400/401 gezien. Met een overvolle oude citea met arriva op t koerbord ri katwijk. Hulde aan de chaufeur die handmatig alle haltes afriep.
Verder veel uitval, waardoor die bus wel zo druk zal zijn geweest
Hans schreef: ma 30 dec 2024, 21:06 Wederom veel rituitval her en der. Overal verkeerde bus inzet. 2 stuks Snelbuzz in Alphen gezien bijvoorbeeld en zelf een Streekbuzz op de 361. Ook nog U-OV geleed op 361 gezien, een witte Mercedes geleed op de 57, Bravo geleed (businext) op 250 en nog een Citea GVB? aan de kleuren te zien op de 366. Verder stads-/streekbuzz door elkaar en R-net op lijnen waar ze niet horen. Maar goed, beter een verkeerde bus dan geen bus en als ze niet Rnet-lijnen in een Rnet omloop zetten krijg je dat sowieso.
T genoemde allegaartje aan invalbussen rond leiden/lisse lijkt vooral op 50,57,250,361,365 en 366 te zitten. Heb die zelfde gvb citea op de 250 gezien vandaag. Worden deze bussen in een bepaalde omloop gehouden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 22:56
door Selivio
Over die verkeerslicht-beïnvloeding, dat is zaak van de eigenaren van de betreffende verkeerslichtinstallaties om die op de nieuwe situatie in te regelen. En ook voor de meeste eigenaren heeft dat over het algemeen weinig prioriteit, dus daar kan Qbuzz niet altijd wat aan doen (behalve de benodigde gegevens doorgeven en blijven pushen dat het geregeld moet worden...).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 23:25
door omaylie
Nou vandaag zijn er heel wat Iveco's tenaamgesteld. Ik heb zelf voor de lol maar bijgehouden hoeveel Iveco's er al een kenteken hebben en we dus zeer binnenkort kunnen verwachten (waarschijnlijk komen er meer Iveco's pas na de kerstvakantie in dienst).

Stand van vandaag (30 december 2024):
- E-way 10.7 meter: 10/15
- E-way 12 meter: 20/23
- Crossway LE 12 meter elec: 48/102

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 30 dec 2024, 23:29
door Hainje
Hans schreef: ma 30 dec 2024, 21:06 Bravo geleed (businext) op 250
Als ik op busposities kijk, zou dat zomaar eens de Arriva 0287 kunnen zijn welke je hebt gezien. Die is bij ons afgevoerd omdat ie kapot was, maar nu dus weer op dienst in ZHN.

Van de week toch maar eens op jacht om dat ding te platen, zullen de collega's in Tilburg vast hilarisch vinden.
Daniel schreef: ma 30 dec 2024, 20:40 Lees verder
Ongeldige cadeaulink. -0-

Maar zo zou het wel moeten werken.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 31 dec 2024, 08:59
door Sleutelstad
omaylie schreef: ma 30 dec 2024, 23:25
Stand van vandaag (30 december 2024):
- E-way 10.7 meter: 10/15
- E-way 12 meter: 20/23
- Crossway LE 12 meter elec: 48/102
Dat gaat toch wel hard dan dan. Hopelijk worden ze vanaf 6 janauri wel direct ingezet.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 31 dec 2024, 09:16
door ThatPCDude
Selivio schreef: ma 30 dec 2024, 22:56 Over die verkeerslicht-beïnvloeding, dat is zaak van de eigenaren van de betreffende verkeerslichtinstallaties om die op de nieuwe situatie in te regelen. En ook voor de meeste eigenaren heeft dat over het algemeen weinig prioriteit, dus daar kan Qbuzz niet altijd wat aan doen (behalve de benodigde gegevens doorgeven en blijven pushen dat het geregeld moet worden...).
Het probleem zit het er dus in dat Arriva tegen alle afspraken van concessiewisselingen in géén gegevens van verkeerslichten heeft gedeeld met Qbuzz, waardoor letterlijk ieder verkeerslicht opnieuw aangevraagd moet worden.